Přejít na obsah

Podtáčení motoru (TDI DSG)


Guest Atila

Doporučené příspěvky

u toho komentáře, který sem dal Houmik mělo být spíš místo "kolem" tak "do".

Nejhorší varianta je neohřátý motor a bubli bubli 1500 otáček, z těchto otáček pak zrychlovat bez podřazení, to se to pak pěkně zasírá sazema. Rozhodně netvrdím, že jezdit na 1500 otáček je nesmysl, proč ne, pohodička, ale né stále, pokud je rovinka jde to. Ono hlavně záleží na tom, co je mezi pedálama a volantem, plno lidí co takto jezdí při potřebě zrychlit totiž nepodřadí a to už se motoru moc nelíbí, chce to jezdit normálně podle citu, zvyku a s ohledem na auto, koneckonců kurv**e si to většinou sami sobě). Znám bohužel plno lidí, co u jejich TDI otáčkoměr neviděl nikdy víc jak 2,5t otáček a pak se divěj, jak vypadají EGR, turba atd.

Pro TDI je optimum 2-3t otáček krouťák:výkon.

 

ad 4x4 vitto: ono z té 1,9TDI 4x4 dostaneš i 230 pak zasahuje omezovač otáček 4500ot, ale nemá cenu jí takle točit

Upraveno uživatelem Rolbař
Odkaz ke komentáři

To, že dnešní motory podtáčení snesou neznamená, že jim to svědčí. Nejsem odborník motorář, ale pod 1.500 ot. bude jakýkoliv benzín těžko pracovat v ideálních tlacích, teplotách, o mechanickém namáhání pohyblivých částí nemluvě, stejně jako o účinnosti motoru (spotřebě). Ano, snese to, pokud se jedná o plynulou udržovací jízdu na zlomek plynu, kdy těch doslova pár kilowatt nutných na dopředný pohyb auta vyprodukuje naprosto každý motor.

 

Svého času jsem si opakovaně testoval svoji Oktu 1.8T a výsledek byl, že při 1.500 ot. na IV. (cca. 50 km/h) žrala naprosto stejně (tempomat), jako při 2.000 ot. na III. , ale při potřebě zrychlit byl rozdíl zásadní.

 

Taky znám spoustu lidí, kteří podtáčí motor v domnění, že mají nižší spotřebu, ale pokud je takto motor provozován trvale, tak se prostě „zasere“ a těžce zleniví. To jsem si sám už 2x ověřil. Poprvé na Oktě, kdy přes zimu nebyla šance ji na místních okreskách prohnat. Na jaře jsem pak vyrazil v plné obsadě a po dálnicích pár set kiláků velmi svižným tempem, auto se „zbrchalo“ a k tomu spotřeba klesla skokem o půl litru na sto. Podobnou zkušenost mám se současným autem, kdy na sprintech mi ujela stejná, „nevyladěná“ auta s výkonem o 20% nižším jen proto, že moje, sic nadupané auto prostě nebylo zvyklé točit nad 3000.

Odkaz ke komentáři

Já sem nikde nepsal,že ty tak nemůžeš jezdit!!Já sem psal,že v padesáti mám na čtyřku 1200ot/min,a že je to pro mě podtáčení,a že když už musím padesát jet,tak na trojku.Ty si jezdi jak chceš.Taky sem nevěděl,že máš benzína,kdybych to věděl,tak Ti to napíšu hned,že ta debata nemá smysl.

A pro mě je to uzavřené. ;)

Odkaz ke komentáři

Ja mam stranky 4. :smich:

 

Jinak Rolbar a tesna napsali to, co jsem se tady snazil celou dobu rict i ja. Takze ja myslim, ze by se to mazat nemuselo, pro hodne lidi jsou to uzitecny informace. Ja sam se snazim marne presvedcit 2 kamarady, aby ty auta nepodtaceli, protoze vim, ze nemaji moc penez a nesledna oprava turba by pro ne byla dost rana.

Odkaz ke komentáři
'vittorio' - jj, ale mě to takhle vyhovuje dost. Sice je jednička hodně krátká, ale 6° na dálnici je fajn.

Nicméně chip z toho udělá zase něco jinýho. Už to krásně táhne i na 6°.

Jestli se někde sčuchnem svezeš se :D

 

jj musim, sestka na dalnici by mohla byt tissi, je fakt ze proste pri 140 to auto dosti rve, ale jak rikam, neni to auto na dalnicni dlouhy cesty :smich:

 

Jediné, co z toho plyne, že se tu míchají hrušky a jablka, prt. 77 kW diesel ve 4x4 se zcela jistě chová jinak než 147 kW benzín v RS a porovnávat otáčky na čtyřku je tak naprosto, ale naprosto zbytečný a nic neříkající údaj.

 

no to jo, nastesti nekteri (my co mame 4x4) se to snazime porovnavat spolu a nehadame se o benzinech protoze je nemame :smich:

 

ad 4x4 vitto: ono z té 1,9TDI 4x4 dostaneš i 230 pak zasahuje omezovač otáček 4500ot, ale nemá cenu jí takle točit

uz jsem zkousel 200 v nemecku, jde to samozrejme ale nemam z toho dobrej pocit, proste maximalne na dalnici s ni jezdim nejakych 140 cca a spotrebu mi to pak hazi kolem 7,5 - 8,0 coz se mi moc nezamlouva :smich:

 

pokecame o tom chipu pak jeste, dumam na tim ale nevim, preci jen uz ma 190t najeto aby se mi nezacala sypat :P

Odkaz ke komentáři
jj musim, sestka na dalnici by mohla byt tissi, je fakt ze proste pri 140 to auto dosti rve, ale jak rikam, neni to auto na dalnicni dlouhy cesty :smich:

 

pokecame o tom chipu pak jeste, dumam na tim ale nevim, preci jen uz ma 190t najeto aby se mi nezacala sypat :smich:

 

No čeká nás za 14 dní 1000km tak uvidíme jestli budem slyšet dál

 

Chipu bych se nebál. Já chipoval když jsem měl 250tis. km

Ale znáš to-ťukám.... ťuk ťuk

Upraveno uživatelem Dodo-Kolín
Odkaz ke komentáři
Dobře, projdu to, promažu ty úplné zbytečnosti a ostatní nechám.

 

Co mě zaráží u tesny je ten otáčkový "strop" 3 tisíce - nevím jakou má Focus převodovku, ale s Oktou je běžných dálničních 140 km/h někde mezi 3600 a 4000 otáčkami.

 

PS. Já mám stránek 8, čím to jenom bude :palec:

nic nemaž!

 

já mám otáčkový strop na 6q někde kolem 3500 rpm, což odpovídá cca 220-230 tachometrových :lol:

Odkaz ke komentáři
Při 3.000 ot. to jede na VI. podle tacho 135.

Hm, tak nějak podobně jako u RS Okty. Jezdíš po dálnici často?

 

nic nemaž!

 

já mám otáčkový strop na 6q někde kolem 3500 rpm, což odpovídá cca 220-230 tachometrových :lol:

Tebe smažu :palec:

 

Nebavíme se o maximálních otáčkách, ale o otáčkách, přes které není jeho auto zvyklé točit.

Odkaz ke komentáři
Hm, tak nějak podobně jako u RS Okty. Jezdíš po dálnici často?

 

Naprosto výjimečně, co do počtu jízd jednoznačně vedou okresky. Dálnice pouze 1x za rok po slovenské a rakouské na zimní dovolenou, k tomu max 2x do roka pár set km po české na sraz. A to když nemusím jet po naší „dálnici“ svým, tak si raději vezmu manželčino Volvo, které je celkově podvozkem více tolerantní k těm našim highway tankodromům …

 

Teď občas zařadím při cestě do práce RZtu přes Dušnou (kdysi náhrada Ecce Homo, nyní Valašský klobúk) , kde se dá na II. a III.-ku do kopce opřít otáčkoměr o omezovač, aby auto nezlenivělo …

Odkaz ke komentáři
Naprosto výjimečně, co do počtu jízd jednoznačně vedou okresky. Dálnice pouze 1x za rok po slovenské a rakouské na zimní dovolenou, k tomu max 2x do roka pár set km po české na sraz. A to když nemusím jet po naší „dálnici“ svým, tak si raději vezmu manželčino Volvo, které je celkově podvozkem více tolerantní k těm našim highway tankodromům …

 

Teď občas zařadím při cestě do práce RZtu přes Dušnou (kdysi náhrada Ecce Homo, nyní Valašský klobúk) , kde se dá na II. a III.-ku do kopce opřít otáčkoměr o omezovač, aby auto nezlenivělo …

JJ, to je dobrá alternativa, taky se občas někde takhle vyblbnu, byť najezdím ve vyšších otáčkách po dálnicích tipuju tak 80% svých kilometrů.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...