Přejít na obsah

G6 tornado


jar_da

Doporučené příspěvky

  • o 3 roky později...

Tak malá rekapitulace z provozu.

Aktuálně na TSI najeto 188.000 km a nějaké drobné .....

Dlouhodobě spotřeba 6,4 litrů, běžné ježdění, běžné spěchání atd.

 

V záruce řešena rachtající převodovka - výměna převodovky, ale k ničemu, následně výměna spojky a vše OK.

 

Proběhlo pár dodělávek od Rolby a oprava po nehodě na dálnici (nezaviněná).

 

Auto slouží a drží, jezdil jsem v zimě pneu 205/55/16 a v létě 225/75/17, před týdnem jsem ale vše sjednotil na zimní a letní rozměr 225/45/17, takže máme 8 stejných disků. Na pneu slušný nájezd.

Při 188.000 km jsem ojezdil 1 zimní a 1 letní sadu pneu, další zimní mají 5 mm a letní jsou teď nové, takže to vychází nájezd cca 70.000 km na sadu, možná víc.

 

Co mě překvapilo, to je výdrž brzd, pořád jsou původní, destičky ještě OK, kotouče jsou už skoro na svém minimum tloušťky, takže se bude měnit, resp. aktualizovat rovnou na brzdy 312 mm.

 

Cca 15.000 km zpět se už se trvaleji ozýval rozvodový řetěz, takže Golf dostal první větší servis a nutné investice:

- rozvody

- tlumiče + jejich uložení + zadní uložení předních ramen

Po výměně rozvodů je chod motoru tišší a klidnější, s novými tlumiči auto zase ztuhlo a chová se jako nové.

Nic dalšího na výměnu se nehlásí, nikde nic nebouchá.

Interier je v pohodě, bez nějakých známek opotřebení, trhaní sedaček či náznaků praskání plastů apod.

 

Olej dostává motor co 15.000 km (5W-40), filtr vzduchu a svíčky po 45.000 km.

Spotřeba oleje je minimální, v podstatě závislá na provozu, víc si vezme při rychlém průletu na dálnici, zhruba to je tak 2-3 deci na výměnu oleje.

Při výměně oleje je vždy motor propláchnut cca 0,5 litrem nového oleje.

 

Co je na tomto TSI nepříjemné, to je pomalé zahřívání motoru - vyřešeno Webastem, pak při krátkých trasách, zejména pak v zimě průnik benzínu do oleje - mě se to tak moc netýká, protože auto jezdí často a tak se benzín stihá odpařovat.

 

V lednu letos jsem jezdil méně a byly dost mrazy, trasy byly krátké, v podstatě se olej neohřál více než na 70 stupňů a to už jsem z benzínu v oleji panikařil ..... mám vysledováno, že s tímto není problém, pokud se olej ohřeje na víc jak 90 stupňů.

Na krátký trasy to moc není.

 

JInak šetření se dotklo G6 na podvozku v antikorozní úpravě, prvky náprav jsou od hran orezlé a těhlice také tak, v podstatě se tímto snížil Golf na běžnou úroveň ostatních značek.

Naopak G6 má po dlouhé době dobře vyřešeno umístění ovládání oken (bohužel v G7 už zase ne) a výše je umístěno rádio - navigace, další model - G7 už ho má zase dole.

 

Tak uvidíme co přinese dalších 100K km.


P.S.

Jízdně je to prostě Golf, super podvozek, super jízdní stabilita a ve spolupráci s většími koly a sníženým podvozkem (sport z výroby) je to taková motokára, sice sem tam drncne na nerovnostech, některé malé se podvozku nelíbí.

 

Jenže pak přijde situace, kdy prostě ten podvozek a to auto umí člověku pomoci a to se mi stalo, odpovědně můžu říct, že mi Golf zachránil zdraví právě svojí vyvážeností a podvozkem ....... plus díky těm od Michelinu, což je jediné francouzské co je u aut dobře.

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Tak 245.000 najeto a proběhla repas zadní nápravy, resp. výměna všeho co má silenbloky .... a je to znát, podvozek zase jako z fabriky.

Souhrn za více než 6 let provozu:

 

160.000 km vadná vodní pumpa, naštěstí TSI, takže bez výměny rozvodů, rychlé řešení

180.000 km výměna tlumičů komplet s uložením + silenbloky předních ramen + kosti (ty už jednom měněny v průběhu těchto km)

180.000 km rozvody komplet

190.000 km výměna předních brzdy (první výměna) + zadních (také první výměna)

245.000 km výměna ramen zadní nápravy (komplet)

běžné výměny olejů, filtrů a svíček, zkrácené lhůty, olej po 15, vzduch filtr po 45, svíčky po 60, kabinový +- podle potřeby a ročního období

brzdovka měněná podle servisního plánu

po 60.000 km výměny palivového filtru

1x výměna předního prasklého skla

 

takže co se týká provozních nákladů, tak trefa do černého, spotřeba +- jako v každém autě

 

neduhy po 245.000 km

- lehce odloupnutý lak lišty interiéru, cca ďubka 2 mm

- na bočnici sedáku řidiče prodřená látka, cca 2 cm

- neskutečně poďobaná kapota od kamínků, to auto je snad přitahuje

 

jinak slouží, jezdí, troubí a stěrače stírají, všechny žárovky původní, jen přední hlavní měněny za lepší

 

 

Odkaz ke komentáři

Proč? přeci se nebudu zbavovat auta, které funguje .... navíc to je jediný bezproblémový motor, nic se nakazí .... takže jedeme vesele dál, počítám tak nájezd cca 250-400K km než bude jiné.

Navíc dnes není co koupit, ojeté brát nebudu, nové teď z koncernu není žádné co by mě zaujalo ve smyslu poměr/cena a hlavně technika motoru s ohledem na provozní náklady.

Pokud bych to zbořil na totálku a přežil, tak v současné době bych šel pro mazdu se silnějším atmosferickým dvoulitrem v benzínu v top výbavě anebo bych dojezdil Cmaxe, kdyby to musel být koncern vzhledem k okolnostem, tak GTI Golf.

Odkaz ke komentáři

Jardo: a rozdil mezi 1.2 a 1,4 TSi? Docela by se mi zamlouval G7.

Boris ted udělal řidičak tak přemýšlim že mu necháme Fabii a sobě vezmem něco jineho.

 

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17548784?goFrom=list

 

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17541405?goFrom=list

 

a nebo tento z Pardubic:

 

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volkswagen/golf/17555527?goFrom=list

Upraveno uživatelem romariooo
Odkaz ke komentáři

Romane, zásadní rozdíl mezi 1,2 a 1,4 je asi takový:

 

- 1,2 jede dobře, ale tak do 130 km/h na dálnici, pak už je vlažná, 1,4 naopak pohodlně a lehce zvládá dynamiku 130 - 180 km/h, taková ta klasika českých dálnic, někdo ti tam vjede, brzdíš, pak zmizí a ty musíš jet, protože za sebou máš už další auta

 

- 1,4 má vyšší spotřebu, mimo město je tak cca pár deci, na dálnici stejný, ale po městě to může být i někdy litr, ale na druhou stranu, ani jedno TSI se do města moc nehodí, na to budete mít tu fábii s atmosférou

 

konstrukce motorů je stejná a dnes už i vychytaná, hlavně je potřeba měnit olej po 15.000 km, tzn., že by to chtělo auto s co možná nejmenším nájezdem km, pokud se měnilo podle palubáku, protože nebudeš vědět, jak bylo auto provozováno, městský provoz olej dost poškozuje

 

co se týká výbavy, tak tam to chce klasiku specifikaci, ale tu už má Golf v základu, vždy to mělo okna v elektrice, dvouzónovou klimu, elektrická zrcátka, k tomu by to chtělo automatická denní světla, dešťák a zadní senzory, ostatní je pak už jedno, navi neřeš, protože dnes ti každý mobil s volnými daty po EU udělá lepší služby než předražené hloupé navigace od výrobce auta

 

kombi má pěkný velký kufr a to auto není vůbec špatné, někdy lituju, že jsem tuhle variantu nevzal, ale pak si projedu pár pokroucených silnic a zatáček a je po lítosti, radost z hatchbaku je lepší :D

 


Samozřejmě, že GTI je nej volba a rozhodně bych ji zvážil, spotřeba bude při dynamičtější jízdě jen o fous vyšší proti 1,4 tsi, ale do města to auto není už vůbec, takže pokud tam Zdenka nebo ty to město budete využívat, tak bych ho nechal být ..... ale jako pro tebe by to byla zase radost a pěkně by jsi se povozil a pár "závodníků" vyškolil a zároveň by to auto nikoho nedráždilo, protože je to pořád "jen" Golf

Odkaz ke komentáři

Hele, on se ten motor až tak neohřeje, pokud to bude jezdit 5 km město a 5 km z města, v tomto studeném režimu proniká benzin do oleje, takže pokud budeš jezdit takto třeba měsíc, bude se ti ředit olej benzínem, což je samo pro olej špatné. Pokud to jednou za týden vezmeš někam ven a pořádně ohřeješ (olej na 90), tak to bude ok, protože až při této teplotě oleje se benzin začne z oleje odpařovat a mizet.

 

Třeba já olej v zimě neohřeju pořádně ani cestou Jarom-HK, ale mám ještě starý typ motoru, tyhle v G7 jsou novější a tam se ohřívá rychleji, ale myslím si, že ne dost rychle na 5 km tam a 5 km zpět.


olej po 12.000 km bude rozhodně fajn


Romane, pokud budeš jezdit více převážně město, tak bych to občas protáhnul někde mimo a olej měnil po 10.000 km a nebude problém

Odkaz ke komentáři

Jako když ji vezmu u držky, tak ano, pokud jedu jemně a lehce jako se studeným autem, tak ne, trasa přes Rasošky a Rusek, pokud jedu přes Libřice a Černilov, tak už skoro ano, jako výchozí teplotu beru venkovní -5 stupňů, kdy auto stojí venku


na 100 nikdy, na 80 už sotva ano

Odkaz ke komentáři

GTIčko je dobrá hračka pro velký kluky :)

 

Jinak bych ještě k rozdílu mezi 1,2 a 1,4 dodal, že 1,2 se dělá ve 2 variantách - s 5kvaltem a 6kvaltem.. Když už, tak spíš koukat po tý silnější variantě s 6kou.. Pětikvalt má delší převody, ale na dálnici na 5ku při 130 už to točí myslím 3t (snad si to dobře pamatuju) a vím, že jsem chtěl řadit 6ku a ta tam chyběla..

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

To jsou ty TSI co nic nevydrží a pořád se to sere .... :biggrin:

1x rozvody, 1x vodní pumpa, nesčetně krát olej + filtr, svíčky ..... dál?  ... dál nic  :jager:   (a pro odborníky, vždy tam byl a je olej Mid Saps C3 :smich:)

Téměř na den po 6,5 letech od novoty.

IMG_20180306_203953.jpg

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Líbí se mi, jaká se tu kvůli výměně čelního skla rozvinula diskuse ... . Má zkušenost je taková, že mi nikdy nikdo nenutil "zalepení" skla, vždy se sklo měnilo. Ano, vím, že výměna skla má svá rizika, ale stejně to sklo je po nějaké době  a porci kilometrů "osekané" a poškrábané, navíc u staršího auta se už začíná i odlepovat, takže vždy výměna. Mě tedy ca 1000,-kč/rok a spoluúčast 1000,- nezabije, takže sklo mám pojištěné a měním, když je potřeba. 
    • bigfavo vaša objednavka je už pripravena a zajtra ju posielam
    • tak potom si treba nastudovat, ze kedy sa opravuje a kedy meni a ked s tym ides do servisu, tak predsa zhodnotia, v akom je to sklo stave a navrhnu nejake riesenie. ci co len tak niekde das auto s tym, ze netusis, co sa s nim bude diat? to pochybujem.
×
×
  • Vytvořit...