Přejít na obsah

Škoda Octavia RS 1.8T


Ovosh

Doporučené příspěvky

Ahoj, tak taky přidávám svoje auto...

 

Škoda Octavia 1.8T RS

 

- rok výroby 2004

- motor 1,8T benzín AUQ

- výkon 132 kw (180hp)

- kroutící moment 235 Nm

- zrychlení 7,9 s

- v-max 235 km/h

 

To nejdůležitější…1,8T AUQ:

 

Dle mého osobního dojmu je motor 1,8 T AUQ jeden z nejpovedenějších, jaký se do Octavie první generace dával. Je to můj osobní dojem co se týče spolehlivosti, ´´rozumné´´ spotřeby, ale hlavně výkonu. Doma máme 1,6 55kw a s několika TDi jsem se taky svezl (Octa I 1.9 TDi 66kw+81kw, Octa II 2.0 TDi 103kw), ale po prvním svezení, když jsem se na ni jel podívat, bylo jasno že si ji odvezu domů :-)

 

Po sešlápnutí plynového pedálu se do cca 2000 ot/min auto chová jako normální 1.8 benzin. Po překročení této hranice se připojí turbo a 235 Nm začne naplno účinkovat. Poté auto plynule zrychluje až k 5500 ot/min kdy dosahuje maximálního výkonu 132kw (180hp). Po překročení této hranice už výkon pomalu uvadá. Když se ručička otáčkoměru přehoupne přes 6000 ot/min, výkon uvadá docela razantně…

 

Jízdní vlastnosti:

 

RS neberu jako sportovní auto, ale jako svižné 5ti dvéřové auto. Od toho se odvíjí i můj styl jízdy. Výkon využívám převážně k předjíždění nebo svižným rozjezdům než častým výletům ručičky tachometru nad 200km/h. Na dvojku je auto schopno upalovat až 120 km/h a na trojku dokonce 170km/h !!!

Podvozek je proti klasické Octavii snížen o 15mm. Po ujetí cca 12000 km se mi jeví spíše jako komfortní. Přijde mi, že se auto v zatáčkách docela naklání. To je ale asi způsobeno použitím pneumatik o standartním rozměru 205/55 R16. Na druhou stranu při delších cestách po dálnici naopak komfort přidávají...

 

Spotřeba a benzín:

 

jelikož to mám do Polska co by kamenem dohodil, jezdím z 99,9% tankovat tam. Natural 98 tam vyjde u velkých čerpacích stanic cca o 3-4 kč levněji než u nás.

Teď spotřeba... záleží na zvolené trase a samozřejmě na stylu jízdy. Trasu 110km předpisovým tempem v provozu a počítač ukazuje 6,3l. Samozřejmě, že se někdy taky svezu. To pak na mě svítí číslice 14-16l... Celkový průměr mám po ujetí posledních cca 6000km solidních 8,3 litrů.

 

Výbava:

- posilovač řízení

- nastavitelný volant ve 2 osách

- 4x okna v elektrice

- elektrická a vyhřívaná zrcátka

- ABS, ASR, ESP,

- rádio Symphony, CD changer v kufru

- vyhřívané, výškově stavitelné přední sedačky, kožené, s bederní nastavitelnou opěrkou

- automatická klimatizace

- MAXI-DOT

- venkovní teploměr

- 16" kola Spider

- elektrický šíbr

- 4x airbag

- alarm, centrál na dálku, safesystem

- chladící přihrádka před spolujezdcem

- plnohodnotná zadní sedadla, 3x opěrka hlavy

- senzor opotřebení destiček

- nekuřácký paket

- xenony s ostřikovači

- zadní stěrač

- parkovací senzory vzadu

- tempomat

- přední loketní opěrka

- signalizace poklesu hladiny kapaliny ostřikovačů

 

Údržba:

- po startu cca 30 sekund šel z motoru kompresorový zvuk. Vše vyřešilo vyjmutí netěsného sekudárního vzduchového ventilátoru, odvrtání nýtků a nahrazení šrouby imbus

- opravnou sadou opraven zadní levý brzdový třmen

- výměna předních zvlněných brzdových kotoučů za nové ATE (+ destičky ATE)

- výměna oleje za Liuqui Moly Top Tec 4600 5W-30 + filtr Mann

- výměna rozvodů originál Škoda + vodní pumpa SKF + chladící kapalina

- výměna trysky ostřikovače předního okna

 

V plánu:

- kompletní nerez výfuk od Milotecu

- výměna svíček za NGK

- údržba škrtící klapky

- nový kabinový filtr

 

Pneumatiky:

- zimní Goodyear UltraGrip (205/55 R16)

- letní Dunlop SP Sport 01 (205/55 R16)

 

Silné stránky:

- antikorozní ochrana

- kvalita zpracování

- kvalitní motor

- výkon a jízdní vlastnosti

- spotřeba

- kufr

- ESP+ASR+ABS

- sedačky

- perfektní volant

- zvuk motoru

- 5 dvěří

- vzhled

 

Slabé stránky:

- nemá 6ku

- nepřesnost řazení

- nízká hrana předního nárazníku ještě snížená křidélkami od Milotecu

- docela drahý originál náhradní výfuk

 

Úpravy:

- vzduchový filtr K&N

- výměna zvlněných předních brzd za kompletní ATE

- před zimou nainstalovány zástěrky kvůli kamínkům

- předchozím majitelem přidány doplňky od Milotecu (mračítka, křidélka pod nárazník, lemy blatníků, zadní difuzor)

- LEDky už jsou dole

- mračítka jsem už taky sundal

 

jen to teď umýt a nafotit :-)

 

Případné další info časem doplním :-)

post-17386-0-18361300-1324214685_thumb.jpg

post-17386-0-31614300-1324214693_thumb.jpg

post-17386-0-52789900-1324214704_thumb.jpg

post-17386-0-67191000-1324214713_thumb.jpg

post-17386-0-18747800-1324214723_thumb.jpg

post-17386-0-80492300-1324214741_thumb.jpg

post-17386-0-95530500-1324214753_thumb.jpg

post-17386-0-21086500-1324214774_thumb.jpg

post-17386-0-75580100-1324214783_thumb.jpg

post-17386-0-56244600-1324214794_thumb.jpg

post-17386-0-01891300-1324214811_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Vítej mezi náma, octuje je moc pěkná a jde vidět že se o ni dobře staráš, jen tak dál :palec:

 

Dik za privitani... snazim se v ramci financnich moznosti :-) a taky zkusenosti. Momentalne s chystam na rozborku-zborku starteru. Po nastartovani cca 0,5 sekundy ten roztoceny pastorek dela kraval jako prase. Jinak ledky a mracitka uz mam dole...

Odkaz ke komentáři

hlavně ty rámečky pod spz vyměn :rolleyes: jinak hezká

 

jinak koukám, že tam máš 16tky, vypadá to strašně zapadle, sežeň na to léto origo spidery :palec:

 

ramecky uz mam namontovane nove. Klasicke cerne. ty stribrne uz se osoupaly.Jsou tam origo spidery, ale ty 16ky... uvazoval jsem o kolech OZ Canova, ale kdyz se clovek sveze po te nasi dalnici... uz ta nova z Ostravy do Bohumina je masakr.

 

ted jeste resim ucpani der po tech ledkach v narazniku. Bracha mi donese folii a prelepim to...

Odkaz ke komentáři

Mas ji hezkou, stribrnou jako ja :D Jak popisujes vykon, ze po 5tis otackach upada a po 6tis je uplne pryc, doporucil bych Ti chip. Bud to nepoznam, nebo nevim, ale me vykon neupada do 7tis otacek :) A podle ostatnich co meli moznost to porovnat i s origo stavem tam je rozdil razantni. Na 3.stupen neni problem 180 :)

Odkaz ke komentáři

ne ze bych chtel nekomu kazit radost, ale k driftum potrebujes nahon na jinou napravu :lool:

 

 

pro upresneni.... Ono to slovo ´´driftu´´ bylo napsano v uvozovkach a taky tak mysleno. Jinak znam par lidi, kteri se s bavorem s nahonem na zadek v zime ani nerozjedou na rovne ceste... natos jeste tak projet zatacku driftem...

Odkaz ke komentáři

pro upresneni.... Ono to slovo ´´driftu´´ bylo napsano v uvozovkach a taky tak mysleno. Jinak znam par lidi, kteri se s bavorem s nahonem na zadek v zime ani nerozjedou na rovne ceste... natos jeste tak projet zatacku driftem...

 

Nebylo to mysleny nijak zle :) zas tak hrozna zima s bavorem ale neni, kdyz ma clovek slusny obuti tak se s tim jezdit necha. Ale v beznym provozu je to samozrejme problematictejsi nez predoskrabka :) zas je tu kompenzace tou zabavou kdyz uz se clovek vyhrabe z garaze :-D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...