Jump to content

Přívěsný vozík za auto


Vlastníte přívěs?  

39 members have voted

  1. 1. Od jakého výrobce



Recommended Posts

Ahoj lidi.

Chci si pořídit přívěsný vozík za auto. Mám doma plno katalogů od různých výrobců a samozřejmě každý výrobce má ten nejlepší přívěs. Pomozte mi s rozhodnutím. Ono prý ani tak nezáleží na výrobci jako hlavně na použité nápravě. Nejlepší jsou prý německé nápravy. Při přetížení nepraskají a při prázdném přívěsu plynule pruží a vozík neskáče. Základní předpoklad je 13ti palcová kola a konstrukční rychlost 100 Km/h.

Podělte se o vaše zkušenosti. Dík Kastelán

Link to post

tři roky jsem lítal s neodpruženým VEZEKem 4 metry dlouhý plato, 1,3m široké, ve 120 se za autem ani nehnulo, ať bylo plné nebo prázdné. Nyní budu kupovat taky vozík, ale 2,5m a budu ho ještě upravovat na přepravu až 5metrových vrat (vytahovací prodloužení i se světly a RZ) a zase to bude VEZEKO. Předchozí bylo "služební" nyní budu kupovat pro sebe.

K té 100km, ty budeš jezdit na západ od našich hranic? Pokud ne tak nechápu na co lidi za to vyhazují, jedná se o konstrukční rychlost, ale na našich silnicích se smí stejně max 80km/h. Pokud jen po CZ, tak se podívej do techničáku od auta kolik tam máš konstrukční rychlost, jsem přesvědčený, že je vyšší než povolené limity, ale jezdit ní se stejně nesmí. Ano píšu, že jsem lítal po dálnici 120, ale s vědomím, že se jednalo o překročení rychlosti o 30km, stejně jako by vzadu byla nalepená 100. Prostě mi přijde zbytečné, naletět výrobcům a platit za víc než je potřeba, stejně tak tlumiče, měl jsem ten vlek 1,2t a nakládal jsem ho i do plna a nikdy mi nechyběli, stačí hlídat správný tlak v pneu. V kategorii do 750kg, dělá rozdíl v ceně i 7-8000,- což není málo. Co se týká nápravy, tak u Vezeka jsem měl zesílenou a nyní budu brát opět zesílenou, co se rámu týče, tak mě sám prodejce vezeka přímo ve výrobním závodě (ve Vel.Mezu nejnižší ceny) varoval před plechovým základem, že to jsou vozíky stavěný pro konkurenci supermarketům, ale já jsem se bavil o 2t a to říkal připlatit asi 3000,- za vařený příhradový rám, který je z pořádných jeklů a ne z ohýbaného plechu.

Link to post

Murder: díky za info.

Já v současné době mám starý sport jacht z roku 1982. Je na malých kolech. Co se týče rychlosti tak co mám odzkoušeno za Citrákem XM tak 150 km/h není problém. Ani se nehne. Ale konstrukční hmotnost je malá. Mě spíš jde o ten názor na zpracování. Překližka je těžká a plech je prý slabý. Alespoň jsem se tuto informaci dozvěděl u Agadosu. To co píšeš od fy. Vezeko se mi líbí. Udělají ti přívěs jak chceš, přesně podle požadavků. Dokonce umí (to asi není problém žádného prodejce) snížit konstrukční hmotnost. Abych se přiznal tak ani neví jestli mám nějaké požadavky na rozměr vleku. Je mi to tak nějak (zatím) jedno. Např. výrobce Humbaur má vleky pěkně propracované ale podlaha z plechu je prý jak plechovka od konzervy. Pořizovací cenu zatím také neřeším. Vždyť vlek budu mít třeba 10-20 let. Proto sbírám názory od uživatelů. Ještě jednou dík za tvůj názor. Měj se fajn.

Link to post

Máme v práci 4m plato Agados s bočniceme na velkejch kolech je to sice trošku vejš ale co ten už snesl... :palec: :palec: :o

 

Kámoš má ve firmě taky Agados takovej větší ale do 750 a ten mu taky dává zabrat fest a bez problémů. Jen říká že měl připlatit za lepší zesílenej a nechat to postavit na 750 papíry uvezl by ještě víc ale víš jak papíry 750 a na káře 1,5 tuny smrdí.... B)

 

Když zajedeš do Velmezu tak na straně od Prahy máš Vezeko a od Brna Agados stačí jen vybrat mají toho tam na place mraky :palec:

Edited by KOKYN
Link to post

Kámoš má ve firmě taky Agados takovej větší ale do 750 a ten mu taky dává zabrat fest a bez problémů. Jen říká že měl připlatit za lepší zesílenej a nechat to postavit na 750 papíry uvezl by ještě víc ale víš jak papíry 750 a na káře 1,5 tuny smrdí.... B)

 

o tom už jsem taky slyšel, myslím, že někomu udělali takhle i plato aby nemusel mít C+E nebo tak nějak...

Link to post

Ono Agados a Vezeko jsou původně jedna firma s dvěma majiteli, jednoho dne se nepohodli a firmy jsou dvě... Takže technologie vozíků je velmi podobná, jen mi přijdou ty z Vezeka krapítek levnější.

 

Co se týče podlahy tak já jsem měl dřevo a do dřeva půjdu opět, voděodolnost je dnes už vynikající a na dřevě ti tolik neklouže náklad jako na plechu. Na plech bych sháněl ještě nějakou gumovou podložku.

Edited by Murder
Link to post

Ahoj lidi.

Chci si pořídit přívěsný vozík za auto. Mám doma plno katalogů od různých výrobců a samozřejmě každý výrobce má ten nejlepší přívěs. Pomozte mi s rozhodnutím. Ono prý ani tak nezáleží na výrobci jako hlavně na použité nápravě. Nejlepší jsou prý německé nápravy. Při přetížení nepraskají a při prázdném přívěsu plynule pruží a vozík neskáče. Základní předpoklad je 13ti palcová kola a konstrukční rychlost 100 Km/h.

Podělte se o vaše zkušenosti. Dík Kastelán

Co se podívat na přívěs na malých kolech? Srovnání 2,5 m Agados na 13" kolech a asi 5 m na malých kolech se dvěma nápravami, ten Agados docela skáče.

 

Taky Agados a můžu říct - nezmar, taky toho už hodně vydržel :palec:

A máte dřevěné podlahy nebo máte plechovou podlahu?

Tak tak, máme doma už přes 10 let a nejmenší problém.

Link to post

Stanson: Jo koukal jsem na něj. Vypadá to zajímavě a lákavě co se týče prostoru po složení. Přijde mi to jako super nápad. Ale je to na nějakejch 10tkách.

 

Mischicka: Ten 5 metrovej je na mě už moc. Moje představa je do max. 2,5 metru. Malá kola už nechci, to mám doma. Je fakt že je to technologie za krále klacka ale chci velké 13tky.

 

Všichni: ona asi ta dřevěná podlaha bude nejlepší. Sice bude vozík o něco málo těžší ale zase je fakt, že tam bude větší pevnost a jak píše Murder tak ten náklad nebude tolik klouzat a za příplatek kotevní oka a je to.

 

A co si myslíte o oji. Některé jsou do V a některé trubkové. Ty trubkové jdou asi vesněs zastrčit aby vozík nezabíral tolik místa.

Edited by kastelán
Link to post

pro délku 3 metry doporučuji "V" oje, dobře se s tím couvá a je v podvozku podle mě lépe upevněn, našel jsem jedno foto, kde je zachycen rolleyes.gif, i s malým bráchou Yachtem biggrin.gif

post-117-0-25499800-1326036591_thumb.jpg

Edited by jar_da
Link to post

pro délku 3 metry doporučuji "V" oje, dobře se s tím couvá a je v podvozku podle mě lépe upevněn, našel jsem jedno foto, kde je zachycen rolleyes.gif, i s malým bráchou Yachtem :D

 

 

Tohodle Yachta mám taky ale trošku delší. Má 2 metry :D. Akorát mě se.e ta užitečná hmotnost 300 Kg. Jednou jsem na něm vezl 500 Kg brambor a po 20ti Km byly ložiska v hajzlu :wallbash:

Link to post

Oje do "V", lepší na couvání, lepší uchycení na podvozku jak píše Jarda a nyní když si beru z půjčovny tak s "V" sedí líp za autem než jen jednoduchá oj, víc si s ním dovolím.

Jen "čubu" si připlatím nějakou lepší, ta základní mi jednou vyskočila, nedal jsem zámek, naštěstí to bylo před křižovatkou při brzdění a rozjezdu s prázdným vlekem, byl s brzdou, takže zastavil sám, škoda na autě ani na vleku žádná, ale přeci jen od té doby jsem jí moc nevěřil a zámek jsem dával snad i na popotažení po zahradě.

Link to post

Oje do "V", lepší na couvání, lepší uchycení na podvozku jak píše Jarda a nyní když si beru z půjčovny tak s "V" sedí líp za autem než jen jednoduchá oj, víc si s ním dovolím.

Jen "čubu" si připlatím nějakou lepší, ta základní mi jednou vyskočila, nedal jsem zámek, naštěstí to bylo před křižovatkou při brzdění a rozjezdu s prázdným vlekem, byl s brzdou, takže zastavil sám, škoda na autě ani na vleku žádná, ale přeci jen od té doby jsem jí moc nevěřil a zámek jsem dával snad i na popotažení po zahradě.

 

Taky si myslím že V oj bude lepší na stabilitu. Akorát možná pro hlupáky bude horší na couvání pokud to zavřou do jedničky :facka:. Zámek každopádně, bez toho ani ránu. Teď ještě potřebuji dopilovat zástrčku. Na autě mám 13ti polovou. Sice redukci mám ale je to otrava a pokud zvolím 13ti polovou tak si aspoň nikdo ze známých ten vozejk nepůjčí :palec: protože vždycky mi vrátily vozejk s nějakou závadou nebo šrámem :pest:.

Link to post

Já jsem si před dvěma roky nechával dělat vozík tady http://www.sv-privesy.cz/. Teda vozík, má to 4,5x2,1m a nosnost papírově 3,5t a reál 5t. Není odpruženej, protože na tuhle váhu už to snad ani nejde. Rychlost je tam 80km/h, protože jak psal Murder, v Čechách je ti 100km/h k ničemu. Podlaha je nějaká voděodolná dřevotřísková deska tl. 25mm s oky pro uchycení nákladu. Sajtny jsou hliníkové.

Link to post

Hele chlapci k té rychlosti. V TP od OA jsem žádné omezení nenašel. Volal jsem na DI v místě bydliště ( Roudnice nad Labem ) a potvrdily mi informaci kterou udává fy. Agados na svých www. Mrkněte na to TADY a schválně zavolejte na vaše DI jak se k tomu staví v jiném městě.

Link to post

Pěkné, dalo by se nazvat klamavou reklamou, našli si A, k tomu našli v zákoně C a jaksi opomněli že tam je ještě B. Stále platí max rychlost přípojného vozidla 80km/h, pokud výrobce nestanoví jinak, ono může být přívěs omezený taky na 40km/h.

V malém techničáku je max povolená rychlost vozidla (nebo alespoň v některých typech byla), Když jsem byl u Šmidberáka tak měl v OTP max rychlost myslím že 312km/h, pochybuji že bych s tvrzením, že tolik můžu uspěl u policie.

Link to post

Murder: ale o tom ti tady píšu. Já si to nevymyslel a ty to sám píšeš. Pokud neuvede výrobce jinak. Přesně tohle mi řekli na DI. Tak že pokud oni našly nějakou mezeru v zákoně tak to asi tak je. Konkrétně jsem mluvil s technikem odboru dopravy p. Novák (tel:416850196). On také říkal že se mu nezdá že to budeš pálit po dálnici 130 Km/h s vozejkem. Ale když tu konstrukční rychlost tam uvedenou máš tak proč by ne.

 

Každopádně tohle vlákno jsem založil z důvodu porady nákupu a typu vozejku a myslím že jsem typy dostal. O konstrukční rychlost mi nějak nešlo, protože stejně na moje potřeby s vozejkem na dálnici ani nevjedu. Ale nebráním se tomu aby jsme té rychlosti přišli na kloub. Jestli se ti do toho chce jít, tak zkus taky se někde zeptat a uvidíme k čemu se dopídíme. Já ještě napíšu na pár míst kde si myslím že by se k tomu mohly vyjádřit a dám ti vědět.

 

Ještě jednou ti děkuji že jsi se podělil o svůj názor při nákupu vozejku. Dík Adam

Link to post

Já bych jen ještě doporučil sklopné přední čelo. Při delším nákladu fakt super. Jinak jsem hlasoval pro Podlešáka. Táta ho má služební asi 10 let a super. Náprava fakt zvládne hodně a podlaha a bočnice s překližky taky super.

Link to post

Ono asi v podstatě je to všechno na jedno brdo. Akorát záleží v kterém koutě republiky se vozíky montují. Stavoval jsem se v půjčovně přívesů abych zjistil nějaké informace. Samo že tam dostávají kolikrát pěkně zabrat. Protože jak mi řekl provozovatel půjčovny, proč si kurvit vlastní vozejk když můžu kurvit cizí. Rada od něj zněla: Každopádně V oj, zesílená náprava, dřevěná podlaha a jak píše KaJe tak výklopné přední čelo. A jestli je to Agados, Trojan nebo Podlešák to si myslí provozovatel půjčovny že je jedno.

Link to post

Hele k tý rychlosti jedná se o tohle:

 

jsi přesvědčený, že můžu se Smartem po dálnici 135km/h, nebo ještě lépe jak píšou v Agadosu, že můžu 135km/h (nespecifikují kde, takže asi i v obci)

Nebo to je maximální konstrukční rychlost vozidla a musím dodržovat rychlostní limity daného státu (pokud někde bude 140km/h tak mám smolíka můžu jen 135km/h). Stejné to je u přívěsu, u nás je maximální rychlost přípojného vozidla 80km/h (všimni si příkladu 140km/h - 135km/h, může být spešl vlek otypován třeba na 60km/h proto je v zákoně ta zmínka "pokud nestanoví výrobce jinak"). Například v Německu je maximální povolená rychlost přípojného vozidla do 3,5tuny 100km/h, ale pozor potřebuješ k tomu potvrzení TÜV, že tolik může jet, umí to za úplatu vydat i některé české STK. Fakt nemám důvod nějakým způsobem bojovat proti 100, 130, 200 s vozíkem, rád bych to využil, ale mám smolíka jako ostatní, NELZE...

 

To je tak vše co ti můžu k vlekům napsat, jen snad ještě u brzděných vleků a nosnosti tažného u táhnoucího vozidla se vždy bere celková max. hmotnost vleku i když je okamžitá třeba poloviční. Myšleno je tak, že pokud máš na kouli max 1tunu brzděný tak nesmíš tahat ani prázdný vlek max 1,2 tuny byť má okamžitou třeba 400kg. Někdy to bývá tolerováno, někdy se za to berou vysoké pokuty a myslím, že to je i na papíry, proto počítat raději - netolerováno...

 

Až teď jsem si všiml tvé odpovědi z asociace autoškol, nikde tam nevidím že by se mohlo, nehádám se dělej jak myslíš, já nevěřím.

Edited by Murder
Link to post

Murder: ahoj. Každopádně tě chci ujistit že se nechci o tom hádat. To určitě ne. Je to asi jak to kdo chápe. Co se týkalo mojí ankety a tématu tak bylo zjištění od jakého výrobce kdo má jaký vozejk a jak je s ním spokojenej. O konstrukční rychlosti nebylo PŮVODNĚ vůbec psáno. V dalším příspěvku jsem se zmiňoval o tom že mi na kostrukční rychlosti VŮBEC nezáleží protože pro moje potřeby ji stejně nevyužiji. Ještě jednou tě ujišťuji že opravdu nechci být rejpal, hádal atd. Možná že si pouze nečetl pozorně a vzal si text letmo a přehlédl si se. Budu se snažit odpovídat podle mého názoru a skutečností na tvůj poslední příspěvek popořadě aby to bylo přehlednější.

 

Ano, v OTP já mám třeba rychlost 191 Km/h. Souhlasím s tebou že když po dálnici smíš podle vyhlášky 130 KM/h tak víc je pasé. Pokud bych měl odpovědět: (nespecifikují kde, takže asi i v obci) - je jasné co vyhláška říká. Tady asi bez debat. Každý řidič vý, že v obci smíš 50Km/h a místní úpravou může být zvýšena rychlost max. o 20KM/h tj. 70Km/h.

 

Co se týče druhého dostavce tak si myslím že tady to možná špatně chápeš. Píšeš o max.rychlosti přípojného vozidla 80Km/h. Ale o tom si myslím že to je. Agados má konstrukční rychlost danou u daného typu např. 120Km/h a touto rychlosí samozřejmě po obci a státní silnici jed nemůže ale na dálnici ano. Pokud je konstrukční rychlost přívěsu snížena na 60Km/h jak uvádíš ty, tak ani na dálnici nesmíš.

 

Další dostavec.: ten bych vynechal. Tam s tebou souhlasím a nevím jak to je. Ale přijde mi to rozumné (hmotnost tažné x tažené)

 

Odpověď z asociace autoškol: První příloha, od shora: Od: Asociace autoškol ČR <asociace@autoskol.cz>

Předmět: RE: Webmail - Kontaktni formular

Datum: 10.1. 2012, 21:01 - včera v 21:01

Odpověď je zde. Odst. 3 a 5. Může Ondřej Horázný

 

Jinak jsem letmo nakoukl do vyhlášky na paragrafy co uvádí pan Horázný.

 

Jak to chápu já (když tak mě oprav) po dálnicí smí vozidla § 18 vyhl. 361/2000 sb.

 

odst. (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.

 

 

odst: (5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.

 

 

Tak jestli to chápu dobře: auto + vlek = jízdní (souprava pokud se budeme bavit o hmotnosti do 3500Kg) a jízdě po dálnici.

Nejvyšší povolená rychlost žádného z vozidel souprav = pokud má vlek konstrukční rychlost 130 Km/h tak se soupravou do 3500kg podle mě můžeš jed po dálnici 130 Km/h. (ta modře označená dvojka je "Vyhláška č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění vyhlášky č. 100/2003 Sb.") a to je to co Agados asi má.

 

 

Jinak jsem ještě napsal na TV Prima jestli by nechtěly v autosalonu o tomto tématu udělat reportáž. Zatím neodpověděly. Psal jsem i na DAS (pojištění právní ochrany) ale ty mi asi neodpový protože jsem jim koncem roku vypověděl smlouvu.

Link to post

Hele už jsem nechtěl na toto téma psát, ale píšu na tvou výslovnou žádost přes SZ:

Četl jsem tvé příspěvky pozorně i když píšeš že asi ne. V prvním příspěvku píšeš jako jednu z podmínek 100km/h, na to jsem ti odpověděl a pak si mi začal jen odporovat, dobrá beru, každý máme jiný názor. Bohužel jsem přesvědčený že názor Agadosu (mimo jiné tím se u mě ta firma opravdu hodně shodila) je chybný a postavený na Českém národním sportu překrucování zákonů. Je možné že ze zákona to vypadá, že tam ta díra je, jenže právě proto jsou k zákonům přikládány prováděcí vyhlášky kde je jasně napsáno co jak má být. O úrovni českého prodejného autoškolství si myslím své a jsem přesvědčený, že pan Ondřej Horázný mi pokutu neproplatí. Mě se nechce se tím zaobírat, nechce se mi ani tebe přesvědčovat, ale napiš si na ministerstvo dopravy jak tomu skutečně je.

V tom citovaném je napsáno 80km/h, protože je to zákonem stanovená maximální rychlost přípojného vozidla, výrobce ji samozřejmě může snížit, ale opravdu věříš blábolu, že výrobce může maximální rychlost stanovenou zákonem zvýšit? Tak zcela logicky bomba, zítra otevírám fabriku na auta a budu zvyšovat maximální rychlost aut.

odst: (5) Řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost vozidla,2) a jde-li o jízdní soupravu, nejvyšší povolenou rychlost žádného z vozidel soupravy.
Píšou tam o nejvyšší POVOLENÉ 80 ne KONSTRUKČNÍ 130 rychlosti. Prostě to je kravina, ať to probírám z jedné strany, nebo z druhé strany tak prostě ne. Právě ve Vezeku jsem se o tom bavil s prodejcem (o 100) taky nejprve, že je výhodná a nakonec když jsem přitlačil, ať mi dá Vezeko prohlášení, že mi uhradí případné náklady za postih, že jedu po dálnici s vozíkem 100 místo 80 vycouval a říká "no jo no, ale když budete mít 100 a pojedete 100 tak vám dá policista menší flastr, protože porušujete jen maximální rychlost, ale nejste tak nebezpečný jako když porušíte i konstrukční rychlost".

Hele fakt dělej jak myslíš, psal a píšu jen svůj názor, třeba je špatný, ale dokud neuvidím v zákoně, že maximální rychlost přípojného vozidla je 130, pokud výrobce nestanoví jinak (to pro ty seriózní výrobce co si nedovolí uplatit homologaci a nechtějí mít na svědomí lidské životy, tak nechají 80) tak já tomu neuvěřím, protože to prostě není možné.

Edited by Murder
Link to post

Mě 2x za 6let a to jsem dostal symbolických 500,- bylo to na D2 na Slovensko, je to hodně málo a i když je to špatně, proto si občas dovolím šlápnout na plyn trošku víc, ale vím, že to nemám, že mám hlídat vlek abych ho nerozhodil. Kdežto u tvrzení z Agadosu, se dá nabýt dojmu, že 130 je OK, legální a bezpečné a nějaký jouda v klobouku to bude kalit po dálnici 130, rozhodí ho koleje, vlek přelítne svodidla tam někdo nezvládne a zemře.... Pak bude koukat, ale vždyť mi říkali, že můžu (a má zkurvenej život + další lidi s ním) proto mi vadí tahle "obchodní politika" Agadosu.

Ti co jezdí s vlekem vědí co dovede naložený vlek i v nižší rychlosti, proto se dá laickým rozumem přijít na to že to je nesmysl (4metrové trámy, max nosnost vleku, chci vidět 130...)

Jen pro doplnění, ani jednou jsem nenapsal, "nejezděte rychleji než 80" ale je potřeba myslet na to, že se to prostě nesmí pro nějaký důvod....

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • souhlas...mícháte jabka s hruškama. Straší navigace mají mapy o velikosti 6-10G. Jsou rozděleny na oblast Východ a Západ. Tyto mapy se nedají stáhnout z webu koncernu a vyžadují speciální postup přípravy SD karty. Novější navigace mají mapy volně k dispozici na webu koncernu dle VIN kódu vozu. Vyžadují ale origo kartu do navigace. A na jaké vlastně mapy? Do jaké navigace? Do té novější? Tam už taky není možné stáhnout mapy dle VIN free? Jestli ne tak to jsou fakt hovada 😞 Koupíš si auto za mega a po roce si musíš koupit nový mapy za 5 litrů?! Tvl! To už je fakt moc 😞
    • Původní dotaz/žádost tu byl na mapy, a tedy nikoliv vč. karty.
    • kodiaq píšeš tady totální nesmysly.... tady se bavíme o navigaci Amundsen v Octavii 2, superb 2, Yeti... ty píšeš o navigaci Amundsen v MQB platformě Octavia 3,Sup3, Kodiaq... naprosto odlišné systémy, pouze stejný název.. nejdřív bych si to nastudoval než nesmyslně radit
×
×
  • Create New...