mazliik Odesláno Leden 8, 2012 Sdílet Odesláno Leden 8, 2012 k cemu to je dobry kdyz obyc chiptuning je da se rict i levnejsi? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Oktan_van Odesláno Leden 9, 2012 Sdílet Odesláno Leden 9, 2012 Dobrý den, racing box je pro benzínové motory a chiptuning se dá aplikovat na oboje, pokud se nemýlím. Jinak asi záleží na úpravě, na co motor chceme upravit (spotřeba, výkon, atd...) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mazliik Odesláno Leden 9, 2012 Autor Sdílet Odesláno Leden 9, 2012 kdyz by jsi kliknul na ten odkaz tak by se ti ukazalo Model : Octavia Motor : 1.9 TDI Výkon : 81 kW (110 PS) / 235 Nm Po úpravě : cca 97 kW (132 PS) / 282 Nm Výrobek : Racingbox VE Výrobce : Automotive Products s.r.o. Záruka : 36 měsíců takze to je pro vsechny auta ;) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Leden 9, 2012 Sdílet Odesláno Leden 9, 2012 Je to dobre na tahanie penazi z ludi. Uz sa to asi aj tu preberalo, tieto powerboxy len zmenia signal z RJ do vstrekovacov, pripadne oklamu RJ "signalom" o studenom motore. Mozes si tak poskodit motor a bude to dymit. Prifi chiptuning je o inom, napriklad TDIfun zmeria vykon pred aj po a odladi ti program na mieru. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 10, 2012 Sdílet Odesláno Leden 10, 2012 Přátelé motoristé... VYKAŠLETE SE na veškerý čiptuningy a ostatní hovadiny... Chcete mít káru co má 150 koní? kupte si ji... chcete káru co má 250 koní? kupte si ji... takovýto nastavování výkonu a toč. momentu je VŽDY na úkor životnosti motoru. Uvědomte si, že kluci ve VW věnovali léta vývoji a investovali desítky neli stovky milionů do vývoje motorů aby pracoval tak jak má... A TAK DLOUHO JAK MÁ... pak příjde nějakej jouda s krabičkou co jako-že zvýší výkon a tvrdí, že se to nijak na životnosti neprojeví - v masové většině to jsou stejně jen obyčejní prodavači a o produktu a jeho vzniku vědí kulový - Žádný z těchto produktů za sebou nemá laboratorní, životnostní ani jiné ověřovací zkoužky... A po přečtení toho co jsem napsal se to stejně mine účinkem, protože kdo chce čipovat si svý tédéí stejně čipne a přečte si 40 článků o tom jak je to neškodný ba naopak to dokonce motoru prospívá, protože těch 100 inženýrů ve VW co se podílelo na vývoji motoru a jejich komponent, tomu vlastně vůbec nerozumí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Leden 10, 2012 Sdílet Odesláno Leden 10, 2012 (upraveno) 1. Nejsme pratele. 2. Chci vedet, cim motoru ublizujes, kdyz jedes na dalnici 130 km/h s normalnim autem a 130 km/h s upravenym autem. 3. A kdyz uz si teda tak informovany... Jak dlouho ma podle inzenyru z VW (nebo podle tebe) najezdit takovy neupraveny TDI? :) Bych chtel videt nejaky dokument, kde se pise, ze zivotnost motoru s tim a tim oznacenim je xxx.xxx km. Musis u toho pouzivat hlavu, to je jako se vsim. Pak se o nejaky zkraceni zivotnosti motoru bat nemusis. Upraveno Leden 10, 2012 uživatelem houmik 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Když chce někdo čipovat tak mu patrně 66, resp. 81kw nestačí - myslím, že tady nejde o maximálku (to už je úplná magořina, když někdo přetěžuje převodovku která je konstruovaná na max 190 a lítá s ní 240) ale o zrychlení a dynamiku(o tom je zvyšování momentu a výkonu). A jak se dosahuje lepšího zrychlení - zvětšením plnícího tlaku, změnou časování vstřiku atd atd... Takže vše co jde od pístu dolů je namáháno větší silou (píst, ojniční čep, ojnice, ložiska, klikovka...). Samo, že přidáním 5kw se toho moc nestane(neříkám že vůbec nic) ... ale 20, 30, 40 a víc kw navíc už je magořina. K životnosti: Nikde nenajdeš napsaný že motor 1.9 TDi 66kw vydrží 350000km a 81kw 325000, to je samozřejmě pitomost. Na motorech a převodovkách se dělají zrychlené zkoušky životnosti/spolehlivosti (definované normami). tzn. zatěžují se ve všech možných režimech jízdy předem definovaným způsobem - pak se vyhodnocuje degradace oleje, úbytek materiálu válce, pístních kroužků, kavitace a 100 dalších věcí.... a když vyhoví - motor je OK. Jde o to, že nikdo není schopen a nikdo ani nemá prostředky a finance aby takovéto zkoušky realizoval na čiplých motorech (které jsou jinak svou konstrukcí naprosto sériové - (myšleno např. v použitých materiálech, které se volily podle maximálních přípustných otáček a maximálního tlaku při určitých otáčkách atd atd...). Jinými slovy... chceš uvalit 5000 za navýšení výkonu o 5kw??? Když ti to za to stojí, proč ne... Chceš navýšit výkon o 40, 50, 60 a více kw, vyměníš písty, ojniční ložiska, dáš turbo uzpůsobené na vyšší otáčky a teploty, čipneš jednotku, OK ... ale za 5000 to nebude. A nebo ta "nejlepší" varianta - čipni to "co to dá" ať se turbína roztočí do 100 000 ot/min už téměř od volnoběžných otáček, vstřikovače ať tam prdnou 3x tolik paliva a vzduchu než v normálu, navyš výkon o 50, 60, 90 kw a vše nechej tak jak je... Budeš mít super raketu a všichni budou čumět jak ti to jezdí za pár pětek... Nechci se dotknout nikoho kdo chip má nebo o něm vážně uvažuje... naopak jim přeji ať od chipování dostanou vše podle svých očekávání a přeji mnoho spokojených a dynamicky ujetých kilometrů... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Sterny Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 (upraveno) no taky není chip jako chip..... všechno je to na úkor toho kdo si chpine auto já ho mám chiplý taky a co mi říkaly kluci od chiptuner tak je dost sil poddimenzovávaj(mohli mi klidně nastavit i větší hodnoty ale to bych pak musel měnit turbo vstřiky atd...) .... tak nevím co to tu píšeš(pokud nejsi zapřísáhlej ECOAKTIVISTA tak proč to tady rozebíráš)...... mě zvedli výkon z 74 na 96kw a nestěžuju si a vyšlo mě to na necelý 3000 :o ..... mám větší maximálku a přitom nižší spotřebu(když nejezdím jako závodník) a musím říct že z prvu jsem se toho bál ale táta(automechanik se kterým prodiskutuju každou blbost...) mě uklidnil a řekl mi ať do toho jdu.... a i on sám poznal hned na první jízdě po chipu ohromnej rozdíl. A na to že jsem jezdil za cca 6,2 před chipem a teď se nedostanu přes hranici 6l na 100 po praze???? tak si myslím že by ECOAKTIVISTI měli radost že tolik nelikviduju matku přírodu atd.... navíc mám i nižší emise což si myslím že je dostačující efekt...... Samozřejmě že si občas fouknu(ale to snad každý auto NÉ)..... Navíc co mi kluci od Chiptuner říkali je to že ti tahle krabička dává jen jedinej povel a to je větší výkon nic víc a na spotřebu to nemá zas nějak moc velkej vliv...ba naopak Upraveno Leden 11, 2012 uživatelem Sterny 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 I když máme přírodu jen jednu, tak ekoaktivista nejsem. A když máš nižší spotřebu a lepší emise, tak to by mě spíš potěšilo :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
krozo Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 hochu kde ty žiješ? ... z reálnýho života je dávno známo co si kvalitní upravci (čti: čipovači) můžou k těm motorům dovolit aby to fungovalo a mělo řekněme téměř stejnou životnost ... mimochodem motor ať je sériovej nebo kvalitně upravenej (byť jen softem) jde uhonit/odpálit/zavařit (prostě poškodit) úplně stejně - vždycky je to o řidiči a jakto že třeba AMG pro Merc, divize Mpower pro BMW atd vezmou seriovej motor a naladí ho na nehorázný hodnoty a vše je posvěceno samotnou automobilkou? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 presne tak :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
olisoft Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Pani, nehadajte sa tu. Prvotna otazka bola na "powerbox", ten je oproti chipu nanic a potencialne motor nici. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Tady nejde o hádku... teda snad, jen o výměny názorů... mmch divize Mpower atd "vemou sériovej motor a naladí ho na ... ... ..." to snad né... Zkus si dát např. šály z klikovky ze sériovýho báwa (6ti válec motor-řadový) na motor do "emka" (ano vypadají stejně, mají stejný tvar i rozměry ale matroš je úplně o něčem jiným a cena pochopitelně taky a tak bych tu mohl vypsat další a další komponenty - naznačeno již v předminulém příspěvku). ty ložiska rozmašíruješ po pár stech při větším štěstí po pár tisících kilometrech. Oni to neladí jen čipováním ale celkovou úpravou motoru a to už není chiptuning - chip je v tomto případě jen jeden z mnoha kroků k dosažení vyššího výkonu... a na takto upravených motorech se pak také dělají lab. testy - obdobně jak na sériovkách - ale o tomto mnoho nevím, protože v divizi AMG či Mpower jsem nikdy nebyl ale když jsem viděl jaký dělají štráchy u nás v MB při vstupu do haly kde se dělají zkoušky RS škodováckých motorů (někam nebyl přístup vůbec umožněn), nedovedu si představit co se musí dít tam... Pak je tu ještě jedna věc Emka, AMGéčka atd... toto už je automobilová šlechta a za Mpower a AMG stojí řada zkušených lidí, resp celých týmů lidí, kteří nenaženou 100 koníku tím, že připájí jinýho švába na ŘJ motoru. A já ač "folksvágňák" tělem i duší přiznávám že BMW M-cokoli či Mercedes cokoli AMG, je od mého Octavia motoru na míle vzdálen... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Pochybuju o tom, ze kdyz pujdu nechat zitra upravit nase BMW k jejich dvornimu upravci, ze mi vymeni pulku motoru. A bude to stat kolem 50.000 Kc jen za predelani map. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Teď nevím co jsi tím myslel... ale pokud máš báwo x let starý a má najetý x tis km. (počty samozřejmě nevím ale vím že limity mají) tak ti žádnej "dvorní" čiper tvý BMW jen tak nenaladí. Pak už je to jen o tom co všechno jsi ochoten na motoru nechat od dvorního úpravce vyměnit aby ti mohl posktnout záruku, že se ti hned za bránou nerozletí... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest houmik Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Tohle je konec. Kdybych mel atmosferu, taky bych byl nasranej. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 Naštěstí mám vícero aut... I s i bez... přeplňování jak mechanický tak turbíčkem, takže si můžu vybrat... Asi tak… je to tu celé asi jako kdybych řekl, že černou barvu na auto si může dát jen blázen, že je nepraktická, jde na ní všechno vidět, špatně se udržuje ať už po dešti nebo pro projetí se na prašné silnici… Hned by se tu sesypali všichni, co mají černý auta a začali s přesvědčováním jak je to super a elegantní barva atd. atd. (opravdu jen příklad, snad se tu nikdo s černou károu neozve) Možná sis před tím, než si čipnul svou octavii udělal zrychlenou zkoušku a na motoru kde si čip poprvé zkoušel, si najel tisíce motohodin ve všech režimech jízdy na brzdové zkušebně u tebe v garáži, pak si šel vedle, kde máš tribotechnickou laboratoř a výsledky z vyhodnocení oleje sis porovnal s výsledky, které si předtím naměřil stejným způsobem u sériového motoru. A vyšlo ti, že charakter, tvar, složení a morfologie kovových částic v oleji je shodná. Po rozebrání motoru si zjistil, že úbytek materiálu na pracovních plochách motoru je také naprosto stejný. A proto máš teď jistotu a můžeš být naprosto klidný. V tom případě se omlouvám a uznávám, že se velmi mýlím. (V rámci jedné ze svých prací jsem podobný test totiž dělal, a vím co s motorem, resp. s jeho opotřebením, udělá jen obyčejné zvýšení tlaku turba). Jen ve zkratce – výsledky nebyly stejné…) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mazliik Odesláno Leden 11, 2012 Autor Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 tim nikoho nepresvedcis kdo chce chip bude mit chip... stylem jakym testujes na brzde nikdy jezdit nebudes bezne se to dela jen o 20kW vlastne se tomu rika optimalizace vykonu... mensi emise mensi spotreba je to krasny... to se nedela kvuli zavodeni... proste jezdis jako beznej motorista ale vis ze ty koniky navic tam mas super kvuli predjizdeni... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
krozo Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 ... Chcete mít káru co má 150 koní? kupte si ji... chcete káru co má 250 koní? kupte si ji... ještě že žijeme v době kdy jsou možnosti jak peníze ušetřit k cemu to je dobry kdyz obyc chiptuning je da se rict i levnejsi? ... každopádně racingboxy, powerboxy, ajinýboxy nebrat 0 Citovat Odkaz ke komentáři
burek Odesláno Leden 11, 2012 Sdílet Odesláno Leden 11, 2012 lol co to ej za debatu.... ja nevim ale v CR uz je par renomovanych firem nejmovanych ........... a ...... ktere dokazi naftaky pekne naladit a to jak v serii tak extremni upravy..ti kluci vi co delaji a na co DAVAJI zaruku hlavne. neznam nikoho komu by se rosypal motor po jejich uprave. pokud clovek neni curak a nevyuziva neustale potencial vykonu na 100procent a to plati i v serii mimochodem a dela vymenu oleje atd nemuze se absolutne nic stat.... zkus otom pane atmosfericky neco pohledat... nezastavam se niceho a nikoho ale toto me dostalo co tu pises.... mam kamarada co ma golfa IV naladeno na 202 ps kroutan neco kolem 400 nm to uz z hlavy nevim, ma na tom najeto 80 tis km , upravu delal pri 320 tis km a motor byl dle ciptunera v naproste kondici a crstve zajet.... co se tyce powerboxu- ano je to sracka v jistych pripadech.... ale zase neni powerbox jako powerbox.... za radove vetsi penize nez SW uprava se da poridit powerbox kde si nastavujes kompletne vse a ne to za tech 500kc co ti oblbne akorat RJ je vec nazoru kdo s 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Maxim Odesláno Leden 31, 2012 Sdílet Odesláno Leden 31, 2012 Samozřejmě, že pravda je někde uprostřed. Jde vidět, že Zdena je odborník a asi o těch věcech dost ví. Viděl jsem pár pořadů jak v češtině, tak v angličtině, co řešily čipování ŘJ a všechny měly stejné argumenty, že ty motory jsou roky testovány a věta jako, že jsou ty motory chipem optimalizovány mě dost vytáčí. Lidi, co dělají vývoj těch motorů, které se vozí do celého světa jsou uznávané kapacity. Je to každého věc a každý ať si dělá se svým autem co chce. Určitě má Zdena pravdu, že ti pánové, co to auto do provozu dají jsou to nej co tady máme a asi 99,9% lidí tady co si myslí, že rozumí autům jim nesahají ani po kotníky. Protože oni jsou odborníci na jednu věc a ne jako tady chipeři na všechno. Na druhou stranu, když si někdo chipne svoji 66kw na 84kw, tak bude spokojeny on i motor. Že má někdo naladěného golfa na 200koní a má najeto 400 000km neznamená, že se mu ten motor nerosype za 100 000 a nikdo stejně nezjistí jestli by bez úpravy ještě fungoval a najel dalších 400 000km. Chlapi v MB to nějak vymysleli a lidi, co zvětšujou výkon tady budou pořád. Samozřejmě jde zvednutí výkonu na úkor životnosti, to je jasné každému. Ale o kolik stejně nikdo nezjistí a pokud si někdo dá tu práci a překontroluje motor atd a dá tam rozumně čip a dá na to záruku, že to bude fungovat, tak nevidím důvod proč to neudělat když chci. Nikomu nic neberu a nikomu nic neradím. Vliv na životnost to určitě má, ale jestli 1% nebo 10% to stejně nikdo nezjistí. Zdena nikomu nic špatného nepřeje a nepřikazuje, tak nevím proč jste se do něj tak tvrdě obuli (a to ho neznám) :D jinak Powerbox jsme v autě měli a šel po týdnu pryč. Neřeší nic. Raději chip od někoho opravdu kvalitního z okolí Ostravy. (Fun) :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Duben 19, 2012 Sdílet Odesláno Duben 19, 2012 Jsem rád, že alespoň jeden pochopil to, co jsem tu psal, tak jak jsem to opravdu myslel... Nemělo to vyznít tak, že - TY ČIPUJEŠ = SEŠ MAGOR, to rozhodně ne, spíš čipuješ? OK, ale je to něco za něco... pozn. Za odborníka se rozhodně nepovažuji, už z toho důvodu, že jsem měl možnost nahlédnout do několika dílčích oblastí týkajících se výpočtů a zkoušek kolem vozidlových motorů a vím, jak je motor-převodová soustava složitý mechanismus a pro příklad jen výpočet elementárních záležitostí jako jsou např. volba správných ložisek při návrhu motoru, je práce pro TÝM expertů a v dnešní době sofistikovaného (a drahého) softwaru... když vezmete pevnostní výpočty (čehokoli) je situace ještě 10x horší atd atd... proto se mi jen obrací krevní oběh, když slyším "ti kluci tam tomu OPRAVDU rozumí" . Ano - "ti kluci" rozumí tomu kde to koupit, kam to namontovat a jak to zapojit - ti co tomu opravdu rozumí ještě umí zhodnotit zátěžovou charakteristiku před a po montáži... ale o zbytku neví nic. Já proti čipování nic nemám a svoje auto pro radost už taky dávno nemám se sériovým motorem a ŘJ, ale neřešil jsem to pouze čipem jednotky a tradá - ale vyměnily se i další komponenty a vůbec nemám pochyb o tom, že i tak motor podléhá větší skáze než kdyby byl v sérii. Nicméně je to srdcovka, která ujede cca 1500 km ročně (a to jen když se vyvede léto a moc nechčije), takže dát čip do Octule, se kterou se jezdí denně a ročně namotá 30 tisíc a ještě se dušovat, jak jsem autu prospěl... to mi prostě nepřipadne jako dobrá varianta... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.