Přejít na obsah

1,9TDI 81kw nejede...


Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny,mam problem s O1 1,9TDI 81kw...rok 2003. Jednou se mi stalo za jizdy ze auto prestalo jet,motor sice bezel,ale nereagoval na plynovej pedal...nechal se vytocit jen do 2000 ot a prisel mi takovej hodne linej. Znicehonic to prestalo tak jsem tomu nevenoval velkou pozornost.Dnes se mi stalo totez,s tim ze motor prestal jet do tahu uplne a zhasnul. Ted jde nastartovat ale ma velmi nepravidelny chod,cuka a skube s nim.Na diagnostice mi to pise tyhle zavady: 17656 regulace pocatku vstriku regulacni odchylka, 01314 ridici jednotka motoru o13 sporadicky. A v ty pruhledny hadicce od palivoveho fltru se mi obcas objevila bublina.Co to znamena a co dal? Dekuji za rady..

Odkaz ke komentáři

To že je zalitý filtr neznamená,že je v poho.A jestli nevíš, kdy byl naposledy měněn,tak to zrob.Jinak je to jedno jestli z Shellky nebo jinde,ale jestli tam chytíš přechodnou naftu a zároveň mrazy,tak si ten filtr zasereš.A nemusí být kritický mráz(mimo jiné jsem ho měl i já a škoda,že jsem ho nevyfotil-páč jsem si představoval hodně, ale tohle co tam bylo ne-regulérní vrstva parafínu).Jinak právě kvůli tomu jsem rozjel topic o elektrickém vyhřívání palivového filtr,ale zatím ani jedna odpověď-takže usuzuji ,že do jedniček se nedělal).Ikdyž zase jestli chtěli octu do severských zemí prodat,tak to tam museli dávat.

 

 

Jinak trocha čtení neuškodí(vykopírováno z netu).

 

Zdrojem potíží u dieselů je samotná nafta,respektive její /ne/kvalita a specifika pro zimní provoz.

 

Hlavním problémem zimního provozu dieselů je ucpání palivového filtru parafíny obsaženými v naftě.Příčinou je nízký obsah petroleje v naftě! Zatímco arktická nafta obsahuje až 70 % petroleje, pouhá zimní nafta tř. F jen okolo 25-30%. Arktická nafta rovněž neobsahuje bioložky, které zhoršují nízkoteplotní vlastnosti. Proto na bionaftu v zimě nejezdit!

 

Petrolej je drahý, takže ho rafinérie nahrazují levnějšími aditivy,které ale pouze štěpí větší krystaly parafínů na menší kousky a tyto se lépe protlačí zkušebními filtry při měření filtrovatelnosti nafty. Filtrovatelnost (neboli CFPP) je teplota, kdy dojde k ucpání zcela nového studeného filtru (laboratorně nahrazen mřížkou). Proto laboratorně udávaná hodnota filtrovatelnosti -20°C pro zimní naftu vůbec nekoresponduje se skutečnou provozuschopností vozidel, kdy se palivový filtr vlivem provozu postupně zanáší. Výrobci a prodejci jsou však z obliga, jelikož nafta normě vyhověla. Nicméně již usazené parafíny ve filtru nelze nijak rozehřát, takže filtr se stále zanáší víc a víc. Tyto "štěpící" složky aditiva (tzv. depresanty) jsou každopádně obsaženy i v povýrobních aditivech (VIF, atd.).

 

Polopaticky řečeno, k ucpání filtru dochází při teplotách už třeba -10°C, protože filtr nikdy není zcela čistý. Takže deklarovaná filtrovatelnost pro určitý typ nafty platí pouze a jedině pro případ, kdy se vyjíždí od servisu, kde právě vyměnili palivový filtr. Pak už se to jenom zhoršuje. Krátké zimní jízdy s dieslem jsou na h... neboť mimo jiné dochází k velkému zanášení filtrů. Novější auta mají vyhřívané filtry což je samozřejmě výhoda.

 

Petrolej na druhou stranu podstatným způsobem snižuje cetanové číslo,tím mazné vlastnosti nafty, čímž se zhoršují starty, snižuje výkon a zvyšuje hlučnost motoru a opotřebení vstřiků.

 

Nafta s vysokým podílem petroleje by měla být označena u čerpacího stojanu nálepkou zimní vločky a má parametry filtrovatelnosti téměř jako arktická nafta.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, no dneska úplně stejnej problém, mechanik mi poradil 10% benzinu do nafty tj.: 50L nafty 5L naturalu. Chvilku dobrý. ale dneska opět mrtvo bez tahu. PLS poraďte. PS: filtr jsem teda ještě neměnil.

Odkaz ke komentáři

Zdravím, no dneska úplně stejnej problém, mechanik mi poradil 10% benzinu do nafty tj.: 50L nafty 5L naturalu. Chvilku dobrý. ale dneska opět mrtvo bez tahu. PLS poraďte. PS: filtr jsem teda ještě neměnil.

Do nafty benzín nedávej když máš diesel a jestli nevíš jak dlouho máš neodkalenej případně nevyměněnej palivovej filtr tak ho vyměň :)

Odkaz ke komentáři

Takze opet problem :( Palivovej filtr je novej,zaleju ho naftou,odvzdusnim a auto chytne.Jdu ho projet a po chvili cukani a zhaslo...filtr prazdnej.Udelam to same a pozoruju,za chvili jdou do ty pruhledny hadicky do cerpadla bubliny...do filtru se nedostava nafta...a jsem uz fakt zoufalej.Zanesene potrubi,nebo je v haji cerpadlo v nadrzi? Co dal? :o

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...