Přejít na obsah

Bílý kouř


Doporučené příspěvky

Ahoj, dneska jsem jel tunelem z kopce bez plynu, motor brzdil asi 500m za tunelem jsem lehce přidal plyn a za mnou se objevil bílý kouř tak jsem ubral a trochu přidal a znou bílý kouř, znouvu jsem ubral a trochu přidal a už nic a celou cestu to bylo OK. Nevíte někdo čím by to mohlo být? stalo se mi to poprvé. Mám v tom LPG, ale obávám se že to asi nebude nekvalitním plynem. Jinak auto jelo v tu chvíly uplně normálně necukalo táhlo normálně... jen ten kouř a jede normálně i dál.

 

Dík.

Odkaz ke komentáři

Tak vzhledem k tomu že je to měsíc od výměny oleje a z motoru ubyly 2 litry tak je asi v háji turbo. Jinak chtěl jsem se zeptat kolik vám žere vaše 1.8T oleje od výměny do výměny? Já to mám teď koupený z bazaru a tak jsem chtěl to turbo reklamovat a řekli mi že prej spotřeba oleje 2 ltry na 3500km je ok že prý výrobce udává až spotřebu 1L na 1tis km. Opravdu to je v návodu napsané tak by mě zajímalo kolik to žere oleje Vám ?

 

Dík.

 

p.s. Ještě jeden dotaz. Je turbo pro motor ARX stejné jako pro ARZ,AUM,AUQ ? Zajímá mě to třeba kvůli tomuhle kde ARX motor uveden není. http://www.cc-autodily.cz/turbodmychadlo-1-8t?brand=SKODA&model=OCTAVIA

Odkaz ke komentáři

reklamovat jsem to zkoušel, prvně mi řekli že to na reklamaci není, že podle návodu je spotřeba až 1L oleje na 1tis km. Poradil jsem se právníkem a se znalcem z oboru strojírenství- posuzován stavu aut a došli jsme k závěru že to na reklamaci je. Opět jsem volal do bazaru a řekl jim to a chtěl slevu, načež mi ten jejich týpek na reklamace řekl, že to mám k nim přivézt a že ze zákona mají 30 dní na vyřízení reklamace a že to tam těch 30 dní nechají. Nakonec tam stejně šoupnou nějaké turbo z vrakoviště a za půl roku to budu měnit znova.... Prostě dělají vše abych to nerklamoval, což se jim bohužel povedlo, protože 30 dní bez auta být nemúžu takže si to nechám opravit za své. Celé i s novým turbem (novým, ne repasovaným) to vyjde do 15 tis i s prací.

 

p.s. Jen tak pro zajímavost koupil jsem to v MAMACAR a co jsem se rozlížel po internetu tak na ně nadává kde kdo hlavně na ty reklamaci, prostě udělají všechno aby jste to nereklamovali a když už to reklamujete tak Vám to alespoň znepříjemí tak že to tam těch 30 dní bude ležet a dřív Vám to prostě neopraví. Jeden chlapík psal že to měl uplně stejné. Koupil aut v inzerátu bylo psáno TOP stav a za měsíc ze rozsypal motor, chtěl to reklamovat a to samé .. dejte nám to 30 dní to tu bude ležet .. Taky si to radši nechal opravit, protož to měl na podnikání... prostě židáci nejhrubšího zrna ..

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak jsem vyměnil turbo, teda ne já ale mechanik. Intercooler nečistil takže to teď ještě občas zkouří. Chci se zeptat jak dlouho tak tak trvá než se z intercooleru vyfouká všechen olej a přestane to čoudit. Není to nic tragického vlastně to začoudí za cestu do Prahy jen jednou a to při výjezdu z tunelu na pražském okruhu kdy se jede tunelem celou dobu zkopce bez plynu a za tunelem malinko přídám tak to trochu začmoudí ..

Odkaz ke komentáři

Tak nakonec to turben není... i po výměně turba olej mizí a auto občas zakouří. Divné je že zakouří jen potom co jede z kopce a brzdí mototrem, pak když se přidá plyn tak se začoudí z výfuku. Nevíte někdo čím by to mohlo být ? mám to přestavěné na LPG, nemůže to s tím souviset ?

 

Dík za rady ..

Odkaz ke komentáři

jj téhle odpovědi jsem se bával, ale vzhledem k tomu že to auto chci ještě nějaký ten pátek užívat tak výměna kroužků bude dobrá investice .. jen tak mimochodem co říkáte na ty různé přípravky co se dají do benzínu a oni ten motor utěsní a přestane to žrát olej ? je to vůbec k něčemu ?

 

díky

Odkaz ke komentáři

Ahoj lidi, tak mám nový poznatek. Otevřeli jsme víčko oleje a zespona na něm je spousta sajrajtu a když prstem máznu po té hřídeli co je vidět pod víčkem tak na prstě zůstanou takové drobné kousky nečistot. Asi to vypadá že nový olej je snaživý a rozpouští usazeniny o 106.. a nebo to dělá LPG. Každopádně co s tím ? teď tam je 5W40. Mám přejít na 10W40 nebo bude stačit nechat propláchnout a doufat že se vyplaví všechen bordel ven a bude to OK. Tohle asi bude i ten důvod proč auto najednou žere tolik oleje ....

 

Dík za rady ..

Odkaz ke komentáři

Mimochodem dopuručuju přečíst si tenhle článek a i ostatní od tohoto autora na tom webu. Zjískáte celkem slušnou představu jak to vlastně s těma olejema je a co všechno jsou jen mýty :)

 

Zajímavé čtení

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika

 

Tady jsou pak všechny články (uplně dole jsou tyhle články o oleji)

http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Pravděpodobně to je tím že jsme začal používat kvalitnější olej (OMV Bixxol premium) než předchozí majitel (ten dával longlife) a rozpuští se usazeniny v motoru. Kouřit to přestalo, už to zakouří jen vyjímečně ale olej se ztrácí, takže mám v plánu nechat přetesnit ventilové gufera, ale asi až na jaře ... každopádně turbem to nebylo :D

Odkaz ke komentáři

JJ přesně tak první výměnu jsem udělal už po 5 tis .. ted to nechám asi tak 7 tis a další výměna .. ještě jsem tam před výměnou dal takový ten přípravek na čistění motoru a samozřejmě i filter oleje. Jinak dík za ten tip s klikovkou. Pístní kroužky to nebudou .. jednak má auto najeto 170tis a hlavně jede jak drak takže válce určitě mají dobrou kompresi, ale možná je taky změřím ..

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak to vypadá že po 3/4 roce se to začalo srovnávat. Vždy jsem doléval po 1000-1200 km litr oleje a to už jsem byl většinou pod spodním zářezem na měrce. Asi před 1,5 měsícem jsem měl najednou ujeto 1600 km a olej byl stále mezi ryskami i když byl už u spodní tak jsem doli na horní rysku a teď mám najeto 1800 km a olej je pořád pod horní ryskou a už ubývá jen velmi málo .. tak to vypadá že se motor vyčistil a začíná se zase utěsňovat :) Tak doufám že to bude dobrý, ale poučení pro příště .. i kvalitní olej může dělat problémy když auto celej předchozí život jezdilo na long life :) takže pozor na to ..

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

Tak to vypadá že po 3/4 roce se to začalo srovnávat. Vždy jsem doléval po 1000-1200 km litr oleje a to už jsem byl většinou pod spodním zářezem na měrce. Asi před 1,5 měsícem jsem měl najednou ujeto 1600 km a olej byl stále mezi ryskami i když byl už u spodní tak jsem doli na horní rysku a teď mám najeto 1800 km a olej je pořád pod horní ryskou a už ubývá jen velmi málo .. tak to vypadá že se motor vyčistil a začíná se zase utěsňovat smile.gif Tak doufám že to bude dobrý, ale poučení pro příště .. i kvalitní olej může dělat problémy když auto celej předchozí život jezdilo na long life smile.gif takže pozor na to ...

Ahoj,

mam na svojej Octavke 1.8T 4x4 (motor ARX) tiez problem, ze zerie privela oleja...co presne ti teda nakoniec pomohlo?? Ktore z tych dielov boli podstatne a kolko ktory stal (aspon orientacne), prosim ta?? A odvtedy uz je teda pokoj?? Dik...:)

Odkaz ke komentáři

Zatim jsem jen vyměnil turbo ale tim to nebylo .. po novem roce jdu na pretesneni ventilu tak pak uvidim ..

 

Zjistil jsem že olej nežere přímo motor, protože při jízdě 1000 km v tahu to nesežere ani kapku ale pokud najezdím 1000 km za měsíc tak to vezme asi půl litru oleje. Pravděpodobně to souvisí se studeným startem. Přetěsníme ventily a uvidí se ..

Zajímavéje že ze začátku se kouř objevil i kdž jsem jel z kopce a brzdil motor a pod kopcem přidal plyn tak to zadýmilo. Když jsem jel do Frankfurtu po německých dálnicích a jeli jsme furt na plnej kotel tak to nevzalo ani kapku ..

Odkaz ke komentáři

Zatim jsem jen vyměnil turbo ale tim to nebylo .. po novem roce jdu na pretesneni ventilu tak pak uvidim ..

 

Zjistil jsem že olej nežere přímo motor, protože při jízdě 1000 km v tahu to nesežere ani kapku ale pokud najezdím 1000 km za měsíc tak to vezme asi půl litru oleje. Pravděpodobně to souvisí se studeným startem. Přetěsníme ventily a uvidí se ..

Zajímavéje že ze začátku se kouř objevil i kdž jsem jel z kopce a brzdil motor a pod kopcem přidal plyn tak to zadýmilo. Když jsem jel do Frankfurtu po německých dálnicích a jeli jsme furt na plnej kotel tak to nevzalo ani kapku ..

 

Aha, ja som mal pocit, ze sa ti to uz podarilo vyriesit...ten posledny prispevok uz znel dost pozitivne:)

Inak...podobny pocit mam z toho aj ja - a sice, ze vobec nezalezi, kolko za toho napr.stvrtroka najazdim - tak ci tak dolievam...(menil som totiz job a teraz to mam tak blizko k bydlisku, ze chodim v poho peso, a to som v kancli skor, ako autom...takze teraz najazdim v priemere mozno 2-3 krat menej, ako predtym.

A tiez ma napadol aj ten moj styl jazdy...rad akcelerujem do strednych, mozno az vyssich otacok (ale iba kym dosiahnem rychlost...tu potom iba udrziavam...a tiez....bezne nezvyknem pridavat stylom "noha na podlahe", to zasa nie). A taktiez rad vo velkej miere brzdim motorom, tak ma napadlo, ci to nemoze motoru aj skodit, ak sa to prehana (ale na webe sa skor tvaria, ze nie - brzdenie motorom a velka spotreba oleja vraj spolu nesuvisi)...

Bolo by to ale treba odpozorovat este trosku...ale v kazdom pripade diky za tvoje poznatky:)

Odkaz ke komentáři

Já doloval na cca 16K - 2litry oleje...což mi nepřipadá moc .. .Ale je to divné ,někdy mi to olej nežralo vůbec a pak když sem se podíval tak bylo málo ... Ono to moožná souvisí s tím že máš LPG ,já mám taky LPG a ten plyn je prý suchý ,takže je dobré to občas protáhnout na benzín... Včera sem jel asi 50Km a bylo po desáté večer a všechny LPG stanice zavřené a došel mi plyn ,tak sem tam dal za dvě stovky ethanolu a to je prej skvělý čistič motoru - cca 8 litru toho bylo.. Benzínu tam bylo něco málo nad rezervou tak sem to doplnil tím ethanolem a nedělalo to žádné problémy :)))

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ten bordel se ti ta pořád objevuje, nebo se to podařilo vypláchnout komplet?Když už u toho nudeš, vyčistil bych vanu i sací koš ještě...

Jinak je to hodně zajímavý u 1,8T, běžně se na těhle motorech nic neděje..Ale gufera na ventilech by mohly pomoc dost, si myslim...

Odkaz ke komentáři

Tak nakonec se přetěsnění nepovedlo, protože by se musela sundat hlava a to je moc práce tak jsme se na to vyflákli., Jen zeshora od vačky je tam přístup k ventilů, na hovno a gufera vyměnit nejdou .. ale to nevadí, aspoň mi vyměnil halův snímač a repasoval starter. Starter už opravu potřeboval jak sůl .. takže se omlouvám všem co čekali na dobrý zprávy že to pomůže a oni do toho půjdou taky :D

 

K.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

sice to nie je uplne o bielom dyme, ale nadhodim otazku sem.

Je normalne ,aby chladiaca kvapalina v nadobke ukazovala nieco nad Minimum, asi 4mm nad minimum . A potom ak jazdim dve hodiny a zastavim a pozriem vysku chladiacej kvapaliny, tak je jemne nad Maximum ? Ked motor vychladne,zase to klesne na povodnu hladinu.

 

Kvapalina sa nestraca vobec, ani vobec nie je ziadna mastnotna v nadobke ,ani ziadna emulzia na viecku od oleja. Ani nic podobne,ani biely dym. Je to tak normalne?

Inak som si vsimol,ze sem tam na dialnici ,ked je chladnejsie,tak rucicka ide dole z 90 stupnov jemne k 70 a potom sa vrati o chvilu,- ale to som cital tu,ze to je normalne? Ale termostat vymenim aj tak - rovno s rozvodami.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zdravim Vas tak ja som kupil v sobotu octaviu s kodom motora ARX ale ma mechanicku skrtiacu klapku... niekto to dal do kopy neviem akym cinom... ked som auto kupoval tak nedymilo respektive som si to nevsimol auto som prevetral chodi skvele ma vyborny tah, ziadne sklbanie, ani problematicke starty, ale ked zastanem tak auto na volnobehu zacne postupne dymit bielym dymom, voda sa netrati, kedze ho mam len 4 dni tak olej som si este neodsledoval, v piatok ho ale budem menit teraz je tam castrol 5W30. Auto dymi len na volnobeh a iba po kludnej jazde, ked sa mu vytaca tak nedymi vobec ani ked nechavam dochladzovat turbo.

Neviete co s tym moze byt?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...