Přejít na obsah

Mlží se skla


Holy

Doporučené příspěvky

Mám Foggystop asi tři týdny a zatím si to nemůžu vynachválit. Jak jsem psal, tak jezdím dost krátké trasy a často po sprše, tak vlhkost která se ze mně v autě odpaří nestihne při puštěné klimatizaci projít vysoušečem. Navíc si samozřejmě do auta nanosím sníh i když řádně oklepávám boty. I v těchto mrazech kolem -10 jsem v autě neměl namrznutý ani flíček, když ráno vyjíždím. (parkuju na ulici) Jediná situace, kdy jsem trochu zamlžil, je s přehřátým interiérem u marketu jak nakládáš nákup, ale to jsou fyzikální zákony vody a tepelné výměny, které nejdou obelhat. Tím, že jezdím po sprše nebo dost nastupuju a vystupuju tak o vlhkost nemám nouzi a do nynějška jsem s ní taky bojoval. Tak jsem to nechtěl podcenit a Fuggy jsem si koupil rovnou dva a pověsil je ze zadu na přední sedadla. (taky to v páru vypadá lépe) Zatím jsem ještě neregeneroval, ale dnes je na noc pro jistotu vytáhnu a mrsknu na topení. Zatím si nemyslím, že by to mohla být subjektivní spokojenost z udělané investice. :)

Ještě jsem zapoměl napsat drobnou samozřejmost, že do auta mi naštěstí neteče.

Odkaz ke komentáři

Mám Foggystop asi tři týdny a zatím si to nemůžu vynachválit. Jak jsem psal, tak jezdím dost krátké trasy a často po sprše, tak vlhkost která se ze mně v autě odpaří nestihne při puštěné klimatizaci projít vysoušečem. Navíc si samozřejmě do auta nanosím sníh i když řádně oklepávám boty. I v těchto mrazech kolem -10 jsem v autě neměl namrznutý ani flíček, když ráno vyjíždím. (parkuju na ulici) Jediná situace, kdy jsem trochu zamlžil, je s přehřátým interiérem u marketu jak nakládáš nákup, ale to jsou fyzikální zákony vody a tepelné výměny, které nejdou obelhat. Tím, že jezdím po sprše nebo dost nastupuju a vystupuju tak o vlhkost nemám nouzi a do nynějška jsem s ní taky bojoval. Tak jsem to nechtěl podcenit a Fuggy jsem si koupil rovnou dva a pověsil je ze zadu na přední sedadla. (taky to v páru vypadá lépe) Zatím jsem ještě neregeneroval, ale dnes je na noc pro jistotu vytáhnu a mrsknu na topení. Zatím si nemyslím, že by to mohla být subjektivní spokojenost z udělané investice. :)

Ještě jsem zapoměl napsat drobnou samozřejmost, že do auta mi naštěstí neteče.

 

Dnes mi došel také jeden foggy, tak doufám, že budu spokojený. Akorát nevím co s tím indikátorem, kam ho mám dát, normálně třeba do kastlíku?

Odkaz ke komentáři

Servem myju před zimní sezónou, aby vosk šel pěkně do pórů laku a voskuju 2x. Po zimní sezóně, aby se vytáhl ten zasraný vosk po té zimě. Na 7 litrů vody dávám tak 2-3 štamprle 5cl prášku na mytí auta i skel (prvně teplou vapkou, potom myju houbou ). Sypu to tak od oka. Pokud dělám kola, dělám asi jednou tak silnější roztok - to samé množství na 2-3 litry vody a kuchyňský kartáč na sklenice z Ikey. Na skla nedávám žádné sračky - jako třeba tekuté stěrače a podobně (ty právě při špatném rozleštění dělají mastný mléčný film při vlhku a chladnu). Leštím voskovou leštěkou od Škoda auto jednou za dva měsíce a jednou za 14 dní (jaro až podzim) to přeletím po oplachu na vapce Teflonovou leštěnkou Mac Brait - tato, kterou rozmatlám s vodou při stírání vody hadrou a do sucha vyleštím froté ručníkem. Na skla nikdy nic nedávám ani zvenku ani zevnitř jenom myju běžným spejem na čištění oken z Lidlu. Se sklama jsem experimentoval několik let a vyzkoušel toho hromadu na nových i starších sklech ( doma mám tak 5 různých sraček na skla k ničemu ), jenom je s tím zbytečná práce když to dáváš dolů a zbytečně jakýmakoliv sračkama na sklech degenerujou stírací gumičky.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
Guest Aljaska

O Foggystopu jsem se dozvěděl na lyžích na Krippensteinu. Mělo ho tam pár aut na parkovišti. Nějaké informace jsem pak našel na lyžařských stránkách zde Mám ho necelý měsíc a jsem spokojený. Určitě existují podmínky kdy nebude fungovat 100%, ale vždycky mne potěší když jsou na parkovišti vedle mne zamlžená auta a já jsem v pohodě.

Já jsem ho koupil přes e-shop Ekupectví. Viděl jsem ho i na jedné pumpě v Rakousku.

Zdar

Aljaska

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

S mlžením jsem bojoval taky celou zimu, hlavně při větších mrazech, kdy byla vrstva námrazy i zevnitř na oknech to byla paráda...

Ale u mě byl problém evidentně v zatékání, právě mám vyndané všechny koberce a izolaci z podlahy - vše totálně nacucané jak houba. Ta spodní izolace měla po vyndání snad 20kg. Předpokládám, že se to bude tak 3-4dny sušit.

Jak jsem se dočetl, tak u OII je hlavní zdroj zatékání dveřmi - špatná izolace krycího plechu. Všechny dveře jsem tedy rozdělal a přetěsnil - na všech byly viditelné cestičky po zatékání.

 

Ještě nějaký tip co eventuálně radši zkontrolovat aby v autě nebyla zase potopa? Opravdu bych toto za nějaký čas nechtěl absolvovat znovu.

 

U 5ti letého auta pro mě teda docela zklamání a ještě k tomu tak dementní rozdělávání tapeců (na každém se ulomil nějaký kousek držáku a nepřežilo 50% příchytek) a těch plechů.

Odkaz ke komentáři

Přidám to i sem; s mlžením skel to má hodně společného, i když se jedná spíše o výjimečnou závadu...

 

Popis problému:

Časté a silné mlžení všech oken. Začal jsem to pozorovat na podzim a zejména se potily zadní pravá okna (vč. kufrového pravého trojúhelníku - mám OII Combi). Přes zimu jsem jezdil s klimatizací (mám manuální) a sem tam se to zamlžilo i během cesty - neřešil jsem, protože jsem to přikládal mokrým botám, bundě apod. Po zimě se mi najednou (ze dne na den) začalo mlžit i čelní sklo a to tak, že nebylo vidět ven. Utření nepomáhalo, během 15vteřin stejný stav; výdechy mokré.

Napadlo mě, že je někde v "potrubí" voda a že nejlepší způsob jak se jí zbavit je dát topení na plné kule (max.teplota) a na 4, aby se to vyfoukalo při otevřeném okně.

Po cestě Praha-MB mi došla chladící kapalina! Dle servisu neexistuje spojitost mezi únikem chladící kapaliny a nadměrnému zamlžování skel. Dostal jsem radu dolít destilovanou vodu a problém pozorovat. Druhá cesta (z MB do Prahy) znamenala opět prázdnou baňku chladící kapaliny. Opět dolito, ovšem pod autem žádné stopy po úniku vody (parkuju v garáži se světlou podlahou, kde jsou veškeré kapaliny vidět).

Třetí cesta Praha-MB proběhla na dvě nádobky chladící kapaliny a při jízdě se mi zpod palubní desky u spolujezdce (po sundání papundeklového krytu) chrlila pára. Auto odstaveno v servisu s podezřením na závadu topení.

 

V servisu bylo odhaleno vadné těleso topení - výměník, ze kterého při nastavení jakékoliv vyšší teploty (kromě zcela studeného vzduchu - modrá regulace) tekla chladící kapalina z motoru.

 

Výměna (materiál+práce) zhruba 7000,- v autorizáku

 

EDIT: OII Combi 1,9TDI BXE, RV 2008

Odkaz ke komentáři
  • o 4 roky později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...