Přejít na obsah

FABIA II RS


Doporučené příspěvky

  • o měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Většině zarytých Škodovkářů se současná Fabie nelíbí.... možná je to proto, že působí spíš jako stylovka, než běžnej konzervativní spotřebák, na kterého jsou Škodovkáři zyvklí.... těžko říct, třeba je to jinak, tohle je moje domněnka. Jinak mě se současná Fabka designem líbí, respektive líbila by se mi, kdybych ji ovšem nepotkával na každém rohu, což její krásu pro mé oči razantně snižuje.

Pokud bude mít RS 180 koní, na tak malé auto klobouk dolů, bude to zajímavý konkurent např. pro Punto Abarth, ovšem Fabie bude mít zaručeně lepší prodejnost jakožto velkosériový model. Co mě ale dost záráží je automat. Technice nerozumím natolik, abych dokázal posoudit, proč tam musí nebo nemusí být z hlediska použitého motoru, nicméně je to velké minus. Kolik % zákazníků si do Fabie nechává montovat automat? Tím spíš, pokud to budou sportovněji založení řidiči.... možnost volby automatu je fajn, povinnost nikoliv, alespoň ne u takovéhoto auta. Ale kdo ví jak to nakonec bude...

Odkaz ke komentáři

presne, automaty se u nas prodavaji v autech jako je bmw, mercedes apod. samozrejme kdyby automat byl za priplatek 10t k 1.2htp tak by ho mozna pro zeny a duchodce zacali prodavat, jinak tezko

 

rsa se prodaji fandum a tem co chteji mit cesky hothatch, pripadne sluzebaky pro ty kteri nemaji omezeni na znacku ale ne na motor a vybavu :smich:

 

takze predpoklad mixu v prodejich treba 1.8T u FII bych tipnul na max 7% :smich:

Odkaz ke komentáři
Pokud bude mít RS 180 koní, na tak malé auto klobouk dolů, bude to zajímavý konkurent např. pro Punto Abarth, ovšem Fabie bude mít zaručeně lepší prodejnost jakožto velkosériový model. Co mě ale dost záráží je automat. Technice nerozumím natolik, abych dokázal posoudit, proč tam musí nebo nemusí být z hlediska použitého motoru, nicméně je to velké minus. Kolik % zákazníků si do Fabie nechává montovat automat? Tím spíš, pokud to budou sportovněji založení řidiči.... možnost volby automatu je fajn, povinnost nikoliv, alespoň ne u takovéhoto auta. Ale kdo ví jak to nakonec bude...

 

Stačí si přečíst článek, cituji:

Převodovka bude výhradně automatická (DSG), sedmistupňová s možností sekvenčního řazení. Klasický manuál se kvůli zástavbě motoru 1,4 TSI nevešel.

 

Mimochodem, i Seat Ibiza Cupra má 1.4TSi DSG :smich:

Upraveno uživatelem P.T.
Odkaz ke komentáři

Toho automatu je naozaj škoda. Na druhej strane, buďme radi, že vôbec FIIRS bude. V dnešnej neistej dobe, keď na každého platí len cena... Obávam sa ale, že FIIRS bude na cestách vcelku rarita. V časoch FI bola RS naozaj niečim výnimočná, veľmi pomohlo nasadenie dieselového motora. Teraz to bude benzín v kombinácii s automatom, veru neviem, aký bude mať úspech u zákazníkov. Automat cenu určite predraží a len málokto bude túto cenu ochotný akceptovať. Časy, keď sa považovalo vlastníctvo FI RS za niečo výnimočné, sa opakovať nebudú - to skôr záujemca skončí u OII s TDIčkom.

 

Čo sa týka súčasnej situácie predajnosti automatov v FII/R, číslo sa pohybuje niekde okolo 1-2%, čo je zúfalo málo. U FII jednoznačne vyhráva HTP v oboch prevedeniach (podiel cez 60%).

 

Dizajn FII v porovnaní s FI je naozaj iný, možno až zvláštny. Je hodne zaujímavé, že FII je tak veľmi podobná Swiftu. Je veľká škoda, že Škoda neprišla s FII v súčasnej podobe o trocha skôr a nechala sa predbehnúť Suzuki. Pritom FII bola hotová a len čakala pod plachtou. Keď Suzuki predstavilo súčasný Swift, veľa ľudí v Škode sa divilo, dokonca padli aj názory, že to bola priemyselná špionáž - čo sa samozrejme ani nepodarilo a ani nepodarí dokázať. Celkovo projekt nástupcu FI podľa mňa Škoda nezvládla.

 

Od roku 2000 som jazdil na FI, mal som ich niekoľko, v roku 2007 som presedlal do FII, odjazdil som na nej 2 roky. Za seba vravím, že to nie je zlé auto, má ale tú smolu, že je nedocenené a prišlo neskoro. FI vznikla v čase eufórie v automobilovom priemysle, VW bol pri peniazoch a trebalo zo Škody spraviť značku hodnú koncernu. FI bola revolúciou vo svojej triede a patrila k tomu lepšiemu, nech si hovorí kto čo chce. FII je ale len evolúciou, v podstate okrem kontroverzného dizajnu nič nepriniesla, naopak, bolo badať snahu o šetrenie (množstvo zjednodušených riešení a postupov, rovnaké motory atď). Tak, ako FI patrila vo svojich časoch slávy takmer k špičke svojej triedy, FII sa pohybuje niekde okolo šedého priemeru. Škoda proste premárnila šancu nadviazať na úspech FI.

Som zvedavý, ako pomôže predajom facelift, a kedy nakoniec príde FIII. Vôbec by som sa nedivil, keby to bolo už za 3 roky, čo ale koliduje s nástupom OIII. Takže tipujem rok 2014.

 

Niekto hore spomínal predaje Yetiho. Za SK trh musím povedať, že bieda a slabota. Ak by predajcovia neprihlasovali svoje predvádzacie autá na značky, v štatistikách za rok 2009 by figurovalo maximálne 100 ks. Reálny stav je 228, predajcov je cca 85, každý z nich vzal po 2 ks ako predvádzacie vozy... Yeti má ťažkú úlohu, Qashqai je lacnejší (a o dosť), aktuálne je dokonca lacnejšia aj Kuga v určitých výbavách. S cenou budú musieť niečo spraviť, inak to nevidím. To už sa hádam lepšie predáva Superb Combi, než Yeti.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...