Přejít na obsah

Jak dlouho chladite Turbo???


Vladan

Doporučené příspěvky

Treba po uplne klidne normalne jizde? Nehavate ho vychladnout nebo vypinate hned? Ja cetl ze se vzdy doporucuje nehat to cca 30 vterin bezet na volnobeh i kdyz nebylo zatezovane vubec.

 

A jak to delate po dlouhe jizde? A jak po opravdu tvrde az drsne (vitaceni do maxima takovyh cca 10-15km - nebo vice)?

 

Ja turbo furt dohlazuji ale zda se my ze cekam zas moc dlouho - treba po jizde na max.plyn nehavam auto pracovat na volnobehu nejmene 3-4 negdy az cca 5 minut. Neni to moc? Teda neni to zbitecne?

 

Vase nazory prosim a jak to delate Vy.

Odkaz ke komentáři

Minuty sou moc. Pokud ho necháváš "chladnout" 4 až 5 minut je to moc.

I vysoce zatěžovaný turbo motory v kombajnech (max otáčky až 10 hodin v kuse, furt pod zátěží, v hicech a prachu) se nechávaj po dojetí z pole tak max 30 vteřin. Pokud se chcípali na poli, tak se snížili otáčky na volnoběh a po jejich dosažení se čekalo 60 vteřin. Maximálně 90, ale to už ne kvůli turbu, ale kvůli motoru aby "prochladl".

 

U oktávky stačí než otevřeš vrata od garáže a nebo než zacouveš podélně do řady aut. Vyřadit, zhasnout světla, rozepnout pás a zhasnout motor.

Odkaz ke komentáři

Jo ale ja nez dojedu do domu tak mam cca 400 metru stoupani cca 15 procent takze i po mestke zatezi (pokud jednu jako divokej) zase nemam gde odhladit motor treba lehkou jizdou nebo nejakou rovinkou. Treba cimbu doporucuje jestly se nemylim cca 2 minuty po vetsi zatezi.

 

Jinak ne nechavam ji pokazde 4-5 minut chladit, to jenom po opravdu divoke mestke jizde. Bezne je to mezi 30 sekund (po normalni jizde - nez otevru garaz nebo branu nebo se zaparkuju) a 1 minutou (kdyz to stihnu jak tak "vychladnout" predem). Takze maximalne ty 2 minuty jo? Vic neni treba?

 

Prave se to ptam protoze to tady nigdo ne bere vazne, a ja jsem snad jedinej co na parkovisti ceka nez sa to ochladi (aj motor aj turbo - proste vsehny soucastky).

Odkaz ke komentáři
SM: Tak je pravda, že já oktě zase až tak moc za uši nedávám. Mám ji spíš jako pohodlný bezpečný auto na delší cesty... Na "kravnutí" a pro zábavu mám trochu jinou hračičku.Ale i tak nechávám turbo chladit tak do minuty většinou...

 

 

Malý OT.

Na to "kravnutí" a pro zábavu máš tu slečnu nebo to auto? :palec::smich: :smich: :smich: :D ;) :o :o Z tý fotky to nepoznám. :lol:

Odkaz ke komentáři

turbo se musi ochladit samo, kdyz jedes "normalni" jizdou... si zase nepredstavuj, ze by to bylo nejaky extra od Skodovky, co by potrebovalo nejakou specialni peci. Kdyz jedes hodne svizne po dalnici, dejme tomu 170 a vic v kuse, tak ho ochlazuj tak do 1 minuty... jinak si mysllim, ze standartni jizda kolem 3000 otacek mu nemuze uskodit

Odkaz ke komentáři

Taky to neřeším po městě nedochlazuji jelikož člověk nevyužívá plný potenciál motoru něco jiného je na dálnici jakmile jedu na pumpu tak ho nechám "vyfoukat" tak kolem tý minuty a potom zhasnu auto, už více krát sem byl svědkem jak přijel borec s octulí k pumpě a šup zhasnul okamžitě motor a když koukal na mě jak mi ještě běží motor tak se rozčiloval proč to nezhasnu a když jsem mu vše vysvětlil tak jen řekl no moje auto to není a když odejde turba firma to zaplatí super pak si koupit takové auto :huh:

Odkaz ke komentáři
to je dobrý,zkouším to a chladím to už 4hodiny a vložka mi ještě nenaskočila..no nic chladím dál....
se nedivím jestli čekáš až ti pípne vloŽka :huh: ...a teď popravdě: chladím v minutách cca "čas na jedno cígo" když dojedu někde "pilu" což se stává jednou za uherskej rok (čti cca 1x za měsíc)
Odkaz ke komentáři

Krozo, Ty mas ten turbo timer nebo co? Jestly ano, prosim Te vysvetly jak to funguje, ja slisel ze vypnes auto, vytahnes klicky - treba aj zamknes - a auto stale "volnobezi" nez mu turbo timer rekne "chcip'? Nebo jak je to?

 

Ja osobne kazdou jizdu nad 2000-2500 o/min pouzivam za namahani auta resp. turba a podle toho ho nechavam "chladit' stanim na volnobeh. Pri jizde do 2000 o/min to neham cca nez odepnu pas a otevru dvere +/- 10 vterin. Takze souhlasite ze vic jak 2 minuty neni treba ochlazovat. Musim se prizpusobyt, holt my jsme prvni ekologicky stat na svete takze musim take necim pomoct tomu aby to tak zustalo :huh: .

Odkaz ke komentáři

Podel mě osobně jízda nad 2000 ot/min není tak namáhaná. Přece jenom ty motory maj síly dost. Kdybys měl 1.0 a honil ho 2 hoďky 180-tkou po dálnici, tak neřeknu. Ale takle stejně když přijíždíš domů tak jedeš volněc-s menší zátěží a turbo "chladíš".

 

Je důležitý neplest si max otáčky a zátěž.

Zajížděl sem několiknaftovejch motorů po kompletní generálce (v podstatě zústal jen blok, vana a příslušenství) a vždy v návodu psali: 10 hodin po montáži nechat klapat na volnoběh aby si motor sedl a pak postupně zatěžovat. Prvně na 30% zátěže(prázdný auto) pak 50% a pak plná zátěž-naložit ho na maximální hmotnost a jezdit. Ale vždycky se využívalo celý spektrum otáček!

 

Takže za namáhání bych považoval přesun po dálnici v 5 lidech a plným kufrem. Rozhodně to není když jedeš v autě sám a motor vytočíš nad 2000 ot/min.

Odkaz ke komentáři

Jasne, ale nemylsel jsem namahani jako namahani ze by to opotrebovalo motor a pod, vic jsem myslel na turbo a na ty dily ktere jsou olejem chlazene. Ja totiz po zahrati na 90 stupnu a nebo po dobe 15 minut (co drive uprhne) auto moc nesetrim a jak jsem napsal cesta do domu je kopec takze ochladit to nelze "jemnou" jizdou. Nevym tak jsem zvikly jezdit proste nejak s tim citem pro auto a motor a nejak my to pripada ze se moje octule vice namaha kdyz jedu na 3000 tisice otacek nebo vice. Jeste jsem nigdy za ty 2 a pul roky co ji mam ne vytocyl chladnou, vdzy cekal aby se to poradne zahralo, a taky jsem ji hned ne chcipnul po jizde. Tak nejak jsem zviklej s autem zahazet.

 

Jinak mne to turbo jde slyset uz od 1600 otacek (VTG turbo) tak proto jsi mozna myslim ze gdyz to houpnu na 2500 nejakou dobu tak je to neco jako namahani.

 

Jinak souhlasim s tim ze to neni stejne max.otacky a zatez.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...