Přejít na obsah

Koupě Octavie 1.8T 4x4


mlock

Doporučené příspěvky

Zdravim

 

Podobné téma zde už je, ale neni v něm vše co potřebuji vědět. Tak doufám, že nevadí téma nové. Chtěl bych si pořídit Octuli 1.8T 4x4 r.v. +- 2003. Bydlím v horách a velmi rád trávím dlouhé zimní večery na zasněžených silnicích. Silnice jsou zde samé zatáčky a přez léto se taky rád svižně svezu. Má 1.8T 4x4 jiný podvozek než 1.6?? Otec má 1.6 a při prudším projetí zatáčky má auto tendenci se brzo urvat.A podvozek se mi moc nelíbí. Dá se v zimě s haldexem vyblbnout ?? Je mi jasné že to neni Subaru. Auto bych měl jako druhé do rodiny. Takže mazlika do garáže, dojíždění do práce a občasné kravení, jak na sněhu tak v létě. Co si myslíte o chipu na 135kw? Nezničim motor nebo turbo ?

 

Děkuju za všechny postřehy, rady a typy ;-)

Odkaz ke komentáři

Já mám přesně to co chceš 1.8T 4x4 2003.

Co se týče podvozku ta bych si dovolil tvrdit že jeho jízdní vlastnosti jsou o hodně lepší než u klasické octavie. Je to díky tomu, že kvůli pohonu zadních kol je vzdadu nezávislé víceprvkové uložení kol a tím i jízdní vlastnosti jsou podstatně lepší.

Co se týče jízdy ve sněhu tak si nemůžu stěžovat zatím mě to nikde nenechalo a to jsem se jednou brodil i bahnem po poli. Jasně že to není žádnej offfroad, ale hodně toho projede. A vyblbneš se sním asi taky pěkně. Když vypneš ESP tak pěkně driftuje :)

Chip na 135 KW nemám mám základní verzi 110KW a úplně mi to stačí ..

Odkaz ke komentáři

Tak to rád slyšim že má víceprvek. Jakou máš spotřebu ?? Jen tak pro zajímavost :) Co ten Haldex ?? Nesejří se to nějak ?? Můžu vědět pořizovací cenovku ?? Já abych se tady neptal zbytečně :D Auto bych chtěl určo dotáhnout z němec :)

 

Dík ;-)

Odkaz ke komentáři

mám uplně to samý jako _neo :) 1.8T 4x4 2003 i lpg a můžu taky jen vřele doporučit. Výkon, podvozek, výbava a i spotřeba teď s plynem vše mi vyhovuje a jsem max spokojen :) jen bude horší najít kvalitní nezhuntovanej kousek...

 

spotřeba benzínu je hrozně závislá na tom jak kdo jezdí a jsou tam velký rozdíly, když budeš jezdit okresky delší trasy budeš jezdit mezi 7 až 9 když to budeš honit, po městě počítej 9 a výše, prostě dá se stím jet i pod 7 a nebo taky za 11l hodně to závisí na stylu jízdy. Osobně s haldexem problém nemám, vyměnil jsem filtr a olej, a když se budou tyhle výměny dodržovat neměl by být problém. Jinak i v německu bude docela něco sehnat kvalitní kousek, tak přeju hodně štěstí na dobrý kus, protože 1.8T je dost choulostiví motor na servis, olej a jak se k tomu kdo chová. Doporučuju si o tom co nejvíc přečíst.

Odkaz ke komentáři

Tak zatím jen dobré zprávy, to jsem rád :) ještě zpět k tomu podvozku. Vzadu to má tedy víceprvek jako např focus ??

A ohledně toho motoru. Na co je přesně choulostivý ?? Teplota oleje, vody a pod.?? No auto už vybírám přez měsíc a dva měsíce na to ještě mám :D

Odkaz ke komentáři

Já mám spotřebu s plynem teď v zimě 10.29 (podle tankování a najetých km).

Když jsem ho scháněl narazil jsem na firmu co dováží auta ze švýcarska. Měli tam jednu OI 4x4 1.8T ..když viděl ty fotky tak jsem myslel že mě picne .. auto i podvozek jako když to právě vyjelo z fabriky. Volal jsem tam ale už bylo pryč. Chlápek říkal že všechno co vozí jsou skončené operativní leasingy takže auta jsou servisoivaná v originál servise škoda a tudíž mají i poctivé kilometry. Koukal jsem na jejich stránky a zrovna tam maji taky jeden kousek.

http://www.autoplace.cz/cz/nabidka-vozu/1720/skoda-octavia-i-01-05-1-8-turbo-110kw/

 

Já ten svuj nakonec koupil jinde za 139tis. (ale nutno dodat že je to v plný palbě .. )

 

jinak motor je osvěčený držák, ale musíš se k němu i slušně chovat .. nesmíš za něj rvát když je studený ale na to jsou náchylný všechny turbo motory ..

Ta napráva vzady by mělo být něco podobnýho jako má focus .. i jízdní vlastnosti jsou hodně podobné

A bacha na výmenu oleje .. já to koupil a nevěděl jsem co tam bylo za olej tak jsme tam dali OMV bixol premium a motor začal žrát olej protože tam byl předtím longlife a tnhle omv rozpustil usazeniny .. ale už se to zase zatáhlo a je to v pohodě :)

Odkaz ke komentáři

No vypadá moc hezky :) !!! Ale ta cena už moc ne :/ 150tis. za 10 let starý auto....mno nevím. Chtěl bych se s cenou vejít do 130tis. tak uvidim jestli se to povede, ale když bude nějakej výstavní kousek tak bych se asi mohl plácnout přez kapsu :) Pokukuju spíš po sedanu a těch moc není :(

Odkaz ke komentáři

Má 1.8T 4x4 větší brzdy než TDI nebo 1.6 ?? Až sleze sníh tak to chci řešit. No uvidíme jestli do té doby ho tam budou ještě mít :) v pondělí jdu na jukandu na tohle http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/8719254?goFrom=list ale jak řikám jen na jukandu. Těma kilometrama si nejsem jistej tak se na to jdu kouknout. ještě když to mám kousek od domu.

Odkaz ke komentáři

ta stříbrná vypadá na fotkách slušně. 1.8T 4x4 má přední kotouče 288m, 1.6 a myslim že i TDI mají menší. Zadní má 256mm ale jiný tam nedáš kvůli tomu víceprvku a zadnímu pohonu. Jinak tyhle motory dost karbonujou a když do toho někdo dával longlife oleje (jako u mě) tak je zaděláno na průser, určitě to chce sundat vanu a zkontrolovat sýtko, určitě bude zanesený tak to chce s vanou vyčistit a měnit olej max po 15tis km (já teď čistim motor a měním po 5tis) pak to chce po svižnější jízdě dochlazovat turbo, a jak psal neo netočit to za studena. další problémy jsou s různejma hadičkama okolo motoru, je jich tam plno a když je nějaká děravá hned nejde motor jak má a musí se hledat příčina, ale o tom toho na fóru najdeš dost. Další věc jsou rozvody, mají se měnit na 180tis km ale nikdo ti to nedoporučí takže v každým případě je alespoň nechat zkontrolovat případně vyměnit. Tohle jsou tak nejhlavnější a nejčastější věci, když je motor v pořádku bude sloužit a sloužit je to jeden z nejlepších benzínu co VW vymyslel, lidi maj na něm natočeno i přes 300tis a jezdí v pohodě.

Odkaz ke komentáři

I škoda servis tam davaji longlife .. myslím že to není nic proti ničemu když olej splňuje jejich normy. Problém nastane když po long life tam dáš kvalitní olej jako já .. pak to rozpustí usazeniny a začne to žrát olej jako mě.. ale naštěstí si to zase sedlo a je to v pohodě.

Jinak k tej stříbrnej .. 93tis kilometrů určitě nemá .. ta je stočená za tuhle cenu, ale pokud je stočená max o 100tis tak by se to možná nechalo koupit :)

Ale u té co jsem ti posílal já máš jistotu že těch 150tis co uvádějí je opravdu poctivejch a víš že o auto se dobře starali. Navíc švýcaři tuším nesoleji takže to auto bude zespoda netknutý .. zvážil bych těch 20tis navíc .. řekl bych že to za to bude stát ..

Odkaz ke komentáři

mlock : A ohledně toho motoru. Na co je přesně choulostivý ??

 

Něco už napsal Dexter1.8T , tady máš ještě pár informací.

 

Pokud si pročteš téma, http://forum.octavia...wtopic=183&st=0 tak získáš trošku přehled, co nás majitele O1 s motorem 1,8T potrápilo:

 

Jde hlavně o kolísání otáček při studeném motoru, zpravidla je problém v gumových hadicích které jsou děravé, občas zazlobí zapalovací cívky, najednou jedna zkolabuje a motor "kulhá" na tři válce. Na toto ještě probíhá servisní akce a ve Škoda servisu by ti je zdrama vyměnili, pokud to bude ten vadný typ. Někdy to kolísání otáček způsobuje špinavá škrtící klapka (u mě to ale byly hadice).

Co se týká oleje tak longlife nepoužívám, měním 1x za rok a mám malý nájezd Km. Když motor pořádně protáhneš - zatížíš turbo, tak nikdy hned nevypínej klíček po příjezdu, nech to klapat na volnoběh, ať se turbo dochladí.

Ohledně 4x4 zkušenost nemám, měl ji můj klega v práci, také s motorem 1,8T, věčně mu zlobil Haldex, ale tím tě nechci strašit, snad tě to nepotká :rolleyes: !

Upraveno uživatelem Mi-rek1.8T
Odkaz ke komentáři

Tak zatim dobré zprávy :) nejvíce se asi obávám turba a haldexu. Snad jsou to obavy zbytečné. No a co koroze? je nějaké vyhlášené místo na autě ?? Přeci jen mě zajímá ten chip na 180koní. Máte s tím někdo zkušenost? Je motor stejný jako RS ?

Odkaz ke komentáři

koroze se nejvíce objevuje pod lištou na 5. dveří. Nevím jestli ve Švýcarsku solí ale já mám auto ze Švýcar a právě pod tím madlem mám pomeranč na obou koncích lišty. Jestli tam chceš dávat longlife olej a měnit to po 30tis km nebo kolik uváděj tak samozřejmě můžeš ale olej po 15tis je KO co jsem se dozvěděl, už po 15tis je černej jak bota u tohodle motoru a jestli motor chceš občas vytáčet tak to s tím už asi moc mazat nebude, můj motor na to jezdil a při 150tis km jsem sundával vanu která byla slušně zasr..ná a sýtko z 80% ucpaný.

 

 

tady nějaké čtení http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&lng=cze&item=12

mimochodem ty hadice na odvětrávání u mě vypadali stejně.

Upraveno uživatelem Dexter 1.8T
Odkaz ke komentáři

Aha aha. Zajímavé čtení. Jestli to dobře chápu tak olej raději plnou syntetiku 5w 30 ?? Jak jsem už psal tak auto budu mít na dojíždění přez zimu do práce a na občasné ostřejší svezení na místních okreskách. To longlife neni asi úplně vhodnej :/ ročně najedu max 10 000km.

Odkaz ke komentáři

plnou syntetiku 5w 30 ??

 

Já vím že jsem s tím asi už otravnej ... něco jako když misionář šíří víru mezi nahatý domorodce ale když někdo napíše že do motoru XXX patří plná syntetka a do motoru YYY stačí polosyntetika tak se mi otevírá kudla v kapse .. takže naposled (snad) všem doporučuji si toto přečíst .. :D

 

http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-treti---mineral--polosyntetika--syntetika

 

a vůbec stojí za přečtení celá ta serie o mazivářských mýtech

http://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku

 

tak vzdělávání zdar B)

Odkaz ke komentáři

elektronický pedál plynu nesouvisí s tím jestli to je 1.8T 4X4 ale s motorem co tam je. Konkrétné jám mám motor s kodem ARX a ten má elektronický plyn. Zpoždění způsoběné pedálem jsem si nevšiml, asi částečně protože tenhle turbo motor má zpoždění v akceleraci díky turbo díře a tam se nějaké ty milisekundy způsobené pedálem ztratí :) ale jde jen o zvyk. Musíš si zvyknout na to že když chceš předjíždět tak musíš sešlápnout plyn o něco dříve, ještě než tě mine protijedoucí auto ..

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

Mam zatial nieco vyse roka Octavku I sedan (teda vlastne liftback), 1.8T, 4x4, r.v.2003, a som s nou naozaj spokojny (samozrejme, ma aj svoje typicke Octavacke neduhy v podobe vrzgajucich plastov, krutiaceho sa podvozku, atd., ale co sa tyka nejakej spolahlivosti, vykonu, apod., nemozem sa stazovat a odporucam:)). Dal som ju aj chipnut - s chipom tiez spokojnost, aj ked som hned po chipe narazil na mensi problem, ktory sa nakoniec vyriesil - vid.moj prispevok:

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=15357

Pred nou som cca.4 roky pouzival starsieho Passata B5-ku, motor benzin 1.6 klasicky 8-ventil (ten motor inak na moje prekvapenie vobec netahal zle a mal prijemny hladky chod). Co do komfortu sa s nim Octavka nemoze rovnat - nie je zdaleka taka pohodlna. Ale na Passate mi uz kazdu zimu odchadzala elektrika (kable, motorceky zamkou dveri, atd., uz starli), s Octavkou sa vdaka mensim rozmerom lepsie parkuje, dokonca ma aj pri takychto vysokych kW vdaka nizsej hmotnosti lepsiu spotrebu (ked sa jazdi s rozumom), ma lepsie vyrieseny pristup k baterii a roznym dalsim komponentom v motorovom priestore, zrejme cenovo este dostupnejsie diely, ako VW, je to lift-back, tzn.aj ked ma kufor mensie rozmery, ale ma lepsi pristup, takze tam v konecnom dosleku narvem nieco vacsie, no a vyhody 4x4 nemusim zdoraznovat - narozdiel od Passatu som v zime nepotreboval lopatu, ani ma nemuseli tlacit, aby som sa dostal zo slamastiky - no radost:) Na dlhe trasy mozem za seba potvrdit spotrebu okolo (dokonca aj pod) 7l/100km, na kratsie to potom ide celkom hore kvoli studenemu motoru (ale tiez ziadna tragedia).

Tak nech nam este dlho sluzia tie nase krasotinky:)

Martin

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...