Přejít na obsah

Š. Octavia, problém s motorem


Doporučené příspěvky

Zdravím,

máme benzínovou Oktávku 1,6, ročník 2001, najeto 90000.

Poslední dobou začíná zlobit motor. Klidové otáčky se z původních cca 800 zvedly na cca 1200, je jedno, zda-li je motor studený nebo zahřátý, projevuje se to stále. Další problém je, že po zahřátí začnou samy od sebe lítat otáčky při volnoběhu. Po vyřazení rychlosti se asi tak 20s motor sám několikrát vytočí tak do 2500ot. a pak se zklidní. Po výměně lambda sondy a resetu jednotky bylo několik měsíců všechno v pořádku, ale nyní se to vrátilo. Před několika lety motor prošel chiptuningem, ale pochybuji, že by se nějaká chyba při jeho provádění projevila až teď. Budu rád za všechny návrhy, co by to mohlo způsobovat. Můj odhad je špatná řídící jednotka, ale je to jen moje domněnka.

 

Díky :huh:

Odkaz ke komentáři
Zdravím,

máme benzínovou Oktávku 1,6, ročník 2001, najeto 90000.

Poslední dobou začíná zlobit motor. Klidové otáčky se z původních cca 800 zvedly na cca 1200, je jedno, zda-li je motor studený nebo zahřátý, projevuje se to stále. Další problém je, že po zahřátí začnou samy od sebe lítat otáčky při volnoběhu. Po vyřazení rychlosti se asi tak 20s motor sám několikrát vytočí tak do 2500ot. a pak se zklidní. Po výměně lambda sondy a resetu jednotky bylo několik měsíců všechno v pořádku, ale nyní se to vrátilo. Před několika lety motor prošel chiptuningem, ale pochybuji, že by se nějaká chyba při jeho provádění projevila až teď. Budu rád za všechny návrhy, co by to mohlo způsobovat. Můj odhad je špatná řídící jednotka, ale je to jen moje domněnka.

 

Díky :huh:

 

a co skrtici klapka vzduchu?

Odkaz ke komentáři
Jaká varianta (kolik kW) to je? Sem to nepatří, ale přesuneme ti to do sekce přímo pro tvůj motor. :huh:

Omlouvám se za tu špatnou sekci, je to 55kW :huh:

 

a co skrtici klapka vzduchu?

Před pár měsíci jsme přijeli k pumpě, ale už jsme neodjeli, pač nešlo nastartovat. Když to pak technik prohlížel, sundal filtr, klapku přikryl rukou a motor okamžitě naskočil. Startoval to pak několikrát i normálně a všechno vypadalo OK. Asi po 2 km už to stejně šlo na odtahovku, protože motor měl nepravidelný chod a opět nešel nastartovat. Navíc ve filtru bylo nacákané palivo, tak nebylo co řešit. Auto bylo v servisu v Táboře a když ho prý druhý den startovali, motor se choval naprosto normálně, tak snad jen vyčistili filtr, mám pocit. Řešil to táta, tak přesně nevím. I tak to dal ještě do servisu v Praze a zde právě vyměnili lambda sondu a vyresetovali jednotku.

1.6stky na to trpěj....někde je netěsnost v saní nebo kolem.....kdo a jak upravoval jednotku .....???? pokud tam někdo letoval pamět tak překontrolovat jak to letoval!!!!!měl jsem pár jednotek na stole a děs běs.....Mrs.

 

co diag??????

Auta nejsou zrovna to, v čem bych se nějak do hloubky vyznal, tak sorry, kdybych psal nějaký kraviny:) Mám pocit, že se jednalo pouze o úpravu softwaru jednotky, žádný větší zásah do motoru si tenkrát táta nepřál. Jinak to prováděla firma Cimbu a nevim, jak ta je na tom ohledně kvality provedení práce. Na diagnostice snad nikdy žádný problém nenašli, asi sami nevědí, co tomu přesně je, proto jsem se přišel poradit sem;)

 

Každopádně díky moc za všechny rady :huh:

Odkaz ke komentáři

Základní postup bych viděl prověřit škrtící klapku. To je nejčastější problém u motoru AEE ( Tvůj případ ). Znovu nastavit klapku a zároveň nastavit diagnostikou všechny ostatní záležitosti. Pokud jsi byl u někoho, kdo jen přečetl paměť závad a řekl Ti, že udělal diagnostiku, tak ji neudělal. Taková věc trvá někdy i hoďku v extrémních případěch. Třeba dnes jsme s MartinemRS nastavovali diagnostiku na OCT I RS po jeho chipu dobrých 20min.

Dále jak říká Marťas kontrola těsnosti sacího traktu. Taky častý problém. Záležitostí tam může být X, co způsobují problém. Zkus tohle a kdyby jsi byl v koncích, tak se ozvi a zkusili bychom to poléčit. Často tu na dílně řešíme podobný špeky.

Marťas, chip od CIMBU by mohl být v poho, co myslíš?

Odkaz ke komentáři
Nejdřív bych se zkusil podívat na čidlo teploty chladící kapaliny, pak na těsnost hadic - konkrétně hadice k posilovači brzd, pak bych se zaměřil na už vzpomínanou škrtící klapku :D

Vzyl bych to od levnějších věcí k těm dražším. Já vsázím spíš na čidlo teploty, nebo na tu KO klapku. ;)

Pravda, u benzínů bývají vytavené hadice od posilovače :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravím opět po nějaké době,

tak máme auto zpět ze servisu a kdo sázel na špatnou škrticí klapku, získává zlatého bludišťáka :(

Kromě toho vyměnili relé palivového čerpadla, u kterého diagnostika hlásila nahodilou chybu či co. Každopádně auto zase jezdí krásně, tak snad nějaký čas vydrží. Děkuju za všechny návrhy a rady, rád se k vám na fórum budu vracet :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdarvim ,

mam OCTAVIU 1.6 55kw /200000 KM/a cestou zo SLOVENSKA do CR mi v Ziline zhasol motor a nesiel nastartovat.

V CR sme vymenili nskrtiacu klapku , spravili zaklade nastavenie , vymenili čidlo teploty a auto nechce ist na volnobeh.

Skontrolovali hadice podtlaku sviečky kable a vsetko na Vag neukazuje židne problemi ,auto ide inač skvelo aj spotreba OK,

už nevieme kde može byt chyba . Poredte ak nekto viete.

Dakujem za kazdu radu

 

malkey@azet.sk

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zdravím, mám dotaz, tak snad mi někdo poradí ;-). Máme týden Octavia 1,6 GLX 55kW 1998. A dnes se nám začalo dít to že motor semtam vynechal otáčky a hned se chytil. nevím jak to popsat. Měl jsem sešláplý pedál a něco ve smyslu jako bych ho popustil a zase přidal. Nevíte co by to mohlo být? Díky Saliven

Odkaz ke komentáři
Zdravím, mám dotaz, tak snad mi někdo poradí ;-). Máme týden Octavia 1,6 GLX 55kW 1998. A dnes se nám začalo dít to že motor semtam vynechal otáčky a hned se chytil. nevím jak to popsat. Měl jsem sešláplý pedál a něco ve smyslu jako bych ho popustil a zase přidal. Nevíte co by to mohlo být? Díky Saliven

Nejsem žádný expert, tak to ber pls s rezervou, ale asi bych mrknul na škrtící klapku, jestli je v pořádku. Třeba by něco ukázala diagnostika. Btw máš tam dost benzínu? Po tom týdnu už by to možná chtělo dotankovat :smich:

Odkaz ke komentáři
Nejsem žádný expert, tak to ber pls s rezervou, ale asi bych mrknul na škrtící klapku, jestli je v pořádku. Třeba by něco ukázala diagnostika. Btw máš tam dost benzínu? Po tom týdnu už by to možná chtělo dotankovat :smich:

 

benzín je.. zatím to udělalo až dnes několikrát.. kurde člověk si to pořídí ať mu to pomůže a přitom s tím sou jen starosti :-D

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Inzerát platí jen do 14.5.!Prodám Škodu Octavia, 1.9 TDI, v provedení TourRegistrováno 12.11.2009Najeto 437 000 KmVIN TMBDS41U4A8840113Typ 1U, Variante: STAXRX01, Verze NFM5S5Barva: šedá tmavá metalízaHistorie:Do r. 2009 – 2019 firemní vozidlo otce, který spravuje vozový park firmy. Sám staví veterány, takže vozidlo bylo pravidelně servisováno a udržováno v perfektním stavu.2019 – 2024 odkoupeno od firmy, řídila jsem jen já, (jezdím 16 let bez vážnější nehody).Průběh nehody: Řidič přede mnou z vysoké rychlosti prudce zabrzdil aby vpustil chodce, kterého přehlédl kvůli špatné viditelnosti. Na mokré silnici jsem nestihla dobrzdit.Opravy a změny:Do r. 2019 vše zapsáno v servisní knížcePo r. 2020 měněn pouze startér a kloub s manžetou na LP kole, levé zrcátkoPovrchové škrábance laku jsem letos plánovala rozleštit a nechala jsem namíchat lak – přenechám.Plánovala jsem ji opravit a udržovat co nejdéle ideálně až do stavu veterána, ale bohužel dlouhodobě nevyhovuje mým aktivitám, nyní odkupujeme od firmy combi.Pojišťovna vyčíslila hodnotu vozu před poškozením na 37 000 a nabízí odkup (do 14.5.), ale rozhodli jsme se nabídnout ho touto formou i jiným zájemcům.Pro více informací volejte 722 706 180.
    • No ono po výměně brzd vibrace nejsou, ale kolo se hřeje vyměnilo se vše kolem brzd a bez výsledku. Proto se ptám jestli to může dělat náboj když při jízdě nehučí, každopádně už je objednaný takže v úterý by měl dorazit a ve středu se hned vymění tak doufám že bude klid už.
×
×
  • Vytvořit...