Přejít na obsah

Bubnové brzdy - existují varianty dle typu auta?


borlan

Doporučené příspěvky

V zimě se mi při brzdění něco "chrulo" na zadních brzdách. Dělalo to spíš po ránu a pak už ne. Po nějaké době odeznělo a je klid dodnes.

 

Zjistil jsem ale také, že mi moc nebrzdí ručka. Tak jsem byl přesvědčen, že mi moc nebrzdí zadek ani pedálem. Včera jsem to zvedl - kolo se točilo zcela volně a pedálem se roztočené kolo prudce zabrzdilo (neměl jsem nikoho kdo by mi šlapal a já zkoušel točit). Ručkou zastavilo jen neochotně. I s na krev utaženou ručkou jsem mohl kolem pootáčet (kladlo jen malý odpor).

 

Zkusil jsem dotáhnout lanka - krapet se zlepšilo, ale po uvolnění ručky přibržďovalo, tak jsem to zase povolil.

 

Z toho jsem udělal závěr, že mi brzdí pedál ok, ale ručka ne. V jiném vlákně se to přičítá zarezlým lanovodům, nebo vůle-pakny-rozpěrka-klínek. Lanovody mi přijdou, že jezdí ok (zkusil jsem postříkat shora, ale nevím kam se to vlastně dostalo, do bovdenu asi ztěžka, nevidím jeho začátek).

 

Tak se chystám vyměnit díly (bubny z venku vypadají dost hanebně, tak si nedělám iluze o vnitřku, ještě neotevřel) a zkoumám nabídky obchodů.

 

Ale mám dilema - jaká rozpěrka je správná (O1 1.9TDI ALH 66kw kombi 04 /1U5/)?

 

=0&brands[394]=0&brands[30]=0&brands[65]=0&sort=cena_dph&count=60"]Rozpěrka1

 

=0&brands[394]=0&brands[30]=0&brands[65]=0&sort=cena_dph&count=60"]Rozpěrka2

 

Existují nějaké varianty bubnových brzd, resp. náprav? Měnili mi totiž před cca rokem kompletně celou nápravu za použitou - můžu tam mít třeba něco jiného, než jsem měl původně, nebo je jen jedna možnost a neudělám s nákupem dílů chybu?

 

Omlouvám se za délku textu, ale nedokážu stručněji popsat. Dík za pochopení.

Odkaz ke komentáři

Pokud to špatně brzdí, tak by jsi se nejdřív mohl mrknout, jestli nejsou bubny mastné popř. jestli neprolínají brzdové válečky. Pokud bude vše OK, ale budou bubny a čelisti opotřebované, tak výměna bude potřeba. V ten moment se nabízí 2 vyrianty, buď sehnat kotoučovou nápravu a vyměnit bubny za kotouče (bude pak i lepší brzdný účinek) nebo nakoupit nové věci do bubnů.

Pokud zůstaneš u bubnů, tak to bude chtít nové bubny, pakny, rozpěrky a sadu na upevnění čelistí

 

Bubny:

http://www.cc-autodily.cz/bubny-brzdove-bubny?brand=SKODA&model=OCTAVIA ,vzal bych od Brembo, je to zaručená kvalita. Já mám bubny Zimmermann a po 2 letech už byly zkroucený!!!

 

Čelisti:

http://www.cc-autodily.cz/celisti-brzdove-celisti?brand=SKODA&model=OCTAVIA , vyber si podle sebe jaké chceš, ale rozhodně neber od VIKA, to je čína!!!

 

Rozpěrky:

http://www.cc-autodily.cz/packa-rozperna-leva?brand=SKODA&model=OCTAVIA

http://www.cc-autodily.cz/packa-rozperna-prava?brand=SKODA&model=OCTAVIA

Rozpěrky se musí použít tyto, ty z prvního odkazu jsou na Fabii a ta má jiné bubny

 

Sada na upevnění čelistí:

http://www.cc-autodily.cz/sada-mont-dilu-celisti?brand=SKODA&model=OCTAVIA

 

Jinak OI má jen jednu variantu bubnů a když ti měnili nápravu, tak ti tam dali zpět tvé bubny nebo tam jsou jiné, ale zase jen z Octavie :)

Odkaz ke komentáři

Já právě myslím, že pedálem brzdí ok. Už jsem domluvenej zítra nebo pozítří na válce, tak to bude jasný potom.

 

U těch rozpěrek mají u obou uvedený použití i pro moji Octu...u té druhé tedy zřejmě chybně. OK, dám na tvoji radu a vezmu tu co odkazuješ (jak na potvoru 2x dražší... B) ).

 

S tou informací, že nemohu mít jinou nápravu než jsem měl před výměnou (dali mi to tam komplet jiný, zřejmě ani nedemontovali bubny), jsem spokojený - pravděpodobně tak nakoupím rovnou součásti abych to udělal na jeden zátah a nerozdělával na víckrát...zvlášť když čekám s bubnem boj...

 

Na bubny se chystám Meyle...je to snad moc tragedie? Čínu každopádně neberu, ale na ekonomiku musím taky koukat...co?

Odkaz ke komentáři

Uvidíš jak dopadneš na těch válcích, jinak to že ti to pedálem brzdí více je normální, přeci jen ten brzdový váleček vyvine větší sílu než ručka... :)

 

Ty rozpěrky z fábie se bohužel nedají použít :( , taky jsem je měnil a musel jsem koupit ty dražší octaviácké. Nápravu např. z fábie ti dát nemohli, ta je jiná, mohli ti dát jen z OI, VW Bora, VW Golf a jiných aut, které mají stejný podvozek, tzn. i stejné brzdy.

 

A co se týká těch bubnů, tak to byl jen můj návrh, protože když koupíš levné, tak se ti můžou za chvíli skřivit, ale to se vlastně může stát i u dražších, viz. můj případ (Zimmermann a po 2 letech jsem je musel dát na soustruh, protože byly oválné).

S Meyle nemám zkušenosti, ale čína to není, tak to snad bude v pohodě, přinejhorším je dáš za pár let srovnat na soustruh ;)

Odkaz ke komentáři

Nějak jsem se nedostal napsat pokračování, tak teď - na válcích přední i zadní brzdy OK, ručka kaput. Technik vyslovil domněnku o sjetém obložení a páka od ručky (u čelistí uvnitř bubnu)už nemá dostatečný krok. Lanovody se mu jen tak z pohybu ručky zdají ok.

 

Takže je to zřejmě tak jak jsem četl i v jiných vláknech. Sice jsem ještě nebyl vevnitř, ale vzhledem k tomu jak vypadá buben zvenku jsem se rozhodl rovnou nakoupit čelisti, rozpěrky, upev. sadu a ty bubny Meyle. Snad mne uvnitř nic nečekaného nepřekvapí, počítám, že prasátka budou ok když to brzdí tak jak má...

 

Bubny hned za čerstva stříknu ať nedopadnou jako jejich předchůdci... B)

Upraveno uživatelem borlan
Odkaz ke komentáři

Určitě jak říká technik bude obložení v háji a páka od ručky nemá dostatečný krok, mě se např. páka opírala o snímací kroužek ABS a bylo to vlivem opotřebení paken a vymačkaných rozpěrek :) . Jinak nové bubny pořádně odmastit (tech. lihem, ten není mastný), aby ti barva dobře držela :palec:

Odkaz ke komentáři

Nějak jsem se nedostal napsat pokračování, tak teď - na válcích přední i zadní brzdy OK, ručka kaput. Technik vyslovil domněnku o sjetém obložení a páka od ručky (u čelistí uvnitř bubnu)už nemá dostatečný krok. Lanovody se mu jen tak z pohybu ručky zdají ok.

 

Takže je to zřejmě tak jak jsem četl i v jiných vláknech. Sice jsem ještě nebyl vevnitř, ale vzhledem k tomu jak vypadá buben zvenku jsem se rozhodl rovnou nakoupit čelisti, rozpěrky, upev. sadu a ty bubny Meyle. Snad mne uvnitř nic nečekaného nepřekvapí, počítám, že prasátka budou ok když to brzdí tak jak má...

 

Bubny hned za čerstva stříknu ať nedopadnou jako jejich předchůdci... B)

 

:palec::prcprc:

 

Najprv si mal rozobrat tie zadne brzdy-bubny az potom kupovat nove bubny.

 

Bubon moze vyzerat z vonku zle -hrdzavy ale bubon moze bit O.K.

 

Bubon sa da osetrit HAMMRITE a bude vyzerat ako novy!!!!

 

Treba premerat vnutorny priemer bubna .

 

Demontaz bubna trva 20sekund.

 

post-287-0-55957000-1369388473_thumb.jpg

 

post-287-0-63995300-1369388490_thumb.jpg

 

post-287-0-26069300-1369388506_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No už se stalo, nový bubny mám doma. Ten rezavej z tvé fotky je krásnej oproti mému - mně se z toho odlupujou celý plástve rezu, jestli neopomenu tak nafotím.

 

Ta demontáž 20s by byla super, ale x-krát už jsem se přesvědčil, že nic nebylo tak jak jsem měl nalinkovaný z fóra nebo manu, vždycky hned při prvním kroku se něco vyvrbilo a pak už to byl boj... :lool: Tak uvidím jak dopadne tohle...hned povolování šroubku bubnu to naznačí...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak jsem byl v jednom bubnu, šroubek byl zánovní oproti bubnu a šel povolit ok. Buben šel celkem taky ok. Z toho usuzuju, že při výměně nápravy v bubnu byli (napojili tedy moje původní lanko ručky a přívodní trubičku) a stav tehdy posoudili jako ještě ok.

 

Obložení se nejevilo extra "nahadry", ale páčka ručky měla otlak od toho kroužku ABS (dá se takhle ten kroužek zku*vit?) - takže se potvrdilo očekávání.

 

Bohužel však musím dát za pravdu Luksovi - i když nějak viditelně váleček netekl, kolem byly nánosy a jak jsem kouknul pod prachovku, tak se vyronila brzdovka. Tím jsem tedy skončil a dal to do původního stavu.

 

Budu tedy řešit ještě válečky a doufám, že teorie o připojení přívodu při výměně nápravy je správná = půjde ten šroub dobře povolit (cca před 8 měsíci), nerad bych něco urval teda...

 

A teď dotaz - jak poznám zvenku bez demontáže jakej váleček tam mám? 19.05 nebo 20.64? A mohli mi při výměně nápravy dát s jinejma válečkama (ale už výše mi Konny psal, že tam nemohu mít jinou, tak snad i prasátka)?

 

Jo - ještě foto bubnu:

buben

Upraveno uživatelem borlan
Odkaz ke komentáři

Nevím proč jsou 2 různý velikosti válečku, ale kamarád ze servisu mi říkal, že dávají ty 20.64 (já je mám taky), tak to moc neřeš a kup ty větší ;) . Jinak nekupuj nejlevnější válečky, protože ty většinou moc dlouho nevydrží, ale kup válečky v cenové relaci 300-350,-/ks, ty už budou dostatečně kvalitní. Dále co se týká demontáže válečku, tak to většinou bývá porod a musí se ten odvzdušňovací šroubek ulomit, aby jsi mohl ten váleček odšroubovat z trubičky, ale ono je to stejně jedno, když budeš dávat nové :) a ten kroužek od abs, se samozřejmě může poničit, když na něho bude tlačit páka ruční brzdy. Když ale vyměníš pakny, rozpěrky a pružinky, tak to bude OK :palec:

Odkaz ke komentáři

Než tohle vsechno podstupovat tak jsi měl radši koupit komplet nápravu z kotoučem kolem 3500Kč se dají sehnat hodně luxusní a brzdi o mnoho lépe a i lépe vypadají

 

No když nastal tehdy problém s geometrií zadní nápravy, tak jsem byl časově v tlaku a vzal hned první řešení co nabídl mechanik...tedy jinou jetou bubnovou. Už se stalo...jinak jezdím usedle, tak myslím účinek bubnů postačí. Akorát, že to musím teď restaurovat, holt teď vidím, že mi mohli dát v lepším stavu...nojono...

 

Jinak koupím ty větší 20.64 rovnou a jen doufám, že není nějaký rozdíl s uchycením na štít brzdy oproti 19.05 kdyby tam náhodou ty menší byly (viděl jsem zobrazení 19.05 s jedním závitem a 20.64 se dvěma)...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak o víkendu proběhla akce "bubny"...trochu horor i vlastní vinou...

 

Potvrdilo se, že prasátka 20.64 jsou ok.

 

Průběh - zadní levé kolo šlo ok, buben nezlobil, přívod do prasátka šel dobře dolů (prostříkal předem povolovačem). Pak to nastalo - převlečná matice na trubičce přívodu se moc ochotně netočila + trubička je tuhá a není cit při nasazování závitu do prasátka. Přestože to nekladlo skoro odpor, vizuelně najednou koukám, že je to nějak šejdrem...šlápnutí na brzdu a následný únik kapaliny to jen potvrdilo. Totální psychický pád na dno - co s autem venku na heveru, večer na krku. Pak jsem se vzchopil, vyhodil ven to prasátko a zkusil na trubičku mimo kolo druhé prasátko - naštěstí šlo ok. Tentokrát jsem postupoval jinak - protáhl jsem koncovku skrz brzdový štít ven a tam s citem volně namontoval prasátko, pak to celý zatlačil ke štítu a připevnil prasátko a dotáhl přívod. Uf, pak bylo vše ok. Ale jak jsem byl zřízenej, netroufl jsem začít druhé kolo.

 

Přes noc jsem se trochu oklepal, a znovu dostal chuť a odvahu řešit druhé kolo. Takže závitník 10x1, prasátko vypláchnout, vyfoukat, zkusit volně šroubovat - ok. Hurá na druhé kolo...jenže horor nastal už při povolování přívodní trubičky - matice šla povolit ok, ale trubička se nechtěla v matici protáčet, ku*evsky hrozilo její ukroucení. Znovu na mne šla depka...tak jsem maticí kýval sem-tam a furt prostříkával. Nakonec si dalo říct a postupně rozhýbalo...ale zpocený až na p*deli. Přestrojit pakny, dát prasátko už byla brnkačka po tom všem...

 

Krásný víkend... :rolleyes:

Upraveno uživatelem borlan
Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak když si přečteš co jsem psal já, máš tam toho dost čeho se vyvarovat :-)

 

Já šroubek extra řešit nemusel. ale chystal jsem se na něj v nouzi pomocí úderového šroubováku (někde zapůjčit). Pak bych při neúspěchu odvrtal hlavu a po sundání bubnu bych ten zbytek zkusil vytočit. Poslední varianta by byla šroubek zlikvidovat a nový nedávat - v podstatě jen zajišťuje, aby buben nespadl náhle na nohu a centroval buben na díry náboje při montování kola. Jinak nic nedrží, vše zajišťujou šrouby kola.

 

Ještě jsem nebyl připravený na jednu věc - za paknama jsou ve štítu brzdy zacvaklý takový plastový špunty, po nich zřejmě kloužou boky paken. Já je měl v dezolátním stavu, ale protože jsem nebyl připraven, zůstaly ty dezolátní...

 

A jestli jsem nepsal - vydatně povolit ručku, tj. rozebrat loketku, zadní popelník a tunel pod ručkou (při této práci sedadla úplně dopředu a je k tomu ok přístup).

 

Víc nevim... :-)

 

Aj! Koukám teď na datum příspěvku a píšu asi s křížkem po funuse... :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

trubička je tuhá a není cit při nasazování závitu do prasátka. Přestože to nekladlo skoro odpor, vizuelně najednou koukám, že je to nějak šejdrem...šlápnutí na brzdu a následný únik kapaliny to jen potvrdilo. Totální psychický pád na dno - co s autem venku na heveru, večer na krku. Pak jsem se vzchopil, vyhodil ven to prasátko a zkusil na trubičku mimo kolo druhé prasátko - naštěstí šlo ok. Tentokrát jsem postupoval jinak - protáhl jsem koncovku skrz brzdový štít ven a tam s citem volně namontoval prasátko, pak to celý zatlačil ke štítu a připevnil prasátko a dotáhl přívod. Uf, pak bylo vše ok.:rolleyes:

Tak tohle sem měl taky,málem mě kleplo.Ty origo prasata maj nějakej jinačí závit než italský co sem tam měl původně tak sem jen přehodil vnitřniosti do starýho prasátka a šlo to.Měnil sem i trubičky,protože na obou stranách byla ta matice přirezlá k trubce.

 

:lol:

 

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...