Přejít na obsah

Ztráta výkonu 1.9 TDI 66kw - kontrola logu


Guest broukys

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

chtěl bych vás zkušené poprosit o radu. Mám O1 2001 (facelift) s motorem 1.9 TDI 66kw AGR (nemám VGT). Dneska při předjíždění 4 aut mi na čtyřku pod plným plynem zhruba v 2,5k najednou auto přestalo táhnout - pak se chytlo a zase přestalo táhnout... Předjíždění jsem dokončil a snažil jsem se pokračovat v jízdě, ale i na 3° pod plným plynem ve 3k auto nezrychlovalo... Takže jsem zastavil, vypnul motor a odpojil čidlo váhy vzduchu. Auto znova nastartoval a poté už jelo normálně. Nicméně, vzhledem k tomu, že jezdím denně 130 km a především vozím další lidi, nechci riskovat, že se na auto nebudu moci spolehnout. Fórum jsem samozřejmě pročítal, ale chtěl bych vás požádat především o kontrolu mého logu. Nemám VGT, takže zatuhnutí lopatek nepřipadá v úvahu - navíc auto netrápím v nízkých otáčkách. Auto mi ani trochu nekouří a nekouřilo ani v okamžiku ztráty výkonu. Filtr je starý cca 18 000 km a je v pořádku. Před cca 1500 km zaslepen EGR ventil jinak sériovka. Jezdím na kvalitní palivo aditivované pomocí VIF Super Diesel. Přikládám výpis závad a log. Logování prováděno na 3° do kopce pod plným plynem od 1500 ot. Jen chci podotknout, že sporadickou chybu ventilu N239 mám již od koupě cca 20 tis. km a nikdy nebyl problém. Nevím, jestli dobře chápu hodnoty logu, ale nedává váha málo vzduchu a nemám moc malou dávku paliva?

 

LOG - https://docs.google.com/file/d/0ByQrPITcoUhYdEsyblF1RVV4MlU/edit?usp=sharing

 

VAG výpis -

19561 - Prepinaci Ventil klapky v sani (N239) Preruseni/zkrat ke kostre P3105 - 35-10 - - - Sporadicky

 

17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena P1557 - 35-00 - -

 

 

Předem díky za odpovědi... Prosím hlavně o kontrolu toho logu...

Odkaz ke komentáři

Zdarec, že by tě auto někde nechalo určitě nemusíš mít strach, pokud se točí čerpadlo a nemáš ucpaný sání tak AGRko pojede pořád. Log se mi sice nepodařilo otevřít, má to nějakou zvláštní příponu, ale zaměřil bych se na to co ti píše řídicí jednotka. Odpíchni se od toho plnicího tlaku turba, bych to tipoval, že občas vynechá podtlakový ventil co řídí turbo, tuším že N45 - ale nejsem si sto pro jistej tím označením.

Odkaz ke komentáři

Zdar,

 

díky za reakci. Log jsem dělal klasicky ve VAGCOMu a otevírám ho přes Dieselpower logview… Kdybych Ti ho nahrál někam jinam, zkusil bys to ještě jednou otevřít? Já tomu přesně nerozumím a chtěl bych vědět, jestli mám investovat do váhy, nebo se zaměřit na ten ventil N75. Auto mi to udělalo několikrát znovu… Teď jsem ujel asi 300km bez problému a včera pod kopcem zase na 4ku kolem 2,4k to přestalo táhnout… Ve chvíli, kdy se to stane a já dám třeba 3° a plnej plyn tak cítím, jak auto vteřinu táhne, netáhne,táhne netáhne… prostě pořád to houpe… Stačí znova nastartovat a je to zase v pořádku :/

 

soubor jsem nahrál na uloz.to - http://uloz.to/xxC3nGu2/log-01-001-003-011-csv

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Ahoj, mám úplně ten samý problém. Po koupi octavie jsem řešil špatné starty při ohřátém motoru, to jsem vyřešil čerpadlem, předvstřik je seřízený a teď mi to dělá to samé co vám, od 2500 otáček auto netáhne. Teď navíc při studeném startu oblak bílého dýmu z výfuku a taky se motor docela zaklepe, pak už všechno v pořádku, nekouří, ale při předjíždění netáhne viz výše...už někdo našel závadu?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj všichni!

 

Minulý týden se mi stalo něco podobného. Prostě jsem si při jízdě všimnul, že auto netáhne tak jak má a na rovince jsem z něho na 5-ku dostal max. 110 km/hod a do kopce to netáhlo vůbec. Jako by diesel bez turba, ale přitom turbo jelo a bylo ho i slyšet. Ještě jeden příznak problému: po nastartování ještě teplého motoru vyskočily hodně otáčky, hned zase slezly k volnobehu a z výfuku se zakouřilo černým dýmem. Jel jsem za kamošem na disgnostiku a nahlásilo to mechanickou závadu uzavíracího ventilu přívodu paliva (někdy také nazýván elektromagnetický ventil přívodu paliva), v manuálech Škoda označován N109. Má to stejné příznaky jako, když odejde váha vzduchu. Ventil je umístěn na vnějšku vstřikovacího čerpadla. Při sepnutí klíčku zapalování musí být slyšet cvaknutí ventilu (otevírá a zavírá). Kamoš říkal, že s tím má zkušenosti a už se s tím setkal vícekrát. Někdy stačí pouze vyčistit ten ventil. Udělali jsme to přesně tak. Odpojil napájecí drátek, který je nahoře, vyšrouboval ho ven a vyčistil. Je tam uvnitř taková malá pružinka tak pozor ať vám nevystřelí a gumička. Pořádně to profouknul tlakovým vzduchem a zároveň profouknul i ten prostor na čerpadle odkud vyšrouboval ten ventil. Vše dal zase dohromady. Po sepnutí klíčku šla vymyzat i ta závada na VAGu (před tím to nešlo ani smazat a stále se to tam objevovalo). A teď autíčko jede zase jak má. Starty bez problémů a výkon zpět tak jak to má být. Říkal, že pokud by to udělalo znovu tak by ten ventil musel být vyměněn za nový (originál ve Škodovce za 1850,-). Dneska po vyčištění jsem testoval asi tak 50 km a zatím bez problémů tak doufám, že to nezakřiknu. Tak sa majtě kluci. Jo málem bych zapoměl, můj motor r.v. 1997, 1,9 TDi 66kW.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Čaute,

nedávno u mě nastal stejný problém, a to že motor (66kw AHL rok 2003 TDI) ztrácí výkon před 3 tisíc a potom kolem 3.5 tisíc, proto jsem se rozhodl vypůjčit kabel a program VAG. Můj problém je takový, že s programem jsem dělal poprvé a ani pořádně nevím zda jsem měřil co jsem měl, z toho důvodu vás žádám o rady a připomínky. Můj postup pro měření hodnoty váhy vzduchu byl následující:

Mám tedy nějaký VAG-COM 409.1-S. Po spuštění programu jsem vybral položku "vybrat jednotku" dále "motor" dále "měřené hodnoty" dále "skupina 10" naměřený graf je v příloze, pravděpodobně musím sehnat lepší verzi pro konstruktivní měření nejen grafu ale i hodnot. První screen je rozjezd z 0 - 140 s řazením od 1-5 př. stupně, druhý je na páty př. stupeň rychlost od 50 do 140 ti cca. Bohužel je to bez hodnot.

 

Díky za připomínky.

 

post-35999-0-07660800-1392400518_thumb.jpg

post-35999-0-05236300-1392400528_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Ahoj všichni!

 

Minulý týden se mi stalo něco podobného. Prostě jsem si při jízdě všimnul, že auto netáhne tak jak má a na rovince jsem z něho na 5-ku dostal max. 110 km/hod a do kopce to netáhlo vůbec. Jako by diesel bez turba, ale přitom turbo jelo a bylo ho i slyšet. Ještě jeden příznak problému: po nastartování ještě teplého motoru vyskočily hodně otáčky, hned zase slezly k volnobehu a z výfuku se zakouřilo černým dýmem. Jel jsem za kamošem na disgnostiku a nahlásilo to mechanickou závadu uzavíracího ventilu přívodu paliva (někdy také nazýván elektromagnetický ventil přívodu paliva), v manuálech Škoda označován N109. Má to stejné příznaky jako, když odejde váha vzduchu. Ventil je umístěn na vnějšku vstřikovacího čerpadla. Při sepnutí klíčku zapalování musí být slyšet cvaknutí ventilu (otevírá a zavírá). Kamoš říkal, že s tím má zkušenosti a už se s tím setkal vícekrát. Někdy stačí pouze vyčistit ten ventil.

 

Tak příteli Bonde, moje O1 TDi 81kW měla ty samé příznaky, a to včetně těch vyskočených otáček a dýmu z nespálené nafty. Tvůj příspěvek mne natolik nakopl, že jsem se do vyčštění N109 pustil. Dbaje Tvých pokynů (pružinka, O kroužek) jsem rozebral, vyčistil, profoukl složil (šlo to blbě, neboť pružinka v el.ventilu je volná a vypydává to při montáži) a vyrazil na zkušební jízdu. A co? NO no nic - úplně stejné a zklamání. Ráno jsem jel do práce a najednou zázrak - O1 jede jako pomnutá, jde za plynem a trhá kostky. Tak třeba si to nějak sedlo a mám opraveno. Ale stejně jako Ty doufám, že to není jen náhoda. Vloni jsem totiž měnil turbo (repas ve Strakonicích) a váhu vzduchu a tak mi Tvůj N109 připadal jako jediný možný důvod problému. Tak toto jen jako report i pro ostatní. Zdařec :blink:

 

Odkaz ke komentáři

Tak tomu nerozumiem ako je možné, že sa to tak zmenilo v priebehu noci.. skúšaj skúšaj ako to bude naďalej. Snáď práve to vyčistenie pomohlo a nebola to len náhoda. Držím palec

 

Jo, jo Stevo, je to tak. Jediné reálné vysvětlení že se to přes noc změnilo mám to, že jsem blbě nasadil pružinku do čepu elektroventilu (je to opruz a vypadává to i když to tam dáváš) a pak třeba po pár otočení klíčku naskočila správně. Ale to jen mé tajné přání, jinak mám taky blbý pocit, že to byla jen nějaká náhoda a začne to znovu budu v pérdeli... Zdařec :blink:

 

Odkaz ke komentáři

Ahoj.

V poslední době zde čtu na foru od nových členů jak si odpojují různé časti, které považují za naprosto zbytečné k odstranění příčiny problému a po sléze se divý, že vůz nejede. Osobně mám 66 kw AGR rok 99.Když mi auto netáhlo tak jsem nehledal příčinu v odstraňování části systému, ale vyměnil jsem části stávající.V mém případě filtr sání+ vadnou váhu vzduchu, která dostává po cca 140000 km zabrat a většinou jde do kytek.

 

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Chlapi, pridam taky dotaz. Segra ma Octu I MR2001, motor 66kW, tusim, ze AGR, najeto asi 250.000 km.

 

Ted se jim zacalo stavat, ze najednou pri bezne jizde, zadny nakladani, najednou auto uplne prestava jet. Da se pry jet vicemene jen na jednicku a nekam se dokodrcat. Vcera ale pry zjistili, kdyz se to stalo podruhy, ze staci chcipnout motor a znova nakopnout a vse je zase v pohode. Takze si rikam, ze to nemuze byt zadna ze zasadnich casti motoru, turbo, atd, kdyz pomuze restart. Ale jako nouzak to nevypada, nevim, ale pry to fakt temer nejede, jen na jednicku krokem. O kourivosti nic nerikali. Diagnostika bez chyb, jen zavada cidla chladici kapaliny a neco se zadnim oknem :) Nemate nekdo tip, co by to mohlo byt? Vaha vzduchu a EGR a tak, to by bylo furt, restart nerestart, nebo se pletu? Dekuju za napady. Servis si aktualne totiz pry nevi rady.

Odkaz ke komentáři

Ahojte!

 

resim podobnou vec, jel jsem 90km rychlosti na petku a kdyz jsem chtel predjet, tak nechtelo zrychlit. Pak jsem dal za 4 a zpomalilo. Zastavil se a zjistil ze byl upadnuty ventil k podtlaku ktery vede od EGRu. napajel jsem zpatky dratky a porad stejne jakoby bez turba, ale nekdy ho slysim. Zajel jsem do autokelly a vyzkousel dat novy ventil a zadna zmena. Auto porad nejede.

 

MOtor ma zvuk jak kdyby to byl hladky diesel, jak kdyz bych ho nastartoval v minust dvaceti a chtel se rozjet - hlucny.

 

Podtlak tam je, po vypnuti motoru kdyz vytahnu hadicku, tak to sykne, turbo - táhlo funguje - kdyz potahnu v hadicce vzduch tak ovladani turba se pohne.

 

 

Dnes naVAGu to ukazalo par chyb:

 

 

odkaz zde: https://my.syncplicity.com/share/vrzamy595baonsn/image-0-02-01-5aea8295bbf0e1ef9c8e3dccfd5d6e15545fb7b097581a55df6eac367ee83c67-V

 

Můžete mi pls poradit od čeho začít? Díky

G. 2001 1,9 66kw

Odkaz ke komentáři

Tak vidim, že to tu vázne.,, tak aspon napíšu jak jsem to vyřešil. Problém byl v tom, že když upadl ventil, který vede od otvírání klapy sání za EGRem, tak se vyzkratoval a vypalil pojistku. Takze po nahození pojistky to jelo. Odjel jsem ale za kilometr to přestalo jet a jelo jak bez turba. Tak jsem jel dál vypl a zapl motor a zase to jelo chvili. Pak najedou modrý dým a smrad jak ze staré Liazky lidi nechápali :D. No pak jsem dojel dvacitkou pres krizovatku ke kaufu na parking polaboroval v motoru a zjistil, ze kdyz se jen byť dotknu chcipaku (klapa za egrem s táhlem), tak motor hned zdechl. Tak mi bylo jasné, že ta klapa je pořád jakoby přivřená. tudíž ventil špatně dovírá. Takže jsem tu hadičku od ventilu odpojil (směrem k EGRu) a najednou auto zahrabe na jedničku i na dvojku. :D :D což je u 66ky co říct .-). Najezdil jsem pak 15km a super jízda jak za mlada. Takže toto byly dva problémy najednou... Snad to někomu pomůže, až mu přestane táhnout kokta, nebo bude mít slabý výkon.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahoj piráti silnic,jsem tu dnes poprvé tak se pokusím rozkoukat co nejdříve. Koupil jsem si Octavii l 1,9 TDI 66kw r.v 2004 (240tis km). Předem musím říct,že jsem nikdy diesel neměl a tak mám minimum zkušeností.

Mám škodovičku půl roku a hned se mi zdá,že mám problém. Jako první věc mě zaskočilo startování při nižších teplotách cca 0 až -10 stupnů. Za tepla okamžitá reakce při startu,ale pokud přijde teplota k 0 a níž, žhavení se protáhne tak na 3-4 vteřiny a startovat se tomu moc nechce. Možná je to normální a někomu má otázka příjde směšná ale nemám s tím žádné zkušenosti tak se radši ptám. :blink:

Aby toho nebylo málo,myslím že mám problém i s výkonem. Několik odpovědí na tento problém jsem četl,ale není to co mám já. 1 ok , 2 tak do 2500otáček ok,pak díra ve výkonu,3 to samé jak 2 stupen,4 a 5 bez problémů. Je problém někoho na trojku předjet. Pokud by mi někdo poradil ( prosím trochu laicky) díky.

 

PS - nové rozvody,oleje, filtry včetně palivového

Odkaz ke komentáři
  • o 3 roky později...

Caute chci se zeptat mám skoda superb 1 1,9tdi 74 kw auto na první rychlost táhne a další rychlosti jsou jak kdybych jel bez turba ale od 3500ot cítím jak turbo zatahne  a otáčky mi klesají z 900 na 800 a pak skončí na 1100ot a zpátky na 900 .... nevíte někdo co s tim? Za každou radu budu vděčný   a cca před měsícem dělanýnovy intercooler

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...