Jump to content

OII montáž loketní opěrky


Gregy

Recommended Posts

Osnova:

1) úvodní řeči

2) potřebné díly

3) původní středový tunel

4) demontáž původního středového tunelu

5) demontáž původní ruční brzdy

6) montáž nové ruční brzdy

7) montáž vedení vzduchu do zadní části

8) montáž konstrukce loketní opěrky

9) osazení nového středového tunelu (jumbo boxu)

10) napínák ruční brzdy

11) osazení zadní ventilace a popelníku

12) poskládání přední části

13) fotografie hotové práce

14) video verze návodu v HD (

)

15) závěr

 

1) Vytvořil jsem pro Vás velmi podrobný návod montáže originální loketní opěrky s chlazeným jumbo boxem a výdechy ventilace na zadní sedala. Při montáži jsem vyměnil i ruční brzdu, což není potřeba, stačí jen sundat původní plastový návlek a dokoupit krátký návlek.

 

2) Potřebné díly:

Já potřebné díly koupil zde v sekci BAZAR od uživatele titan0306 za skvělou cenu 1700,- včetně poštovného a ruční brzdy s koženým návlekem. Tímto ještě jednou děkuji.

 

- loketní opěrka

- veškeré potřebné šrouby

- ruční brzda (nebo jen krátký návlek)

- středový plastový „tunel“ - 1Z1 863 241

- zadní rámeček - 1Z0 857 289

- popelník zadní - 1Z0 857 961

- ofukovač - 1Z0 819 203

- vedení vzduchu - 1Z1 857 509

- vedení vzduchu - 1Z1 857 946

 

post-28766-0-82952800-1384549942_thumb.jpg post-28766-0-75793200-1384550074_thumb.jpg

 

3) Pro připomenutí, přikládám fotografie původního středového tunelu. Je méně praktický, nevzhledný a bez přívodu ventilace na zadní sedadla.

 

post-28766-0-20054100-1384550209_thumb.jpg post-28766-0-71178600-1384550223_thumb.jpg

 

4) Začneme demontáží původního středového tunelu:

- šroubovákem se vycvakne plast okolo řadící páky (jde to snadno)

- povolí se 2 šrouby držící popelník

- popelník se vysune směrem k řadící páce a odpojí se konektor ze zadní strany

 

post-28766-0-35798100-1384550660_thumb.jpg post-28766-0-01910800-1384550685_thumb.jpg

 

- v místě kde byl popelník se povolí 2 šrouby držící bočnice. Dále se povolí 1 šroub na každé straně v dolní části bočnic.

- povolí se 2 šrouby v místě připojení středového tunelu k palubní desce (skryté ze spodní strany, viz šipky ↑)

 

post-28766-0-97598900-1384551035_thumb.jpg post-28766-0-48131000-1384550998_thumb.jpg post-28766-0-75012300-1384551448_thumb.jpg post-28766-0-50365200-1384551466_thumb.jpg

 

- vytáhne se zadní popelník a povolí 2 šrouby pod ním

- pod ruční brzdou se šroubovákem vycvakne ten malý plast, aby bylo možné přetáhnout celý středový tunel přes ruční brzdu. Odpojí se konektor zapalovače a od tlačítka zamykání/odemykání dveří.

 

post-28766-0-74487900-1384551846_thumb.jpg post-28766-0-66066900-1384551949_thumb.jpg post-28766-0-29970500-1384551975_thumb.jpg

 

- porovnání středových tunelů

 

post-28766-0-82102900-1384552118_thumb.jpg post-28766-0-67100700-1384552134_thumb.jpg

 

5) Demontáž ruční brzdy (není potřeba, stačí vyměnit návlek za krátký)

- odpojí se konektor od signalizace zatažené ruční brzdy

- povolí se napínák lanek

- povolní se 3 šrouby, držící ruční brzdu

 

post-28766-0-00611500-1384552462_thumb.jpg post-28766-0-62184100-1384552536_thumb.jpg post-28766-0-11101500-1384552556_thumb.jpg

 

6) Montáž ruční brzdy

- připevní se 3 šrouby, držící ruční brzdu

- připevní se konektor od signalizace, zatažené ruční brzdy

- nepřipevnil jsem ještě napínák lanek, protože s dotaženou ruční brzdou mi nešel nasadit nový středový tunel. S ruční brzdou zvedlou nahoru se nasazuje bez problému. Napínák lanek bez problému nasadíme později (viz návod).

 

post-28766-0-33662600-1384553047_thumb.jpg

 

7) Montáž vedení vzduchu

- pod palubní deskou jsou průduchy zaslepené - záslepky se odstraní

- na tohle místo se nasune první díl plastového vedení vzduchu

 

post-28766-0-25799500-1384553411_thumb.jpg post-28766-0-89340500-1384553428_thumb.jpg post-28766-0-40076300-1384553465_thumb.jpg post-28766-0-42865100-1384553498_thumb.jpg

 

8) Montáž konstrukce loketní opěrky

- umístí se na vyhrazené místo a připevní 4 šrouby

 

post-28766-0-62614400-1384553678_thumb.jpg post-28766-0-88966500-1384553697_thumb.jpg

 

9) Osazení nového středového tunelu

- jen se nahrubo nasadí na ruční brzdu, zapojí se konektor zapalovače a tlačítka odemykání/zamykání dveří. Mně nepasoval konektor od zapalovače. Naštěstí titan mi u jumbo boxu nechal i samici, takže jsem jen neprofesionálně spájel stejné dráty a vše funguje jak má (je mi jasný, že Vám se to líbit nebude) :)

- po zapojení konektorů se středový tunel umístí přesně na své místo

 

post-28766-0-28564400-1384554039_thumb.jpg post-28766-0-90841600-1384554056_thumb.jpg post-28766-0-01201600-1384554080_thumb.jpg

 

10) Napínák ruční brzdy

- ze zadních sedadel se v otevřené zadní části středového tunelu nasadí napínák lanek ruční brzdy a dotáhne se podle potřeby.

 

post-28766-0-49221000-1384554486_thumb.jpg post-28766-0-08062200-1384554508_thumb.jpg

 

11) Osazení zadní ventilace a popelníku

- ze zadních sedadel se do otevřené zadní části osadí druhá část plastového vedení vzduchu. Na konci této části je plastový zobáček, který se zacvakne do rámečku zadní části.

- osadí se rámeček zadní části, zacvakne se zobáček a přišroubují 4 upevňovací šrouby

- nasadí a zacvaknou se výdechy zadní ventilace

- nasadí se zadní popelník. POZOR - na pravé straně se nasune drážka na plastový kolíček a na levé straně se jen zacvakne. Ať to tam bez hlavě nervete a neulomíte.

 

post-28766-0-04469100-1384554954_thumb.jpg post-28766-0-13365100-1384554986_thumb.jpg post-28766-0-51081600-1384555931_thumb.jpgpost-28766-0-60096400-1384555026_thumb.jpg post-28766-0-95774600-1384555041_thumb.jpg post-28766-0-71045700-1384555059_thumb.jpg

 

12) Poskládání přední části

- stejný postup, jako při demontáži

- přišroubují se 2 šrouby v připojení středového tunelu k palubní desce

- osadí se bočníce a přišroubují 2 šrouby v místě popelníku a po stranách v dolní části

- zapojí se konektor popelníku, který zasuneme zpět na své místo. Přišroubují se 2 šrouby v upevnění popelníku.

- zacvakne se plast okolo řadící páky

 

post-28766-0-62920600-1384555494_thumb.jpg post-28766-0-48131000-1384550998_thumb.jpg post-28766-0-97598900-1384551035_thumb.jpg post-28766-0-01910800-1384550685_thumb.jpg

post-28766-0-11082000-1384555694_thumb.jpg

 

13) Hotovo

 

post-28766-0-33846000-1384555709_thumb.jpg post-28766-0-09220600-1384555735_thumb.jpg post-28766-0-64043900-1384555750_thumb.jpg post-28766-0-95934300-1384555768_thumb.jpg post-28766-0-90151900-1384555782_thumb.jpg

 

14) Video verze návodu (sledujte v HD)

 

15) Závěr

Celkový čas překopání je cca 2 hodiny. Zvládne to i méně zručný člověk. Jediná komplikace byla nekompatibilita konektoru zapalovače. Je to jako skládačka. Snad Vám můj návod pomohl, nebo ulehčil rozhodování, zda se do toho pustit. Výsledek určitě stojí za to. Pokud jste z olomouckého kraje, mohu Vám s předěláním pomoci. Díky za pozornost. Martin G.

 

Určitě se vyjádřete v komentářích. Názvosloví, chyby a popis můžeme společně doladit :pivo:

Link to comment

Proč jsi sundaval i ruční brzdu? Tunel jde vyměnit i bez její demontáže, návlek sem si dal taky novej koženej (+ řadičku), je to o 99,9% lepší než plast, konektor mi taky pasoval. Dával jsem do viz podpis, loketku už sem ale použil pro FL.

Edited by šulda
Link to comment

Pak by bylo dobrý do návodu doplnit že je tam demontáž ruční brzdy navíc, kdo bude jen měnít obyč. tunel za JumboBox nemusí ručku měnit a doplnit případnou výměnu návleku na ručku. Jinak za návod :palec: Konektor v popelníku je žárovka (která jde vycvaknout) na jeho osvětlení ;)

Link to comment

šulda: máš pravdu, no nejspíš to každý pochopí, ale jako návod pro poskládání toho hlavního to postačí. Aha, nikdy jsem si nevšiml, že popelník je podsvícený :), díky.

 

vittorio: jo jasně, dělal jsem to hlavně pro tuhle stránku. Nikde jsem návod nenašel, tak jsem se do toho pustil bez návodu a vyrobil ho pro ostatní :P . Jak jsem psal, o víkendu až budu mít víc času, tak sem ještě doplním fotky + popisky, když by někomu forma videa nevyhovovala.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

Dnes jsem podle návodu měnil původní středový tunel za JumboBox, bohužel se mi nepodařilo díky zámku řadící páky umístit plastové vedení vzduchu do zadní části JumboBoxu (prostě jsem to tam nenarval), takže zatím dozadu nefoukám.
Neřešil jste tady někdo podobný problém a případně s jakým výsledkem?

Předem díky za rady

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tak jsem tuhle "věc" montoval do O2FL, ale s defend lockem u řadící páky- nejde vyndat za žádnou cenu ten prostřední panel, pokud se zezadu nepovolí napínák ruční brzdy a její páka se pak zvedne úplně nahoru. Hlavně to nervat (jako já :-D) přes ten d*bilní zámek- ulámou se tím na tom starém tunelu packy ze vnitř. Potom už je to v klidu- jet podle návodu...

 

Co se týče zapalovače, tak je to kompatibilní- stačí vysunout kabel od zapalovače (pokud v novém tunelu vůbec je) tak, aby na té zásuvce zůstaly jenom jeho vlastní kontakty (plochý vodorovný a vedle něj plochý svislý) elektricky je to zapojené stejně (jak jinak) a pak tam ten konektor z auta prostě nasunout- nejde to snadno- je to dost nakrátko.

 

Jenom doplním- šrouby pro loketku: (4x) 5Mx40mm s podložkou (d=2, oboje nerez), pro zadní výdech- nahoře (2x), jsem použil nerezový samořez do plastu vel.: jako 3,5/4, 30mm (bez podložky :-D), dole je to stejné, ale malá hlavička (bez podložky), délka max 25mm- pak už lezete zkrz plast...

 

Jinak super návod- kde jsem nevěděl, tak jsem kouknul...

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest lipasis

Perfektní návod, Dík moc. Hrozně mi to pomohlo,už jen při rozhodování zda si opěrku pořídit. Když mi v origo servise řekli 9 tisíc nestačil jsem se divit. Proto jsem hledal jinou alternativu. Cena komplet starší opěrky 2500 + pár šroubků a vrutů (pakatel) . Dvě hodinky práce a opěrka je na svém místě. Dík moc za tento návod.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Moc dobry navod sice jsem to montoval 4 hodiny ale to bylo ti žě jsem měnil i zamykani auta a zapalovač za puvodní ze stareho obyč tunelu a pan co mi prodal loketni opěrku nedodadal všecky šroubky tak jsem hledal jake patři kam a bylo minus 2 stupně venku ale povedlo se a rozdil je veliky!! :palec:

Link to comment
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Supr návod dík, už jí mám taky vyměněnou, jen tam mám automat tak vepředu se tomu musí malinko pomoc není tam tolik místa. Loketku se vším všudy jsem kupoval na vrakáči na Kutnohorský v Praze za 2000Kč s tím že jsem si mohl vybrat z toho co tam měly a jakýkoliv díl když se mě nezdál tak vyměnily za jiný.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Návod super ještě doplním že popelník(komu přijde zbytečný a malý) se dá přehodit za otevřenou schránku z yetiho číslo:5L1863383B9B9 za 250kč, teď už mám aspoň kam dát telefon, popřípadě se dá koupit držák telefonu, který se vloží do jednoho držáku na nápoj číslo: 5E085763BUS za 160kč, ale pozor je potřeba uprava seříznutí spodní části, aby tam dosedl a netrčel směrem nahoru, a jedna strana je potřeba zbrousit, protože zasahuje do druhého držáku na nápoj, a tudíž tam už plechovku nedáte.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...