Přejít na obsah

Relátka vyhřívaných sedadel


Dalas

Doporučené příspěvky

Ahoj

 

Prosím Vás, na jaké jsou pozici a kde najdu relátka vyhřívání sedadel octávii 1 r.v 2002? Jde mě o to že řidičovo sedadlo nehřeje, spolujezdce ano. Pokud zapnu sedadlo spolujezdce ta relátko cvakne, ale u sedadla řidiče relátko necvakne. Tak si myslím že je relátko řidičova sedadla špatné, teda pokud jsou relatka 2 na každé sedadlo zvlášť. A nebo potom nejde ovladač na přístrojovce pro řidičovo sedadlo.

Kdyby byla vyhřívací dečka někde přerušená, což si nemyslím tak by relátko cvaklo, jestli se nepletu. Má s tímto někdo zkušenost?

Děkuji všem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

1)Dobrý den, stalo se mi to samé s Oktávií 2005 , jen s tím rozdílem, že hřeje sedadlo řidiče a nehřeje sedadlo spolujezdce. Tomu ani necvakne relé.Vzal jsem ohmmetr, vybagroval společnou řídící jednotku i ovladač dvojitý . Proměřil jsem spoje mezi ovladačem a konektorem řídící jednotky. Pro obě sedadla všechna propojení v pořádku. Změřil jsem na konektoru řídící jednotky odpory deček , obě v pořádku, nepřerušené. Změřil jsem odpory termostatů , oba cca 19 kOhm. Na stole jsem nastavil řídící jednotce odpor termostatu podobný, 15 KOhm, jiný jsme doma neměl, a dále nasimuloval sepnutí ohřevu a odpor reostatu 0-450 Ohm. Obě půlky řídící jednotky sepnuly relé. Změřil jsem ovladač z přístrojové desky, pro každé sedadlo obsahuje spínací kontakt a reostat. Vše bylo v pořádku. Pak jsem ovladač i řídící jednotku zatlačil do konektorů . Chyba přetrvává , řidičovu sedadlu cvakne relé, spolujezdcovu necvakne.

Čili všecny okruhy fungují, kabeláž taky, dohromady to nefunguje. Co byste poradili?

 

2) i když na stole ŘJ chodí, zvažuji její výměnu. K dispozici je 1UO 919 533 společná pro obě sedadla , vnitřně dělená na 2 shodné sekce, nebo ŘJ pro každé zvlášť , ty mně 2 vyjdou levněji než ta společná. Moje otázka zní, jestli je konektor společný pro obě možnosti, jinými slovy jestli konektory jednoduché řídící jednotky pasují do poloviny širokého konektoru pro společnou ŘJ ?

Odkaz ke komentáři

Ano jsou navzajem zamenitelne.

1)Dobrý den, stalo se mi to samé s Oktávií 2005 , jen s tím rozdílem, že hřeje sedadlo řidiče a nehřeje sedadlo spolujezdce. Tomu ani necvakne relé.Vzal jsem ohmmetr, vybagroval společnou řídící jednotku i ovladač dvojitý . Proměřil jsem spoje mezi ovladačem a konektorem řídící jednotky. Pro obě sedadla všechna propojení v pořádku. Změřil jsem na konektoru řídící jednotky odpory deček , obě v pořádku, nepřerušené. Změřil jsem odpory termostatů , oba cca 19 kOhm. Na stole jsem nastavil řídící jednotce odpor termostatu podobný, 15 KOhm, jiný jsme doma neměl, a dále nasimuloval sepnutí ohřevu a odpor reostatu 0-450 Ohm. Obě půlky řídící jednotky sepnuly relé. Změřil jsem ovladač z přístrojové desky, pro každé sedadlo obsahuje spínací kontakt a reostat. Vše bylo v pořádku. Pak jsem ovladač i řídící jednotku zatlačil do konektorů . Chyba přetrvává , řidičovu sedadlu cvakne relé, spolujezdcovu necvakne.

Čili všecny okruhy fungují, kabeláž taky, dohromady to nefunguje. Co byste poradili?

 

2) i když na stole ŘJ chodí, zvažuji její výměnu. K dispozici je 1UO 919 533 společná pro obě sedadla , vnitřně dělená na 2 shodné sekce, nebo ŘJ pro každé zvlášť , ty mně 2 vyjdou levněji než ta společná. Moje otázka zní, jestli je konektor společný pro obě možnosti, jinými slovy jestli konektory jednoduché řídící jednotky pasují do poloviny širokého konektoru pro společnou ŘJ ?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj podarilo sa vyriešiť problém ? Mám rovnaký problém a neviem čo s tým. Sedadlo vodiča funguje aj rele cvakne, pri spolujazdcovom už rele necvakne. Mám ročník 2003.

Ahoj,

 

vyměnil jsem termistor v sedačce, musel jsme ji rozčalounit. To vše ale po důkladné analýze , kdy jsme na konektoru řídící jednotky měřil odpor termistorů v obou sedačkách a byl v tom rozdíl , dobrá měla 18 KOhm, špatná sotva 9 kOhm. U Tebe to může být něco jiného. doporučuju vybagrovat řídící jednotku, schema kontaktů je přímo na ní , na stole přivést 12 V, napodobit odpor spirály nějakou žárovkou, a termistory nahradit tak 15 kOhm odpory. Změřit odpor regulačních reostatů , bývá ve stovkách Ohm a nahradit ho pevný odporem. Pak přemostit spínací kontakt a poslouchat, jestli to cvaklo. Jestli ne, je to vadná ŘJ, jestli jo, je to asi ten termistor . Je třeba sehnat termistor s negativním průběhem závislosti odporu na teplotě, hodnota 10-20 kOhm, ten, který má v pokojových podmínkách 10 bude v zimě mít tak 15 kOhm.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Čau lidi

Mám problém s mojí Octavii je to prosinec 2001. Mám vyhřívání sedaček ale nefungují mi.

Nevím co s tim četl jsem předchozí fórum o tzv,,cvaknutí,, a mně ani necvakne když to zapnu ( nefunguje ani řidičovo, ani spolujezdce) Díky všem za radu :wallbash:

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Zdravím vás, ja mám oktu po facelifte, r.v. 2000 ale vyhrievanie sedadiel nemám.. :wacko: Rád by som si dorobil originálne, ale neviem čo všetko k tomu treba a ako to zapojiť? Stačil by mi jednoduchý popis, prípadne schému jednotlivých pinov na ovládacích čudlíkoch, dečkách a relátkach. Ak sa v tom niekto vyzná bol by som mu veľmi vďačný.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

Poistka by to teoreticky mohla byť ale ak nesvieti ani ovládanie asi by som najskôr pozrel konektor. A samozrejme poistka nedá veľa roboty. A ak je dobrá poistka a na konektore nenameriaš žiadne napätie tak kákle... Ak na konektore napätie je tak asi treba vymeniť ovládanie a to nieje zadarmo :D

zdravím já mám problém takový že mi nehřeje ani jedno sedadlo + mi nesvítí ani ovladač kde může být chyba? napadá mě pojistka ... :wacko:

 

 

Odkaz ke komentáři
  • o 8 let později...

Zdravím, mám Octavii Combi rv. 2004. Od koupi auta (srpen 2021) mi krásně chodilo vyhřívání sedaček úplně bez problémů. Problém přišel s touto zimou, kdy relé výhřevu (mam tam už to společné) sepne u řidiče, ale dečka nehřeje. Sepne i u spolujezdce a tam to hřeje. Občas se stane, že i řidičova sedačka se vzpamatuje a funguje, ale po chvíli funkce začne rychle cvakat a jak kdyby prskat relé výhřevu, dokud jej nevypnu. 

Nevěděl by někdo, po čem jít? Jen špatně relé, kabeláž, nebo rovnou dečka výhřevu? 

Děkuji Všem. 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • sice jsi v sekci OIII,ale pokud jsi na FB-spoj se s Daniel Haborák,ten 100% poradí co a jak  
    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
×
×
  • Vytvořit...