Přejít na obsah

skrtiaca klapka ???


Doporučené příspěvky

zdravim,

chcel by som poradit. Hladal som aj tu na fore ale zatial som nic nenasiel preto zakladam novu temu. Googlim a stale nvm co by mi to mohlo robit.Pri starte mi auto zdochina prip. bezi na min.otacky- 300-500... nvm co s tym je, pri volnobehu auto zdochyna prip. mi vypne uplne. Vybral som škrt.klapku, precistil ju sprejom nahodil naspat a stale to robi. Urobil sa reset cez VAG a stale to pretrvava... mam chystat peniaze na novu ci sa to da este dako zachranit ??? pred 6 mesiacmi som menil Hallov snimac a nove sviecky boli menene.

 

vypisuje chybu :

Adresa 01: Motor Labely: Chyba přesměrování
Řídící jednotka: 032 906 014 E
Díl: MARELLI 1AVM 2177
VCID: 0E17AA0B60C7
2 závad nalezeno.
00609 - vystup zapalovani 1
31-10 - preruseni nebo zkrat na kostru - Sporadická
00282 - ovladac skrtici klapky (V60)
36-00 - preruseni
Readiness: N/A
Vdaka za kazdu radu.
Lukas
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

ahoj, ja mam taky isty problem, Oktavka ma cca 225 tis. km, sviecky vymenene NGK, studeny start jedine s plynom, teply start - nastartuje,

chod na cca 500 ot/min. motor ani nepocut, akoby ani nesiel, ani sa nezachveje, pri stlaceni plynu plynule zvysovanie otacok, klapka precistena, rozdelovac ok, zapalovacia cievka ok,

vsetko sa toto udialo po jazde cca 800 km odstaveni a rannom starte, neviem, ci to nahodou nebude robit lambda sonda, ale priemerna spotreba pri studenom motore hned po starte kolise medzi 15,3 - 15,9 l/100km, uz som ju raz menil a vtedy skakala spotreba aj cez 20,

tak neviem myslite, ze to robi klapka?

podla fooora o skrtiacej klapke som sa docital pomerne vela, ale predsa len mozno mal niekto tento specificky problem

dakujem, kazda rada dobra

Odkaz ke komentáři

ahoj, ja mam taky isty problem, Oktavka ma cca 225 tis. km, sviecky vymenene NGK, studeny start jedine s plynom, teply start - nastartuje,

chod na cca 500 ot/min. motor ani nepocut, akoby ani nesiel, ani sa nezachveje, pri stlaceni plynu plynule zvysovanie otacok, klapka precistena, rozdelovac ok, zapalovacia cievka ok,

vsetko sa toto udialo po jazde cca 800 km odstaveni a rannom starte, neviem, ci to nahodou nebude robit lambda sonda, ale priemerna spotreba pri studenom motore hned po starte kolise medzi 15,3 - 15,9 l/100km, uz som ju raz menil a vtedy skakala spotreba aj cez 20,

tak neviem myslite, ze to robi klapka?

podla fooora o skrtiacej klapke som sa docital pomerne vela, ale predsa len mozno mal niekto tento specificky problem

dakujem, kazda rada dobra

Odkaz ke komentáři

Ještě nech udělat základní nastavení klapky přes diagnostiku a pokud se to nezmění, případně ani nebude možný základní nastavení provést, pravděpodobně bude vyběhaný potenciometr v klapce. Mě jednou klapka z ničeho nic za jízdy ztratila základní nastavení, tak jsem jí nastavil znova a teď už je tak 3000 km pokoj a maká naprosto v pohodě. Chce to zkoušet, občas ty klapky u 1,6 AEE dělaj fakt šílený věci :)

Odkaz ke komentáři

Ještě nech udělat základní nastavení klapky přes diagnostiku a pokud se to nezmění, případně ani nebude možný základní nastavení provést, pravděpodobně bude vyběhaný potenciometr v klapce. Mě jednou klapka z ničeho nic za jízdy ztratila základní nastavení, tak jsem jí nastavil znova a teď už je tak 3000 km pokoj a maká naprosto v pohodě. Chce to zkoušet, občas ty klapky u 1,6 AEE dělaj fakt šílený věci :)

 

fajn, vyskusam jej este urobit diagnostiku

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

diagnostika prebehla presne podla programu delfi, klapka sa zacala chovat tak, ze za studena je potrebne motor nastartovat s plynom, potom kym sa nezohreje cuka, akoby nefungoval sytic, no a ked sa zahreje, tak otacky su prikovane na 800 ot/min ani sa nepohnu, po pridani sa opat ustalia presne na 800 ???

mam kupit novu klapku? chcelo by to vyskusat nejaku funkcnu, ci sa nieco zmeni k spokojnosti, ak ano potom je to jasneee

Odkaz ke komentáři

a čo tak skúsiť vymeniť snímač teploty vody hoc aj z felície 1,3 , možno blud ale ako keby ti rj motora dostávala zlé hodnoty teploty motora , ako keby bol vždy teplý , len ma tak napadlo ked to tak čítam že za tepla je všetko ok , jo a ešte toľko že ho nemeň pri zohriatom motore voda je vtedy pod tlakom

Odkaz ke komentáři

precital som si vsetky vase rady, skusenosti, vsetky si velmi vazim, ale snimac teploty

som menil na zaklade hlasenia chyby, takze je novy, ktory podla diagnostiky komunikuje

s RJ, stale je to pre mna zahada, studeny start robim teraz vzdy s plynom,

myslite si, ze je to klapka?

Odkaz ke komentáři

no na moj problem...vymenil som skrtiacu klapku a urobil zkaladne nastavenie...a auto ide ako nove... kupil som z jazdenej felicie 1.6 skrtiacu klapku...tiez som ju skusal vyberat, precistit...ale nakoniec som ju vymenil za pouzivanu a najazdil som na nej uz cca 2000km a auto ide ako ma..ziadna hlaska chybnej klapky..u mna bola chybycka v moterceku ovladania skrt.klapky...ale ako citam, najlepsie bude ak skusite z inej octavie / felicie vybrat klapku a skusit ci to bude v tom..a potom hladat ine chybycky...u mna vysla pouzivana klapka na 25€/ 700KC...myslim ze je to najlepsia varianta...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím,

věřím, že se původní problém již podařilo zažehnat. Nicméně připojím sem i moji zkušenost se stejným problémem. Studený start - motor se sotva točí, na otáčkoměru se ručička pohybuje do 500/min. při příjezdu do první křižovatky cca 1 km motor chcípne. Diagnostika hlásila závadu škrtící klapky (netuším už jak to bylo pojmenováno). Jak jsem přišel na to, že je opravdu š.k. v háji: demontovat vzduchový filtr a těleso škrtící klapky, š.k. vyčistit, demontovat plastové víčko od potenciometru a š.k. namontovat zpět. Připojit konektor a nastartovat. Po startu musí být vidět, že š.k. reaguje na jakékoliv změny v zatížení (jde to nasimulvat zatažení ruční brzdy, zařadit zpátečku a lehce zabrat spojkou - jen aby získala zatížení). Š.k. musí nějak zareagovat, jestli ne, zkuste pomoct elektromotorku, který nastavuje úhel otevření š.k. - jen do něj prstem stčit aby se pohnul (nebo utrhl z mrtvého bodu).

Taky ve chvílích, kdy se už zase blížila doba na pročistění a klapka fungovala špatně dalo se to poznat tím, že při využití (mírného kopce) klasika, bez přidávání plynu a pomalého povolování spojky se auto musí bez problémů rozjet - nasatvovač klapky musí tuto zatížení ustát. (Je dobré vyzkoušet si ten kopec, když je auto v pohodě, aby se nezkoušelo, něco co ani nedokáže). :)

 

Takto jsem to vyzkoušel a vždy cca 1 000 - 2 000 km bez poruchy. Po čtvrtém rozebrání už nepomohla ani svěcená voda a klapka musela přijít nová. Na Auto...ly jsem vybral klapku na Felicii, jelikož byla o 2 000 Kč levnější (upozorňuji, že se nejednalo o levný díl, byla akčně zlevněna z 5 000 Kč na 3 000 Kč). Namontoval jsem ji tam, udělali jsme zaučení a bez poruch najela už asi 3 500 km. Pro představu - v té době se na aee motory klapka pro VW a Seaty prodávala shodně, jako na Octavky za cca 6 800 Kč.

 

Měl jsem tento problém na autě rodičů - zakoupeno bylo úplně nové a první závada klapky se projevila po 14. letech a 155 000 km, pak bylo asi rok pokoj. Klapku jsem měnil na šestnáctém roce a 170 000 km.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...

to neviem, nemam skusenost, toto som tiez len cital na felicia klube, ked tam niekoho zdrbali ze zavaril dieru na zvodoch od lambdy ze ju ajtak mal zlu :D ale myslim ze 1000cku by to mohlo dat v pohode... ajked za tu cenu co ti benzin vyleti do luftu by si uz kupil aspon cisnsku lambdu :palec: ajked je niekedy problemju povolit... urcite mas na to dobre dovody :pivo:

 

napr http://www.skoda-diely.sk/eshop/06a906265a-lambda-sonda-1-6-55kw-74kw.html

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...