Přejít na obsah

bmp - modrá 2.0TDI 16V


Doporučené příspěvky

Myslím, že ne. Pokud jsou v pořádku vstřikovače a turbo dělá co má, tak v těchto motorech koně s věkem nechcípají.

To není jako benzíňáky, které jsou mnohem náchylnější na údržbu a celkově kilometrový proběh :)

 

Jinak, co se týče starého turba, tak když jsem ho vyndal, turbína ani kompresor nebyly nijak viditelně poškozené a vůle na hřídeli byla zcela minimální.

Kdybych chtěl ušetřit, tak myslím, že by ho stačilo nechat vyvážit a mohlo by jít zpátky do auta, protože kromě houkání v částečném zatížení s ním nebyly z hlediska regulace ani dodávky vzduchu žádné problémy.

Odkaz ke komentáři

tak u benzínu s přímovstřiky taky není problém, pokud člověk dělá normální udržbu, tankuje N98 s aditivy nějakými...občas to auto pořádně zatíží. většina lidí pak jezdí s automatem a z fabriky to jezdí na nejnižší otáčky.... a nevysvětlíš jim to, ani kdyby ses rozkrájel.
zrovna to nedávno řešilo na stránkách profituningu SK, že některé např. V8 4.2 FSI jezdí i po větším nájezdu bez problému a mají stejný vykon, ale některé hold ne...

Odkaz ke komentáři

Právěže přímovstřiky jsou na tom zdaleka nejhůř.

Pomineme-li, že samotná mechanika motoru je často konstrukčně ošizená a vyrobená z podřadných materiálů (zdravím majitele 1.4 a 1.8 TSI :D), tak přímovstřik má z principu svojí funkce mnohem vyšší emise sazí než starší motory a vzhledem k tomu, že recirkulace výfukových plynů prostřednictvím časování sací vačky není aktivní jen na volnoběh a na plný plyn, je úplně jedno v jakých jezdíš otáčkách a časem mají všechny motory bez ohledu na jízdní režim sací ventily obalené silnou vstrvou černého svinstva.

U některých se to stane dřív, u některých později, ale pokud se ventily pravidelně nečistí, koně začnou pomalu mizet.

 

ka_r_los: tak, diagnóza je jasná. Nejdřív bych to zkusil "chemicky" jak jsem ti posledně říkal a když to nepomůže, tak holt turbo ven a vyčistit ručně.

Odkaz ke komentáři

jasně že se to časem může zanést, ale většinou třeba v nesmyslných km, kde už zbytek auta je dávno K.O.... Hlavně amíci s tím mají problém, tam to řeší na forech furt po pár desítek tisíc milích....

 

však dneska už se zpátky používájí i nepřímé vstřiky...

 

Upraveno uživatelem marekczek
Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ha, že přes léto.. :D

 

Jinak, zkusil jsem si, jaký mám akční rádius, když furt nebudu s někým závodit a vůbec na to šlapat jako píčus a nevyšlo to vůbec zle.

Celková spotřeba skončila na 3,4l/100km, tedy 1644 km jednu nádrž. ^_^

 

Dlouhodobě to ale není úplně udržitelný styl, takže se ješté rád vrátím k běžné spotřebě okolo 4l a těch 205 koníků jednou za čas pořádně provětrám B)

post-6104-0-77037700-1464984675_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

to je brutus, prej dvoulitr, to ti bude zrat.. :lol: :D ja mam tak 900-1100km na nadrz. Dlouhodobe jezdim za 5.5, pod 5l se na 17" prakticky nedostanu. Po meste davam cca 750km. Vacku mam uz zase 2.5, protoze pri 3.9 to bylo idealni na dalnice diky vyssim tockam, ale pri neustaleny jizde to zase bralo vic, tak jsem to vratil.

 

Pod 4 se dostanu opravdu po peclive super-eco jizde, coz se 120kW je nuda k zblazneni :D

 

Zpatky jsem namontoval egr trubku, ale bez zaslepek, mam totiz strzeny zavity na egru a dela to pak bordel, kdyz ji tam mam, nebot egr chladic je funkcni. Asi me prevrtani na 10 sroubeni nemine :ph34r:

 

Dalsi vec je, ze pri cca 2000 ot. pri mirnem zatizeni, jizde po rovine slychavam takovy jemnoucky bublani, lehky tlumeny klepani a za Boha nemuzu prijit na to, co to je. Nevite? :D

 

 

Odkaz ke komentáři

Ona ani samotná úprava není nijak triviální.

Softwarových verzí programu v ŘJ je hned několik a vzhledem k tomu, že se tím neživím, nemám ani "hotové" žádné verze, které bych jen nahrál, vzal si prachy a šel domů.

Všechno musím dělat ručně od nuly a jen definice datových oblastí tak, aby se z nich v programu staly "mapy" zabere půl dne intenzivní práce.

 

Navíc, narozdíl od úpravy která pouze zvyšuje výkon, úprava na snížení spotřeby vyžaduje kompletní modifikaci většiny map, se kterými ŘJ pracuje, což je hodně přes 100 jednotlivých map.

Jen na počátek vstřiku, tzn. kdy se má v jakém režimu začít otevírat vstřikovač vzhledem k poloze klikové hřídele, má jednotka motoru BKD map celkem 81.

A musí se upravit komplet všechny :)

A to je jen jedna z mnoha proměnných, se kterými řízení vznětového motoru pracuje, ještě jsme se vůbec nedostali ani na to, jak dlouho nechat vstřikovač otevřený, v jakém režimu zvolit jakou kombinaci počátku a délky vstřiku a systém řízení plnícího tlaku je taky kapitola sama pro sebe.

 

Ono to na první pohled může vypadat, že se "udělá pár map" a je hotovo, ale úprava továrního řídícího systému je specifická v tom, že vnitřní procesy jsou někdy až zbytečně složité a než se z hodnoty na vstupu stane hodnota na výstupu, projde si klidně deseti korekcemi, z nichž některé hodnotu násobí, některé něco přičtou nebo odečtou, mapy zodpovědné za korekce mají různé faktory, takže hodnoty v korekčních mapách nezodpovídají výsledné korekci v daném kroku a k celému tomu bordelu samozřejmě neexistuje žádná dostupná dokumentace, protože není v zájmu Bosche ani fabriky, aby se v tom někdo vrtal.

 

A to je diesel ještě na řízení relativně jednoduchý motor, protože nepoužívá škrtící klapku, detonace je žádoucí jev a na bohatosti směsi v podstatě nezáleží.

Takový zážehový turbomotor s přímým vstřikem a variabilním časováním ventilů, to už je skutečně lahůdka jen pro fajnšmekry :D

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
Zdravím vespolek, nějaký čas jsem tady nebyl, tak se pokusím shrnout nejnovější vývoj na mém povozu :)


Došlo k tomu, k čemu dojít muselo, a i mě dostihla typická bolest motorů BKD - úbytek vody v chladícím systému, jehož příčinou byla prasklá hlava mezi ventily.


Koupil jsem tedy novou druhovýrobní hlavu AMC, která by dle JPP měla mít silnější stěny odlitku a tím pádem být odolnější proti praskání, ale kdoví...

Jak jsem ji držel v ruce a prohlížel si kanály, zpracování sedel atd. probudil se ve mě tuningový virus a řekl jsem si, že když už ji mám takhle pěkně rozebranou na stole, stálo by možná za to, trošku si s ní pohrát... :D


Nakonec to dopadlo kompletní úpravou sacích i výfukových kanálů včetně převrtání sedel na větší průměr, úpravou vstupních i výstupních úhlů, úpravou tvaru ventilů včetně leštění prostě co se dá na hlavě udělat, to jsem udělal.


post-6104-0-85993600-1508174001_thumb.jpeg

post-6104-0-16368000-1508174018_thumb.jpeg

post-6104-0-27445800-1508174034_thumb.jpeg

post-6104-0-92643200-1508174053_thumb.jpg

post-6104-0-96446600-1508174066_thumb.jpg

post-6104-0-03766100-1508174081_thumb.jpg


Když už jsem měl tak pěknou hlavu, moc mi k tomu nesedělo původní plastové sání, tak jsem pořídil hliníkové sání ze začátku produkce těchto motorů, které rovněž prodělalo úpravu kanálů a spasování k hlavě.


post-6104-0-00062300-1508174468_thumb.jpg


Když už jsem měl takovou pěknou hlavu i sání, byl by hřích nechat stávající GT1749MV, které natlačí s bídou 1,6 baru, což vydá tak na 200 koní bez kouře, došlo tedy na hybrid.

Konkrétní specifikaci nemohu šířit, nicméně je tam extended tip MFS kompresor se středem zasazeným do origo BKD svodů a podtlaková regulace, takže je to téměř plug&play na sériové sání a výfuk.

Potenciál této tohoto turba je 2,5 baru při 4000 otáčkách, takže při použití odpovídajících trysek cca 300k/600Nm.


post-6104-0-52380600-1508174124_thumb.jpg

post-6104-0-66569200-1508174146_thumb.jpg


Já nechal trysky sériové, takže teď má motor odhadem 240k/500Nm se spotřebou, kterou při klidné jízdě není problém stlačit pod 4l 8-)


Na sériovém sání a výfuku se to odspoda nafukuje stejně jako série, 1 Bar to má v 1650 ot. 2 Bary už ve 2050ot. takže odezva na plyn vzhledem k potenciálu naprosto super :blink:


Hlavové šrouby na BKD nestojí za nic, takže vzhledem k výrazně zvýšenému výkonu došlo v zájmu zachování spolehlivosti k nahrazení sériových 10,9K šroubů štefty od ARP v kombinaci s origio VW MLS těsněním.


post-6104-0-32425100-1508174170_thumb.jpg


Intercooler z S3 už byla jen taková třešnička na dortu, abych měl vedení vzduchu komplet v hliníku a nemusel se bát, kde mi praskne jaké plastové šidítko :)


post-6104-0-30255700-1508174597_thumb.jpg


Mimochodem, takto vypadá píst z mého motoru po 260 000 km, z toho 200 000km s mojí "EKO" úpravou na naftu z Tank ONO pouze utřený mastným hadrem - žádné úsady ani napečený karbon :)


post-6104-0-39171000-1508174197_thumb.jpg


Tak to je asi vše, teď to postupně ladím, jezdí se s tím fajn, auto z venku vypadá jako otřískaná sériovka a nebudí žádnou nežádoucí pozornost okolí, z mojí strany tedy naprostá spokojenost a snad to tak zůstane i do budoucna :)


post-6104-0-22670200-1508175070_thumb.jpg


Odkaz ke komentáři

Diky, diky, celkem jsem se do toho vysypal, ale rikal jsem si, ze kdyz uz to budu mit cele rozebrane, bylo by dobre postavit z toho kramu neco, s cim se bude dat dustojne predjizdet.

 

Dnes jsem to odbrzdil a cisla z toho vylezly celkem slusne, 280 koni a pres 500 Nm od 2300 do 3300 uz je neco, s cim se da pracovat :D

 

post-6104-0-49179700-1508440751_thumb.png

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
    • Dveře, jako že plech určitě stejný, ostatní věci jako zámek, spouštění okna a řj už mohou být jiné. Ale to se přehodí.
×
×
  • Vytvořit...