deleted Odesláno Únor 8, 2015 Sdílet Odesláno Únor 8, 2015 (upraveno) Popravdě hranici,kdy už není vhodné zvyšovat cetanové číslo nevím.Vím ale,že pokud je této meze dosaženo,projeví se tvorbou karbonu na špičkách trysek,protože k vznícení dojde příliš brzo. Jistotu beru z principu zvyšování cetanového čísla,čím více látek zvyšujících CČ ,tím vyšší výsledné cetanové číslo,fakt netuším,jestli je zvýšení lineární nebo progresivní.Určitě ale nedochází ke stagnaci,či ke snížení CČ. Když vezmu do úvahy fakt,že Verva deklaruje CČ 60 a VIF +4-5,za ideálních podmínek je výsledné číslo CČ65.Protože v Evropě dosahují prémiová paliva CČ 65 a vzhledem k tomu,jak už jsem psal výše,trysky jsem kontroloval již dvakrát a za období někdy od 2008 žádné poškození špiček,usuzuji,že limitního CČ,kdy už nebude vhodné zvyšovat jsem nedosáhl. No a protože jsme žumpa Evropy,a všichni víme,jaké zboží,stejné značky se prodává venku a u nás,nevidím důvod,proč by palivo muselo být vždy takové,jaké výrobce deklaruje,byť by to byla Benzina. Norma stanoví CČ tak aby to vůbec bylo palivo 51 a při kontrolách je spíš nižší než vyšší,prémiová Verva deklaruje 60,ale tam už ji žádná legislativa nic nepředepisuje,to platí u všech prémiových paliv obecně. Tohle všechno píšu proto,budeš se asi divit,že nejeden člověk si myslí,že se prodává standardní nafta a aditivovaná nafta,což je úplná zhovadilost. I standardní nafta musí být aditivována(obohacena příměsemi),aby to vůbec byla nafta.Poměr příměsí (aditiv) stanoví norma pro každý kontrolovaný aspekt paliva.Od standardně aditivovaného paliva na mez vyžadující zákon se prémiová paliva liší tím,že více převyšují kritéria pro standardní palivo díky většímu obsahu příměsí(aditiv),VIFem obohacené palivo zvyšuje deklarované parametry ještě více. Mně to přijde logický. Souhlasím s Tebou je to o názoru :-) Upraveno Únor 8, 2015 uživatelem mikl 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 8, 2015 Sdílet Odesláno Únor 8, 2015 O naftě sem dost přečetl a ta zmiňovaná aditivace (nejen ta) "standardní" nafty tam taky byla. U těch značek s pečetí když natankuješ šmejd tak bych to osobně přisuzoval jednotlivcům než celý značce, ať už odfláknuto při převozu nebo úmyslu namastit si kapsu. Kontroly z ČOI mají taky vypovídací cenu ale ani tam nemusíme mít jistotu atd. Jenže nevěřit ničemu bude nekonečnej závod. K tý žumpě, neviděl bych to všechno zas až tak černě, a hlavně je to všechno o lidech, tedy i o nás jestli si jen budeme aditivovat sami nebo s tím uděláme něco víc. Osobně mi přijde že řidiči jsou dohromady jedna megaveliká dojná kráva co se zatím nechá v poklidu dojit. Ale to už je mimo tak toho nechám ;) btw kdysi sem slyšel od odborníka že si má každý najít svou čerpačku aby měl jistotu :) Jo a ještě k tomu tankování v A, přímo na hranicích sem bydlel 37let, teď 10. rok jen o kousíček dál a tankuju tam teprve 3roky a to jen z toho důvodu že mám vydělané € přímo v A a je tam zřejmě menší možnost narazit na panč ale ruku na srdce, náš trh např. po pančích, stočenejch tachometrech atd. hlasitě volá. Málokdo je ochoten zaplatit vyšší částku za kvalitu, z druhý strany je zase leckdy kvalita zhovadile nadsazena na ceně, brr. Ale už opravdu jen o aditivech :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
deleted Odesláno Únor 8, 2015 Sdílet Odesláno Únor 8, 2015 O jednotlivcích to bude především a spíš bych se přikláněl k namastění kapsy než k pochybení. Ale věřit se nedá ani renomovaným značkám obecně.Ty nepamatuješ tu aféru V-pover diesel,cca 10 let zpět?S velikou slávou ho uvedly na trh i v ČR rozdávali s tankováním modely Ferrari a potom se najednou profláklo,že je sice "lepší" než standardní nafta s 51 C číslem,ale o několik stupňů nižší než ta samá nafta v D.Shell se vymlouval a finální tisková zpráva byla,že vlastně méně kvalitní naftu prodávali v ČR proto,že vozový park máme také méně kvalitní.Jako kdyby starším motorům dobrá nafta nevyhovovala :-) A jenom krátce mimo aditiva,známý má obchod na maloměstečku,většinu sortimentu jezdí nakupovat po akcích v D.Vzhledem k tomu,že je to často stejné zboží,jako prodávají řetězce u nás,můžeš porovnat na etiketě, jak nám sem lifrujou buď méně kvalitní,složením odlišné,nebo obsahově menší balení.Přesto v D nakupuje levněji,než doma. :-( 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mezonek Odesláno Únor 8, 2015 Sdílet Odesláno Únor 8, 2015 Chlapi, diky moc za tu diskuzi - myslim, ze si z toho muzu vyselektovat info, ktere je presne pro me ;-) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
italik Odesláno Únor 8, 2015 Sdílet Odesláno Únor 8, 2015 Ja jeste k te nafte, Jak uz jsem tu x krat psal tankoval jsem jen v Nemecku,ale taky musim napsat,ze pred par lety,kdyz byla i nafta o neco levnejsi u nas nez tam a Nemci jezdili tankovat k pumpam na Zeleznou Rudu s nejmodernejsima motorama,tak tam tvrdili,ze nase nafta je levnejsi a kvalitnejsi. Me se i kolegove v praci divili,ze tankuju u nich a ne v cechach. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 8, 2015 Sdílet Odesláno Únor 8, 2015 mikl>> Ten Shell si pamatuju, tenkrát sem to viděl na pěst ale jednodušší bylo u nich netankovat a to sem taky celou dobu dělal a abych pravdu řekl tak u nich téměř vůbec netankuju ani v cizině, jen pokud je to nutný. italik>> Docela zajímavé sdělení :) Já bych v tom viděl hlavně ty peníze, z Rakouska k nám taky jezdili a ještě v době desetníků si nechali do desetníku vrátit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mezonek Odesláno Únor 10, 2015 Sdílet Odesláno Únor 10, 2015 Je fakt, ze o Rakusacich se vi, ze by si pro euro nechali korunu vrtat :-) Ale o auta se staraji jinak dobre - z Rakouska jsme kupovali prvni O1 a i ted s 300tis km je v moc dobrem stavu - a to ma mimo jine puvodni turbo... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Únor 12, 2015 Sdílet Odesláno Únor 12, 2015 Je fakt, ze o Rakusacich se vi, ze by si pro euro nechali korunu vrtat :-) Do koruny se nam vrtat nikdo nebude!! :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Lewis Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 Já používám aditivum PRO TEC DIESEL SYSTEM SUPER CLEAN a nemůžu si ho vynachválit. Každých půl roku naliji do nádrže a pak natankuji plnou. Motor se okamžitě ztiší a spotřeba jde o cca 10% dolů. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
kejml Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 (upraveno) Placebo? Upraveno Únor 15, 2015 uživatelem kejml 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 15, 2015 Sdílet Odesláno Únor 15, 2015 (upraveno) Lewis>> Okamžité ztišení je už z principu blbost a 10% na spotřebě dolů zázrak. Upraveno Únor 15, 2015 uživatelem šulda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik176 Odesláno Únor 20, 2015 Sdílet Odesláno Únor 20, 2015 Lewis>> Okamžité ztišení je už z principu blbost a 10% na spotřebě dolů zázrak 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 20, 2015 Sdílet Odesláno Únor 20, 2015 (upraveno) Netvrdím že jsou všechny moje posty k zulíbání Ale co je tohle za soudruha Dominik176 Upraveno Únor 20, 2015 uživatelem šulda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik176 Odesláno Únor 20, 2015 Sdílet Odesláno Únor 20, 2015 Ospravedlnujem sa chcel som normálne napísať príspevok ale som zo zvyku z iných for dal odpovedať a to bola citácia na teba to som nechcel. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
mischicka Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 Nechápu, že si s těmi aditivy nedáte pokoj - u spousty věcí se tu píše do škodovky a čeká, co odpoví, co je nejsprávnější, a když přímo v návodu píšou, že kvalitní paliva obsahují všechna potřebná aditiva a není třeba nic dalšího přidávat, pořád se najde někdo, kdo tomu nevěří. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 A pak vyměnis olej a motor neslysis :D vtipalek 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik176 Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 Stačí trocha benzínu do nafty a nebude to mrznúť. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 :D :D tak to určitě no :D :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 Stačí trocha benzínu do nafty a nebude to mrznúť.Stačí dobrá nafta a nemusíš laborovat s benzínem, pořád dokola. 2 bagristi co tankujou s kanystru občas zamrzávali když bejvali tužší zimy, i s přídavkem VIF, zřejmě letní nafta :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik176 Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 Ked už sú velké mrazy tak ten benzín v tej nafte pomôže aby to nezamrzlo,ako normálnym motorom to neuškodí.Nemyslím korejské auta a pod to nie sú autá. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
marekczek Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 jasně, do naftového motoru budu lejt benzín :D :D :D vtípek na večer. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Dominik176 Odesláno Únor 21, 2015 Sdílet Odesláno Únor 21, 2015 Kebyže vieš čítať tak by si videl že som napísal doliať do nafty nie naliať benzín na 50 litrov nafty stačí 1 liter benzínu a v tomto pomere to zmiešať. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MirdaJH Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 Ahoj chlapi, koupil jsem si přípravek na vstřiky od Liqui Moly a chtěl bych ho nalít do nádrže. Používám také aditiva VIF. Chtěl jsem se zeptat, až naliju ten přípravek do nádrže můžu k němu nalít i aditiva? Díky moc 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 muzes, nic neposkodis, ale lepsi je to oddelit. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 A proč čistič vstřiků či co, když používáš VIF? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Laurin Klement Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 (upraveno) plne mu rozumim. Pouzivam VIF a jednou rocne i LM, ktery ma silne cistici ucinky, kdezto VIF je spis preventivni a aditivujici. Upraveno Červen 5, 2016 uživatelem Laurin Klement 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Červen 5, 2016 Sdílet Odesláno Červen 5, 2016 Tak já měl právě za to že VIF má mimo jiné udržovat spalovací prostor v čistotě. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MirdaJH Odesláno Červen 6, 2016 Sdílet Odesláno Červen 6, 2016 Přesně jak píše LK, chci tomu trochu dopřát a jednou ročně (teď poprvé) to chci zkusit. VIF je taková prevence :) Takže když tam naliju LM, VIF už nemusím? Až při dalším tankování jo? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kyselinka Odesláno Červen 6, 2016 Sdílet Odesláno Červen 6, 2016 Daj ten LM bez VIF a potom aspon dve nadrze bez VIF, len cistu naftu. LM reiniger je na cca 2000km. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
MirdaJH Odesláno Červen 6, 2016 Sdílet Odesláno Červen 6, 2016 Dobře, díky za radu :) A mimochodem, jak jsi s LM spokojený ty? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.