Přejít na obsah

Poruchy a problémy


Doporučené příspěvky

Diagnostika nehlásí žádnou poruchu. Auto táhne, takže turbo bych taky asi vynechal, když je zrychlování plynulé, tak to jede bez problémů, nemá tendenci se cukat.. ale jak se třeba při 2000 otáčkách sešlápne trochu prudce pedál, tak začne kopat.. dělá to při všech rychlostech. Startuje zdravě, rozjíždění bez problémů, tak nevím kde hledat příčinu.. :pest:

Odkaz ke komentáři

též měněno s filtry při servisu. Dělal se komplet olej s filtrama, svíčky, cívky. Leda zkusit nějak proměřit.. z toho co si já jako lajk dedukuji, tak při prudším sešlápnutí jde víc směsy a někde se to blokuje, proto to cuká. Mysleli jsme, že palivovej filtr, ale ten by zlobil i jinak.. bojím se, že vstřiky.. Viděl jsem tu snad na foru, že někdo měl stejný problém ale u TFSI a nikdo nic k tomu neřekl. Problém, že jak to zjistit co to je i když bych to dal do servisu. Nerad bych měnil díl po díle a nakonec to bude prkotina.. tak, aby se to neprodražilo.. já jen jestli se tu někdo s tím nesetkal.. přesné určení asi nezjistíme hádáním co to je :-/

Odkaz ke komentáři

Tak stále jsem to neřešil, zkoušel jsem pouze čištění tím BG 44K Fuel Cleaner vyjetá půl nádrže, jednička plná bez cukání, dvojka plná bez cukání, trojka plná, škube.. otáčím se na kruháči, dvojka plná škube a už se rozblikala i kontrolka motoru, takže můj odhad je cívka, která nedává to co by měla. Takže v pátek s tím pojedu na diagnostiku a snad to něco ukáže.

 

Závada nalezena. Cívka na druhém válci. Už to frčí jak má :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Mno, tak mi to začalo dělat v podstatě to samý co popisoval zrno, jako přes kopírák.

 

1) Při razantnějším nájezdu na dálnici (4k otáček) od benzínky, při delší cestě, se rozsvítila kontrolka emisí (fakt nevím proč mají pro emise kontrolu motoru, ale dobře), ale +- bez vlivu na výkon auta.

2) Po telefonátu s Fidem (p2p) jsem zkusil odpojit baterku, jestli to nebyla nějaká náhodná haluz, ale hned se to rozsvítilo zase.

3) Dojel jsem s tím 150km domů, bez problémů.

4) Diagnostika ukázala vadnou váhu vzduchu (mass airflow sensor), vymazali jsme chybu, a že pojezdím a uvidíme co to bude dělat...

5) Mezitím jsem si všiml, že při vyřazení na volnoběh okamžitá spotřeba třeba pět sekund stoupá po litrech z 1 - 3 - 5 - 7 ... až cca 12-15L, pak to spadlo opět na 1L. (už to mi přišlo hooodně divný)

6) Týden jsem pojezdil, načež při vyřazení před křižovatkou začaly lítat otáčky od 700 do 1600, celý auto se třáslo jak prase, a kontrolka už nesvítila, ale blikala... dojel sem 0.5km domů a vypnul to.

7) Při pokusu s tím ráno dojet do servisu opět lítaly otáčky, třáslo se to ještě víc a na volnoběh to zdechlo, takže následoval odtah (nedalo se s tím jet).

8) Volal mi mechanik (jinej), že diagnostika hlásí vadný vířivý klapky sání.

 

Takže zítra se máme domlouvat na nějaké opravě, a už se těším až budu muset měnit celý sání za 13k :D

R.v. 2009, najeto 140k... asi tam zezačátku výroby nějak nevychytali víc věcí...

Odkaz ke komentáři

Mno, takže po víkendu stráveným studováním v podstatě všeho, co existuje o problematice vířivých klapek + (de)karbonizace motoru na českým internetu a US youtube (mají tam trošku jiný verze toho motoru - CBFA/CCTA, ale myslím že budou z valné většiny stejný) , bych si dovolil to trošku shrnout pro další lidi, co to budou řešit, ať tím nemusí ztrácet čas.

 

Klapky/sání - selhává to většinou tak, že

a ) Zdechne solenoid co je na spodku sání.

b ) Vylomí se rameno co s těm klapkama hejbe (viz obrázek) - poruší se vzduchotěsnost, motor nasává falešnej vzduch. To je taky jediná porucha kdy se s tím dál nedá jezdit, jinak to prej většina lidí ani nepozná... což je samozřejmě to, co potkalo mě :D

c ) Chcípne ten kulatej senzor na druhé straně od toho ramena.

 

Nakonec je to ale jedno, protože náhradní díly se na to nedělají, a je třeba vyměnit celý sání za cca 8k. Nová verze už má jak jinou konstrukci toho ramena, tak vevnitř těch kanálů nad klapkama zarážku, aby se netočily nad vodorovnou polohu, když se to vyběhá, takže by to mělo snad být spolehlivější.

 

Dekarbonizace - tady mě to moc nepotěšilo, protože zároveň s klapkama jsem se dozvěděl, jak mám zasviněnej motor, speciálně teda sací ventily a sání. Očividně je to problém všech přímovstřikových benzínů, kterým neumývá ventily benzín, a nic moc se s tím nedá dělat. Nakonec kvůli tomu koncern do novějších revizí motoru EA888 přidal vstřikovač(e?) do i do sání.

Kromě kvalitního paliva a častých výměn oleje by se to ještě nemělo podtáčet, ale to se nemá i kvůli přetěžování ostatních částí motoru. Na to jak to vypadá po 140tkm se můžete podívat na fotce.

 

a ) Karbon v motoru - tam by si s ním měly poradit detergenty a disperzanty v oleji (https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-motorovych-oleju---Necistoty-a-saze-v-motorovem-oleji?phone=0 ) - ale pozor, co jsem četl, tak už do nějakých 10 tisíc v tom oleji prakticky žádný nezůstavají, takže měnit max takhle. (Nevím jak LL, tohle si do motoru lít rozhodně nehodlám, potom co jsem viděl asi 20 motorů naprosto zničených tou břečkou po 30t výměnách, stačí googlit)

b ) Na těch ventilech a v sání - to se prý musí rozpustit (valve cleaner, petrolej...) a mechanicky očistit. Nicméně dostal jsem varování, že to není úplně bezpečný, a když se kus toho bordelu uvolní do válce a chytne na píst (což může nějakej zbytek třeba i po 1000km), tak je schopnej po startu házet celým autem, až poškodit válec, takže do toho se mi zatím nechtělo.

 

Možnost dva je rozebrat celou hlavu a vyčistit takhle, což je "bezpečnější", ale do toho se mi nechce ještě víc, protože kdoví co se zas pose*e při tom.

 

Možnost tři pak nějaký chemický čištění přes BG 211 ( http://www.auto.cz/karbon-mor-modernich-motoru-vime-jak-se-ho-zbavit-100802 ), před čímž mě ale Fido/p2p důrazně varoval. Nemáte s tím někdo nějaký zkušenosti na TSIčkách? Přijde mi to jako nejmíň invazivní možnost, ale zas nehodlám řešit nějaký rozpuštěný těsnění v motoru nebo tak něco, kdovíco je to za sajrajt.

 

No a last but not least -

Olejová vana, tady budu jenom citovat: http://www.auto.cz/motory-1-8-tsi-a-2-0-tsi-je-uz-obrovsky-motorovy-prusvih-vyleceny-103972

 

"Údajně se na motorech EA888 s léty a rostoucími kilometry zanáší karbonem sací koš olejového čerpadla. Opakuje se tedy historie spojená se slavnými motory 1.8 20V Turbo. O nich to dnes ví už i děti ve školce, avšak že se to stává i na nových EA888, mnoho nemá ponětí.

Důležité je, stejně jako u vzpomínaných motorů 1.8 20V Turbo, nechat pravidelně čistit olejovou vanu od nánosů karbonu - doporučuje se provést při nájezdu 150.000 km. Zanášení sacího koše olejového čerpadla karbonem má za následek pokles tlaku mazání. Navenek se „jen“ zvýší spotřeba paliva, avšak mnohem více škod to může napáchat „uvnitř“. Od zničených hydraulických zdvihátek ventilů, přes turbodmychadlo, až po zmíněné rozvody, jejichž napínák vinou sníženého tlaku nenapne řetěz tak, jak by měl. Ten pak běží volně, čímž se mnohem rychleji vytahá."

 

Kdybych plácnul nějakou pitomost, klidně mě opravte :lol:

 

post-55197-0-81358100-1513623511_thumb.png

post-55197-0-51719700-1513623526_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Zdravim mam len taku otazocku poslednu dobu ked auto stoji a pri prvom starte mi zacne robit ze otacky vyletia trocha hore spotreba na 3,5 az 4 na volnobeh a pomalicky klesa dole az sa setko ustali  na diag som este nebol tak skusam prve tu ci nahodou nemal niekto takyto problem alebo je to vporiadku prikladam odkaz https://uloz.to/!UBHnplGkBogk/20190513-051919-mp4  

Odkaz ke komentáři

to jsou nějaký funky budíky, ne? Nemáš náhodou starší TFSI/BWA? (jiná sekce fóra).

Jinak po startu mi to s TSI dělá to samý (dokonce i stejnou spotřebu), je to zahřívání katalyzátoru zvýšenou dávkou paliva - dokud se kat nedostane na provozní teplotu, tak nefunguje a lítají z toho hrozný sračky, takže je snaha ho ohřát co nejrychleji.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...