Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
mischicka

Poruchy a problémy

Recommended Posts

První servis v 15.982 km a na záruku mi v servise vyměnili senzor deště, byl vadný od výroby.

Jo jinak mě zajímá, zda-li vždy vrací olej? Dal jsem jim svůj olej a nedali mi ani kapku zpět, tak nějak přestávám věřit, že ten můj tam vůbec nalili :palec:

Share this post


Link to post
První servis v 15.982 km a na záruku mi v servise vyměnili senzor deště, byl vadný od výroby.

Jo jinak mě zajímá, zda-li vždy vrací olej? Dal jsem jim svůj olej a nedali mi ani kapku zpět, tak nějak přestávám věřit, že ten můj tam vůbec nalili :palec:

Už se na to ptal Zdenda, mě z 5 litrů vždy vrací kolem 3 až 5 dcl, to je po horní rysku, ale jsem vždy u celé prohlídky a hlídám si to.

Share this post


Link to post

Jj vím, říkal, že ti zavolá. Právě jsem to s ním řešil před serviskou, ale tak nějak jsem to nechal a důvěřoval.

Jdu tam ještě ve čtvrtek, mám se něčím ohánět nebo je nějak otestovat? Příště už budu chytřejší :/

Share this post


Link to post

V diskusii k 1.4 TSI som spomínal môj problém s 2.0 TSI. Niekedy pri 15tkm som si všimol únik oleja v oblasti elektromagnetického ventila prestavovača vačkového hriadeľa. Problémom bol samotný ventil, bol prasknutý plast, olej unikal cez svorkovnicu aj okolo samotného ventila. Vymenené na záruku - ventil, jeho tesnenie aj tesnenie horného víka rozvodov.

unik_01.jpg

unik_02.jpg

unik_03.jpg

unik_04.jpg

Share this post


Link to post

Nepozreli by ste tú svorkovnicu na vašom aute niekto? Potreboval by som porovnať, či je suchá. Po najazdení cca 6tisíc km od výmeny prestavovača mám totiž svorkovnicu znova celú od oleja :blink: Okolie ventilu je suché, len priamo v konektore pre svorkovnicu je olej...

Share this post


Link to post

p2p: Dík za info. Samotný prestavovač mám zvonka suchý aj ja, irituje ma len ten olej vnútri v svorkovnici.

Share this post


Link to post

Chlapi mám takový dotaz. Kůpil jsem si Svět motorů (5/2016) a tam pší o problémech mojoho TSI. Mám 2.0TSI 147KW (CCZA) rok výroby 2009. Což znamená ještě úzké stírací kroužky a ten blbej šponovák rozvodů. Auto má najeto 75tis. km. Jezdím jen na VERVU100 a olej dělám preventivně 2 x do roka. Mobil1 5W30, samozřejmě po každé s filtrem. Jezdím normálně. Rodinka, občas ho protáhnu, pochopitelně.

Už se řešilo...

1. Přenastavovač vačkové hřídele

2.přetočené klapky sání (výměna celého sání)

3.P164E-00 Porucha snímače tlaku oleje ventilu - kontrola čerpadla, sacího koše, rozvodů anakonec oprava asi 6500Kč.

 

A nějaké píčoviny...

 

Zcela vážně se ptám těch, co autům opravdu rozumí (já dělám spíš do motorek). Má smysl jet hned teď do servisu a nechat pro sichr udělat ty rozvody? Kámoš má to samé ale rok 2011 a jemu se to ve 140tis. "potkalo" hned po nastartování a ve 160tis. mu odešlo turbo.

 

Jak to vidíte vy? Rád bych si auto nechal, nevím, za kolik je to vůbec prodejné a co jiného - výrazně lepšího bych za ty love kúpil, že. Děkuji za tipy, rady a doporučení.

 

Martin

Share this post


Link to post

To ano. Ale 2.0TSI je naprosto totozny agregat, jen s vetsim zdvihem a silnejsimi ojnicnimi cepy. Poruchy to same..

 

 

2.0TSI má inú hlavu, iný kľukový hriadeľ a iné ložiská, iné ojnice a ložiská, iné piesty a krúžky, iné obidva vačkové hriadele, iné výfukové ventily ale rovnaké sacie ventily, iné turbo.. To je pomerne dosť veľa zásadných dielov.

 

Mimo to zatiaľ som nepočul a ani nikde nečítal o žiadnom 2.0TSI, ktorý by mal problém s enormným žraním oleja ako u 1.8TSI.. čo sa týka rozvodov, treba minimálne pozrieť cez "kukátko" ako na tom napínak reťaze je.. a pokiaľ tam nieje "K" napinák alebo pokiaľ je moc vysunutý, tak radšej preventívne vymeniť aj s reťazou a všetkým čo k tomu patrí,.. je to tikajúca bomba.

 

 

Share this post


Link to post

ešte by som dodal, že kvitujem, že tankuješ len viacoktánový prémiový benzín ktorý neobsahuje bio sajrajt, síru a má veľmi nízky obsah živíc a pod humusu, ktorý/ktoré vie/vedia v procese spaľovania vytvárať v motore nechutné karbónové a iné úsady..

 

+ u týchto motorov je rovnako veľmi dôležité pre ich kondíciu a zníženie rizika zapekania krúžkov a udržiavania vnútornej čistoty motora, často meniť olej (všetko nad 15tkm intervaly výmien sú absolútny nezmysel..snád s výnimkou, ak niekto s týmto motorom často točí na jeden štart 500km a pod. a za mesiac natočí v pohode aj 5-10tkm) a nejazdiť v nízkych otáčkach, ale radšej to držať nad 2000ot. min čo najčastejšie.. a to aj pri ustálenej pianko jazde v meste po rovine.. A nebáť sa tomu často povymetať pavúky.

Share this post


Link to post

Tak to robím a chladím turbo jako by to byla nafta. Dodrzuji vsetky pokyny. Aj tak nechám urobit tu kontrolu a popripade aj tie rozvody preventivne urobim. Mam nabehane 75tis od fungla..

Share this post


Link to post

drippera: já měl na 2.0TSi u OIIRS FL (rv2011) měněný motor kvůli vadě na napínáku. Proto Ti radím vyměnit napínák i rětěz. Napínák prošel někdy v roce 2013/2014 evolucí a v aktuální verzi už by mělo být riziko odstraněno.

 

Prodávat to nemá cenu, jestli nechceš novou OIIIRS.

Já prodal 2011 se 160tis za 285tis Kč

 

Share this post


Link to post

No. A ja koupil 2009 za 350tis! Udelam to radeji hned a snad to bude slapat. To sani uz mam nove, prenastavovac vackove hridele taky.

A OIIIrs bych chtel, ale to bych musel prodat ledvinu! A nebo se vzdat motorek a to se mi vazne moc nechce.

Share this post


Link to post

Po cca 130tkm prvé peripetie s 2.0TSI CCZB 155kW..

 

-cca 2 týždne do zadu,.. pri svižnejšej akcelerácii z benzín pumpy na dialnici vyskočila check kontrolka motora tzv. "vrtulník".. na chode motora, prejave, výkone som nespozoroval následne žiadne anomálie a zmeny, takto som ešte prešiel cca 200km do cieľa.

 

-po príchode do cieľa som zašiel rovno za svojim mechanikom (autoriz. servis), diagnostika ukázala ak dobre pamätám tuším niečo také ( Intake Manifold Flap Position Sensor), ale to matne lovím v pamäti, niesom si istý či tam bola táto závada v pamäti.

 

-následne odskúšané podtlaky, funkčnosť ventilov.. všetko OK

 

-prvé podozrenie teda padlo na vadný snímač polohy klapiek v saní.. ten sa následne o dva dni aj vymenil. S tým súviselo komplet zmontovať sanie, ktoré sa vyčistilo, vyčistila sa aj škrtiaca klapka, kanály k ventilom a samotné ventily (ale celkovo nebolo to nijako moc zasvinené karbónom, ani pri taktomto nájazde..). Klapky v saní boli OK, bez závad.

 

-po zmontovaní, nastavení všetko OK..

 

- následne cestou spať na druhý koniec republiky opäť vyskočil "check motora" s tým že prejav, chod motora a výkon bez mnou badateľných zmien..

 

-takto som jazdil zopár dní s tým, že pri najbližšej ceste začiatkom júna to budem s mechanikom ďalej riešiť, zatiaľ môžem takto jazdiť..

 

-dnes ale nastala zmena v chovaní motora.. Po cca 10km jazdy pri dobrzďovaní ku križovatke a vyradení do neutrálu, sa začali samé od seba zvyšovať otáčky z voľnobehu k cca 1500ot. a po chvíľke hneď pokles na voľnobeh.. toto sa opakovalo vždy pri každom vyradení do neutrálu.. inak počas jazdy nezaznamenaný žiaden pokles výkonu, cukanie, hlučnosť a pod. neduhy.

Následne keď som došiel na parkovisko, otvoril som dvere a pri bežiacom motore som začul mierne akoby syčanie od motora (akoby niedke buď prisávalo vzduch alebo naopak fučalo von..), šlo to niekde z priestoru PCV ventilu a vysokotlakej palivovej pumpy.

 

-vypol som motor, po 15 minutách naštartoval a problém som na počudovanie už nezaznamenal, tzn. ani samovoľné zvyšovanie otáčok z voľnobehu pri vyradení do neutrálu, ani syčanie od motora.. no je to trochu podivné

 

Zatiaľ teda toľko.. v júni to budem ďalej riešiť, dám vedieť, ak sa podarí :huh:

 

Share this post


Link to post

Dnes aspoň výpis chýb z pamäte závad.. nech si chlapci lámu hlavu, kým ich nenavštívim v servise.. Ale ak by k tomu mal niekto čo "povedať", tak kľudne.. ja budem len rád :)

 

 

post-45392-0-18405300-1464597819_thumb.jpg

 

post-45392-0-16873600-1464597831_thumb.jpg

 

post-45392-0-00150000-1464597851_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Dnes mi to nedalo a trochu som sa pozrel na motor s cieľom pokúsiť sa identifikovať zdroj občasného (ale stále častejšieho) syčiaceho zvuku.. zistil som, že vyskakuje páčka-rameno ovládajúca natáčanie klapiek v saní podtlakom a z miesta odkiaľ to povyskočí potom prisáva do sania- vzniká tam zrejme povyskočením nejaká "škára" + samozrejme klapky ostávajú neovládateľné a boh vie v akej polohe alebo čo za galibu tam v takom režime robia a potom to rozhodí celú reguláciu na voľnobehu, kedy tie klapky majú plniť svoj účel kvôli emisiám a pod.

 

Občas sa stane, že to vie vďaka podtlaku v saní samo zaskočiť nazad, resp. nie úplne zaskočiť do polohy v akej to má byť, ale skoro do tej polohy.. ale akonáhle viac pridám plyn a akcelerujem, hneď to vyskočí von a je to opäť v prdeli.. totiž skúsil som tu páčku-rameno ručne zasunúť a vyskúšať ako sa to správa. Po zasunutí člena ovládajúceho klapky sa okamžite vytratili neduhy s chodom motora aj syčiaci zvuk.

 

Riešenie: výmena celého sania-sacích parohov aj s členom ovládajúcim natáčanie klapiek.. nedá sa samotne vymeniť len člen alebo vyskakujúca páčka.

 

Share this post


Link to post

Takže dnes nahodené komplet nové sanie resp. sacie parohy s už modifikovaným spôsobom ovládania natáčania vírivých klapiek v saní.. modifikovaný diel reflektoval na tento druh závady a je trochu odlišne riešený (uvidíme časom.. hádam to vydrží aspoň toľko čo pôvodný diel).

 

Inak vadné nebolo len to, že páčka ovládania, resp. válček na páčke ovládania vyskakoval von z "kĺbu", ale aj samotné klapky už vôbec nedržali svoju polohu pri zafixovanom ovládaní, ale mali pomerne dost veľkú vôlu.. Po výmene beží motor ako švajčiarske hodinky, mám pocit, že má teraz nielen lepší chod a kultúru, ale citeľne aj vyšší výkon a okamžité reakcie na plyn.

 

Takže koniec príbehu, ďakujem za pozornosť :lool:

 

 

 

Share this post


Link to post

Ahojte, chcel by som si kúpiť Octaviu RS s týmto motorom po FL, tj. od roku 2009. Kamarát ma od tohto motoru odrádza, kvôli problémom s reťazou a napinákom, prípadne mi spomínal veľkú spotreba oleja. Prešiel som si aj iné fóra, no väčšina dotazov sa týkala motoru BWA v predFL Octavke. Čítal som aj o 1,8 TSI a tam ľudia písali, že im kvôli tomu menili aj celý motor. Preto by som sa chcel spýtať na váš názor, prípadne odporúčanie? Bola od roku 2011 takisto novšia konštrukcia ako pri 1,8 TSI? Ďakujem za každú radu a pripomienku.



Share this post


Link to post

Ahoj, od rv2011 byla provedena modernizace napínáku.

Každopádně tento motor doporučuju.

Měl jsem 2.0TFSi, pak 2.0TSi, obě v OIIRS.

 

První bere olej, má vyšší spotřebu a lepší zvuk výfuku.

Samozřejmě klasické vady s ventily kolem turba, zdvihátkem čerpadla atd...není to nic drahého.

 

Druhá olej nebere, žere méně a je celkově taková modernější.

Stačí vyměnit s rozvody i napínák s řetězem a máš vystaráno.

 

Určitě doporučuju OIIFL s 2.0TSi

 

V ESA by měli mít ještě moji bílou v sedanu.

Ve Škodě měnili komplet motor v roce 2014, takže bude jen jezdit...vřele doporučuji ;)

Share this post


Link to post

Zdar mám najeto 80 tisíc km a kdy bych měl udělat vyměnu rozvodů i ten napínák s řetězem a na kolik to zhruba vyjde a jaký řemen a napínák tam dát nový?dík

 

Edited by martin410

Share this post


Link to post

Kromě rozvodové sady potřebuješ tyto díly na výměnu napínáku...

 

rozvodovy retez vackoveho hridele 06D109229B
napinak retezu 06F109217A
sroub N10196303

 

Objednej třeba na cc autodíly.

 

Co se doby výměny týče, tak záleží nejen na tom, kolik máš najeto, ale také na stáří auta.

Share this post


Link to post

Ahoj, mám O2 RS po faceliftu (2011), najeto cca 94 000 a mám problém, že při prudším sešlápnutí plynu začne vynechávat plyn, motor vibruje, kontrolka žádná nesvítí. Auto táhne, při rozjezdech žádné škubání, vše funguje při normální jízdě, ale jak jde o prudší sešlápnutí, tak škube a vynechává. Palivový filtr měněn cca před 3 měsíci. Tankuji převážně na Benzině + aditiva. Nikde jsem nenašel odpověď k tomuto problému a i těžko diagnostikovatelné.. neměl někdo stejný problém a vyřešil to? :) Zkusil jsem tam nalít dnes od BG čistič na usazeniny a vstřiky, ale bůhví zda to pomůže.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...