Přejít na obsah

olej,filtr


Doporučené příspěvky

Zdravim klubaci,

Za tyden jdu na vymenu vstriku na zaklade svolavaci akce, dekuji za info fora

Planuji tedy vymenit olej a filtr, najeto 188t,

Jakou znacku? Mate nejaky osvedceny?

Diky,

Andrew

Filtr vem origo ze skodovky olej leju Shell 5w30 specifikace VW50400/50700. Da se koupit do 200 za litr

Odkaz ke komentáři
  • o 8 měsíců později...

Když už tady je téma olej + filtr, chtěl bych se zkušených servisáků zeptat na celkem zásadní detail při vypouštění starého oleje z motoru BMN. Především mi jde o to, že na chladiči oleje je ta samá zátka, jako shora na těle olejového filtru. Mám RS 125 kw chvíli a při výměně oleje jsem tuto zátku chtěl povolit a z chladiče (viz foto) nechat vytéct všechny zbytky oleje. Zátka je fest utažená, když jsem se jí pokoušel povolit, cítil jsem jako bych o nějaký mm pootočil s celým tím chladičem! Mněl jsem strach, abych něco neulomil, vždyť všechno stojí tisíce. Tak jsem "zatím" zátku raději nechal na být a výpustný šroub vany jsem našrouboval až za 24 hodin. Jenže tím zbytkem, který v chladiči zůstal, jsem samozřejmě ihned kontaminoval nový olej. Po nastartování, byl nový olej evidentně kalnější, než když natočím po výměně své druhé auto Tdi bez tohoto chladiče. Tam se olej zkalí až po ujetí cca 500km.

 

Ptám se tedy: můžu přitlačit a zátku povolit? Nepoškodím tím hliníkový chladič oleje? Jak to děláte vy.

Podle servisní knížky se na tomto autě měnil olej po 30tkm, což mě přímo s..e! Najet 88tkm na tři náplně oleje je pro motor vražda. A proto na tomto oleji najedu tak 800 km a chci ho vyměnit znovu.

Moc díky za kvalifikované odpovědi. Plky od klávesnice mně nezajímají... Za RS jsem dal 290, tak že mi n něm sakra moc záleží.

post-99-0-86828100-1447436565_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Zeptám se, já se zaseknul při výměně oleje dřív, jak dostáváte olejoví filtr z toho pouzdra? Musím něco odstrojit? V surovém stavu je takřka nemožné ho prorvat přes trubku a šroub ven. Děkuji za rady

 

editace: trocha poklepání a vypáčení malým šroubovákem

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj důležitá je norma VW 50700, není řečeno že musí být 5W30, já dávám třeba Shell 0W30, teď ten nový ECT2/3. Jsi ho schopen v pohodě koupit kolem 200 za litr. Důležitější je ale dělat výměnu rozhodně častěji než long life 30 000 km. Já dělám 1x ročně max. 15000 km, jedna výměna doma v garáži, druhá v servise na potvrzení servisky.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...