Jump to content

Kolísající otáčky


Recommended Posts

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně viz. Kolísajících otáček.

 

Dnes jsem celkem dost jezdil zhruba 250km a po dlouhém kopci kdy jsem auto moc nevytáčel do 3tis ot. Max mi začaly po zastavení kolísat otáčky, po zhasnutí a nastartování opět v pořádku. Pak jsem parkoval po 10 minutách další jízdy a auto mi začlo skákat mezi 1000-300 ot. až nakonec zhaslo. Auto bylo měsíc zpět na výměně rozvodů s pumpou a vyčištění a nastavení skrtící klapky (ta byla dávaná jiná jelikož předchozí byla K.O. Potom jsem ještě pár km najezdil po městě a když jsem stál na semafotech přes minutu začlo to zas. Sundal jsem tedy po dojetí domů air box abych se koukl jestli není klapka zalitá olejem jelikož jsem ho měnil týden zpátky (a mám ho do prostřed rysky aby se práve nědostal do klapky) ale klapka je čistá...b464e19c5df2e01d648e41a2f7edfd20.jpg Ještě mě napadlo že by mohl být problém ve startovací cívce jelikož je tam mám dojem dávaná z felicie ze stejným motorem, ale ta je tam už od předchozího majitele tak nevím čím by to mohlo nakonec být.f45977c047fbebfe2e01fae469f2639d.jpg Předem se omlouvám pokud jsem založil téma které tu už je, ale žádné neodpovídalo problému stejnému jako mám právě já.

 

Předem děkuji za odpověď.

Link to comment

Hoj taky mi to dělá, myslel jsem si že je to altík ale ten to není(v mém případě). Spíš mě napadá klapka páč ta má když jsem ji prostříkl kontaktolem tak vše v cajku a teď mi to zase dělá. V pátek budu mít novou tak uvidíme. Dám pak vědět ;-)

 

Link to comment

Tak jsem měřil a když mám vypnuto měří 12,5 V. Po nastartování a vše vyplé měří 13,9-14,1 V, ale když něco zapnu (světla, ventilátor) klesne na 13,1 , ale zhruba za 1 vteřinu zas vyrovná, ale přitom jakoby motor škubne.... Teď jsem dojel k baráku a zase to kolísalo, vypl jsem světla a kolísání nikde... drželo zhruba 900ot./min. Jen při vytočení na 4tis ot. Se trošku zhouplo pod 900ot.. asi na 790ot. Ale hned se to zas stovnalo... to samé při topení na 4ku (tedy maximum) a když jsem zapnul světla na tom stabilním volnoběhu tak zas otáčky kolem 350ot./min. Jakmile vypnu zas v pohodě... tak jak to mám chápat ? Žeby tedy altík nebo ten regulátor v něm K.O. ??

 

Link to comment

... já mám po dnešním ránu volnoběh za studena cca 1400ot./min. .... Ještě že na praxi dojedu těch pár kilometrů.... ale jak jsem snad už řekl, za studena má motor vyšší otáčky, ale nic nedělá. Drží stabilně cca 900ot. Štve mě to... Sice můžu zas nastartovat když mi to na křižovatce zhasne, ale prostě nechci... to radši budu mít lehce nohu na plynu a pak jedu..... Na pár fórech jsem se dočetl něco o volnoběžném ventilu, ale to 55kw nemaj mám dojem jen 74/75kwatovky

Nechci zavrhovat tyhle motory pokud se o ně člověk stará tak určitě šlapou dobře a nejsou nijak složitý, ale já to dostal při 315tis. Kilometrech od předchozího majitele kterej se o to absolutně nestaral... :/ :/

Link to comment

Tak altik k dispozici nakonec nemam ani jeden... jinak dneska po nastartovani se reano za studena drzelo na 2tis.ot. a po tom co jsme to resili na praxi ale nic jsme nedokazaly vyřešit... Fakt už nevim.. Pokaždý než dám neutrál musim vypnout topení a světla aby mi to nechcíplo už nevim jak dál.. :/

Jakmile se motor trosku ohreje zacnou padat otacky... pritom chytne na škrtnutí... fakt nevím...

Link to comment

Vím... zítra ji budem ještě kontrolovat přes VAG ale byla mesic zpátky nastavovaná a měněná za jinou a při rozsvícení kontrolek se nastaví... když jsemmel sundanej filtrbox a koukal na ni tak se zklopi a zas vrati do puvodni polohy.. funguje dobře

Link to comment

Tak to nemusí být uplne v pohode :) taky mám doma jednu starší na které uděláš základní nastavení a funguje jak má jen když je studená:)

 

Mimochodem to co tu popisuješ mi dělalo auto před 14 dněma a od té doby nejde udělat základní nastavení kapky a klapka má po ZN ůhel 0,4° místo 5,2°. Teď ta má funguje jen když se ohřeje a když je studená tak musím vše s lehkým plynem jinak chcípne :) zítra budu mít novou ale na dílnu se dostanu až v sobotu tak snad to bud ono a bude klid.

Link to comment

Ahoj, podle toho co píšeš tak by to muselo bejt v alternátoru, nebo v regulaci. Ještě to taky může dělat špatné ukostření. Já sem měl problém s kolísajcím volnoběhem a byla to kostra na motoru. Jinak aspoň z vlastní zkušenosti pokud by to nedobíjelo vůbec tak by to měla nějakou dobu stejně pokrýt baterka než by byla trop. Hoď to na vag co to píše za závady.

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...