Drobek_CZ Posted March 16, 2015 Share Posted March 16, 2015 Dobrý den, měl bych dotaz ohledně viz. Kolísajících otáček. Dnes jsem celkem dost jezdil zhruba 250km a po dlouhém kopci kdy jsem auto moc nevytáčel do 3tis ot. Max mi začaly po zastavení kolísat otáčky, po zhasnutí a nastartování opět v pořádku. Pak jsem parkoval po 10 minutách další jízdy a auto mi začlo skákat mezi 1000-300 ot. až nakonec zhaslo. Auto bylo měsíc zpět na výměně rozvodů s pumpou a vyčištění a nastavení skrtící klapky (ta byla dávaná jiná jelikož předchozí byla K.O. Potom jsem ještě pár km najezdil po městě a když jsem stál na semafotech přes minutu začlo to zas. Sundal jsem tedy po dojetí domů air box abych se koukl jestli není klapka zalitá olejem jelikož jsem ho měnil týden zpátky (a mám ho do prostřed rysky aby se práve nědostal do klapky) ale klapka je čistá... Ještě mě napadlo že by mohl být problém ve startovací cívce jelikož je tam mám dojem dávaná z felicie ze stejným motorem, ale ta je tam už od předchozího majitele tak nevím čím by to mohlo nakonec být. Předem se omlouvám pokud jsem založil téma které tu už je, ale žádné neodpovídalo problému stejnému jako mám právě já. Předem děkuji za odpověď. 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 A nebo že je lambda KO a dává špatný údaje do ŘJ. 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 17, 2015 Author Share Posted March 17, 2015 Tak jsem se v tom trošku šťoural a zjišťoval a zjistil jsem že pokaždé co spustím ventilátor ( topení ) a nebo se spustí sahara začnou mi ty otáčky padat až k následnému zhasnutí, nevíte co s tím ? 0 Quote Link to comment
JacobHot Posted March 17, 2015 Share Posted March 17, 2015 Hoj taky mi to dělá, myslel jsem si že je to altík ale ten to není(v mém případě). Spíš mě napadá klapka páč ta má když jsem ji prostříkl kontaktolem tak vše v cajku a teď mi to zase dělá. V pátek budu mít novou tak uvidíme. Dám pak vědět ;-) 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Já mám právě dávanou jinou a před měsícem seřizovanou... jak rikam za studena to nedela protoze sahara nema duvod se roztacet, ale jakmile se motor hřeje třeba na křižovatce tak jak se spustí skoro chcípá... :/ netušim čim by to mohlo být. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Měřil jsi, kolik dobíjí altík? 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Jo je to na 14nacti voltech... to jsem meril asi pred tydnem kdyz to jeste nedelalo... zkusim to pokoušet a napojit az to bude zas chcipat a uvidim ;) Zhruba do 2 hodin se ozvu 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Tak jsem měřil a když mám vypnuto měří 12,5 V. Po nastartování a vše vyplé měří 13,9-14,1 V, ale když něco zapnu (světla, ventilátor) klesne na 13,1 , ale zhruba za 1 vteřinu zas vyrovná, ale přitom jakoby motor škubne.... Teď jsem dojel k baráku a zase to kolísalo, vypl jsem světla a kolísání nikde... drželo zhruba 900ot./min. Jen při vytočení na 4tis ot. Se trošku zhouplo pod 900ot.. asi na 790ot. Ale hned se to zas stovnalo... to samé při topení na 4ku (tedy maximum) a když jsem zapnul světla na tom stabilním volnoběhu tak zas otáčky kolem 350ot./min. Jakmile vypnu zas v pohodě... tak jak to mám chápat ? Žeby tedy altík nebo ten regulátor v něm K.O. ?? 0 Quote Link to comment
JacobHot Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Tak přesně toto mi to dělá teď :-) ale já mám ještě pro efekt při studeném motoru to nejde vůbec :) a když je studená tak bez přidání plynu ani nenastartuji:) Takže uvidime v pátek. 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 ... já mám po dnešním ránu volnoběh za studena cca 1400ot./min. .... Ještě že na praxi dojedu těch pár kilometrů.... ale jak jsem snad už řekl, za studena má motor vyšší otáčky, ale nic nedělá. Drží stabilně cca 900ot. Štve mě to... Sice můžu zas nastartovat když mi to na křižovatce zhasne, ale prostě nechci... to radši budu mít lehce nohu na plynu a pak jedu..... Na pár fórech jsem se dočetl něco o volnoběžném ventilu, ale to 55kw nemaj mám dojem jen 74/75kwatovky Nechci zavrhovat tyhle motory pokud se o ně člověk stará tak určitě šlapou dobře a nejsou nijak složitý, ale já to dostal při 315tis. Kilometrech od předchozího majitele kterej se o to absolutně nestaral... :/ :/ 0 Quote Link to comment
Konny Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Nechci kecat, ale myslím, že ten volnoběžný ventil má právě 55kw :) . Jinak altík se točí volně? Vypadá to ale, podle toho, jak moc klesá to napětí, že buď regler nebo altík bude KO... 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 Co je regler ? To bude ten regulační s*áč na altíku co ? :D 0 Quote Link to comment
Konny Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Regler = regulátor a měl by být na altíku, ale přesně to nevím... ;) 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 .... mel bych mit o vikendu pujcenej budto z 1.8t 110kw nebo z 1.8 20v. Pokud budou 90 A jako ted muj tak by to mylo byt v pojode ne ? Jen doufam ze tam budou stejny drazky... 0 Quote Link to comment
Konny Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Možná by bylo lepší, nechat ten altík někde proměřit, jestli funguje tak jak má. Při tom měření se samozřejmě proměřuje i regulátor... Aby jsi nekoupil novej altík a tím to nakonec nebylo ;) 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 18, 2015 Author Share Posted March 18, 2015 No jasně... zeptám se ještě zítra mistra na praxi u autoelektrikářů jestli neví co s tím... zítra dám zas vědět zatím Ahoj ;) 0 Quote Link to comment
Konny Posted March 18, 2015 Share Posted March 18, 2015 Ten altík z 1.8(t) by měl jít namontovat, ale otázka je, jestli právě bude sedět to kolečko (nevím teď jak se tomu říká :D ), které pohání řemen... Jasně, dej vědět, jak jsi dopadl ;) 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Tak altik k dispozici nakonec nemam ani jeden... jinak dneska po nastartovani se reano za studena drzelo na 2tis.ot. a po tom co jsme to resili na praxi ale nic jsme nedokazaly vyřešit... Fakt už nevim.. Pokaždý než dám neutrál musim vypnout topení a světla aby mi to nechcíplo už nevim jak dál.. :/ Jakmile se motor trosku ohreje zacnou padat otacky... pritom chytne na škrtnutí... fakt nevím... 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Jinou klapku jsi zkoušel? 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Klapka ji davana pred mesicem jiná seřízená... hned v úvodu je to psané 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Sorry, to jsem přehlédl. A víš že je klapka určitě ok? 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Vím... zítra ji budem ještě kontrolovat přes VAG ale byla mesic zpátky nastavovaná a měněná za jinou a při rozsvícení kontrolek se nastaví... když jsemmel sundanej filtrbox a koukal na ni tak se zklopi a zas vrati do puvodni polohy.. funguje dobře 0 Quote Link to comment
maros Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Pokud jsem cetl dobre,klapa neni nova a je pouzita ? 0 Quote Link to comment
JacobHot Posted March 19, 2015 Share Posted March 19, 2015 Tak to nemusí být uplne v pohode :) taky mám doma jednu starší na které uděláš základní nastavení a funguje jak má jen když je studená:) Mimochodem to co tu popisuješ mi dělalo auto před 14 dněma a od té doby nejde udělat základní nastavení kapky a klapka má po ZN ůhel 0,4° místo 5,2°. Teď ta má funguje jen když se ohřeje a když je studená tak musím vše s lehkým plynem jinak chcípne :) zítra budu mít novou ale na dílnu se dostanu až v sobotu tak snad to bud ono a bude klid. 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 19, 2015 Author Share Posted March 19, 2015 Jak jsem již psal... zejtra na VAGu zjistim vic... doufejme že to bude klapkou... Hned co přijedu se ozvu ;) 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 20, 2015 Author Share Posted March 20, 2015 Tak jsem byl na praxi napíchlej na VAG a zjistily jsme závadu škrtíci klapky s kódem (viz. Obr.) Pak tam byla nějaká chybka immobilizeru (kterej tedy obcas zablbne ale jinak je ok) Takže je zřejmě po smrti klapka když nestíhá vyrovnávat otačky 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Ještě můžeš zkusit vyčistit potenciometr klapky a převody, ale moc šancí tomu nedávám. 0 Quote Link to comment
xxhans Posted March 20, 2015 Share Posted March 20, 2015 Ahoj, podle toho co píšeš tak by to muselo bejt v alternátoru, nebo v regulaci. Ještě to taky může dělat špatné ukostření. Já sem měl problém s kolísajcím volnoběhem a byla to kostra na motoru. Jinak aspoň z vlastní zkušenosti pokud by to nedobíjelo vůbec tak by to měla nějakou dobu stejně pokrýt baterka než by byla trop. Hoď to na vag co to píše za závady. 0 Quote Link to comment
Drobek_CZ Posted March 20, 2015 Author Share Posted March 20, 2015 Na VAGu už to bylo... a napsalo závadu na škrtící klapce s tím kódem... Ještě můžeš zkusit vyčistit potenciometr klapky a převody, ale moc šancí tomu nedávám. Kde si sehnal tenhle podrobný výpis ? 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.