Jump to content

Prachový štít zadního kotouče


xxhans

Recommended Posts

Ahoj, chtěl bych na svojí octávii vyměnit zadní prachové štíty. Už to někdo zkoušel měnit? Musím rozebrat všechno na nápravě až po čep, nebo stačí sundat brzdič a kotouč a pak se nechá šáhnout pod ten kus co je v něm ložisko a povolit šrouby? Jedná se o zadní kotoučovou nápravu.

Link to post

Vše sundat, brzdič, kotouč atd...stáhnout ložisko, sundat čep ložiska a jsi na plechu. Vyměníš plech a skládáš. Jen pozor na zadní prachovku ložiska ať si sedne správně. Je to pohoda práce, tedy když máš potředné nářadí.

Link to post

Ano, stahovák, gola sada, klíče a nemělo by tě nic překvapit. Až ho stáhneš, tak ti vnitřní prstýnek ložiska zůstane na čepu, ten tam nech + na tom prstýnku nejspíše zůstane zadní prachovka z ložiska. Tu pak opatrně sundáš a nasadíš na ložisko, to si pak ohlídej, ať ji dáš dobře. Pak to vše nasadíš zpět, dotáhneš a mělo by to být ok.

Já když před rokem měnil sérii plechy za velký z RS, tak jsem ještě ložiska lehce přimáznul vazelínou. Není to na škodu, neublíží jim to.

Link to post

Takže dneska sem se do toho postil, Docela mě překvapilo jak to šlo lehce. Všechno sem sundal na pohodu. Jedinej zádrhel byl u držáku s deskama, nechápu proč tam dávali šrouby na imbus. Když už sem to dělal tak sem hodil nový ložisko. Nejvíc mě nasralo že sem koupil originál prachovej štít a až když sem chtěl namontovat šroub co drží snímač na ABS tak sem zjistil že v tom štítu není na šroub otvor :( . Tudíž sem to dělal dvakrát :wallbash: . Jinak pro lehce vzručného domácího kutila práce na cca 2,5H při pohoda tempu. Všem zůčastněným díky za postřehy a rady.

post-30345-0-23034800-1426877826_thumb.jpg

post-30345-0-20467100-1426877857_thumb.jpg

Edited by xxhans
Link to post
  • 5 months later...
  • 5 years later...
V 20. 3. 2015 at 19:26, xxhans napsal:

Takže dneska sem se do toho postil, Docela mě překvapilo jak to šlo lehce. Všechno sem sundal na pohodu. Jedinej zádrhel byl u držáku s deskama, nechápu proč tam dávali šrouby na imbus. Když už sem to dělal tak sem hodil nový ložisko. Nejvíc mě nasralo že sem koupil originál prachovej štít a až když sem chtěl namontovat šroub co drží snímač na ABS tak sem zjistil že v tom štítu není na šroub otvor 😞 . Tudíž sem to dělal dvakrát :wallbash: . Jinak pro lehce vzručného domácího kutila práce na cca 2,5H při pohoda tempu. Všem zůčastněným díky za postřehy a rady.

post-30345-0-23034800-1426877826_thumb.jpg

post-30345-0-20467100-1426877857_thumb.jpg

Hele chlapi jaký je tam potřeba imbuák?Myslím číslo.Údajně škodáci dávají šrouby na nestandartní čísla imbusů.Ne všechny jsou v běžné sadě.Díky Mirda

Link to post
V 5. 8. 2021 at 17:12, sirius1 napsal:

Hele chlapi jaký je tam potřeba imbuák?Myslím číslo.Údajně škodáci dávají šrouby na nestandartní čísla imbusů.Ne všechny jsou v běžné sadě.Díky Mirda

Dnes jsem to udělal.Vše šlo dobře až na ty imbusy (u moji Octavky 1U2 byly zadní imbusy č.8).Nakonec po nastříkání WD40 a poklepání kladivem povolily.I ložisko šlo bez problémů sundat.Vyměnil jsem ten ochranný kryt a současně jsem dal oba nový kotouče a destičky od Deckermann.Pístík jsem dotlačil s otáčením profi-přípravkem.Nakonec po zkušební jízdě asi 10 km zjistil, že se moc hodně zahřívá zadní strana řidiče (levý zadní plechový kolo), nedal se tam udržet prst tak to pálilo.Druhá strana byla vlažná.V čem mám problém?Dík za každou radu.Mirda

Link to post
před 45 minutami, Radas napsal:

očistil jsi a namazal vodící kolíky, třmen musí chodit hladce,

Kolíky namazány všechny.Jen spodní (strana co moc hřeje) ačkoliv namazán se zadrhával (jakoby někde nakonci ho něco drželo). Druhá strana (spolujezdce) to nedělá.Tam oba třeny pěkně "jezdí".Mirda

Link to post

pokud je ten vodící kolík poškozen tak jej nahraď novým nejlépe oba dva, musí to pěkně klouzat bez drhnutí,

Předpokládám že to máš složené a v pořádku

Link to post
V 7. 8. 2021 at 8:36, Radas napsal:

pokud je ten vodící kolík poškozen tak jej nahraď novým nejlépe oba dva, musí to pěkně klouzat bez drhnutí,

Předpokládám že to máš složené a v pořádku

Včera jsem to rozebral celé a zjistil,že tam jsou odlišně vypadající vodící trny a ten spodní byl nepatrně ohnutý a trochu drhnul-neklouzal volně.Koupil jsem nový v Autokelly typ FK G087501 za 65kč.Namazal azasunul.Šel tam vsunout parádně jako do maminy.Po testovací jízdě stejné oteplení kola jako na druhé straně.Moc vám děkuji za rady a pomoc.Díky Mirda

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Tak jsem dnes rozebral nabu a zde je ložisko které při protáčení v prstech nepravidelně drhne                     sftnt 6200-2rs asi se tam dostala voda a chytlo to lišku,
    • tvoji najatí živnostníci s tebou to jste byli prý taky experti, co jsem jenom z doslechu slyšel, tak jim ukázat vše do detailu... však jste to mohli dodat celé, navrhnout typy atd..., naprojektovat a byl klid... někdo dělá marku, někdo tahá trubky, někdo dělá tohle a tohle.... Měli si koupit hotové řešení - výrobek tam si myslím, že je největší problém.... je to něco, jako kdybys na koleni vyráběl nějakej stroj.... ale víc fakt nevím, mám to jenom z doslechu.... p.s. čáslav sem neřešil já, ale kolega s bráchou..... kdybych řešil vše, tak už si neudělám ani pár dní volna.... dovolený za 5 let mě zbývá furt asi 60 dnů....
×
×
  • Create New...