Přejít na obsah

Aqua-ypsilonka :)


Doporučené příspěvky

Tahle octavka je moje první auto, vzhledem k tomu že stále studuji tak jsem hledal něco levnějšího :). Koupil jsem ji loni v létě. Rozhodl jsem se pro octavku z roku 2000, pod kapotou jí vrčí motor 2.0 AQY. Auto už toho má hodně za sebou :) a je to na něm vidět. Kupoval jsem ho při 292 000km, teď už má 304 000 :).

 

Auto má ve výbavě tak asi vše co potřebuji :

 

- automatickou klimu

- 2 přední a 2 boční airbagy

- elektricky šíbr

- všechny okna a zrcátka v elektrice

- loketka, obě sedačky s bederkou a výškově stavitelné

- palubní počítač

- alarm s hlídáním vnitřního prostoru

- dálkový centrál

- parkovací senzory

 

Auto jsem kupoval s tím, že je ve stavu, který odpovídá nájezdu a že si vše udělám spíše sám podle sebe :). Auto nebylo v minulosti havarované, má však ťukance z parkoviště, oba přední blatníky jsou ve spodní části zhnité, tak stejně začínají zadní lemy. Těsně před koupí byla měněna lambda sonda a čitlo klepání klikového hřídele.

 

Po koupi během doby co jí mám jsem si vyměnil a poopravil tyhle věci:

 

- komplet nový výfuk od katu dál, kat sem sundal ze svodů a zavařil dírku před ním :)

- musel jsem vyměnit zadní kotouče a destičky protože po probrždění na dálnici se mi ty zadní kotouče normálně rozsypaly tím jak se zahřály z nich odprysky kusy koroze, brzdy jsem koupil bremba + destičky textar

- koupil jsem i přední kotouče a destičky, zatím jsem je neměnil, protože brzdy ve předu byly asi nedávno vyměněné a auto asi déle stálo, jak jsem s tím začal lítat, tak si sedly a vše je OK

- popískávání řemenu jsem nemohl unést, proto jsem vyměnil řemen a byl poměrně dlouho klid

- s tím, že jsem auto koupil na zimákách jsem musel pořešit letní kola, protože nějak nezbyly finance tak jsem pořídil rok jeté 15´´ disky a na ně jsem koupil pláště dunlopy

- musel jsem si koupit diagnostiku protože auto špatně startovalo a v servise chtěli jen za diagnostiku astronomické částky

- potkala mě výměna regulátoru paliva, kolínka na měrku oleje, čidla teploty chladící kapaliny, spínače brzdovek, dále sem koupil nové svíčky

- po zahřání se stávalo že auto bylo cítit spáleným olejem, blok byl zezadu mastný, proto jsem všechno vyčistil, koupil nové těsnění pod ventil dekl a je klid

- bylo potřeba vyčistit klimu, protože takový hnus jsem dlouho necítěl :(

- při odjezdu na dovolenou se mi posral přerušovač směrovek, tak jsem nějak dojel :D a hned po příjezdu sem ho měnil

- zjistil jsem že koncentrát chladící kapaliny byl jen do -2°C :( nechápu. Takže komplet výměna kapaliny, teď už vše ok

- když jsem auto koupil nešel spárovat klíč s jednotkou, v servise chtěli za opravu 3000,- z důvodu vadné komfortní jednotky, to jsem odmítl, problém byl v tom, že klíč vysílal sice signál ale strašně slabě, nicméně ten přístroj na kontrolu klíčů to detekoval, celý jsem ho rozdělal a pod lupou jsem našel studený spoj, který jsem asi po půl hodině zaletoval a najednou je vše funkční :) 5 litrů ušetřených ;)

- v autě se spouštěl alarm, byly vadné mikrospínače v zámcích, nicméně po výměně alarm fičí jak má, stále ještě nesvítilo světlo při otevření dveří, vykopal jsem z auta komfortku a tam jsem opět našel to co jsem hledal - studený spoj na zpožďovacím relátku, opět snadná oprava. Ještě to ale nebylo ono, svítili dvě části světla a jedno né, i když žárovka byla v pořádku. Celé jsem to rozdělal a tam bylo třeba zase vyčistit kontakty, které byly někde zaoxidované. Až potom jsem byl spokojen.

- na podzim mě potkala nepříjemná věc, točím volantem a slyším chrochtání, bylo málo oleje v servu. Vlezl jsem si pod auto a vidím mastné manžety na převodce, říkal jsem si žě doleju olej a chvíli ještě pojezdím, no pojezdil jsem asi týden a bylo to zas vyteklé, pak jsem dolil a než jsem dojel z parkoviště domů tak to bylo zase prázdné. Koupil jsem úplně novou převodku od Jeldy, tak snad bude na dlouho pokoj, olej jsem dal taky origo co tam patří tak to beru za uzavřenou věc :D. Udělal jsem geometrii a spokojeně jezdil.

- z takové te kosmetiky jsem si vyměnil zadní světla za faceliftové, koupil jsem přes inzerát z netu, jak známo lidé jsou různí, po telefonu jsem se ptal v jakém jsou stavu, prý v zánovním, nepoškozené, domů mi došly obě světa prokopnuté, takže opět zklamání, borcovi už jsem se nedovolal ... alespoň patice byly okej, tak jsem koupil světla od depa, tak uvidíme. Přední jsem rozebral, vyčistil paraboly i skla a koupil žárovky od Osramu - nightbreaker, když srovnám s autem od tatíka, tak nebe a dudy, fakt super proměna :), když už jsem zkrášloval zadek, tak jsem koupil rovnou i dva nové znaky.

- v zimě se mi stala další blbost, přítelkyně mi jela se zataženou ruční brzdou :( měla ji dole ale byly zamrzlé lanka, kotouče to nakonec nějak rozdýchaly, ale pískají :). Lanka jsem vyměnil za nové a je klid

- do boje proti mlátícímu stabilizátoru jsem poslal nové lůžka ;) ale jen dočasně

- s příchodem pochmurného počasí to chtělo nové stěrače, tak jsem si ze zkušeností dopřál Bosche aera

- na začátku jsem koupil nový řemen, no v zimě to opět začalo pískat, vypadalo to na alternátor, proto jsem si udělal repasi, ložiska SKF, nový regulátor napětí kvůli uhlíkům a rotor jsem v soustruhu zarovnal, bohužel to pomohlo jen velmi málo, píská to tam někde stále (ne z altíku)

- koupil jsem nové nevylámané ofuky do palubky

 

Tohle už do oprav nepatří, jsou to spíše úpravy, takže:

- nové repro MAC Audio + MDF podložky do předních dveří, nové rádio Kenwood

- Koupil jsem si černý koberec a všechny plasty do interiéru z faceliftu, loketku a tapece, bohužel zadní tapece na kombi a tak stejně i gumy :(. Ty musím někde sehat, asi z anglána, ať za to nedám majlant.

 

 

Do budoucna chci realizovat toto:

- už mám doma kompletní sadu silentbloků do náprav od powerflexu, vzal jsem hned předek i zadek, protože zadek je dle mého dost nejistý

- se silentblokama půjdou na auto i nové tlumiče

- chtěl bych buď předělat na facelift nebo koupím přední čiré světla

- auto částečně půjde do laku (blatníky nové, na kapotě jsou drbky od kamínků, a nárazník se musí povařit, tak to vezmu vše při jednom)

- nějaký spoilerek na kufr, asi origo RS

- je třeba využít obsah a dát alespoň koncovku na výfuk

- chtěl bych sedačky polosporty z golfa v černé

- disky spider

- opravit zrcátko řidiče, protože asi po měsíci už jsem mohl mít z auta kůlničku na dříví, naštěstí se na cestu vešly tři auta a nějaký superman co předjížděl mi jen těsně lízl zrcátkem, nicméně to byly centimetry

 

- výměnit řemenici na klikovce, asi je ojetá a proto píská ten řemen

- pořešit spotřebu oleje, protože je moc vysoká

 

 

Jo jo je toho hodně :) a ještě mě toho spoustu čeká, no ale důležité je, že mě to vrtání se v tom baví. Když už jsem se do toho dal, tak to dotáhnu do konce.

 

post-43956-0-48466800-1426859712_thumb.jpg

post-43956-0-11103000-1426859721_thumb.jpg

post-43956-0-98802000-1426859730_thumb.jpg

post-43956-0-20863000-1426859741_thumb.jpg

post-43956-0-61580400-1426859751_thumb.jpg

post-43956-0-60289100-1426859762_thumb.jpg

post-43956-0-84456700-1426859813_thumb.jpg

post-43956-0-58929300-1426859825_thumb.jpg

post-43956-0-05840500-1426861540_thumb.jpg

post-43956-0-19755700-1426861549_thumb.jpg

post-43956-0-60029700-1426861559_thumb.jpg

post-43956-0-56585200-1426861573_thumb.jpg

post-43956-0-95386500-1426861582_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Vítej mezi náma, no celkem slohovka co jsi napsal, ale přečetl jsem to a musím říct, že jsi odvedl pořádný kus práce a jde vidět, že tě to auto fakt baví a tak to má být :palec:

 

Přeju ti, ať se ti daří s úpravama a celkově ať octa slouží bez větších závad mnoho kilometrů a už teď jsem zvědavej na další postup při úpravách a případných opravách ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Tak přes víkend jsem si udělal prostor a věnoval jsem se autíčku. Koupil jsem tlumení do dvěří a kompletně je vytlumil, což teda podstatně zlepšilo projev repráků, hlavně tomu přibyly trochu basy. Jinak jsem na auto nahodil kola, které jsem si pořídil. Nechal jsem je nakomaxitovat, ale z výsledku mám takové smíšené dojmy. Dva disky jsou lepší a dva horší, týpkovi se to moc neslilo, takže to je takové nemastné, neslané. Pokračovat budu na podvozku, už mám pružiny a komplet silentbloky, chybí mi ještě tlumiče a kuláky, ty snad budou příští měsíc :).

post-43956-0-37443400-1431976364_thumb.jpg

post-43956-0-38451500-1431976385_thumb.jpg

post-43956-0-76433400-1431976404_thumb.jpg

post-43956-0-95556600-1431976416_thumb.jpg

post-43956-0-54534700-1431976462_thumb.jpg

post-43956-0-19722700-1431976478_thumb.jpg

post-43956-0-95700000-1444032875_thumb.jpg

post-43956-0-25487900-1444032888_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No strašně se těším na léto až budu mít čas a pustím se do laku a zbavím se těch větších kosmetických bolístek :). Jinak pružiny jsou to HR -35/35, tlumiče k tomu hodím Bilstein B4. Ty silentbloky jsou strongflexy, tak uvidím jaké to bude když se to spojí dohromady. Co se týče toho motoru, tak jsem spokojený. Ten pohodový styl ježdění mi sedí, nevadí mu nížší otáčky, člověk nemusí moc řadit, prostě jede :). Najezdil jsem s ním od koupi asi 15 000 km. Jezdil jsem hlavně na vysokou, většinou po dálnici, ve čtyřech lidech, plný kufr. Jezdím pohodičku tak 100-110 a spotřebu mám okolo 6,6 litrů na 100km. Opačná situace jsou popojížděčky kolem baráku, to si v létě vezme klidně i 8,5-11lirů :). Dlouhodobou mám ale 7,5l takže na to všechno je to v pohodě.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Po nějaké odmlce se vyskytl problém s centrálem, když jsem nastoupil do auta, tak sem cítil smrad z elektriky :), pak už nešlo zamknout ani odemknout centrálem, jediné co funguje na centrál je kufr. V komfortce je slyšet cvakání, směrovky bliknou, ale auto se nezamkne. Ani klíčem, ani dálkou, ani když ho zamykám na panelu vevnitř. Nějaké nápady co s tím? :)

Odkaz ke komentáři

Tak jsem to už vyřešil, i když jsem to celé rozdělal, vypadalo to okej, kablíky v pohodě, nakonec problém v pojistkovce na pozici č. 14 :). Pojistka vypadala o.k. ale při proměření byla přerušená, nevím kde, hlavně že už to frčí. Včera jsem se pustil do přestavby na facelift a celkové generálce předku, tak snad se povede. Jen nevím jestli měnit výztuhu za face, nemůžu ji sehnat za nějaké rozumné peníze, na živo jsem ji ještě neviděl, tak nevím jestli je to až takový rozdíl, nebo jestli nějak upravit tu původní.

post-43956-0-23444500-1435931605_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Tak kluci, včera jsem se vrátil z Chorvatska, byl to trochu mazec, v pátek odpoledne jsem jel a ve čtvrtek při finální výměně oleje, což měla být poslední věc abych mohl jet, mi praskla plastová příruba na bloku, hned jak se natlakovala voda. Naštěstí jsem ji asi v pátém obchodě sehnal, auto složil a hlavně šťastně dojel. Pak tady hodím pár fotek jak to všechno probíhalo, i když něco budu dělat znovu :).

Odkaz ke komentáři

Tak tady jsou nějaké ty fotky z úpravy :). Jenom dokutím ty blinkry, pak bohužel musím přelakovat jeden bok, blatník a kapotu, protože lak po týdnu totálně zmatněl, lakýrník mi povídal že to je prý tím že jsem to dělal ve velkém teplu, mělo by to stačit přelakovat čirým lakem, tak uvidíme.

post-43956-0-74278200-1439049109_thumb.jpg

post-43956-0-08908500-1439049284_thumb.jpg

post-43956-0-14270400-1439049851_thumb.jpg

post-43956-0-44775400-1439049944_thumb.jpg

post-43956-0-37648600-1439049995_thumb.jpg

post-43956-0-14839300-1439050169_thumb.jpg

post-43956-0-41211600-1439050230_thumb.jpg

post-43956-0-54663900-1439050287_thumb.jpg

post-43956-0-96120000-1439050351_thumb.jpg

post-43956-0-97615500-1439050427_thumb.jpg

post-43956-0-75093700-1439050483_thumb.jpg

post-43956-0-53007800-1439050530_thumb.jpg

post-43956-0-89577300-1439050600_thumb.jpg

post-43956-0-09230900-1439050674_thumb.jpg

post-43956-0-38199900-1439050724_thumb.jpg

post-43956-0-30961600-1439050773_thumb.jpg

post-43956-0-92488300-1439050851_thumb.jpg

post-43956-0-80078000-1439050957_thumb.jpg

post-43956-0-19499400-1439051106_thumb.jpg

post-43956-0-59495500-1439051212_thumb.jpg

post-43956-0-61612900-1444033004_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No takže sem konečně dodělal blinkry tak jak jsem chtěl, myslím že se mi to povedlo suprovně slepit, zatím se nemlží, protože hned po nahození na auto začalo pršet a to co padá z nebe za svinstvo to snad není ani možné :). Nahodil jsem si i nové boční blinkříky takže jsem zatím spokojený. Dopoledne jsem si na soustruhu utočil jednu podložku pod pružiny dozadu tak snad už nebudu jezdit furt jak v zátahu :D.

post-43956-0-67818200-1439644091_thumb.jpg

post-43956-0-82644700-1439644139_thumb.jpg

post-43956-0-71983900-1444033103_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Takže minulý týden jsem nahodil dozadu podložky pod pružiny, mohl jsem je udělat ještě vyšší, teď jsou 15mm a je to málo, sneslo by to trochu více, spíše pouvažuju o nižším uložení dopředu. Jinak dneska jsem si udělal výlet do Brna, pohodová předpisová jízda a spotřeba vcelku slušná :). Příští týden chci vyměnit zesilovač na anténu a pustit se do té opravy laku, tak snad se zadaří ;).

post-43956-0-12174400-1441223284_thumb.jpg

post-43956-0-80405100-1441223359_thumb.jpg

post-43956-0-35871400-1441223396_thumb.jpg

post-43956-0-93866800-1441223407_thumb.jpg

post-43956-0-98892800-1441223418_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Konec léta byl u mě ve znamení popravek a menších změn :). Místa na autě, které mi zmatněly už jsou znovu nalakované a konečně se to leskne tak, ja by mělo. Rovnou jsem přestříkal i stěchu, takže do celolaku mi chybí jen páté vrata a dveře.

Doma jsem měl delší dobu koupenou novou anténu, protože v té mé asi odešel zesilovač, takže jsem musel rozdělat strop. Nedalo mi to a stropnici jsem načernil :), ostatní plasty stříkl spešl sprejem tak by to mělo být dobré a nemělo by se to loupat ;) tak uvidíme co to časem udělá. Výsledek nejde moc nafotit, ale já jsem nadmíru spokojený :). Jediné co jsem trochu posral je těsnění kolem šíbru, to musím poopravit, protože sem ho tam cpal a nechtělo mi tam vlézt :ph34r: .

Jinak co se týče ještě interiéru tak jsem tam nahodil nové sedačky, tak konečně nesedím jak pecka ve vlaku :P.

Z auta jsem shodil tažné, protože ho nevyužiju a doma máme další auto, které tažné má, jenže tak hladká prdelka se mi nelíbila, takže jsem navařil novou koncovku, která byla univerzální s jedním vstupem, takže po menší celodenní úpravě ji mám na autě a myslím že mu sluší :palec: :palec: :palec: .

Trochu se i změnil zvuk výfuku, takže super :prcprc: .

post-43956-0-26788900-1444034179_thumb.jpg

post-43956-0-27826200-1444034193_thumb.jpg

post-43956-0-78645900-1444034231_thumb.jpg

post-43956-0-12013300-1444034243_thumb.jpg

post-43956-0-48421600-1444034253_thumb.jpg

post-43956-0-04111400-1444034265_thumb.jpg

post-43956-0-30257900-1444034274_thumb.jpg

post-43956-0-18680500-1444034286_thumb.jpg

post-43956-0-92680200-1444034300_thumb.jpg

post-43956-0-50619400-1444034309_thumb.jpg

post-43956-0-51543600-1444034325_thumb.jpg

post-43956-0-64744700-1444034336_thumb.jpg

post-43956-0-30404600-1444034350_thumb.jpg

post-43956-0-10140700-1444034362_thumb.jpg

post-43956-0-82786400-1444034371_thumb.jpg

post-43956-0-46304400-1444034382_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...