Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
vittorio

TURBOBENZÍNEM EFEKTIVNĚ DÍL Č.1 : Úvod, benzín vs.nafta apod.

Recommended Posts

TURBOBENZÍNEM EFEKTIVNĚ DÍL Č.1 - Úvod, benzín vs.nafta apod.

 

V návaznosti na seriál článků o úsporné jízdě přidáváme seriál článků o jízdě s turbobenzínovými motory, které jsou stále opředeny mnoha mýty mezi motoristy. Pojďme se tedy podívat, jak jsou na tom moderní benzínové motory.

 

tsi_motor_resized200x200.jpg

 

http://www.octaviaclub.cz/clanky/turbobenzinem-efektivne-dil-c1-uvod-benzin-vsnafta-apod-841.html

Share this post


Link to post

otazka, co bude v dalsom dieli :lol: Inak mam 1.8T ,samozrejme chip a "nejake" hardwareove upravy ,ale az sa cudujem,ako je teraz ten motor usporny. Ak idem usporne, neponahlam sa,nevytacam, tak v meste na 60km/h tacho to zerie 5,8 az 6,3l/100km v zavislosti od terenu. Okresky na 100km/h tacho idem krasne za 6l/100km. Pri 130km/h tam mam 7,1 az 8,5l/100km v zavislosti od terenu a poveternostnych podmienok.

Ja si teda nestazujem :palec: A vsade tam ,kde potrebujem ,mam dostatok vykonu a usmev na tvari.

Samozrejme,ze to su okamzite hodnoty - ak idem eko jazdu,hladam si najlepsi prevodovy stupen a otacky, kde to zerie najmenej, ale motor netrpi.

Share this post


Link to post

když se to řeší jak se to generačně mění, jak je to pokud neberu kombinovanej, ale městskej provoz? Tam mi přijde že je rozdíl mezi naftou a bénem největší, a když vezmu kolik motohodin, protože v koloně to o km není trávím v aute, zajimá mě tohle

přeci jenom nákup nového se bliží

Share this post


Link to post

Jime, tam záleží na objemu, 1,2 a 1,4 tsi jsou na tom dobře, vyšší objem pak už dost benzínu sežere, pokud tedy uvažuju čistě o městu,

jinak jsem zvědav, protože sám s TSI jezdím a vím za kolik se dá ...

ale co je fakt, musí se u toho přemýšlet a záleží na všem možném, včetně rozměru kol, nafta je na tohle více "imunní"

Share this post


Link to post

Tak ono z hlediska financí je to jednoduché. Vzít předpokládaný rozdíl spotřeb zvažovaných aut, třeba stylem údaj dle Spritmonitor + 10%, (zohledňující větší podíl města) a dle běžného nájezdu spočítat potenciální roční úsporu. A tu srovnat s cenovým rozdílem (příplatkem) za nafťák, tzn. kolik let je potřeba jezdit, aby člověk začal "šetřit".

 

A v druhém kroku bych to ještě porovnal s TCO za celou dobu předpokládaného používání auta, protože pak s ohledem na jeho cenu a nájezd může vyplynout, že jde třeba o rozdíl v TCO ve výši 5% ....

Share this post


Link to post

V zásadě souhlas, pro běžnýho člověka dneska nafta prakticky nemá smysl. Rozdíl v kupní ceně a návratnost v řádu let...navíc u nafty odejde časem DPF a novej bude stát ranec. Takže o naftě bych uvažoval pouze v případě, kdy bych jezdil jako obchoďák a natočil aspoň 50tis km ročně. A každý tři roky vyměnil auto za nový.

 

Na druhou stranu, když se tak opěvují TB motory, vyzdvihuje se překotný vývoj a úspory paliva (v souvislosti s downsizingem), slušelo by se dodat taky druhou stranu mince - a to poněkud problematickou spolehlivost, což je obzvláště u TSI docela na místě. Jasně, nic není stoprocentní, ale těch průšvihů kolem TSI je v poslední době poměrně dost. A není to jen o anonymních komentářích na netu, ale stačí se pobavit s reálnýma lidma, kteří ty auta mají a poslechnout si, čím si prošli. Konec konců i tady na fóru je dost lidí, kteří ví o spolehlivosti 1.8 TSI svoje. O těch malorážkách typu 1.2 TSI ani nemluvě.

 

Takže úspora paliva ano, solidní výkon a příjemný projev ano, ale jestli je to vždycky výhra...o tom už by se dalo diskutovat :)

Share this post


Link to post

Co se týká spolehlivosti, tak je zde jeden zásadní problém A to relevantnost a objektivnost nějakých podkladů. Je totiž pochopitelné, že zde již začíná fungovat statistika a zákony velkých čísel.

 

Stačí se podívat na náš trh a skladbu vozového parku dnes a třeba před pěti a 10 lety, kolik tady jezdilo a jezdí TB motorů, ten nárůst bude možná exponenciální. Podobně třeba zde na foru, kolik lidí takový motor mělo v době jeho vzniku vs. dnes? Už jen to prostě dává logický předpoklad, že dnes tady bude minimálně o řád více lidí, kteří mají/znají nějaký problém, než před 10 lety.

 

Ano, TSi si nese určité stigma, ale i zde je nutné zohlednit to, že i dnes, nemluvě o letech minulých, protože VW na ně v masovém měřítku přešel jako první, tvořily možná drtivou většinu TB prodaných na našem trhu a zřejmě ještě dnes, když vezmu koncern vs. veškeré ostatní značky, tak TSi bude stále dominovat. Tudíž když má někdo s TB motorem problém, tak si tipnu, že statisticky tak ze 75% (nebo dokonce víc?) prostě vlastní nějaké TSi.

 

Ve Evropě byl třeba podobný problém medializován u 1.6THP (BMW/Peugeot), zatímco u nás to zapadlo. Proč je nasnadě. Takových aut u nás možná jezdí pár set, zatímco TSi už možná statisíce a další tisíce přibývají každý měsíc. Jsou TB motory od Fiatu, Oplu, Renaultu skutečně spolehlivější? Asi těžko říct, protože opět, jejich počet na našem trhu bude proti koncernu zlomkový.

 

Když vezmu jen koncern, tak s názory na problematickou nebo horší spolehlivost se můžeme setkat třeba u 1.4 16V 74kW (u nás taky ve své době kusovka), u TDi obecně po přechodu na PD, i když u rotaček byly váha vzduchu nebo zatuhlé lopatky také téma. Podobně také masově rozšířená 1.2 HTP. A třeba 2.0 TDi PD 125kW bývá ke koupi jednoznačně nedoporučován. a když člověk čte různé testy ojetin (Auto, Tipcars ...), tak prakticky u každého auta se tam nacházejí motory různých konstrukcí, včetně TDi, atmosfér, které nejsou z různých technických a konstrukčních důvodů doporučovány, často pro vysokou pravděpodobnost fatálních závad. A někde je takových motorizací klidně až polovina.

Share this post


Link to post

Jo, problém čas od času potká každou značku. U VW je to IMHO o to horší, že se i ke všeobecně známým problémům staví dost odmítavě a člověk aby se v servisu kvůli všemu dohadoval a často neúspěšně. Kolik majitelů 2.0 TDI BMN muselo zaplatit vstřiky ze svýho, než škodovka vyhlásila po 6ti letech!!! od zahájení prodeje oficiální svolávačku. Extrémní spotřebu oleje u (1.8) TSI taky pořád odmítají řešit s odkazem na jejich normu (1l oleje na 1000km), což je celkem úlet.

 

Jinak o TSI se nemluví jen u nás... http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw-trapi-spotreba-oleje-pojistovna-uz-je-nepojisti/

Share this post


Link to post

Benzin je benzin...Jízda v mé Oktávii 1,8 TSI je pro mne stále lákavou záležitostí.

Ani nevím proč, snad proto, že celý život mi voněl letecký petrolej.

Share this post


Link to post

chalani, kazdy tu spomina spotrebu a vykony....

ja si neviem pomoct, v kazdom jednom tsi, co som sedel (ci uz ako spolujazdec alebo tester) mi pripadalo, ze to "slabo taha" - teda na rozdiel od 2.0 tdi 103kW (ktoru mam)...

pozrel som do parametrov krutiaceho momentu a hned je to jasne.... spytam sa => ktory TB dokaze vymackat zo seba 320Nm ako napriklad 2.0 tdi 103kW? myslim, ze ta 1.8 tsi dava 250Nm, tolko dava 1.6 tdi cr 77kW, a to je fakt velka bieda.....

na 320Nm treba aspon 2.2 (?) TB... a to uz bude aj stat, aj zrat....

Share this post


Link to post

Díky za pěkný článek, už se těším na další díl. Vzhledem k tomu, že jezdím v OIII 1,8, tak jsem zvědavý na srovnání s mojí spotřebou. Ke srovnání benzin vs. nafta: v neprospěch nafty hrají i vyšší servisní náklady.

Share this post


Link to post

chalani, kazdy tu spomina spotrebu a vykony....

ja si neviem pomoct, v kazdom jednom tsi, co som sedel (ci uz ako spolujazdec alebo tester) mi pripadalo, ze to "slabo taha" - teda na rozdiel od 2.0 tdi 103kW (ktoru mam)...

pozrel som do parametrov krutiaceho momentu a hned je to jasne.... spytam sa => ktory TB dokaze vymackat zo seba 320Nm ako napriklad 2.0 tdi 103kW? myslim, ze ta 1.8 tsi dava 250Nm, tolko dava 1.6 tdi cr 77kW, a to je fakt velka bieda.....

na 320Nm treba aspon 2.2 (?) TB... a to uz bude aj stat, aj zrat....

 

S tabulkovými hodnotami točivého momentu máš sice pravdu, ale takové 1.8 TSI má maximum točivého momentu v daleko větším rozsahu otáček. Takže když to tvoje TDI už "umře", tady to táhne vesele dál. A srovnávat to s 1.6 TDi fakt nejde, ta zase nemá patřičný výkon. Vím o čem mluvím, řídil jsem je všechny.

 

Share this post


Link to post

chalani, kazdy tu spomina spotrebu a vykony....

ja si neviem pomoct, v kazdom jednom tsi, co som sedel (ci uz ako spolujazdec alebo tester) mi pripadalo, ze to "slabo taha" - teda na rozdiel od 2.0 tdi 103kW (ktoru mam)...

pozrel som do parametrov krutiaceho momentu a hned je to jasne.... spytam sa => ktory TB dokaze vymackat zo seba 320Nm ako napriklad 2.0 tdi 103kW? myslim, ze ta 1.8 tsi dava 250Nm, tolko dava 1.6 tdi cr 77kW, a to je fakt velka bieda.....

na 320Nm treba aspon 2.2 (?) TB... a to uz bude aj stat, aj zrat....

 

2.0 TSI má 350 Nm :)

Share this post


Link to post

Také k tomu něco napíšu:

Nesouhlasím s tímto- A objektivně jediným z těchto parametrů, ve kterém je dnes přeplňovaný diesel lepší než přeplňovaný benzín, je skutečně pouze spotřeba.

Chtěl bych k tomuto říct,že to není až tak pravda.Mám Golfa 1,4TSi 90 KW,Octu 2 1,9 TDi 77 kwn a Supa 125 KW nafta-bezpečnější se cítím s nafťáket,protože jeho zátah je daleko daleko lepší,bezpečnější předjíždění a to má menší výkon(myšleno Octu)

Ty udávané spotřeby v tabulkách??Nevím,moc m nesedí a jsou dělány snad u motorů na brzdě.Když jezdím s Octávii městský provoz a nehlídám se nad 6 se nikdy nedostanu,u Golfa 8,5.Ano,u Golfa je kombinovaná 6,7,ale u octy 4,9 při stejném způsobu jízdy,superb má 6,2.

Navíc mám servis a kolik TSi k nám jezdí...je to děs.50.000 a potkané motory(za poslední měsíc Tiguan 1,4 TSi a Fabia 1,2 Tsi).Nevím,že by naf´táky trpěly takovými problémy.Jejich životnost bězně dosahuje půl mega,ale věřím,že až se vychytají mouchy-což se asi přechodem z řetězu na řemen pomalu děje,budou TSi motory mít budoucnost.Narovinu,když jedu do města nebo kolem komínu,beru benzína i když více žere,protože kultivovanost jeho chodu je balzám.Sice CR u Supa je také tichoučký,ale....

Osobně TSi motorům fandím,ale a´t to soudruzi dotáhnou do konce.

 

Share this post


Link to post

Jenže ty, stejně jako o pár příspěvků výše Mike 007 zmiňujete subjektivní "pocit" zrychlení, který vychází z toho, jak moc lineární nebo nelineární má ten který motor průběh křivky točivého momentu. Tzn. nafťák tím, že v určitých otáčkách "umře" budí dojem, jak v těch nižších jel super. Běžný přeplňovaný benzín má ovšem průběh krouťáku velmi, někdy zcela plochý, takže tam prostě nic nejde moc pocitově srovnávat, protože motor zabere a velmi plynule táhne klidně až do omezovače. Když si vezmu moji starou 1.8T, tak po přesednutí i do obyčejné 1.9TDi 66kW jsem měl díky turbokopanci také pocit, "že to jede", jenže reálná dynamika byla s bídou poloviční.

 

Když ovšem srovnáš reálnou maximální dynamiku 1.4TSi s 1.9TDi , o které hodně vypovídá sprint, kde předpokládám i u TSi je nutno řadit za 3, tak zde je to rozdíl třídy ve prospěch TSi (9,7 vs. 11,8 dle oficiálních údajů pro OII) a odráží tak významný rozdíl ve výkonu obou aut, který je vzhledem k průběhu navíc ještě větší, než říká suché číslo, protože u TSi je maximum výkonu velmi široké, zatímco TDi ho má typicky jen ostré, bodové. Čímž netvrdím, že v některých případech při měření pružnosti nemůže jet v určitém rozsahu rychlostí a při určitém zařazeném rychlostním stupni TDi stejně nebo lépe (v oblasti okolo 2.000 ot. je to pravděpodobné), ale na maximu (typicky předjíždění) bohužel výrazně ztrácí. Druhá věc je ta, že tento motor má údajně místo deklarovaných 77kW často až o 10kW více, což pak reálné srovnání staví do úplně jiné roviny.

 

Spotřeby jsou ze Spritmonitor, kdy u TDi je tam běžně několik set uživatelů. Tudíž pokud ty jezdíš výrazně pod ně, tak to znamená, že prostě jezdíš jinak než průměrný uživatel dané motorizace (styl, profil a délka trasy, poměr město/dálnice, průměrná rychlost atd....)


chalani, kazdy tu spomina spotrebu a vykony....

ja si neviem pomoct, v kazdom jednom tsi, co som sedel (ci uz ako spolujazdec alebo tester) mi pripadalo, ze to "slabo taha" - teda na rozdiel od 2.0 tdi 103kW (ktoru mam)...

pozrel som do parametrov krutiaceho momentu a hned je to jasne.... spytam sa => ktory TB dokaze vymackat zo seba 320Nm ako napriklad 2.0 tdi 103kW? myslim, ze ta 1.8 tsi dava 250Nm, tolko dava 1.6 tdi cr 77kW, a to je fakt velka bieda.....

na 320Nm treba aspon 2.2 (?) TB... a to uz bude aj stat, aj zrat....

 

Točivý moment je sice pěkný ale rozhodující pro dynamik a maximální jízdní výkony auta je výkon. A zde je točivý moment pouze jednou jeho složkou. Resp. takto - když u auta znáš výkon motoru (bez dalších údajů), tak zhruba víš, jak pojede. Když znáš jen krouťák, neřekne ti to vůbec nic.

Share this post


Link to post

Tak já celý měsíc teď jezdil s 1,4 tsi okresky, hlavní, bez dálnice a za celý měsíc jsem na 5,8 spotřebou, já si tedy na TSI stěžovat nemůžu, ano už je někdy slyšet řetěz rozvodů, ale prostě těch 40.000 km ještě počkám a pak nechám na 200.000 km udělat rozvody, i kvůli vodní pumpě, která trochu sákne.

Ono to chce taky správně využívat vlastností TSI a sám za sebe můžu říct, že jsem se s tím musel sakra naučit jezdit ....

Share this post


Link to post

no já točím do 7000 otáček když potřebuji vykon, běžně jezdím 2000-3000 otáček a to je moje ježdění s TSI 1.8....

a dynamika je neposatelná. Dáš plnej na 2500 otáček a prostě to krásně točíš do 7000 otáček, to sem si u 2.0 TDI CR mohl jenom nechat zdát.

Když tankuji N98 od benziny, tak tak to žere o 0,3 litru - 0,5l více než když vezmu obyč N95 a cvrknu tam třeba VIF. asi by bylo potřeba přenastavit jednotku lepší benzín, nevím, nerozumím tomuhle. máte někdo s tím zkušenost? Motosman mě tuhle zkušenost potvrdil.

Edited by marekczek

Share this post


Link to post

Ale proč točit do 7000??právě kouzlo TDI je v tom,že mají vysoký krou´ták v nejčastěji používaném spektru.Když jedu 90 na pětku a chci předjet,stačí šlápnout.U TSI podřadit a pak šlápnout a ta dynamika tam prostě není.Pokud se bere v úvahu běžný provoz,tedy 50/90/130 je na tom TDi prostě líp.Není potřeba tolik podřazovat,když chceš rychle zrychlit :-)

Ano,okresky 5,8,to beru.Já jel na Slovensko,cca 200 km,běžný provoz jako každý a jel jsem za 5,6.Z předchozím manželčiným Golfem 1,9 TDi-PD 3,9,ta samá trasa.Ale oněch 5,6 je super spotřeba,ze Superbem jsem se dostal jen o pár deci míň.

Jen vyloženě město TSíčkům moc nesvědčí.Beru město jako město,né města,kde se najede na okruh a jede se "X" km po okruhu a pak z města ven na okresku,kde člověk zas jede "plynule"

Share this post


Link to post

Ale proč točit do 7000??právě kouzlo TDI je v tom,že mají vysoký krou´ták v nejčastěji používaném spektru.Když jedu 90 na pětku a chci předjet,stačí šlápnout.U TSI podřadit a pak šlápnout a ta dynamika tam prostě není.Pokud se bere v úvahu běžný provoz,tedy 50/90/130 je na tom TDi prostě líp.Není potřeba tolik podřazovat,když chceš rychle zrychlit :-)

Ano,okresky 5,8,to beru.Já jel na Slovensko,cca 200 km,běžný provoz jako každý a jel jsem za 5,6.Z předchozím manželčiným Golfem 1,9 TDi-PD 3,9,ta samá trasa.Ale oněch 5,6 je super spotřeba,ze Superbem jsem se dostal jen o pár deci míň.

Jen vyloženě město TSíčkům moc nesvědčí.Beru město jako město,né města,kde se najede na okruh a jede se "X" km po okruhu a pak z města ven na okresku,kde člověk zas jede "plynule"

Jenže třeba právě 1,8 TSI v OIII má nejvyšší krouťák (250 Nm) od 1250 do 5000 otáček, což je podle mě mnohem efektivnější využití otáček, než v TDI, kde je sice zátah také odspoda, ale krouťák umírá lehce nad třemi tisíci... Tím nechci snižovat výhody nafty, jen si myslím, že TSI v dnešním provedení TDI velmi dostihuje. A tam, kde TDI už musí řadit na čtyřku, já v TSI sotva dávám trojku. Takže vůči zpřevodování bych řekl, že má navrch TSI.

Share this post


Link to post

Jo,ale je to také o obsahu né jen o výkonu.

Pamatuji se,kdy jsem srovnával Fabii 1,4 a Octu 1,6,oba shodně 74 kw.Zdálo se mi a myslím,že ne jen zdálo,že 1,6 jela o mnoho líp.

Proto nejsem moc zastáncem malých obsahů,kde je nahoněn výkon turbem.Pak to zatížíš a řekneš si--sakra,kde je ten výkon??

Pak by i kamióny dělali v benzínu :-),což je nesmysl.

Share this post


Link to post

Po fyzikální stránce je to čistě o výkonu a jeho průběhu. Technické detaily a provedení (objem, přeplňování, počet válců nebo ventilů, palivo ...) jsou z tohoto pohledu naprosto irelevantní. Pokud je výsledek, tzn. výkon a jeho průběh shodný, při shodné hmotnosti a odpovídajícímu zpřevodování, tak auta pojedou obdobně. A je jedno, že první bude atmosférický šestivál a druhé třeba litrové biturbo ...

 

A jak sám opět píšeš, něco se ti "zdálo". Klidně se koukni do technických údajů, ale byl bych překvapen, pokud by tak o metrák lehčí Fabka nebyla živější než Okta (bavím se o jízdě na maximu). Jde o to, že oba motory měly stejný výkon, ale rozdílný průběh díky 8V vs. 16V konstrukci, což praxi znamenalo naprosto odlišnou práci s převodovkou, pokud jsi chtěl obdobnou dynamiku, tzn. Fabii bylo potřeba více točit.

 

A kamiony se dělají v naftě proto, že nafta je velmi úsporná a přitom výkonná při trvalém provozu v nízkých otáčkách (navíc v úzkém spektru), kdy její efektivita při rostoucích otáčkách znatelně padá, ale zde se konkrétně kamiony pohybují na rozdíl od osobáků minimálně.

Share this post


Link to post

Po fyzikální stránce je to čistě o výkonu a jeho průběhu. Technické detaily a provedení (objem, přeplňování, počet válců nebo ventilů, palivo ...) jsou z tohoto pohledu naprosto irelevantní. Pokud je výsledek, tzn. výkon a jeho průběh shodný, při shodné hmotnosti a odpovídajícímu zpřevodování, tak auta pojedou obdobně. A je jedno, že první bude atmosférický šestivál a druhé třeba litrové biturbo ...

 

A jak sám opět píšeš, něco se ti "zdálo". Klidně se koukni do technických údajů, ale byl bych překvapen, pokud by tak o metrák lehčí Fabka nebyla živější než Okta (bavím se o jízdě na maximu). Jde o to, že oba motory měly stejný výkon, ale rozdílný průběh díky 8V vs. 16V konstrukci, což praxi znamenalo naprosto odlišnou práci s převodovkou, pokud jsi chtěl obdobnou dynamiku, tzn. Fabii bylo potřeba více točit.

 

A kamiony se dělají v naftě proto, že nafta je velmi úsporná a přitom výkonná při trvalém provozu v nízkých otáčkách (navíc v úzkém spektru), kdy její efektivita při rostoucích otáčkách znatelně padá, ale zde se konkrétně kamiony pohybují na rozdíl od osobáků minimálně.

Presne tak. Rozhoduje PRUBEH vykonu a kroutaku pri stejnem pomeru vykon/hmotnost/kroutak. A navic benzinove agregaty jsou lehci...

Share this post


Link to post

Jo,ale je to také o obsahu né jen o výkonu. Proto nejsem moc zastáncem malých obsahů, kde je nahoněn výkon turbem. Pak to zatížíš a řekneš si--sakra,kde je ten výkon??

 

Přesně :palec: Největší problém moderních TB motorů je downsizing. Malým lehkým autům taková 1.2 nebo 1.4 TSI stačí, ale větší těžší auto (od oktávky nahoru) potřebuje větší motor. Když proti sobě bude stát 2.0 TDI a 1.8 nebo 2.0 TSI, tak se můžeme bavit o srovnatelné záležitosti. Ale nikdy té dvoulitrové naftě nemůže důstojně sekundovat 1.4 TSI, i kdyby měla papírově stejný koníky.

 

A platí to u nafty i benzínu stejně. Takovej Amarok má 2.0 TDI BiTurbo, papírově by to měla být raketa, ale v praxi je cítit, že se ten motor trápí a má s tím autem co dělat. 3.0 TDI by tam udělalo daleko víc parády. Objem je základ a když se doplní turbem, je to paráda. Ale bez objemu to nikdy nepojede tak jako s ním.

Share this post


Link to post

Průšvih je ovšem v tom, že to 1.4TSi dvoulitrové naftě důstojně sekunduje, i když těch koníků má dokonce ještě méně. Z oficiálních dat Škoda Auto k OIII:

 

1.4TSi 103kW: Vmax 215 km/h, sprint 8,4s

2.0TDi 110kW: Vmax 218 km/h, sprint 8,5 s

 

A silnější motory? 1.8 jede výrazně líp, jak RS v naftě a 2.0 už je to zase rozdíl celé třídy....

1.8TSi 132kW: Vmax 231 km/h, sprint 7,3s

2.0TDi 135kW: Vmax 232 km/h, sprint 8,1s

 

2.0TSI 162kW: Vmax 248 km/h, sprint 6,8s

Share this post


Link to post

No nevím,jak píšu,mužu přímo srovnávat 1,4 TSi 90 Kw a 1,9 TDi 77 a ta nafta prostě jede líp.

Navíc,aby benzín sekundoval naftě,spotřeba už je o něčem jiném než jak je uvedeno v tabulkách

Share this post


Link to post

Ano,okresky 5,8,to beru.Já jel na Slovensko,cca 200 km,běžný provoz jako každý a jel jsem za 5,6.Z předchozím manželčiným Golfem 1,9 TDi-PD 3,9,ta samá trasa.Ale oněch 5,6 je super spotřeba,ze Superbem jsem se dostal jen o pár deci míň.

Jen vyloženě město TSíčkům moc nesvědčí.Beru město jako město,né města,kde se najede na okruh a jede se "X" km po okruhu a pak z města ven na okresku,kde člověk zas jede "plynule"

 

čistě okresky, bez města - jen průjezdy obcemi a dvěma městy se semafory, jdou dát za méně, třeba dnes ...

ona tu 1,4 tsi nechce vytáčet, krouťák táhne od nižších otáček dobře, v podstatě, když není plné auto, ale jen jízda ve dvou plus polovina kufru,tak stačí řadit nahoru o sílu ručičky nad 2.000 ot, šestku pak lehce pod 2.000 otáček, výjezdy z obce, kdy jede člověk na čtyřku, tak je lepší vytočit na 2.600 ot. a dát rovnou šestku, předjíždět se dá i za šestky, ale člověk to musí prostě zadupnout na podlahu - z cca 80-90 km/h to jede a sebere se a ve výsledku to bere méně, než podřazovat a vytáčet, chce to hodně zkoušet no ...

post-117-0-88560600-1430583502_thumb.jpg

post-117-0-58392800-1430583563_thumb.jpg

post-117-0-69837200-1430583577_thumb.jpg

Share this post


Link to post

a na co jezdíš Jardo? na N95?

 

tak ono když to šudláš jako DSG na 1400 otáčkách, tak s tím takhle na okreskách ještě jezdit za méně... ale to já nedělám a ani dělat nebudu.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...