Přejít na obsah

Senzor kvality vzduch


Doporučené příspěvky

Mám u své půl roku staré LK jako součást Climatronicu i "Senzor (čidlo) kvality vzduch", o jehož funkci jsem u svého auta dost pochyboval, ale vzhledem k postupnému odstraňování jiných důležitějších problémů (zejména s elektronikou auta) jsem s tím zatím v servise moc neobtěžoval.

 

Je to trochu záhadně fungující součást klimatizační soustavy auta, zatím pokaždé, kdy jsem se na něj spolehnul a nechal ho v poloze A, téměř pokaždé jsem se za nějakým "smraďochem" typu

stará Véeska (pro mladší Praga V3S), či jiný extrémně kouřící veterán (ať už ropák nebo benzín) začal v autě dusit a nakonec ručně přepínal na uzavřenou cirkulaci. Vznesl jsem dotaz na servis, zda-li by mě vysvětlili, jak vlastně tento senzor funguje, a na co je citlivý. Oni sami nevěděli, pokračoval přes ně dotaz do Boleslavi, a dostal jsem odpověď, viz níže v PDF příloze. K textu v příloze bych ještě dodal, že automobilka přes servis doupřesnila k tomotu textu, že senzor je citlivý pouze na uhlovodíky (spálené či nespálené ?), a např. na saze a jiné zplodiny z dieselu či benzínu vůbec nereaguje...

 

Bohužel ani nejde nijak zprovoznit žádná indikace aktivní funkce tohoto senzoru (neumí to někdo náhodou ?), údajně jen přes servisní diagnostiku lze nějak zpětně zjistit, zda-li byl senzor funkční či ne... Myslím, že dobře vědí, proč není aktivace čidla nijak indikována, takto polovičatá funkce této ochrany není příliš velkým přínosem ...

Senzor_kvality_vzduchu.pdf

Odkaz ke komentáři

Vždyť je to tam popsaný docela dobře. Když to srovnám se svojí fabií, tak v oktě sice vím, že přede mnou jede avia nebo liazka, ale jenom chvilku, pak už dovnitř smrad nejde. Z toho usuzuju, že ten senzor k něčemu je, a co víc, že pravděpodobně i funguje. ;)

 

//Smrad z uhlí z baráků na dědinách tomu trvá trochu dýl, ale podle mě ho taky rozpozná a přepne na vnitřní cirkulaci. Souhlasím ale, že by to mohlo nějak signalizovat, aby člověk věděl, že to funguje správně.

Odkaz ke komentáři

Já teda nevim jak to s tím je, ale u mý octy, když ostříknu, tak se uzavře klapka pro nasávání vnějšího vzduchu, takže není cejtit ta většinou ne zrovna voňavá kapalina. Stejně tak, když dám zpátečku a rozjedu se, opět se zavře vnější klapka. Ale to podle mě dělá ŘJ....ani nevím jestli v mým climatronicu nějaký takový čidlo je...

Odkaz ke komentáři
Já teda nevim jak to s tím je, ale u mý octy, když ostříknu, tak se uzavře klapka pro nasávání vnějšího vzduchu, takže není cejtit ta většinou ne zrovna voňavá kapalina. Stejně tak, když dám zpátečku a rozjedu se, opět se zavře vnější klapka. Ale to podle mě dělá ŘJ....ani nevím jestli v mým climatronicu nějaký takový čidlo je...

 

Tyto funkce nemaji s cidlem vzduchu nic spolecneho, je to standard (min. jiz u Elegance) uz u predFL verze, tyto funkce me chodili i na predchozi O2 MR2006 v Eleganci, tzn. uzavreni vnitrni cirkulace pri ostriku, ci zarazeni zpatecky... Tehdy jeste zadny senzor kvality v Climatronicu u O2 neexistoval.

Odkaz ke komentáři
Tyto funkce nemaji s cidlem vzduchu nic spolecneho, je to standard (min. jiz u Elegance) uz u predFL verze, tyto funkce me chodili i na predchozi O2 MR2006 v Eleganci, tzn. uzavreni vnitrni cirkulace pri ostriku, ci zarazeni zpatecky... Tehdy jeste zadny senzor kvality v Climatronicu u O2 neexistoval.

presne tohle je natazeny extra "cidlo na smrad" v mot. casti a je k tomu i special. kontrolka v tlacitku...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Nechci na to zakládat další topic, protože to bude jen takové ujištění se.... a trošku to tématicky souvisí s větráním....

 

Kolik filtrů je ve větrací soustavě O2?

 

Jeden nad nohama spolujezdce (skosená hrana) - o tom není pochyb...

 

Podle několika lidí na SH je ještě jeden filtr na vstupním otvoru v prsou... tam co měla filtr O1. Ale technické dokumentace ho neukazují... myslím že tam už nic není že?

Odkaz ke komentáři
O funkcnosti senzoru mam obcas taky pochybnosti a tak by nejaka vizualni signalizace prisla docela vhod ... At vim, jestli uz vnitrni cirkulaci sepnul automat nebo to mam udelat rucne ...

 

Presne tak, to jsem mel na mysli, kdyz jsem tento thred zakladal, moznost nejake indikace, ze je system aktivni. Tak bych nemusel cekat, az se me smrad dostane do auta, cekajic s nadeji, ze se automatika zapne. Bez automatiky jsem na nic necekal a okruh uzavrel. Onehda jsem dojel nejakou straou VSku (pro mladsi Praga V3S), a za chviuli jsem se se v aute jiz malem udusili, automatika VUBEC neragovala...(!!!).

Kdyby se na to dala vyuzit treba nejake nevyuzita kontrolka ?

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Asi jsi to nevidel, nebo nevis co mame na mysli. Tlacitko pro ovladani vnitrni cirkulace ma dve led diody. Jedna (vlevo) sviti kdyz je vnitrni cirkulace zapnuta rucne. Druha led dioda (vpravo) sviti, pokud je vnitrni cirkulace nastavena na automatiku. A pokud automatika vnitrni cirkulace sepne, tak se nic nerozsviti, nikde nic neindikuje sepnuti a tudiz nevis jestli jede nebo ne.

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...

Ani BMW nemalo indikáciu či dýchaš vnútorný vzduch alebo z vonku a ten senzor má.

 

Ale, kontrolka sa dá jednoducho dorobiť. Každý motor točiaci klapkou ktorá prepína vnútorný okruh a vonkajšok má potenciometer.

Na Climatic-u neni zapojený, o robotu viac, na Climatroniku je zapojený a bežec je dovedený do RJ.

 

Napájanie na potenciometri je 5V, čo tak rozsvietiť jednu diodu keď bude v polohe vnútornej recirkulácie? :smich:

hotovo. A ešte tam budete mať aj efekt fade in a fade out :)

Odkaz ke komentáři
  • o 4 roky později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 4 roky později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...