Přejít na obsah

Egr trubka = syčanie


Doporučené příspěvky

Zdravím páni, mám octávku BKD MR08 a rieším už nejakú dobu problém syčania od niekaľ, ktoré je počuteľné od voľnobehu až po 2500ot.. Takiež cítim aj značný úbytok výkonu v nižších otáčkach a následny nárast newtonmetrov až po 2200 - 2500 ot. Tieto chyby sa nikdy neprejavili v pamäti závad.
Čo bolo zatiaľ robené: výmenená váha vzduchu za fungel nový kúsok, kontrola vakuového vedenia, kontrola tlakových hadíc, kontrola VNT turba.

Čo ma jedine ešte napadá, je vedenie k EGR. To syčanie sa dá lokalizovať od EGR chladiča, avšak po vizuálnej stránke niesú vidieť žiadné stopy po úniku spalín. Samotný ventil nemá žiadnu vôlu. Napadá ma ešte trubka medzi zvodmi a chladičom spalín v tvare S.
Stretli ste sa už s touto prasknutou trubkou v časti vlnovca? Mohla by to byť príčina mojich problémov alebo sa mám pozrieť po niečom inom?

Za každú radu ktorá má posune v riešeni problému, budem veľmi vďačný. V prílohe prikladám tvar trubky, ktorú som mal na mysli.

post-2641-0-24324000-1438683701_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Na tom celom vedení niesú žiadné sadze po úniku, ešte ma napadá prasklina vnútri toho vlnovca. Buduci týždeň pôjde dole a skontroluje sa riadne. Okolo tesnení taktiež žiaden prefuk nieje vidieť. Regulácia ide hladko až po doraz a v pamäti žiadna chyba. Neviem, ale tuším že únik môže byť len tam. Ak by to bol podtlak alebo unikal tlak z hadíc, tak jednotka by to asi zaznamenala nie? Tam pred turbom to nieje ničím kontrolované. Ešte na doplnenie: volnobežná spotreba za tepla a so všetkým vypnutým je až 0,8l/h a občas je cítiť jemné zašklby. Motor má pôvodné rozvody a poctivých 74k km.

Odkaz ke komentáři

Urcite diagnostika v zatezi. Nalogovat motorovou jednotku kanal 3,10,11 na 3 a 4 rychlostni stupen od 1600ot plyn na podlahu tzv "cihlu" a kouknout na data. Regulace muze jit zlehka, ale muze byt stale pootevrena. U mne bylo slyset syceni z okoli turba, tedy okoli chladice egr kdyz jsem mel seklou regulaci a bylo stale pootevrene.

Taky bych zkontroloval vsechny podtlakove hadicky (vycvakat z drzacku, muzou byt popraskane/rozkousane)

Jednotka nemusi totiz zadnou chybu zaznamenat, protoze tlaky turba mohou byt stale v prednastavenych intervalech +\- . Tohle nalogovani jak jsem popsal, by melo pripadnou poruchu na turbu/egr/ vaze vzduchu zjistit.

Ovsem pokud s diag neumis/nemas ji, radeji to sver nekomu kdo tomu rozumi. ;-)

Podtlak myslim nijak kontrolovany neni, tam by to mohlo unikat taky :-)

 

Rozvody muzes zkontrolovat, motor nastav na znacky a do vacek ti musi jit zasunout myslim sestka vrtak, ale to by se sycenim nemelo mit nic spolecneho. ;-)

Odkaz ke komentáři
  • o 7 let později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...