KaJe Odesláno Srpen 20, 2015 Sdílet Odesláno Srpen 20, 2015 Tak mi pomalu (tedy doufám) a jistě odchází spojka, již začíná občas při přeřazení prokluzovat, takže vybírat, co tam dám za značku. Byl jsem celkem rozhodnutý pro Sachs, ale pak jsem narazil na Valeo classic, což jsou díly určené pro vozidla starší 10 let, což moje je, tomu již táhne na plnoletost. Jedná se o ekonomické díly používající třeba drobet jiné materiály, jinak udělané pružiny ve spojce atd. Dělají se i alternátory atd., ne jen spojky. Hlavní je cena, ta je samozřejmě nižší, tak se ptám, nemáte někdo s díly Valeo classic zkušenosti? Nerad bych jí dělat třeba za dva roky znovu, vyndavání převodovky zrovna nepatří mezi mé oblíbené práce na autě. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Srpen 20, 2015 Sdílet Odesláno Srpen 20, 2015 Nevím, ale radši bych dal ověřenou kvalitu, než experimentovat... Moje auto má 17 let a před 3 měsíci jsem dal spojku Sachs a jsem max. spokojenej. Jinak řeči typu, to auto je staré, tam se musí dát jiné díly z jiného materiálu apod. je zcela zcestné. Co se za ty roky mohlo v motoru a i jinde změnit? To co jsi napsal, je jen marketingový tah, na který bohužel naletí hodně lidí... :( 0 Citovat Odkaz ke komentáři
tomule Odesláno Srpen 21, 2015 Sdílet Odesláno Srpen 21, 2015 Valeo ale myslim neni špatná značka.Ložiska od nich drží. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Srpen 21, 2015 Sdílet Odesláno Srpen 21, 2015 Neříkám že je Valeo špatná značka, ale je podle mě zcestné dávat ''jinou'' spojku než co tam patří... :O Jinak u Valea classic se píše: Zajímavou novinkou v sortimentu autodílů společnosti APM Automotive se na přelomu roku stala nová řada spojek VALEO Classic. Ta je speciálně vyvinutá pro vybrané vozy staré 10 a více let jako ekonomicky výhodnější alternativa standardních dílů VALEO s prvovýrobní kvalitou. Produkty řady CLASSIC totiž počítají s tím, že starší vozy už najezdí ročně méně kilometrů a na spojky tedy nejsou kladené tak vysoké nároky. Kompromisem za nižší cenu je tak životnost snížená na cca 50.000 km, což ale těmto vozům stačí na řadu let. Myslím si, že aby spojka vydržela jen 50tis km, tak nad tím nemá cenu vůbec přemýšlet, ne...? :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
pulsik Odesláno Srpen 21, 2015 Sdílet Odesláno Srpen 21, 2015 (upraveno) Produkty řady CLASSIC totiž počítají s tím, že starší vozy už najezdí ročně méně kilometrů a na spojky tedy nejsou kladené tak vysoké nároky. No to je blábol.. Upraveno Srpen 21, 2015 uživatelem pulsik 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Konny Odesláno Srpen 21, 2015 Sdílet Odesláno Srpen 21, 2015 Cele je to blabol a je to podle me hlavne zamereny na duchodce, kteri najedou rocne do 5tis km, tak to budiz, ale pro normalniho ridice je tato sada k nicemu :) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Srpen 21, 2015 Autor Sdílet Odesláno Srpen 21, 2015 Tak to o těch 50 tisících km jsem taky četl, ale objevilo se to snad jen na jedněch stránkách, myslím že apm.cz, jinde ani slovo. Projel jsem i oficiální stránky Valeo a nic takového jsem nenašel, jen popis jako je např. na stránkách Elitu: Spojkové sady VALEO Classic - Kompletní spojkové sady v aftermarketové kvalitě s vynikajícím poměrem cena/výkon (pro starší vozidla). Celkem je to novinka od roku 2012, kdy odnoš classic začalo Valeo nabízet, takže i ty zkušenosti moc na netu nejsou k dohledání. Když jsem naposled kupoval zadní část výfuku, koupil jsem značku Tyll a ty taky dělají dvě verze, klasiku a ekonomickou. Stejné materiály, stejná funkce, ale není to tak složitý výlisek, co přesně kopíruje spodek auta, ale je to jen jako klasická "roura" a drží zatím fajn, montáž taky dobrá. Takže pokud by šlo Valeo touto cestou, nižší náklady na výrobu - menší cena, mělo by to být fajn, ale právě to nikdo neví. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Srpen 27, 2015 Autor Sdílet Odesláno Srpen 27, 2015 Tak se mi to podařilo už i najít na ofiko stránkách Valea - http://www.valeoservice.com/data/master/webfile/12230228234CDABBF43FF14.pdf Životnost píšou minimálně 50 tisíc km, takže to vyhraje komplet sada Sachs, i ta se dá sehnat za pěkné peníze a to do 2.500,- Kč včetně pošty. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Září 21, 2015 Autor Sdílet Odesláno Září 21, 2015 Tak a další má myšlenka! Co vyměnit jen lamelu a ložisko? Pořád přemýšlím nad tím, co může odejít na přítlačáku. Pokud by bylo špatné ložisko, tak ho může vybrousit, což myslím u mě nebude ten případ, o ložisku ani nevím a žádné divné zvuky od spojky nejdou. Žádné vibrace, vše jezdí a chodí jak má, jen si občas po přeřazení proklouzne. Vaše názory? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pavlus Odesláno Září 22, 2015 Sdílet Odesláno Září 22, 2015 Na cc-autodily je komplet sada Sachs i s přítlačákem za 2700. Asi bych dělal vše, když to bude rozervané. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Září 22, 2015 Autor Sdílet Odesláno Září 22, 2015 Tam jsem koukal jako první, vyjde u jELDY na 2900,- Kč. Dá se jinde Sachs sehnat za 2500,- Kč. Samotná lamela Sachs s ložiskem vyjde na 1400,- Kč samotný přítlačák Sachs stojí s poštou 1550,- Kč. Je jasné, že výměna kompletu je tutovka a prostě se to tak převážně dělá, ale mě přijde, že spíše asi ze zvyku. Jak píšeš, když je to rozebrané, vyměnit vše. Já jsem spíš opravář než výměnář. :D Prolezl jsem různá fóra, jak tady, tak VW, diselpower atd., a někdo mění jen lamelu, někdo nechává jen nanýtovat nové obložení a jsou spokojení. Někdo dává celou sadu a má problém třeba s vibracemi. Jak potom z toho může být člověk moudrý. Je fakt, že přítlačák je při montáži ve výrobě se setrvákem prý vyvážen a jsou na sebe "zvyknutý". Asi nejlepší by bylo to rozhodit a podle toho koupit díly, pokud nebude přítlačák mechanicky poškozen, tak bych ho tam nechal, ale to budu o další dva dny bez auta než přijdou díly. Mám najeto asi 330 tisíc km, spojka původní, proto si myslím, že musí být lamela sjetá skoro na nýty a ještě to dokáže přítlačák celkem dobře podržet aby lamela neklouzala. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Říjen 5, 2015 Autor Sdílet Odesláno Říjen 5, 2015 Tak je spojka doma. Komplet Sachs i s poštou za 2.349,- Kč. Ložisko Made by Germany, lamela a přítlačák made by Slovakia. Koukám na net a fakt má Sachs výrobní závod na Slovensku. Tak snad půjde o víkendu na auto. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Říjen 10, 2015 Autor Sdílet Odesláno Říjen 10, 2015 Tak je spojka v autě. Nebudu psát, že je to brnkačka, docela jsem si máknul. Stará lamela měla tloušťku 5 mm a k nýtům chybělo tak pár desetin mm. Dokonce už přítlačák drobet škrábal do převodovky, nic velkého, ale již to bylo vidět, takže to fakt chtělo vyměnit. Nová lamela je tlustá 8 mm. Teď bere spojka tak v půlce a jde o dost lehčeji, musím si na to zvyknout, je to úplně jiné. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Listopad 21, 2015 Sdílet Odesláno Listopad 21, 2015 Mohu vědět odkud jsi objednával? Tak mám tušení, že po 300tis a provozování mojí přítelkyně to mou Octavii také čeká. Spojka mi zabírá dost nahoře. Cena 2349,- zní lákavě. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Listopad 21, 2015 Autor Sdílet Odesláno Listopad 21, 2015 Bral jsem to z mallu - http://rujnaart.nextis.cz/code/SACHS%7C3000822701 Dobrou zkušenost mám i Cardem - http://www.autodily-cardo.cz/spojka/spojkova-sada-sachs-sa-3000822701/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Listopad 22, 2015 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2015 Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Listopad 22, 2015 Autor Sdílet Odesláno Listopad 22, 2015 Budeš se do toho pouštět sám nebo to dáš do servisu? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Listopad 22, 2015 Sdílet Odesláno Listopad 22, 2015 Bohužel, už jsem se dostal do životní fáze kdy je pro mě můj čas vzácnější než peníze, a tudíž na podobné servisní úkony mi ho nezbývá. Ale na této planetě existují DVA lidé, kterým svěřuji svá auta, takže jednomu z nich to přenechám. [Neumím si ani představit, že bych jen tak neznámým lidem svěřil svoje auto, už tak jsem nesvůj, když nechávám Škůdku bez dozoru při revizi LPG kam mě nepustí... asi jsem nenormální ] 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Listopad 23, 2015 Autor Sdílet Odesláno Listopad 23, 2015 Nejsi, tímto trpím taky. :D Proto se v tom hrabu sám, ale byla to fakt práce na prd. Dělal jsem to sám v garáži na nájezdech a jen převodovku jsem vyndaval 5 hodin. Výměna spojky je otázka chvilky - hlavně dobře vystředit, pořádně vše očistit, vyfoukat kompresorem a nacpat 35kilogramovou převodovku zpět. Jen to nasunutí na hřídel mi trvalo hodinu, jednou rukou otáčel motorem, druhou rukou a jednou nohou tlačil na převodvku, ale podařilo se vše dobře a i s úklidem garáže a nářadí to bylo za 15 hodin hotový. Teď to zní hrozně, když píšu 15 hodin, ale ono to celkem fakt rychle uteklo. V pátek po práci jsem převodovku vyndal a v sobotu vyměnil spojku a vše složil a v neděli to prubnul - 400 km a to bylo svezeníčko. První rozjezd mi to sice chcíplo, druhý skoro, ale pak si člověk již zvykne jak jde krásně lehce. A ještě dvě plus - pěkně jsem si u toho celkem odpočinul a co jsme tak zjišťoval, ušetřil jsem 2500 - 3000,- Kč. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Duben 23, 2016 Sdílet Odesláno Duben 23, 2016 Tak spojka je vyměněná, jen se chci zeptat - je normální, že mi jde pedál děsně lehce? Vše nové (ložisko, přítlačák, lamela) a vše jsem vyčistil aby to chodilo s minimálním odporem, ale ten odpor pedálu mě pak překvapil... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Duben 23, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 23, 2016 Jo jo, jde hrozně lehce. Někde na netu jsem četl přirovnání, že je to jako když šlápneš do hovna! Rozdíl proti staré je opravdu markantní. Když jsem viděl ale ten bordel na tom ložisku a okolí, je to celkem jasné. Taky jsem to celé dokonale vyčistil. Na kolik tě to vyšlo a dával si taky Sachs? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Duben 23, 2016 Sdílet Odesláno Duben 23, 2016 No, já dělal takovou menší generálku po 300tisících, a ano je tam SACHS. Měnil jsem ještě rozvody vč. vodní pumpy, hydroštely ventilů, napínací kladku, čistil škrtící klapku, měnil všechny náplně (krom brzdovky - ta je tam 2 roky stará) - přesně jak jsi psal - toho humusu v té staré spojce bylo požehnaně - no co si budeme povídat - 16 let každodenního provozu musí být někde vidět. Zkrátka suma sumárum 20 tisíc. Ale těší mě, že mám zase na nějaký ten pátek pokoj a nemusím se bát, že mě Octule někde "nechá". pozn.: Starej rozvoďák jsem přejel o víc jak 30 tisíc km 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Duben 24, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 24, 2016 Tak tomu říkám velký servis. Já se chystám na výměnu brzdové kapaliny, ještě musím sehnat někoho, kdo mi bude šlapat. Chci taky vyměnit i kapalinu ve spojce, aby se i tam vyměnila celá, to jsem ještě nedělal. V DP je psáno, že se propojuje odvzdušňovák na spojce s brzdovým, ale někde jsem četl, že to dělají klasicky - sešlápnout, povolit šroub, utáhnout, vytáhnout pedál a tak dokola. Měnil jsi kapalinu někdy i v té spojce? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Romix95 Odesláno Duben 24, 2016 Sdílet Odesláno Duben 24, 2016 (upraveno) Já ji měnil klasicky jako v brzdách a bez problému, na druhé Oktě jsem to tak taky měnil a není s tím problém :) Upraveno Duben 24, 2016 uživatelem Romix95 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zdenda2.0 Odesláno Duben 26, 2016 Sdílet Odesláno Duben 26, 2016 Já to taky dělal klasicky - jako u brzd a vše je OK. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Duben 26, 2016 Autor Sdílet Odesláno Duben 26, 2016 Tak dík za info, udělám to taky tak. Ještě musím sehnat někoho ochotného na šlapání pedálů. Kapalinu mám koupenou, mám taky už nové hadice na přední brzdy (když jsem ty staré pořádně prohlíd, mají dost praklinek) tak snad se do toho taky pustím i stou spojkou. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Omegus Odesláno Červen 30, 2021 Sdílet Odesláno Červen 30, 2021 Zdravím pánové, posledních pár dní se mi ozývá od motoru pískání. Myslel jsem, že je to klínák, ale po sešlápnutí spojky pískání přestane, takže nejspíš spojka/ložisko... Teď otázka, vím, že to nemůže nikdo vedět, ale vydrží to ještě něco, ptám se protože v pátek jedu na dovču (Itálie - alpy, moře atd) a nerad bych, kdyby se mi to někde cestou rozsypalo... Dík za případnou odpověď 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.