Přejít na obsah

Spojka


Doporučené příspěvky

Tak mi pomalu (tedy doufám) a jistě odchází spojka, již začíná občas při přeřazení prokluzovat, takže vybírat, co tam dám za značku. Byl jsem celkem rozhodnutý pro Sachs, ale pak jsem narazil na Valeo classic, což jsou díly určené pro vozidla starší 10 let, což moje je, tomu již táhne na plnoletost. Jedná se o ekonomické díly používající třeba drobet jiné materiály, jinak udělané pružiny ve spojce atd. Dělají se i alternátory atd., ne jen spojky. Hlavní je cena, ta je samozřejmě nižší, tak se ptám, nemáte někdo s díly Valeo classic zkušenosti? Nerad bych jí dělat třeba za dva roky znovu, vyndavání převodovky zrovna nepatří mezi mé oblíbené práce na autě.

Odkaz ke komentáři

Nevím, ale radši bych dal ověřenou kvalitu, než experimentovat... Moje auto má 17 let a před 3 měsíci jsem dal spojku Sachs a jsem max. spokojenej. Jinak řeči typu, to auto je staré, tam se musí dát jiné díly z jiného materiálu apod. je zcela zcestné. Co se za ty roky mohlo v motoru a i jinde změnit? To co jsi napsal, je jen marketingový tah, na který bohužel naletí hodně lidí... :(

Odkaz ke komentáři

Neříkám že je Valeo špatná značka, ale je podle mě zcestné dávat ''jinou'' spojku než co tam patří... :O

 

Jinak u Valea classic se píše:

 

Zajímavou novinkou v sortimentu autodílů společnosti APM Automotive se na přelomu roku stala nová řada spojek VALEO Classic. Ta je speciálně vyvinutá pro vybrané vozy staré 10 a více let jako ekonomicky výhodnější alternativa standardních dílů VALEO s prvovýrobní kvalitou.

Produkty řady CLASSIC totiž počítají s tím, že starší vozy už najezdí ročně méně kilometrů a na spojky tedy nejsou kladené tak vysoké nároky. Kompromisem za nižší cenu je tak životnost snížená na cca 50.000 km, což ale těmto vozům stačí na řadu let.

 

Myslím si, že aby spojka vydržela jen 50tis km, tak nad tím nemá cenu vůbec přemýšlet, ne...? :)

Odkaz ke komentáři

Tak to o těch 50 tisících km jsem taky četl, ale objevilo se to snad jen na jedněch stránkách, myslím že apm.cz, jinde ani slovo. Projel jsem i oficiální stránky Valeo a nic takového jsem nenašel, jen popis jako je např. na stránkách Elitu: Spojkové sady VALEO Classic - Kompletní spojkové sady v aftermarketové kvalitě s vynikajícím poměrem cena/výkon (pro starší vozidla). Celkem je to novinka od roku 2012, kdy odnoš classic začalo Valeo nabízet, takže i ty zkušenosti moc na netu nejsou k dohledání. Když jsem naposled kupoval zadní část výfuku, koupil jsem značku Tyll a ty taky dělají dvě verze, klasiku a ekonomickou. Stejné materiály, stejná funkce, ale není to tak složitý výlisek, co přesně kopíruje spodek auta, ale je to jen jako klasická "roura" a drží zatím fajn, montáž taky dobrá. Takže pokud by šlo Valeo touto cestou, nižší náklady na výrobu - menší cena, mělo by to být fajn, ale právě to nikdo neví.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak a další má myšlenka! Co vyměnit jen lamelu a ložisko? Pořád přemýšlím nad tím, co může odejít na přítlačáku. Pokud by bylo špatné ložisko, tak ho může vybrousit, což myslím u mě nebude ten případ, o ložisku ani nevím a žádné divné zvuky od spojky nejdou. Žádné vibrace, vše jezdí a chodí jak má, jen si občas po přeřazení proklouzne. Vaše názory?

Odkaz ke komentáři

Tam jsem koukal jako první, vyjde u jELDY na 2900,- Kč. Dá se jinde Sachs sehnat za 2500,- Kč. Samotná lamela Sachs s ložiskem vyjde na 1400,- Kč samotný přítlačák Sachs stojí s poštou 1550,- Kč.

Je jasné, že výměna kompletu je tutovka a prostě se to tak převážně dělá, ale mě přijde, že spíše asi ze zvyku. Jak píšeš, když je to rozebrané, vyměnit vše. Já jsem spíš opravář než výměnář. :D Prolezl jsem různá fóra, jak tady, tak VW, diselpower atd., a někdo mění jen lamelu, někdo nechává jen nanýtovat nové obložení a jsou spokojení. Někdo dává celou sadu a má problém třeba s vibracemi. Jak potom z toho může být člověk moudrý. Je fakt, že přítlačák je při montáži ve výrobě se setrvákem prý vyvážen a jsou na sebe "zvyknutý". Asi nejlepší by bylo to rozhodit a podle toho koupit díly, pokud nebude přítlačák mechanicky poškozen, tak bych ho tam nechal, ale to budu o další dva dny bez auta než přijdou díly. Mám najeto asi 330 tisíc km, spojka původní, proto si myslím, že musí být lamela sjetá skoro na nýty a ještě to dokáže přítlačák celkem dobře podržet aby lamela neklouzala.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak je spojka v autě. Nebudu psát, že je to brnkačka, docela jsem si máknul. Stará lamela měla tloušťku 5 mm a k nýtům chybělo tak pár desetin mm. Dokonce už přítlačák drobet škrábal do převodovky, nic velkého, ale již to bylo vidět, takže to fakt chtělo vyměnit. Nová lamela je tlustá 8 mm. Teď bere spojka tak v půlce a jde o dost lehčeji, musím si na to zvyknout, je to úplně jiné.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Bohužel, už jsem se dostal do životní fáze kdy je pro mě můj čas vzácnější než peníze, a tudíž na podobné servisní úkony mi ho nezbývá. Ale na této planetě existují DVA lidé, kterým svěřuji svá auta, takže jednomu z nich to přenechám.

[Neumím si ani představit, že bych jen tak neznámým lidem svěřil svoje auto, už tak jsem nesvůj, když nechávám Škůdku bez dozoru při revizi LPG kam mě nepustí... asi jsem nenormální :blink: ]

Odkaz ke komentáři

Nejsi, tímto trpím taky. :D Proto se v tom hrabu sám, ale byla to fakt práce na prd. Dělal jsem to sám v garáži na nájezdech a jen převodovku jsem vyndaval 5 hodin. Výměna spojky je otázka chvilky - hlavně dobře vystředit, pořádně vše očistit, vyfoukat kompresorem a nacpat 35kilogramovou převodovku zpět. Jen to nasunutí na hřídel mi trvalo hodinu, jednou rukou otáčel motorem, druhou rukou a jednou nohou tlačil na převodvku, :blink: ale podařilo se vše dobře a i s úklidem garáže a nářadí to bylo za 15 hodin hotový. Teď to zní hrozně, když píšu 15 hodin, ale ono to celkem fakt rychle uteklo. V pátek po práci jsem převodovku vyndal a v sobotu vyměnil spojku a vše složil a v neděli to prubnul - 400 km a to bylo svezeníčko. První rozjezd mi to sice chcíplo, druhý skoro, ale pak si člověk již zvykne jak jde krásně lehce. A ještě dvě plus - pěkně jsem si u toho celkem odpočinul a co jsme tak zjišťoval, ušetřil jsem 2500 - 3000,- Kč.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Jo jo, jde hrozně lehce. Někde na netu jsem četl přirovnání, že je to jako když šlápneš do hovna! Rozdíl proti staré je opravdu markantní. Když jsem viděl ale ten bordel na tom ložisku a okolí, je to celkem jasné. Taky jsem to celé dokonale vyčistil. Na kolik tě to vyšlo a dával si taky Sachs?

Odkaz ke komentáři

No, já dělal takovou menší generálku po 300tisících, a ano je tam SACHS. Měnil jsem ještě rozvody vč. vodní pumpy, hydroštely ventilů, napínací kladku, čistil škrtící klapku, měnil všechny náplně (krom brzdovky - ta je tam 2 roky stará) - přesně jak jsi psal - toho humusu v té staré spojce bylo požehnaně - no co si budeme povídat - 16 let každodenního provozu musí být někde vidět. Zkrátka suma sumárum 20 tisíc. Ale těší mě, že mám zase na nějaký ten pátek pokoj a nemusím se bát, že mě Octule někde "nechá".

 

pozn.: Starej rozvoďák jsem přejel o víc jak 30 tisíc km :wacko:

Odkaz ke komentáři

Tak tomu říkám velký servis. Já se chystám na výměnu brzdové kapaliny, ještě musím sehnat někoho, kdo mi bude šlapat. Chci taky vyměnit i kapalinu ve spojce, aby se i tam vyměnila celá, to jsem ještě nedělal. V DP je psáno, že se propojuje odvzdušňovák na spojce s brzdovým, ale někde jsem četl, že to dělají klasicky - sešlápnout, povolit šroub, utáhnout, vytáhnout pedál a tak dokola. Měnil jsi kapalinu někdy i v té spojce?

Odkaz ke komentáři

Tak dík za info, udělám to taky tak. Ještě musím sehnat někoho ochotného na šlapání pedálů. Kapalinu mám koupenou, mám taky už nové hadice na přední brzdy (když jsem ty staré pořádně prohlíd, mají dost praklinek) tak snad se do toho taky pustím i stou spojkou.

Odkaz ke komentáři
  • o 5 let později...

Zdravím pánové, posledních pár dní se mi ozývá od motoru pískání. Myslel jsem, že je to klínák, ale po sešlápnutí spojky pískání přestane, takže nejspíš spojka/ložisko...

Teď otázka, vím, že to nemůže nikdo vedět, ale vydrží to ještě něco, ptám se protože v pátek jedu na dovču (Itálie - alpy, moře atd) a nerad bych, kdyby se mi to někde cestou rozsypalo... 

 

Dík za případnou odpověď

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...