Přejít na obsah

Ako nakódovať, aby sa rozsvietila kontrolka DPF pri bežnej regenerácii


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás

Vedeli by ste mi poradit ako nakódovať aby sa mi pri bežnej regeneracii rozsvietila kontrolka DPF aby som vedel že v tom momente regeneracia prebieha? mam oct 2 FL 1.6tdi. Kamarat doviezol rovnaku z nemecka a jemu sa kontrolka vzdy rozsvieti a upozorni ho nato ze prebieha renegeracia. Pri bežnej jazde si človek len malokedy vsimne ze sa spustila regeneracia.

Len pre info DPF na octavke je odmerane a nesvieti preto ze je upchate ani nic podobne, ide prosto len o upozornenie, informaciu ze prebieha regeneracia.

Viem ze sa to da vsimnut aj podla otacok a kus ineho chodu motora, ale nie vzdy si to clovek vsimne,

ďakujem

Odkaz ke komentáři

Kamarat doviezol rovnaku z nemecka a jemu sa kontrolka vzdy rozsvieti a upozorni ho nato ze prebieha renegeracia.

Mozes to odfotit? Neverim, ze by nieco podobne, bez pridavnych veci bolo v aute od vyroby :)

 

Na susednom fore to tiez chalani riesili, a to teplotnym cidlom priamo na DPF, kde sa na separatnom display zobrazovala teplota filtru a podla nej clovek vedel ci regeneruje, alebo nie.

A co som cital, tak tusim na niektorych fordoch sa pocas regeneracie zaplo vyhrievanie zadneho skla. Vtedy stacilo len vyviest z kablovania kontrolku a bolo hotovo :D

Odkaz ke komentáři

Hoši a na co to potřebujete vědět??K čemu Vám to pomůže,že budete vědět,že to regeneruje?Podle mě jsou to zbytečné věci.

Pokud máte auto s DPF a jezdíte jen ve městě,kupte si benzín.Pokud s aute jezdíte i mimo město,dálnice atd,je zbytečné se o to starat.

Mám Supa s DPF,kdy tak 60% jsou krátké jízdy,no možná 65% a zbytek dlouhé,najeto 230.000 a nikdy nebyl problém,

Kolega má na Supovi 240.000 a měnil jen diferenční čidlo,jinak se o to jestli regeneruje nebo ne nikdy nestaral a nikdo z nás nemá problémy.

prostě když vjedu na dálnici,tak to nechám trošku točit,nedám šestku ,nechám pětku,to je vše co udělám a to jen na pár minut-10 a je klid.

 

Odkaz ke komentáři
.......

A co som cital, tak tusim na niektorych fordoch sa pocas regeneracie zaplo vyhrievanie zadneho skla. Vtedy stacilo len vyviest z kablovania kontrolku a bolo hotovo :D

 

Tohle mi dělá Opel Astra. A nepotřebuji na to žádné dodatečné zapojení nějaké kontrolky - stačí se jen podívat na položku zapnutých spotřebičů na palubním počítači. ;)

Odkaz ke komentáři

Ono by bohatě stačilo, kdyby to schovali do maxidotu. Mohla by to být taková "skrytá" funkce a kdo by chtěl, tak by si ji povolil a viděl by stav regenerace (jestli probíhá a jak dlouho) a stav zanesení filtru. Ty informace jsou na sběrnici k dispozici, takže by je stačilo zobrazit. Pět minut práce programátora, náklady žádný a spoustě lidí by to mohlo ušetřit dost starostí.

Odkaz ke komentáři

Mozes to odfotit? Neverim, ze by nieco podobne, bez pridavnych veci bolo v aute od vyroby :)

 

Na susednom fore to tiez chalani riesili, a to teplotnym cidlom priamo na DPF, kde sa na separatnom display zobrazovala teplota filtru a podla nej clovek vedel ci regeneruje, alebo nie.

A co som cital, tak tusim na niektorych fordoch sa pocas regeneracie zaplo vyhrievanie zadneho skla. Vtedy stacilo len vyviest z kablovania kontrolku a bolo hotovo :D

 

fuuu foto asi nepojde, kamarat teraz byva v prahe ale mozem mu napisat nech to odfoti on, ale rozsiveti sa ta kontrolka dpf ako pri starte ten filtrik...a ja si tiez myslim ze to neni od vyroby ale ze to bolo dorobene ale ako? :/ ked to vedeli spravit v nemecku tak preco nie aj tu :d a veru riesit cidlami sa mi to nechce, mne skor islo len on to aby som si to na okreske pri 100km/h vsimol a podradil minimalne do 4. resp. pridal tempo nech je kus vacsi prievan v tom filtry :D

O tom jsem neslyšel, že by se při běžné regeneraci někomu rozsvěcovala kontrolka. Ale řešit se to dá PolarFisem, ten probíhající regeneraci ukáže ;)

 

bohuzial nemam maxidot len obycajny displej :/

inak by som do toho siel..

Hoši a na co to potřebujete vědět??K čemu Vám to pomůže,že budete vědět,že to regeneruje?Podle mě jsou to zbytečné věci.

Pokud máte auto s DPF a jezdíte jen ve městě,kupte si benzín.Pokud s aute jezdíte i mimo město,dálnice atd,je zbytečné se o to starat.

Mám Supa s DPF,kdy tak 60% jsou krátké jízdy,no možná 65% a zbytek dlouhé,najeto 230.000 a nikdy nebyl problém,

Kolega má na Supovi 240.000 a měnil jen diferenční čidlo,jinak se o to jestli regeneruje nebo ne nikdy nestaral a nikdo z nás nemá problémy.

prostě když vjedu na dálnici,tak to nechám trošku točit,nedám šestku ,nechám pětku,to je vše co udělám a to jen na pár minut-10 a je klid.

 

 

uz len preto ze ked vypnes motor s prebiehajucou regeneraciu je to naprd :/ nestihne prebehnut nestihne sa opatovne ochladit a vynuti sa dalsia regeneracia pri starte ktora moze opatovne skoncit prerusenima ked sa len presuniem z kauflandu do tesca, ak by som o tom vedel idem sa previest a nevypnem motor, kedze pri regeneracii sa do oleja dostava nafta a tym sa olej riedi cize cim viac posratych regeneracii horsia kvalita oleja a ak este pouzivas 30 000 km tak to vonkoncom nepomoze :/ dalsia vec ak idem po okreske 100km/h tak mi to na 5 toci okolo 1800 otacok, optimalne podmienky pre regeneraciu su teplota a vyzsie otacky aby bol v potruby vacsi tlak a tie sazde lepsie vyplulo, ale myslim ze prvorada je teplota nech ich vypali. cize ked by sa mi rozsvietila kontrolka automaticky by som tam dal minimalne 4 a pridal aby som drzal otacky okolo 3 az 3500. na aute mam navyse chip tak sa o dpf obavam

tiez mam nabehane 180 000 a s dpf nebol ziadne problem a obcas skocim ku kamosovi zmerat ake su hodnoty a viem ze este co to vydrzi resp. je zapchaty tak z polovice. ale ide mi o to aby som prosto o tej regeneracii vedel a spravil vsetko aby prebehla co najlepsie

Odkaz ke komentáři

ale rozsiveti sa ta kontrolka dpf ako pri starte ten filtrik...a ja si tiez myslim ze to neni od vyroby ale ze to bolo dorobene ale ako?

 

A není to spíš o tom, že ta kontrolka mu svítí čistě ze svojí původní podstaty - tedy běžná regenerace se nepodařila, zaplnění filtru stouplo na vyšší hodnotu a proto je po řidiči vyžadována jízda vhodná pro regeneraci?

 

Já už si ty hodnoty nepamatuju úplně přesně, ale mám pocit, že běžná regenerace se spouštěla při zaplnění na 45% (pokud k tomu samozřejmě byly podmínky - teplota motoru, spalin). Když podmínky nebyly a zaplnění filtru dále stoupalo, tak se při hodnotě 75% rozsvítila kontrolka DPF a bylo vyžadováno (okamžité) splnění podmínek, aby mohla regenerace proběhnout (protože pokud by zaplnění stouplo na 90%, spadl motor do nouzáku a vyžadoval zásah servisu).

 

Takže pokud by dotyčný jezdil třeba relativně kratší trasy a filtr se při běžné jízdě dostatečně neprohřál a nezregeneroval, pak by docházelo k rozsvěcování té kontrolky a byla by to úplně normální tovární funkce.

 

Takže nejlepší by bylo vzít VAG, napíchnout to jeho auto (za jízdy) a podívat se, kdy probíhá regenerace a kdy dojde k rozsvícení kontrolky. A bylo by jasno, jestli tam někdo nastavil něco zázračnýho, nebo to je defaultní stav ;)

Odkaz ke komentáři

Kodovat ide iba manualne spustenie regeneracie, ale nesmie tam byt tusim viac ako 45g

 

 

 

prosim ta a ako sa da nakodovat to manualne spustenie, resp. ako ho potom spustit pomocou coho?

 

A není to spíš o tom, že ta kontrolka mu svítí čistě ze svojí původní podstaty - tedy běžná regenerace se nepodařila, zaplnění filtru stouplo na vyšší hodnotu a proto je po řidiči vyžadována jízda vhodná pro regeneraci?

 

Já už si ty hodnoty nepamatuju úplně přesně, ale mám pocit, že běžná regenerace se spouštěla při zaplnění na 45% (pokud k tomu samozřejmě byly podmínky - teplota motoru, spalin). Když podmínky nebyly a zaplnění filtru dále stoupalo, tak se při hodnotě 75% rozsvítila kontrolka DPF a bylo vyžadováno (okamžité) splnění podmínek, aby mohla regenerace proběhnout (protože pokud by zaplnění stouplo na 90%, spadl motor do nouzáku a vyžadoval zásah servisu).

 

Takže pokud by dotyčný jezdil třeba relativně kratší trasy a filtr se při běžné jízdě dostatečně neprohřál a nezregeneroval, pak by docházelo k rozsvěcování té kontrolky a byla by to úplně normální tovární funkce.

 

Takže nejlepší by bylo vzít VAG, napíchnout to jeho auto (za jízdy) a podívat se, kdy probíhá regenerace a kdy dojde k rozsvícení kontrolky. A bylo by jasno, jestli tam někdo nastavil něco zázračnýho, nebo to je defaultní stav ;)

 

nie neni to tym, regeneracia mu prebieha pravidelne okolo 800 km. jazdi prevazne dlhe dialnicne trasy cize podmienky su idealne, auto bolo na napojene na diagnostike a ziadna hlaska o regeneraciach alebo dpf tam nebola a dpf ma zaplneny tak z polovice cize to nesignalizuje ziadne problem cisto len inforrmacny chadakter ze regeneracia prebieha.... ale to som uz pisal vyzsie ze to prosto neni ziadne problem vsetko na aute je ok. ide len o informaciu ze prebieha regeneracia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odkaz ke komentáři

Ked mu signalizuje regeneraciu dpf tou oranzovou kontrolkou filtra, tak primarna podstata tej kontrolky je potom stratena a potom ked sa filter zaserie a vyhodi tuto kontrolku, kedy by clovek mal spravit to, co sa pise v manuale a on to nespravi, tak je mozne ze ten filter posle do hrobu. Praveze prebiehajucu reg. by mohla indikovat nejaka ina kontrolka, pripadne dorobit nejaku externu...to by uz zmysel davalo, ale takto nie.

Upraveno uživatelem Kyselinka
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...