Jump to content

Denné svietenie Octavia 2 pred FL v hmlovkách prídavné LED žiarovky


Kocina

Recommended Posts

Denné svietenie v hmlovkách Octavia 2 1Z pred FL
pre Octaviaclub.cz člen Kocina

 

Nakoľko hmlovky na O2 predFl nemajú priamo parabolu s druhou päticou na žiarovku P21w pre denné svietenie rozhodol som sa dorobiť si druhú päticu na DLR. Návod je celkom jednoduchý preto len pár slovami.
1. Na hmlovkách môžete ale aj nemusíte dávať dole predný číry plast, stačí len cez dieru v parabole hmlovky vyčistiť priestor po vŕtaní.

2. Nie je potrebné žiadne špeciálne náradie. Stačí 18mm vrták a lepidlo mamut a 100% silikon

3. Takáto úprava svetiel nie je homologizovaná a preto upozorňujem, že každý ju urobí na vlastné riziko.

4. Pätice P21w som zakúpil na ebay, LED žiarovky sú 30w Led CREE.

 

Pätiaca P21w

post-31720-0-71299900-1454696949_thumb.jpg

Do paraboly navŕtame dieru 18mm a na stred nalepíme päticu pomocou lepidla, ja som použil osvedčené lepidlo Mamut.

post-31720-0-98986700-1454697059_thumb.jpg

Po stvrdnutí lepidla som celý spoj utesnil 100% silikónom

post-31720-0-37241400-1454697108_thumb.jpg

z čelnej strany hmlovky je vidno len samotná diera s päticou

post-31720-0-43389200-1454697183_thumb.jpg

Prístup k žiarovke je trocha zložitejší, žiarovka sa dá vymeniť len vtedy keď demontujete hmlovkovú parabolu, je to jedna nastavovacia skrutka a vycvaknutie z držiakov.

post-31720-0-11950300-1454697313_thumb.jpg

Zapojenie nových žiaroviek je rovnaké ako u bežného denného svietenia, cez rozpínacie relé.

Výsledná svietivosť záleží od výkonu LED žiaroviek. Prikladám pár foto na ukážku

post-31720-0-20890700-1454697397_thumb.jpg

post-31720-0-81189900-1454697414_thumb.jpg

post-31720-0-88732600-1454697436_thumb.jpg

 

!!! ešte raz upozorňujem že takéto denné svietenie nieje homologované na cestnú premávku!!!
Mňa zatiaľ nikto nezastavil :lol:

Edited by Kocina
Link to post
  • 2 weeks later...

Išlo mi hlavne o to aby denné svietenie robilo svoj účel šetrilo palubnú sieť. A nakoľko mám v hmlovkách žlté žiarovky chcel som zachovať aj žlté hmlovky aj LED denné svietenie, preto som nechcel možnosť kodovania seriových hmloviek.
Otázka ohladom polície - keď si na ceste všímate autá s externým DLR z číny ktoré sieti jak za dušičky, Polícia ma nemá dôvod zastaviť kvôli mojím DLR...

Link to post

Pekné, pekné :-) Ako si urobil elektroniku?

Taky jsem uvažoval nad DRL, ale vždy mne přibrzdilo že cokoli hotového jsem potkal, vypadalo hůře než origo světla.

Tak jsem se nakonec spokojil s tím, že přes čidlo stěračů přes den stmívám potkávačky na 50% a za šera je to přepne na 100%. Ne moc chytré, ale šetrné k žárovkám.

 

Vzadu bych rád svítil za všech okolností. Vozím malou a nesnáším auta, která nejsou za horšího počasí vidět zezadu.

 

Vpředu je ale škoda klopit tolik světla do asfaltu přes potkávačky. s těmi DRL ušetříš dost Wattů :-)

Link to post

Elektrika je klasicke zapojenie cez rozpinacie rele schovane v poistkovej skrinke u motora, +12V ovladanych spinackou, a rele rozpoji pri zapnuti parkovaciek. Zadok nesvieti, ale samozrejme pouzivam pri znizenej viditelnosti klasicke svetla.

Link to post
Guest Petr Krejci

Zdravim,

 

protoze pravidelne po opetovnem nasedani zapominam zapnout svetla, tak jsem nejdrive resil denni sviceni pres mlhovky se snizenou svitivosti nastavenou pres VAG. Jednou me stavil "prislusnik" a dohadoval jsem se nim skoro hodinu. Blikali jsem svetlama jak na diskotece. Taky kdyz jsem jel na technickou, tak jsem to pro jistotu vypnul. Pokud denni sviceni na sobe nema homologaci, tak to auto neprojde ... Na druhem aute DRL mam a vzdy mi tu homologaci kontroluje.

 

Tak jsem presel na denni sviceni na 40% normalnimi svetly nastavene pres VAG. Toto je naprosto v poradku. Technickou to normalne projde. Je to setrne k zarovkam. Stejne je menim pravidelne preventivne. I kdyz to sviti behem startovani, tak mi za tech let behem toho ani jedna nepraskla.

 

Muj nazor? Pekne do STK nebo do kontroly nejakym "prislusnikem".

Link to post

Ale veď ja som si toho vedomí, na druhej strane vídam každý deň na cestách kopec aut čo majú denné svietenie z číny a svieti ako za dušičky, nikto ich nezastavuje a nepokutuje, u nás je to zrejme lahostajné, svietim? svietim...Určite ma policajt nezastaví z 30m len preto ze má pocit že nemám homologované denné svietenie, STK je vec druhá, ale povedzme si uprimne, kolkí jazdíme úplne naslepo, bez kamaráta alebo známeho na STK....

Link to post

Podle mne nešťastné řešení z důvodu narušení paraboly a tím změny charakteristiky mlhovek. A tím nemluvím o homologaci a STK, ale jen o tom, že mlhovky s dírou a další žárovkou v parabole jistě nebudou svítit tak jak byly navržené a jak mají.

Link to post

Dnes som skulil prehodit tie LED COB 11watt za LED Cree 80watt, a trošku som ich porovnal, ale výsledok, ze čínani oj*bavajú iba rachor....
tu je výsledok post-31720-0-02587400-1456319322_thumb.jpg

 

Takže teraz zháňam LED-ky čo budu aj svietit viacej...

Edited by Kocina
Link to post

LED technologie je výborná v aplikacích kde je s ní dopředu počítáno už při výrobě světlometu.

Vysoký výkon je nutné uchladit, jinak to bude svítit jen krátce.

Bohužel, LED náhrada halogenky H8 má maličké tělo. Uchladí max 3W. Každý Watt navíc je pro LED čip hřebíčkem do rakve, protože teplota jde prudce nahoru. Stačí takovou LED žárovku nechat deset minut svítit na stole. Obvykle na ní neudržíte ruku. To není pro čip dobré.

 

Nechce se mi s tím teď experimentovat, ale řešením by mohly být LED moduly s externím žebrovaným chladičem.

http://www.ebay.com/itm/Cree-LED-CAR-headlight-Conversion-kit-6000K-White-H8-H9-H11-6000LM-60W-bulbs-/301880439981?hash=item464979f4ad:g:Z6sAAOSwo3pWg595&vxp=mtr

 

Všichni si jistě pamatujete jak vypadá standardní chladič procesoru do stolního PC.

Tak takový chladič by tam musel být, aby uchladil těch slibovaných 60W.

 

Zkoušel jsem si vyrobit na koleně 12V, 50W přenosnou svítilnu chlazenou právě Pentium větrákem.

Standardní COB 50W LED modul, který se teď dává do těch hliníkových vaniček na osvětlení zahrady.

Svítí to pekelně (víc jak 4.000lm), ale i tak to má rozměry cca 8x8x10cm a nebýt tam ten aktivní větrák, tak se to upeče :-)

 

 

Link to post

Na eBayi prodávají COB Eagleeye. Vodotěsné, supr jednoduchá montáž, ale moc to nesvítí. 1-3W. Víc se neuchladí.

Dovedu si to představit do staršího auta, ale ne do Octávky. Možná do nějakého vyžilého Forda :-)

 

http://www.ebay.com/itm/10x-White-DC12V-9W-Eagle-Eye-LED-Daytime-Running-DRL-Backup-Light-Car-Auto-Lamp-/301685459500?hash=item463ddaca2c:g:uawAAOSw3ydVoIG~&vxp=mtr

 

Začínám si myslet že halogenka je do těchto mlhovek nejlepší řešení. Buď halogen, nebo se smířit s cca240lm 3W COB

 

LED moduly nad 3W jsou pekelně drahé a to harakiri jakým se to snaží výrobce chladit možná nestojí za úsilí napasovat to do svítidla.

 

Třeba tady odvádějí teplo přes takovou kovovou punčochu. No za tolik peněz je to fakt nouzovka.

http://www.ebay.com/itm/Pair-60W-6400LM-CREE-XM-L2-9006-HB4-LED-Car-Headlight-Bulb-Conversion-Kit-6000k-/182031710767?hash=item2a61ef7a2f:g:MYEAAOSwPc9Wyf0z&vxp=mtr

Link to post

Lukony myslím ze sa úplne nechápeme.... ja to chcem do mojích sice hmloviek ale do tých prerobených, preto potrebujem päticu BA15s (P12w)
H8 žiarovka zostáva, ale potrebujem ďalšiu led s Ba15s (p12w) ako denné svietenie, preto zháňam nejaký výkonnú ktorá bude dobre vidieť aj počas slnečného dňa. Tie COB sú fajn ked je pod mrakom alebo navečer, ale ako náhle svieti slnko pred auto tak nieje vidiet či svietim alebo nie, je sice pravda, že som skušal pri tom slnečnom počasí zapnúť aj stretávacie svetlá a tam by som tiež nedal ruku do ohňa lebo niesu nejak extra vidieť. Slnko sa odráža v parabolách viacej ako svetlo zo žiarovky.

Link to post

Ale jo. Chápu. Funkce mlhovek zůstává tak jak byla, plus jsou tam extra LED pro denní svícení.

Líbí se mi že to máš v origo reflektorech. Nekazí to původní design auta. To se o mnohých DRL dodělávaných do masky říct nedá.

 

No že ty COB nesvítí až jak bys chtěl to taky chápu.

Potřeboval bys tam vrazit Cree XML 10W LED. Ta dává 1000lm z jediného čtverečku 5x5mm. To bude vidět i ve dne.

 

http://www.ebay.com/itm/for-DIY-White-Single-Die-XM-L-T6-LED-10W-High-Power-Chip16mm-Round-Base-Cree-/271913121216?hash=item3f4f48f5c0:g:3AgAAOSwLVZVjtSt

 

Věř mi, tohle svítí jako čert.

 

Potíž je v tom, že těch 10W tepla se neuchladí samo. Můžeš to namontovat do žárovky BA15s, ale do roka to shoří. I dříve. Diodám svědčí teploty okolo 40oC.

 

Leda by ti někdo vytočil na soustruhu váleček 16mm, na který bys tu diodu upevnil uvnitř paraboly. Z venku bys pak upevnil chladič a na přívodní vodiče dal zdroj proudu.

 

http://www.dx.com/p/18v-5w-cree-circuit-board-for-flashlights-16-8mm-5-5mm-26110#.Vs89OUAvbIo

 

Ani bys tomu nemusel dávat 3A. Při dvou Ampérech to svítí téměř stejně. Výkon je cca 6W.

 

Většina slušných DRL má tak 5W, max10, bludičky 2-3W :-)

 

 

 

Link to post

Díky za radu, normálne zvažuju že by sem to tak urobil lebo tie 80watt co mám teraz by som rozobral a vyhodil tie čipi von a dal by som tam tento, a to fakt ten prcek bere 3A pri 3,7V ? Máš ich odskúšané? teoreticky 3 také do serie a mám 30watt cree, že? Akurát 9A odber.

Link to post

Odběr v autě až tak řešit nemusíš.

Taky by sa mi páčily DRL, ale origo světla se mi líbí víc než dodělávka na masku.

Ještě tak do těch mlhovek bych to skousnul. To vypadá jako od výroby.

 

Potkávačky v halogenu mají 2x55W.

Mlhovky mají 2x30W.

 

Já teď svítím potkávačkama přes dešťový senzor.

Přes den když to detekuje dost světla svítí potkávačky na 50%, jakmile je šero a tma, přepne se to na 100%. Nastaveno přes VAG.

Díky bohu za to :-) Dost mi to šetří žárovky a vidět je to dobře.

BTW, už nejezdím s Osram NightBreaker, protože ty za 149kč z Lidlu svítí skoro stejně :-)

 

Když už máš předělané mlhovky, šel bych do 10W Cree.

Ten LED driver z DX.com co jsem poslal dává z fabriky 1A, po lehké úpravě 2A a pořád má rezervu.

 

Cree XML i ten driver mám v pátých dveřích kufru tuším už třetí zimu. Platil jsem tehdy asi 180kč za Cree XML LED a 50kč za ten driver. Dneska je Cree levnější.

 

XML je fakt držák. Mám je i po baráku v sádrokartonovém stropu.

Svítíš přes malou dírku dost silným světlem, a když to uchladíš, vydrží to věky :-)

 

Nejsem si ale jistý, jestli tělo těch "80Watt" spolehlivě uchladí Cree XML. Ten číňan co psal "80W" by zasloužil do nosu. Chladím ten Cree tímto a stačí to tak tak.. i při 6W :-)

 

http://www.ges.cz/cz/ch-17-100-GES06800529.html

 

 

Link to post

Dnes som skulil prehodit tie LED COB 11watt za LED Cree 80watt, a trošku som ich porovnal, ale výsledok, ze čínani oj*bavajú iba rachor....

tu je výsledok attachicon.gifled.jpg

 

Takže teraz zháňam LED-ky čo budu aj svietit viacej...

 

Ty 80 W jsi asi kupoval někde hodně levně? Já koupil 50 W a svítí jako prase. Bohužel jeden kus o něco víc, než druhý. Za to jsem si vyjednal 5 EUR dodatečně slevu. http://www.ebay.com/itm/361477715842

 

Já si je dal do couváku, tak se o životnost a přehřívání nebojím. Pomáhají mi večer víc vidět na couvací kameře.

Link to post

Mně teda fakt vytáčí to klamání spotřebitele. Oni tam napíšou 80W, 1200lm, 950mA/12V. Ani jeden údaj nesedí.

Výkonu 80W odpovídá asi 7500lm. Ne 1200lm. A jeden ampér na dvanácti voltech, to dělá 12W spotřebu.

Supr perpetum mobile za ty prachy.

Nicméně když si odmyslíte bludy, některé žárovky stojí za zvážení.

 

Tady jsem vybral nějaké jedlé LED žárovky za pěkné ceny.

http://www.ebay.com/cln/lukas.konarski/car-cree-led/278627924016

 

Ty Cree které jsou v nich použité mají 3W na čip. čili když je jich tam deset, teoreticky by to dalo 30W, cca2800lm. Počítám kolem 800lm na 10W výkonu.

Ale do minuty by to chytlo plamenem.

Proto to výrobce omezuje na těch 12W. I tak to vydrží svítit jen chvíli.

 

Čili doporučuji, ale jen do blinkrů a couvaček. Tam kde to nesvítí déle jak minutu.

Jinde nechte žárovky, nebo použijte něco LED slabšího, ať se to nepřehřeje.

 

Link to post

jindra999 - samozrejme tie 80W a aj 50Watt su kupované s ebay v cene asi 7€/kus
ale cez víkend som robil ďalšie merania a rád by som to tu zhrnul do jednej informácie.

 

80watt odber 288mA pri 13,5V =3,88W 16x5w chip

50watt odber 270mA pri 13,5V =3,65W 10x5w chip

30watt odber 510mA pri 13,5v = 6,88W 6x5w chip

Takže vo finále svieti 30watt led CREE viacej ako 50 a 80-tka.

S lukony som si o tom písal sukr. správy ale dám to sem, skúsil som rozobrať jednu 50watt cree led a vyradiť z funkcie jej origo obvod v tele žiarovky, podla info od lukony je to stabilizátor prúdu ktorý ,,drží na uzde,, prúd do ledky na tých max 300mA, čize výrobca udáva taký a taký výkon, ktorý ta žiarovka sice dokáze dávať, ale len na veľmi krátky čas, preto je obmedzený prúd práve na tých 300mA a vtedy sa chipy neprehrejú ale tiež svieťa jak za dušičky, preto aj to svetlo trocha dožlta lebo napájanie chipu je dosť obmedzené, tým ze som vyradil pôvodný stabilizítor prúdu v žiarovke som do nej pustil 5V a 1A čiže 5W a žiarovka svietila 2x viacej ale do 1 minuty bola horúča že až smrdela. Tak som to radšej vypol.
Tu sú fotky.
post-31720-0-49160700-1456723095_thumb.jpgpost-31720-0-91747300-1456723117_thumb.jpg

Takže odteraz kupujem len 30watt ktoré proste svietia viacej jak 50 a 80watt led cree.
post-31720-0-13326700-1456723195_thumb.jpg

Link to post

Ale mně ty 50 W nesvítí ani náhodou jako bludičky. To, cos naměřil odpovídá tomu, že co kus, to originál. Mně jedna svítí víc, než druhá. V couváku se to dá skousnout, byť když stojím v garáži u bílé zdi, je rozdíl zřetelný. Když se dívám na auto zezadu přímo, venku, tak je rozdíl jen malý. Ale v DRL bych rád, aby svítily obě stejně. Já ale kvůli problémům na STK koupím homologované přímo do mřížky vedle mlhovek.

Link to post

Ještě takový malý brainstorming.

Co takhle drop-in modul?

 

Primárně je to určeno jako rychlá náhrada do bateriových svítilen.

Ale v autě by se 1000lm určo hodilo.

 

http://www.ebay.com/itm/CREE-XM-L-T6-1-Mode-3V-18V-Drop-in-Module-Flashlight-Torch-WF501B-6P-G2-6Z-WF502-/121174314802?hash=item1c368d4f32:g:eZ4AAOxyepRRwW4J

 

Napájení 3-18V, čili automobilovou síť to v pohodě přežije.

Jeden mod - trvalý svit. V autě by se pět blikacích režimů zrovna nehodilo.

Je tam parabola, bude to mít úzký kužel. To by mohlo být výhodou i nevýhodou

Chlazení už to nějaké má, ale těch 10W bude potřebovat dochladit montáží do něčeho kovového.

 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...