Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Lancelot

Hyundai i40 1.7 CRDi 115k

Recommended Posts

Protože nechci pořád zaplevelovat vorlajzovi jeho téma, tak zakládám sólo téma k tomuto zázraku.

 

Je to služební Hyundai i40, výbava je to nejnižší Experience, obsahuje všechna okna v el, automatickou dual klímu, rádio na CD a Mp3, bluetooth handsfree, parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívaný volant, vyhřívané přední sesle, el. sedadlo řidiče bez paměti, el. ručka, autohold, projektorové světlomety, 16" elektrony, el. sklápěna a vyhřívaná zrcátka, vnitřní samostmívací zrcátko, tempomat, omezovač rychlosti, multifunkční volant, automatická světla

 

Auto mám od novoty, teď už má najeto skoro 4500 km.

 

Pozitiva:

docela pohodlné sedačky s dobrým bočním vedením

rádio na mp3 s usb

multifunkční volant který padne do ruky - tlustší věnec

ovládání tempomatu na volantu - podle mě lepší než na páčce blinkrů, kdy kolikrát jsem při nastavování v OII nebo SII dal omylem blinkr

velká vnější zrcátka

automatické stěrače

plynová vzpěra kapoty

nízký aerodynamický hluk při vyšších rychlostech

slušné odhlučnění kol

odkládací kapsy na středové konzoli

 

Negativa:

hlučný motor s malým výkonem, ten zvuk který to vydává v zátěži, ale i na půl plynu je hrozný, až bych řekl nezdravý

a hlavně v autě není rozložený ale vychází z jednoho místa, z prostoru za přihrádkou spolujezdce, jako by tam byla do motoru díra. Díval jsem se motorového prostoru a v tom místě je prázdný prostor, kde není žádné odhlučnění, takže se to tam asi odráží a tím zesiluje. Zkusím to nahrát, mi ten zvuk nepřijde normální a velmi obtěžuje, protože jinak je v autě ticho.

 

extrémně přeposilované řízení - auto má podivnou odezvu na volant, jakoby se zpožděním, zatočíte a až po chvilce auto změní směr, v dálničních obloucích se podvozek tak podivně vrtí, nedrží stopu je třeba pořád korigovat volantem - může to být i pneumatikami, které jsou jen 16" 205 šířka a profil vysoký, mám pocit že 55.

 

špatný výhled z vozidla - přední A sloupky jsou mohutné schová se za ně celé auto, daň za nafouklý design

 

palubní počítač má jen jednu paměť na spotřebu, vůbec celý ten počítač je divný, ani teplota oleje v něm není

 

zrcátka ani okna nejdou ovládat DO

zrcátka se dají sklopit i ve vysoké rychlosti

dešťový senzor nezavře okna při dešti

 

zobrazení parkovacích senzorů na prostředním display budíků - při točení volantu není na grafiku vidět, navíc to ukazuje jen ve třech čárkách, takže velmi nahrubo

 

nenastavitelná loketní opěrka s tvrdým místem pro opření

 

automatická světla nespolupracují s dešťovým senzorem - za deště pořád zůstávají denní světla

 

 

Takže tak. Rezultát je, že toto bych si nikdy nekoupil, OIII je mnohem lepší. Bohužel co jsem dostal to mám, ale i tak, mám to nejlepší co ve firmě je v daném postavení možné. :-) Takže mám zákaz si stěžovat ;-)

Možná bych to auto měl radši, kdybych nemusel všude čelit té vychloubačné reklamní kampani Hyundaie, to pak je člověk, chtě nechtě kritičtější.

Fotky dodám později.

 

Share this post


Link to post

to zase bude fame :D

co ovládání stěraču-zadního? pořád je tam ruku krouticí poloha?

Share this post


Link to post

LOOOOOL, šup s tím hodnocením na nějaké Hnůjdaj fórum :D Strašný, ale co by člověk čekal od s.ačky z Koreje, že.... Moc pěkně napsaný!

Share this post


Link to post

Jim - je to sedan, zadní stěrač to nemá

Dakie - nechtěl jsem být negativní, ale prostě těch věcí co mě dnes a denně serou je moc

Smutné je, že Škodovka potažmo koncern se vydává podobným směrem viz Rapid nebo FIII, tj. hogo fogo, ale kdysi standardní funkce mizí.

 

Jo a ještě jsem se dnes naprdnul, protože se mi v kufru vysypala taška s nákupem - nejsou tam žádné háčky. Na to jsem zvyklý už z FI Sedan. Prkotiny, které ale zvyšují užitnou hodnotu.

 

Share this post


Link to post

To bylo na mně keců, když jsem recenzoval můj dojem z testovací jízdy :) Mně stačilo jen otevřít dveře, abych už měl jasno, že tohle bych nikdy nemohl mít rád. Hraje si to na něco co není. Umím si představit, kdyby to bylo za poloviční cenu, že bych to akceptoval a měl to jako "jednorázovou nákupní tašku". Prostě krám co mně odveze a nebudu se s tím párat a po max. 5 letech to hodím do šrotu.

Share this post


Link to post

Nechteli byste kluci ty auta zadarmo?

Jirko, když to jsou fakt stále mrdky.

jako kamarád si i30 pochvaluje, ale to proto že je nenáročný a jezdil tak akorát Chujdajem a Kiou v social edition 1,2.

A ještě ta neetická reklama na přes držku.

Share this post


Link to post

Právě, ta jejich reklama vzbuzuje v člověku negativní emoce ještě předtím, než to auto vůbec spatří.

Ještě tomu auto chybí takové to dotažení - je v tom spousta elektronických fičurek, ale vzájemně nespolupracují.

To odhlučnění motoru - to hodně kazí dojem.

Takže jsou tam spíš jen na efekt, že tam jsou.

Přejít na toto auto z nějaké staré plečky, tak jsem asi 100% spokojený, ale jsem zvyklý na FI, OII, SII, Audi a ta laťka je v těch detailech vysoko.

Ale jak už jsem psal, jsem stejně zklamaný z Rapida a z FIII a ještě víc než z tohoto korejské zázraku.

Který mimochodem, mám pocit, srovnává Hyundai s SIII. Což mi přijde úplně mimo.

Jo, co je ale super, je 70l nádrž.

Share this post


Link to post

to zase bude fame :D

co ovládání stěraču-zadního? pořád je tam ruku krouticí poloha?

 

Ano, já mám i30 a myslím že soused z Boleslavi by se fakt divil :loool:

A zadní stěrač? Kroutítko na konci páčky. A neumí si stírnout když jsou zaplý přední stěrače a člověk dá zpátečku. To soused z Bolky uměl u ž u Fabie I :wallbash:

 

Share this post


Link to post

.... a všichni si to pak odkódovali, stejně jako dodatečné setření předního okna ..... tím nechci vychvalovat jedno nebo druhé, jen poznámka, že se zabýváte tak trochu malichernostmi, pro mě jsou podstatné docela jiné věci a ta tady zazněla jen jedna - hlučný motor, rád bych se v každé recenzi spíš dozvěděl něco o jízdních vlastnostech (zmíněna pouze dálnice, je to stejné na okreskách? a co ty pneu? dá se nervozita podvozku přičítat jim nebo ne? to ale bude známo asi až v zimě po přezutí, co nezaznělo vůbec, to jsou brzdy? o nich není psáno vůbec nic ....

no třeba to mám jinak, ale mě u auta zajímá podvozek, motor, brzdy, jízdní vlastnosti a až pak ten zbytek a to je i značka auta

Share this post


Link to post

Nemam je rad kvuli tomu jak to vychvaluji do nebes a navazeji se do jinych znacek ale nemyslite ze kdyby to bylo takova hruza tak by jich nedokazali tolik prodat. Tady si ji jiste nikdo nekoupi ale kazde zbozi ma sveho kupce kdyz se mu udela na miru a ocividne nenarocnych ridicu je stale vice a vice:-)

Share this post


Link to post

Nevím, já jen co jsem otevřel dveře i40, tak jsem měl špatný pocit. Působí to lacině, řazení bylo takové divné, ten jejich nejsilnější diesel byl mrtvý jako můj děda. Oni totiž do toho dávaj max. 1,7 motor. Jo, odveze tě to z bodu A do bodu B, ale je to totálně vykastrované auto, nic z čeho můžeš mít radost. Takové "jednorázová igelitka", použít a zahodit.

Share this post


Link to post

tomáši nevím čemu se divíš, to je dnes většina nových aut... na 5 let koupit fabii se zárukou a pak zahodit, asi nejlepší varianta.

@jardo: to víš, pro většinu je hlavní spotřeba a elektrická výbava včetně asistentů (nějaká je určitě dobrá - vyhřejvany sedačky bluetooth atd)... jinak souhlas.

Share this post


Link to post

.... a všichni si to pak odkódovali, stejně jako dodatečné setření předního okna ..... tím nechci vychvalovat jedno nebo druhé, jen poznámka, že se zabýváte tak trochu malichernostmi, pro mě jsou podstatné docela jiné věci a ta tady zazněla jen jedna - hlučný motor, rád bych se v každé recenzi spíš dozvěděl něco o jízdních vlastnostech (zmíněna pouze dálnice, je to stejné na okreskách? a co ty pneu? dá se nervozita podvozku přičítat jim nebo ne? to ale bude známo asi až v zimě po přezutí, co nezaznělo vůbec, to jsou brzdy? o nich není psáno vůbec nic ....

no třeba to mám jinak, ale mě u auta zajímá podvozek, motor, brzdy, jízdní vlastnosti a až pak ten zbytek a to je i značka auta

 

Jsem spíše popsal to, co mě zaujalo ať už pozitivně nebo negativně.

Podvozek je zvláštní, takový nejistý, jestli je to pneu nevím, mám ty samé ale v menším rozměru na FI a nemám s nimi problém, drží pěkně. Jsou to Hankook Kinergy Eco R16 205/60 92V.

Tady u tohoto ale mám pocit, že to auto má v zatáčkách při rychlejší projetí tendenci jít celé bokem ven.

U SII nebo FI jsem to nikdy nezažiil, SII je těžce nedotáčivý a fabka taky.

Možná u i40 hraje roli lehký motor vpředu.

Brzdy mi přijdou standardní, k těm nemám výhrad.

Mě především zajímá motor, a ten mě tady zklamal. Hlučný, slabý a ani spotřeba není nízká.

Share this post


Link to post

Ještě jsem tady sliboval fotky.

post-238-0-07179000-1479325198_thumb.jpg

post-238-0-56447000-1479325223_thumb.jpg

post-238-0-94883100-1479325240_thumb.jpg

 

Jinak už mám najeto něco málo přes 12 tis. km.

Motor trošku ožil ale pořád je to příliš hlučná slabota.

Měl jsem možnost jezdit s Tucsonem se 100kW dvoulitrem a je to úplně jiné svezení - ticho, příjemný tah odspodu menší potřeba furt řadit.

Tím motorem tu i40 korejci zabili.

A teď v zimě po ránu ten motor vydává neskutečné zvuky.

 

Musím ale ocenit velmi rychlé ohřátí motoru, topí po chvilce, stejně jako rychle hřejí sedačky a volant.

Co neoceňuji je na můj vkus vysoká spotřeba - možná jen pravdivější palubák, ale spíš to bude tím, že se motor s autem trápí.

Ještě mě velmi překvapila necitlivost parkovacích senzorů, kdy mi těsně za autem procházely upovídané slovenky a senzory ani nepíply.

Otravná je kontrolka nízké hladiny vody v ostřikovačích, která se chová stejně jako hladové oko ve starých autech - při hraniční hladině neustále zapíná a vypíná.

Tempomat nejde zapnout při rychlosti nad 180 km/h.

Při prudkém brzdění se auto potápí na levé přední kolo a zadek tančí.

Start stop vypíná motor ještě za jízdy při rychlosti pod 20km/h.

Motor sám naskočí po 55 - 90s.

Při popojíždění v koloně je systém občas zmaten a nestíhá startovat, člověk pak vypadá jako autoškola, takže ho vypínám.

Super je velký dojezd díky 70l nádrži, najedu na ni bez nějakého většího snažení těch 950 - 1000 km.

Už jsem si na to auto za těch pár tisíc docela zvyk, ale spokojený nejsem.

 

Share this post


Link to post

njn hold korejci nemaj tu tradici a myšlení, jak má auto této třídy vypadat, nedávno jsem jel s I30 rok a půl starou 1,6 benzín bez turba.... no nevím, ve srovnání s OII děs, hold poplatné ceně....

s I40 jsem nejel, ale stačilo mi znát ceny některých ND, které jsou podobné jako na A6, srovnatelné vozy Passat a SuperB jsou funymoney...

 

funkce většiny palubního systému je i v dnešní době analogová, pak se není čemu divit, že nejsou okna na DO, sklápění zrcátek na DO.... když si šáhneš na dveřní průchodku, je plná drátů.....

Edited by Rolbař

Share this post


Link to post

Srandovní je čidlo otevření dveří umístěné viditelně přímo na karoserii :D zase asi půjde lépe vyměnit než to integrované v zámku, takže je to dvousečné.

Každopádně ještě to musí dotáhnout, zatím je to takové nakašírované ale technika je furt předpotopní.

Share this post


Link to post

Najeto 14 tis.km.

Jak jsem tady popisoval takovou tu nejistotu podvozku, tak gumama to není, jsou tam teď nějaké zimní nokiany a stejně se to auto podivně hrne ze zatáčky ven i při nízkých rychlostech, možná rozměr 205/60 není optimální. Pořád mi to přijde takové nejisté.

ASR je neskutečně invazivní a pomalé, kola již dávno neprokluzují a výkon motoru je stále omezen.

 

Jel jsem teď poprvé vzadu asi 200 km a ani tam to není nic moc.

Pěkná je operka s držáky nápojů a uzavíratelnou schránkou - takovou měla kdysi myslím FI.

Středový tunel je nad podlahou jen minimálně.

Jinak ale byl posez pro mě (178cm 110 kg) nepříliš příjemný, na nohy je málo místa v podélném směru, 600 km v kuse bych v tom nevydržel.

A překvapilo mě, že je vzadu zima (klima nastavena na 22°C, venku -2°C). Ze středových výdechu vzduch při režimu auto nešel a ofuky na nohy pro posádku vzadu nejsou přítomny - není tam ten předěl, takže se počítá s prouděním zepředu.

Od těch malých prosklených trojúhelníčku vzadu jde na hlavu nepříjemný chlad.

A nejde auto zamknout když jsou otevřeny jakékoliv dveře - pojistka pro zabouchnutí klíčů, pro mě ale nezvyk, protože většinou zamknu, strčím klíč do kapsy, vezmu co potřebuji a tělem dveře zabouchnu a auto se zamkne.

 

Jo a začalo mi něco klepat v kufru :(

 

 

Share this post


Link to post

Když jsem tady kdysi opakovaně psal, jak z i40 a později z Tucsona nemám dobrý pocit z testovacích jízd, tak mně někteří málem kamenovali.

Share this post


Link to post

Člověk by toho i hodně odpustil, kdyby se tak nekasali furt...

Jako přestoupit do toho třeba z feldy nebo nějakého starého střepu, tak asi ok, ale já mám laťky už hodně vysoko.

Share this post


Link to post

to máš těžký, ale píšeš to dobře, záleží na tom, s čím to porovnáváš... já mám doma i30 kombi a v práci O II FL 1.6 TDI v základu... tu Oktávii bych taky nechtěl... hlučnej a nevybavenej auťák...

Share this post


Link to post

Najeto 36 tkm. Kolik stál servis nevím, ten první je prý zdarma.

Motor jede furt naprd, a v porovnání s Rapidem 1.6 115k, mi to přijde jako ještě větší tragedie. Je neskutečně hlučný, až si říkám, jestli mu fakt něco není (v servise ale vše ok)

Spotřeba je vysoká i při klidné jízdě, tam kde se SII mám 5l, tak tam má i40 o půl litra více dle PP, ale zase ten kecá. Podle tankování jezdí SII za 5,9l, i40 za 6,4 režim jízdy je hodně stejný. Kde je teda výhoda nižšího objemu?

Co mi dost vadí po roce a těch km, je nenastavitelná a relativně tvrdá středová opěrka.

Nezvykl jsem si na absenci ovládání oken DO, bo musím vlézt do toho hicu zapnou zapalování a stáhnout okna.

Pohodlné jsou sedačky, mají příjemné boční vedení.

 

 

Share this post


Link to post

Překročeno 50 tis.km.

Spotřeba stále vysoká, motor furt hlučný, takže ani po zajetí se to nezlepšilo. Výkon je tragický, je to akorát tak do města.

SIlně opotřebovaná sedačka řidiče, vůbec to neodpovídá km a převážně delším trasám.

S odstupem času hodnotím jako tragické světla, ač jsou to halogenové projektory, zejména dálka je naprd, ale ta je pomocí paraboly.

Co mě ještě dost štve, jsou omezovače dveří, kdy je třeba hodně síly, aby se zase samy nezavřely a když je síly moc zase se odrazí a stejně mě praští přes nohy.

Naprd jsou el.sklopné zrcátka jen tlačítkem na dveřích, nikoliv DO.

Líbí se mi startstop, který vypíná i za jízdy od 20km/h a méně, dá se s tím dobře pracovat a nekazit tak vzduch. V Polu okamžitě vypínám, tam je to podle mě nesmysl.

A to je k tomuto auto ode mne poslední informace, neboť se s ním během pár týdnů rozloučím.

 

Share this post


Link to post

Díky za poznatky a utvrzení v tom, že Hnůjdaj prostě auta neumí... Za co budeš měnit, jestli to není tajný?

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...