Přejít na obsah

Motor vypne/zaškube, pak jede v pohodě


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

začaly mi na autě problémy.

 

Nejprve se mi to stalo pouze na dálnici. Normální rychlost cca 110km/h na 5. převodový stupeň, najednou auto zpomaluje, otáčky jdou rapidně dolů (nekolísavě, prostě kontinuálně jdou dolů). Po pár vteřinách (2-4) se auto vrátí do otáček a jede. Zatím se mi to stalo pouze na dálnici. Auto na plyn ve chvíli kdy otáčky letí dolů nereaguje.

 

Dnes se mi to stalo v koloně, chtěl jsem se rozjíždět a najednou auto zdechlo, rychlej sem nastartoval, rozjel se rychleji jenže auto cukalo, jako bych hopsal (přirovnal bych to ke startování se zařazenou rychlostí, pdoobné hopsání).

 

VAG mi na motoru neukázal žádnou chybu ihned po incidentu.

 

Chtěl jsem se zeptat jestli se už s tímto někdo setkal a co by mohl být za problém ? To že mi auto nereagovalo na plyn a chovalo se to jak chovalo - něco s palivovou soustavou ? Proč ale nic VAG nevypíše ?

 

Jinak jsem vypozoroval, že se mi to stalo vždy, když jsem měl méně než polovinu nádrže, dnes s tou kolonou se mi stalo, když jsem jel na rezervu (15km po rozsvícení kontrolky).

 

Chci to vyřešit zavčasu, než mě to auto někde nechá.

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři

Právěže posledně jsem ho zapomněl vyměnit a bude mít cca 30 tisíc najeto. možná více, nejsem si teď jistý.

 

No nic, objendal jsem MAAN palivák, prý by měl být celkem kvalitní, zítra mi příjde tak ho vyměním. V sobotu jedu do školy do Ostravy přes dálnici tak se uvidí :) Pokud nepomůže tak někde zajdu na proměření těch tlaků, nejprve ještě omrknu kontakt na palivovém čerpadle.

 

U přítelkyně jsem na Ford Puma řešil právě opálený pin na palivovém čerpadle, auto se chovalo podobně až jednou prostě po otočením klíčku bylo ticho a čerpadlo netlakovalo palivo. (viz foto)

 

Jen se chci zeptat, je dobrý přístup k čerpadlu ? Například na tom Fordovi bych musel sundat celou nádrž abych se na něj dostal. Přičemž na karosérii pod sedačkami byl otvor, ale pouze na kablík, sice to byla díra o průměru cca 3,5cm, ale byla posunutá mimo čerpadlo, tak jsem díru trochu rozšířil a dostal se na čerpadlo (viz. foto).

 

post-46612-0-84382600-1491366201_thumb.jpgpost-46612-0-48463500-1491366766_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Jak často měníš palivák?

 

K čerpadlu je dobrý přístup. Vstup do nádrže je pod sedačkami, kryt drží 3 šrouby + samotné čerpadlo potom plastová matice. Kdyby jsi měnil čerpadlo, tak mám potom návod.

 

Podobný problém měl kamarád na Passatu 3C 1.9 TDI PD, tam to byl prošoupaný kabelový svazek o husí krk, který měl svazek chránit. Ale tady pochybuju, že to bude tohle, ještě jsem se s tím nesetkal.

Odkaz ke komentáři

To cukání se mi stalo poprvé a v koloně.

 

Ještě jsem si vzpomněl, zkusil jsem až k omezovači a auto pocukalo, jako by mělo tendenci to udělat zase.

 

Nicméně to "vypnutí motoru" (nedodání paliva) se mi stalo při 130km/h ale i při 50km/h, takže u mě je to nezávisle na otáčkách.

 

Čerpadlo jsem včera vyměnil a dneska auto prohnal cca 130km a všechno v pohodě, hlavně mi přijde, že auto je o dost živější :)

 

To LadikRS: Co 15 tisíc, ale posledně jsem asi opomněl :( Takže měl víc než 30 tis. km asi .. Byl hooodně zasviněný.

 

U výměny jsem se setkal ještě s jednou pdopásovkou - když jsem odpojoval hadičku, která šla do filtru ze strany motoru, zlomila se mi koncovka a zůstala v hadičce. Myslel jsem, že se pominu, naštěstí jsem to vytáhnul ven. Chci se tímto zeptat, ta koncovka/konektor, která je na konci hadičky a napojuje se na filtr - dá se sundat a vyměnit za novou ? Protože tam je jakoby kolínko a dá se s tím kroutit. Jak se to případně přesně jmenuje, či jaké je číslo dílu ?

 

Za nějakých tisíc km dám zase echo, jestli se mi to stalo nebo ne:) Což bude do konce měsíce určitě.

post-46612-0-54335900-1491682129_thumb.jpg

post-46612-0-84193300-1491682134_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Toto auto jsem kupoval v Listopadu 2015 a mělo najeto 306 tis., teď mám najeto myslím 338 tis., takže cca nějakých 17 tisíc ročně pokud dobře počítám :)

 

Předtím jsem měl 1.6ku na LPG, ale byla to neskutečná herka (kupováno v bazaru..) a tam jsem měl podobné nájezdy, ne-li větší, jelikož jsem ještě jezdil denně pro zboží.

 

Ale ať neofftopicujeme, zasviněný palivový filtr teda dokáže udělat tuto neplechu ? Já měl takovou teorii, že se bordel v paliváku nahromadil na jednom místě a benzín nepustil do hadiček, nicméně čerpadlo pořád tlačilo a ten bordel přetlačilo, je to možné ?

Odkaz ke komentáři

:D :D Měnil jsem filtr :D Každopádně po výměně je citelně znát, že auto má lepší tah a problém, který jsem psal se mi zatím nevyskytl.. ťuk ťuk :beer:

 

Jen mám teorii, co se v tom autě mohlo dít že to zlobilo, jak jsem psal výše - podle mě byl filtr zasviněný, plus se mohla v nádrži uvolnit nějaká nečistota a ten filtr zasvinit ještě více, najednou se na jedno místo v palivovém filtru nahromadil bordel a do motoru nešel benzín, až to čerpadlo ten bordel přetlačilo a zase se to zprůchodnilo. Moje teorie. Je to možné ?

 

Protože opravdu zatím není problém po výměně palivového filtru a auto jede značně lépe.

 

Odkaz ke komentáři

Nevím, jak to má 110kW, ale pokud nemáš v TP uvedený N98, zůstaň u N95. Motor je naladěný na N95. Pročistit motor může i N95, stačí tankovat kvalitní palivo. Stačí kouknout na testy a podle toho vybrat. Nejlépe dopadla Benzina, pak Eurooil s VIFem, pak tam bylo OMV. Shellka nedopadla moc dobře.

 

Otázkou ale je, jestli tenhle stav přetrvává i doposud. Navíc si myslím, že v celé republice můžou být i u jedné společnosti taky nějaké rozdíly.

Odkaz ke komentáři

Tak zatím to vypadá, že problém neustál :( Respektive, za jízdy se mi to už nestalo, ale stalo se mi, že jsem nechal nastartované auto na volnoběh a ono chcíplo (byl jsem mimo auto), stalo se mi to jednou (podle mě se stalo to, co při jízdě, protože volnoběh mi drží krásně..).

 

Napadlo mě, jestli to nemůže dělat špinavá škrtící klapka, že je tam prostě usazeniny dost na to, aby zabránilo klapce i přesto, že se chce otevřít její otevřením. JE to možné ?

 

Tak tak, to palivo si také myslím, že na jedné OMV to může být OK a na jiné OMV horší.

 

Zkusím pročistit ještě tu klapku.

Odkaz ke komentáři

Tak mě napadá, jestli se něco zjistí z tlaku paliva, protože jak se zjistí, že je to palivovým čerpadlem, když se bude měřit v době, kdy to závadu, která se projevuje neudělá ? Jakože budou o něco nižší tlaky, než mají být a tím pádem čerpadlo už nedává tolik a občas vypadne ?

 

Každopádně zítra jdu na tu klapku :)

Odkaz ke komentáři

Motor -> Měřené hodnoty -> Blok 002 (poslední pole) nebo 003 (druhé pole). Spustíš logování a projedeš auto ideálně na trojku pod plným plynem v celém rozsahu otáček. Důležité je mít pedál úplně na podlaze, aby byla plně otevřená klapka.

 

Na volnoběh by tam mělo být 1,8-4,0 g/s, maximální hodnota v logu pod plným plynem by měla být kolem 120 g/s, pokud máš sérii 110kW.

Odkaz ke komentáři

Pecka, vyzkouším. Jinak se mi to stalo opět znovu a všiml jsem si, že jakmile se mi stane to, že jdou otáčky dolů, svítí mi kontrolka baterie. ASi budu muset jezdit s VAGem a logovat cestu :(

 

Jinak se mi to stalo asi jen pokud jsem jel na rezervu nebo těsně před rezervou. Možná zkusím vyměnit to palivové čerpadlo.. Je s tím hodně práce ?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...