Jump to content

VW Polo 1.2 TSI 66kW


Lancelot

Recommended Posts

Přidám jsem svůj nový povoz, na kterém se vozím už skoro půl roku, ze který jsem najel skoro 8 tis.km

Auto jsem kupoval primárně do města a na ježdění kolem komína a občas cca 90 km mezi Ostravou a Olomoucí. Nakonec se jezdí poněkud více.

Je to roční auto, rv.2015, slabší 1.2 s 5q a 90k, výbava střed - maxidot, kožený multifunkční volant, radio s 6,5" displayem, 6 repro, okna v elektrice, loketka vpředu, corner, tempomat, hill holder.

 

Auto jsem kupoval s 15 tis.km, hned jsem měnil olej a filtry, protože delší dobu stálo (3 měsíce) a prohlídka se tak jako tak blížila časově.

 

S autem jsem relativně spokojený, do 100 km/h je tiché. Motor jede dobře a je tichý. Kvůli tomu, že je tiché mě ale obtěžují pazvuky v interiéru, konrétně vlevo od volantu je po zahřátí auta nějaké pnutí v palubce projevující se lupání.

Na nerovnostech a při rozjezdech pak něco klepe na přední nápravě. Mám to v záruce, budu reklamovat :)

 

Co mě trochu zklamalo, nebo jsem to spíše nečekal, jsou jízdní vlastnosti . je to koza skákavá a má silné tendence ke smyku. FI byla mnohem stabilnější a mohl jsem si dovolit mnohem víc. Je to u Pola asi dáno lehkým zadkem.

 

Doma jsou s autem ostatní spokojeni.

 

Z úprav mám plánu akorát chip, ideálně bych chtěl jen origo SW silnější verze a dodělání schránky na brýle.

 

post-238-0-82572800-1512820352_thumb.jpgpost-238-0-68364100-1512820001_thumb.jpg

post-238-0-69948100-1512820369_thumb.jpgpost-238-0-29041500-1512820395_thumb.jpg

post-238-0-90103500-1512820377_thumb.jpgpost-238-0-39158700-1512820386_thumb.jpg

 

Link to post

Díky.

Chtěl jsem auto do města, což SII s 3.6 nesplňuje, spotřebou a hlavně délkou. Navíc jsem chtěl zánovní auto se zárukou a na SII z posledních let výroby jsem prostě s platem úředníka neměl :)

Ale jednou si ho koupím :)

SII je dobré auto, jsme s ním doma spokojení. SIII mě vyloženě zklamal, takže ten u nás nebude.

Barva je hezka, ale je na tom neskutečně vidět špína :(

Link to post

Laciný interiér, takový fórový. Hluk od zrcátek, hluk od zadních oken. Sedačky v kůži tvrdé, pro mě nepohodlné. V zadu méně místa než v SII.

Tragický 2.0 TDI 140kW ve 4x4 naprosto mdlý, bez projevu a docela hlučný. Sice v té době najeto 6000km, ale i tak. Vůbec to neodpovídá cenovce kolem mega za L&K.

Prostě neměl jsem ten pocit, že bych měl měnit SII za SIII.

Jediné co se mi líbí je vnější design.

Link to post

Lanci, do Supa teď začali dávat novou převodovku, která už snese točivý moment motoru na všechny kvalty, takže bez soft úpravy omezující motor, kterou měly předchůdci, takže můžeš ještě počkat, než se objeví S3 v tomto provedení.

Link to post

Jo, to jsem zaznamenal.

Ale naši SIII nechtějí, chtějí TIguan. Navíc už nechtějí naftu, bohužel slušný benzín s DSG a 4x4 je teď u VW nedostatkové zboží (čekačka rok). Takže bude Tiguan ještě v naftě a v mezičase se objedná 2.0 TSI.

Já mám auto vyřešené, i když Kube mi zase nasadil brouka do hlavy:

http://www.skodaplus.cz/Car/1236929/skoda-superb-v6-4x4-3-6-fsi-191-kw-l-k

Na moje potřeby (město) a možnosti zbytečnost :(

Link to post
  • 2 weeks later...

Furt teď v zimě špekuluju, jestli auto má PTC nebo ne.

Když dám topení naplno, tak se zvednou otáčky volnoběhu na 1000 ot./min úplně stejně jako v SII TDI, ale že by šel hned vlažný vzduch jako v SII to ne. Na štítku výbavy PTC není.

Mi se zdá, že proti fabce 1.4 16V to topí pomalu.

Link to post

Jestli tam je, tak nějaký slabý oproti SII, protože v SII to fouká vlažný vzduch během 3-4 minut.

Mi to spíš přijde, že se změní managment motoru a dává to víc paliva aby se rychleji zahřál, musím se podívat na okamžitou spotřebu.

Link to post

tak spotřeba bude vyšší každopádně .... díky vyšším otáčkám, ale to jestli jsou otáčky vyšší pokynem ŘJ pro "rychlejší zahřátí" vyššími otáčkami nebo sepnutím PTC, které zatíží alternátor a otáčky se musí přidat, aby "vyrobil" potřebné napětí, to PTC docela žere, tuším 50A a více

Link to post

já ženě na Fabii dal z důvodu rychlejšího zahřátí velký kryt pod motor z TDička. A auto je zahřátý fakt mnohem rychleji. ;)

 

Hele, to jsem řešil, ale pokud to tam z výroby nelze, tak mi bylo doporučeno nedávat, protože celá větrací schopnost motorového prostoru je v tu chvíli úplně jiná a odlišná od toho jak je thermo managment řešený ....

Se podívám jestli tam už není :)

Protože tlumení kapoty tam mám.

Na PTC se podívám na pojistky, podle toho to poznám.

 

jen tak vzdáleně tuším, že jsou v motorovém prostoru, jsou to ty velké 60-80A

Link to post

No to je fakt, přes léto byl motor zase rozpálený a i teď po jízdě v zimě cinká výfuk. Takže jak se zahřeje, tak tepla produkuje dost.

 

V návodu jsem viděl rozpis, tak se podívám na něj, ale spíš budou elektroboxu v motoru jak říkáš.

Link to post

termomanagement se přizpůsobuje aktuální situaci, tzn. dokáže vyřešit i tohle ;) V servisu mi bylo oficiálně taky řečeno, že to nejde... avšak potom z nich - mimo záznam - vypadlo, že to normálně lze udělat a že tak na zimu taky jezdí mechanikovo auto krátký trasy :D

Na autě to má Terča teď zhruba týden a jezdí s tím i z MB do Prahy po dálnici a nikde žádný problém, že by se auto přehřívalo apod.

Link to post

Honzo, no nevím, ale konzultoval jsem to s klukama co to přímo dělají a opravdu tam záleží na proudění vzduchu a krytem to narušíš ...., ikdyž možná, že u tohoto třeba ne, ale tak jednoduché to není, protože tam je spousta věcí, které nechladí voda.

Link to post

A na kapotě tlumení máš?

tlumení na kapotě tam je

 

Honzo, no nevím, ale konzultoval jsem to s klukama co to přímo dělají a opravdu tam záleží na proudění vzduchu a krytem to narušíš ...., ikdyž možná, že u tohoto třeba ne, ale tak jednoduché to není, protože tam je spousta věcí, které nechladí voda.

ono proudění by tam mělo udělat takovou spirálu; nasaješ přes masku chladný vzduch, proženeš ho nad motorem a spodem za nápravou by měl jít zase ven. Tím velkým krytem se tam ten vzduch podrží o něco déle (obrazně řečeno se tam otočí 2x :D) a následně zase spodem za vlnovcem běží pod autem pryč. De facto tím velkým krytem využiješ teplo jdoucí právě od vlnovce více v motorovém prostoru, čímž se celý prostor dřív zahřeje. Ve chvíli kdy je motor zahřátý a termostat otevře velký okruh, tak máš situaci jako v horkém letní dni.

Link to post

já bral z vrakoviště za 500,- dekl z naftový fabie. Mrkni, jak dole vypadají plasty na Polu - myslím, že budou stejný ;) velký plast je uchycen 8 šrouby, malý šesti.

Já to jinak teď budu sledovat jak se to bude chovat, mám připravenou variantu vyříznutí otvoru kolem vlnovce.

Link to post

včera večer jsem to ještě byl zkusit; auto stálo celý den venku a večer byla teplota 0,5°C. Auto začalo citelně topit po 4 kilometrech a po 8km byla teplota oleje už na 53°C, odkdy je zobrazována na MaxiDOTu. Cesta byla z Mnichova Hradiště do MB po okreskách, nikoliv po dálnici. ;) Jinak dnešní crcání po městě a po 15ti minutách teplota oleje na 80° a stabilně se pohybovala mezi 86-88°C...

 

Možná na léto půjde zpět malý kryt ;)

Link to post

Tak dnes po 8 km olej 62°C a ručička vody na středu, topení na jedničku foukalo teplý vzduch. Venku -0,5°C. Samozřejmě stálo přes noc venku.

Na Maxidotu se mi teplota zobrazuje od 50°C. Na kryt jsem se nepodíval. Musím zítra.

Link to post

Jestli chceš rychle zahřát jen motor, tak vypni topení jako celek a uvidíš ten rozdíl na teplotě oleje.


Pokud řešíte kryty pod kvůli zimě, není lepší varianta zaclonění části otvorů v masce před chladičem?

Link to post

V tomto modelu se dělala jen 1.8, ale i ta 1.2 má na toho prcka solidní odpich. Chci to poladit na těch 81 kw a pak už to bude akorát - stovka za 9,5s a vmax 200 :D

 

Tak kecám, Pentadius má 2.0 TSI, ale to byla limitka a mimo můj cenový limit :D

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...