Jump to content
  • OctaviaClub
  • Anthracite
  • Lava
  • Race
  • Corrida
  • Rio
  • Fun
  • Rallye
  • Emerald
  • Topaz
  • Magic
Laky

Lakyho Octáva

Recommended Posts

Udělal jsem si čas, abych Vám představil moji Octavii. Přišel jsem k ní v roce 2015 na sbazaru. Bylo to první auto, na které jsem se jel podívat a hned jsem jej koupil. Zajedno mi vyhovovalo a i z důvodu seriózního jednání prodávajícího (měl veškeré faktury atp.) Zkrátka bylo vidět, že o něj bylo postaráno. Před prodejem mi bylo sděleno, že je třeba udělat spojku a rozvody. Cenu jsem sklepal, z 70 tisíc na 66 tisíc. Octáva je původem z Itálie a do ČR byla dovezena v roce 2009. Takže v ČR jsem druhý majitel, celkově snad třetí. Kdo ví, kolik jich bylo v Itálii. Má provrtanou palubní desku od nějakého držáku, možná taxametru. Raději nevědět.

Moje první investice tedy byla spojková sada, tyče stabilizátoru, přední + zadní silentbloky, rozvody a pro jistotu i autobaterie (která mimochodem po 3 letech má problém nastartovat při -15°C i potom, co byla před zimou nabita). Suma sumárum nějakých 18 tisíc.

V květnu roku 2015 prošla na STK s lehkou závadou – netěsnosti ve výfukových spojích.

Když jsem jezdil po dálnicích tak mi padalo turbo do nouzového režimu. Výměna podtlakových hadiček a ventilu N75 nepomohla. Dostal jsem možnost turbo vyměnit po známosti, což byla chyba a stála mě 5000,-. Předpokládal jsem, že ON, kdo mi turbo měnil, ví v jakém je stavu. Evidentně to nevěděl a po montáži a ujetí pár kilometrů přes turbo kapal olej. Co kapal, doslova tekl. Vyžádal jsem si tedy své turbo zpět, a zajel s tím normálně do servisu – 9200,- Kč.

V srpnu 2016 byly měněny destičky a kotouče na přední nápravě. V prosinci přestal fungovat termostat, tak byla nutná jeho výměna.

A už je tu rok 2017 a opět technická kontrola. Tentokrát byla jinde než v roce 2015. Opět lehké závady – povrchová koroze brzdového potrubí a povrchová koroze karoserie. (Obě STK jsem nechal udělat po známosti).

A to je z větších investic všechno. Nepočítám olej a filtry.

Co je v plánu:

-          Vyměnit všechny tlumiče a pružiny i s uložením a použít podložky na zvýšení podvozku o 2 cm

-          Montáž tempomatu a trojbliku

-          Obšít volant

-          Vyměnit před zimou 2018 žhavící svíčky

-          ...

1502727261946.jpg

Share this post


Link to post

Rozhodl jsem se, ze vymenim oba predni blatniky, ktere zespodu koroduji (tam kde se pekne drzi to svinstvo). Blatniky koupeny za cca 2000 od firmy Kokkerholm. Tak doufam ze to bude pasovat. Uz jsou striknuty, a za 14 dni v sobotu bude vymena :)

Share this post


Link to post

Octávka je fakt pěkná, tak tě vítám do clubu.

Blatníky jsi nezkoušel před lakováním napasovat? Je to lepší, než je tam pasovat nalakovaný. Ale tyhle by měly jít dobře. Taky mě čekají oba přední a asi budu brát stejnou výrobu, tak jsem zvědavej, jak ti tam půjdou.

Share this post


Link to post

Radilo mi par lidi, at sundam stare a zkusim napasovat nove. Ale mel jsem strach ze ty rezave bych pak uz nedal dohromady. Lakyrnik mi jeste rikal, ze je mozne ze muzou byt lepene a jinou formou nez destrukci dolu nepujdou. Tak jsem to risknul. 26.5. Snad budu litat s novymi blatniky a dam echo

Share this post


Link to post

Takhle zazim vypadaji ty stare blatniky. A to uz jsou nahrubo prestrikany bilym zakladem abych korozi zpomalil.

IMG_20180516_102424.jpg

Share this post


Link to post

Takže pánové,,,, a dámy, kdo je ještě zvědavý jak to momentálně vypadá tak viz foto. Demontáž blatníků a nárazníku naprosto lehká práce. Potom jsem nasadil kola a jel na myčku to umýt, pak jsem to ofoukal, očistil čističem a dal tam velkou vrstvu základové barvy. Nechám to přes noc zaschnout a zítra proběhne montáž. 

IMG_20180525_144213.jpg

IMG_20180525_141414.jpg

IMG_20180525_180343.jpg

IMG_20180525_180316.jpg

IMG_20180525_180305.jpg

IMG_20180525_180438.jpg

IMG_20180525_180356.jpg

IMG_20180525_180420.jpg

Share this post


Link to post

Tak co se týče montáže, lehké to nebylo a sám bych to neudělal. Byl se mnou ještě kolega co mi to lakoval a pomohl mi. Bylo třeba tři díry udělat větší, z toho dvě které jsou u dveří. Fotky z montáže nemám. Pouze finálku. Co se týče spár, více sedí ten co je u šoféra, ale na druhovýrobu, luxus :) Jsem rád, že to mám za sebou ;)

IMG_20180526_135149.jpg

IMG_20180526_135200.jpg

IMG_20180526_135219.jpg

IMG_20180526_135225.jpg

IMG_20180526_135235.jpg

IMG_20180526_135252.jpg

IMG_20180526_135258.jpg

IMG_20180526_135311.jpg

Share this post


Link to post

Pekne udelany :palec: , byl jsem zvedavej, jak budou sedet a je to celkem v pohode, jen ta prace s tim napasovanim by me vadila :biggrin:

Share this post


Link to post

Jo to bylo trochu peklo, ale je rozdíl platit 1000 za jeden, nebo 3000. Kdybych nemusel mít auto zpojízdněno do 16 hodin, tak bych si s tím pohrál víc. Nebyl ani čas to pořádně umýt. Ale je to paráda. Natřel jsem i ty rožky prahů (které byly pěkně zdravé) + spodek těch prahů až k zadnímu kolu (které už na začátku, tam kde se zvedá přední kolo, byly trošku porezlé).

Share this post


Link to post

Je mi to jasny, ze rozdil v cene je znatelny. Ja jsem neorigo blatniky nechtel a zase jsem nechtel davat takovej randal za origo, tak mi klempir dal zdrave spodky na me blatniky :cool:

Share this post


Link to post

Jo ze Ti ty spodky riznul, a navaril zdravejsi? Taky to je moznost. Jeste uvazuju, jestli si tam mam dat zpatky lapace necistot. Co myslis?

Share this post


Link to post
před 5 hodinami, Laky napsal:

Jo ze Ti ty spodky riznul, a navaril zdravejsi? Taky to je moznost. Jeste uvazuju, jestli si tam mam dat zpatky lapace necistot. Co myslis?

Ano, řiznul moje blatníky a navařil zdravé spodky z bouraných blatníků viz.

Jinak lapače nečistot (zástěrky) min. na zimu nasazuj. Já je mám už celoročně, protože bez zástěrek hodně trpí lak od odlétávajících kamínků...

Share this post


Link to post

Ok na tu zimu je tam dam. Ted jeste resim olej v egr, ktery tam jde z odvetravani klikovky. Tak asi vyrusim to zpetne vedeni. Na sani dam ucpavku a na hadici z odvetravani dam neco jako filtr at to zachyti ten olej. Nebo myslite ze by to delalo bordel, ze by tam RJ davala malo vzduchu? Protoze pocita s tim vzduchem co jde z odvetravani ne?

Share this post


Link to post

"Kulovy Blesk". Tak by se dala pojmenovat vcerejsi akce. To si tak brouzdam po netu a narazim na inzerat ze nekdo prodava sadu 16" AL kol. Uvedena cena je 2500. Napisu mu a zeptam se, jestli to je cena za sadu nebo za jeden disk. Odpoved je rychla, "Ano za celou sadu". Ptam se na duvod prodeje. Udajne prechazi zpet na 15" a chce plechy. Rikam mu: "Ja mam 15" plechy tak to vymenime".. "Neni problem, sezente si sadu pneu, protoze ty co na nich jsou, jsou na odpis", povida.

Tak jsem vcera shanel 16" pneu na dojeti. Zitra je budu mit. Pojedu za prodavajicim, ten mi kola da, ja je prezuju v servisu a rovnou je i vymenim za ty plechy co mam ted na aute a dovezu mu zpatky ty moje plechy, + doplatek 500. Toz to je parada. Zase to auto bude vypadat o neco lip

FB_IMG_15274421128971635.jpg

Share this post


Link to post

Super práce,pěkně jsi si maknul a kola tady pecka,hlavně ta cena.jen jediný,co bych hodil do popelnice,tak jsou ty odrazky v lištách,to je naprostá šílenost.

Share this post


Link to post

To nejsou jen odrazky, to i sviti pri zapnutych svetlech. US sviceni podomacku. Sto lidi sto chuti, mi se to libi. Stejne je to jen docasny, az bude prilezitost, tak tam prijde RS naraznik. A vis co se to rika v bezpecnosti: "Videt, a byt viden!", to je moje motto.

Share this post


Link to post

US svícení vypadá úplně jinak,pozička je zapuštěná do lišty.tohle vypadá hodně špatně a dost to kazí dojem tvý  pěkný okty.

Share this post


Link to post

Tak v sobotu si jedu do Svitav pro celou sadu "novych" sedacek. S porovnanim s myma, co mam ted, jsou temer nove. Jsou z roku 2009, a podle prodejce tam byly od zacatku potahy. Cena 3500 - 500 za to ze mi jede naproti z Plzne. Tak jeste sehnat potahy a v prubehu dalsiho tydne probehne vymena. 

received_1676858985697354.jpeg

received_1676858972364022.jpeg

received_1676859022364017.jpeg

received_1676859012364018.jpeg

Share this post


Link to post

Tak ty jsou v luxusnim stavu ? . Taky se poohlizim po novych sedackach, ale ja bych chtel spis z golfu nebo leona... ?

Share this post


Link to post

A chci je i zachovat. Proto budu shanet potahy, a pod soferovy sedak chci dat jeste nejakou podlozku, protoze se citim zaboreny v te sedacce. Teda aspon v te, ve ktere sem ted. Jo z golfa z leona to taky neni spatny napad. Dovolim si tvrdit ze z techto vozu jsou sedacky takove sportovnejsi, tvrdsi, coz mi vyhovuje.

Share this post


Link to post

Kamarad ma Golfa IV a v tech sedackach se o dost lip sedi, proto uvazuji nad koupi sedacek z techto aut. Jinak kdyz das na ridicovu sedacku pod potah jeste treba nejaky molitan, tak by mohl byt posez prijemnejsi.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...