Jump to content

Pawoukova 1.4 TSI Blue race


Recommended Posts

Po delším zvažování (kolegové z Piešťanských srazů vědí), zda vůbec jít do novějšího auta a po další úvaze, do kterého vlastně, jsem se odhodlal k ráznému kroku. Na portále Škoda Plus mně padla do oka OIII Liftback 1.4 TSI 110 kW / 250 Nm (ostatně jiný motor u škodovky v této kategorii u mě vůbec nepadá v úvahu) ve výbavě Style, s paketem Plus a nějakou další výbavou navíc, za přiměřenou cenu. Po několikadenním váhání jsem to rozlousknul, zavolal dealerovi, byl to omrknout, projet a auto bylo moje. Svoji předchozí Octavia II FL 1.4 TSI jsem tam zanechal protiúčtem - chtěl jsem to mít vyřízeno jedním vrzem. Mimochodem - po vystavení na internetu byla prodána do druhého dne (stejně tak, jako všechna mé předchozí auta). Nicméně zpět k novému (respektive zánovnímu) autu:

Výroba 11/2016, najeto 11 000 km, barva Modrá race metalíza

Výbava Style a něco navíc:

- Bixenony AFS + ostřikovače světel

- zadní LED svítilny

- Light assistant, dešťový senzor a osvětlení prostoru pro nohy

- 16" rezerva

- vyhřívaná přední a zadní sedadla

- vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru + automaticky stmívané vnitřní zrcátko

- KESSY

- zadní parkovací kamera

- tempomat

- Bolero

- záruka 5 let/100 000 km

- síťový program

- zadní stěrač

- atd.

Paket Style Plus II:

- 17" kola Denom - ta budou na zimu, moc se mi nelíbí, na autě už mám 17" Teron - bohužel škodovka má v tomto rozměru celkem nehezká kola...

- kontrola tlaku v pneu

- asistent rozjezdu do kopce

- signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu

- barevný MaxiDOT

- komfortní telefonování s BT a bezdrátovým spojením s vnější anténou

- malý kožený paket pro 3ramenný multifunkční volant pro rádio a telefon

- Drive Alert - asistent rozpoznání únavy řidiče

 

Ihned u dealera došlo k montáži několika doplňků z originálního příslušenství:

- zámek řazení Construct

- spojler 5. dveří - 5E5 071 605B

- chromovaná lišta 5. dveří - 5E5 064 711A

- chromovaná lišta předního nárazníku - 5E0 071 004

- kryty pedálů - 5E1 064 200

- opěrka nohy Alu Look - 5E1 064 209

- gumové autokoberce - 5E1 061 550

- tlumení kapoty - 5E0 863 831

Dále jsem ještě pořídil odpadkový koš do dveří a tašku do kufru. Mám ještě objednány protisluneční clony na skla zadních bočních dveří a pátých dveří.

Radost z nového auta trochu zkalilo hned několik potíží - vypadávající plastový rámeček třetího brzdového světla a hluk od podvozku. Aktuálně se to řeší uznanou reklamací v autorizovaném servisu. Kvalita dnešních vozů je holt na čím dál nižší úrovni. Další problém jsem si způsobil sám - nějakým záhadným způsobem, či snad lépe řečeno nešikovným pohybem, daným zvykem z Octavia II otevírat schránku před řadící pákou stlačením, jsem si ulomil jednu z vodících částí posuvného víčka této schránky - tady je totiž posuvná. Bohužel to nelze koupit samostatně, ale jen jako celek. To by nebyl problém, až na to, že kvůli tomu, že schránka je určena na mobil (obsahuje zesilovač signálu a kdoví co ještě), tak je brutálně drahá - někde přes 6000 Kč! Nějaké řešení se za pomoci jednoho kolegy z fora rýsuje, ale to teď nechám plavat. Na karoserii jsou drobné oděrky na předním a zadním nárazníku - stávalo někde venku. Interiér je netknutý.

Motor mi přijde více než dostačující pro auto této kategorie. Pěkně táhne už z nízkých otáček, je určitě utlumenější, než předchozí 1.4 TSI v Octavia II a co jsem s tím zatím najel, tak to vypadá, že ještě o něco málo úspornější (Praha - Karlovy Vary podle PP 5,4 l; prům. rychlost 88 km/h). Ale to ukáže až čas a dálnice (hlavně D1). Co mi pije krev, je ta zhovadilost jménem Start/Stop - to nechám zlikvidovat. Řazení je OK, někdy možná trochu "zadrhne" zařazení trojky. Propíraná zadní vlečené náprava s torzní příčkou se u tohoto kusu nijak neprojevuje - z předchozích jízd s několika OIII mám totiž zkušenost, že byla hlučnější (bouchala), tady je zatím ticho a chová se docela způsobně i na nerovnostech, hlavně v zatáčkách. Komfort je přiměřený použitému rozměru kol ( 17") a celkem prost nějakého drncání na nerovnostech. Řízení mi přijde přiměřeně tuhé - v poslední době mně totiž přišlo, že skoro všechny nové škodovky ho mají na můj vkus dost lehké.

Auto je naštěstí bez většiny dalších otravných asistentů - jako je Lane a Front asistant. Alespoň nemusím řešit, jak je (FA) zlikvidovat. Teď si jen musím zvyknout na ovládání PP a infotainmentu z volantu. U předního sedla bych uvítal lepší boční vedení opěradla - na moji figuru je příliš rozevřené, v Octavia II to v tomto bodě bylo daleko lepší - tam jsem do opěradla krásně zapadnul. Jinak k interieru zatím nemám další připomínky (jasně, tapec dveří je celkem bída), zatím je ale prost všelijakých pazvuků, na foru hojně probíraných. Ale dost už psaní, toho si ještě určitě užiji a přidávám několik fotek:
 

IMG_20180609_115237.jpg.1aa44313b18fa50407ef235c9f374a83.jpgIMG_20180609_115259.jpg.80250ab678e9cf62ffd1db2ebc02c2a7.jpgIMG_20180609_115316.jpg.a33d398bca8e877dcac28462c0a37bd6.jpgIMG_20180527_142351.jpg.0614ab59c9b1bf0e5e0415cf8abf85dd.jpgIMG_20180527_143100.jpg.dcf3b5c5d74066f2f54f8efdfa44ad9c.jpgIMG_20180527_143912.jpg.64b0ed8dfe88cd26da37a813600b70b3.jpgIMG_20180527_143804.jpg.d8a252777add8b418943ebf2fecfd691.jpgIMG_20180527_143454.jpg.aacffc03016cef2f406b378d655c53aa.jpgIMG_20180527_142337.jpgIMG_20180527_143139.jpgIMG_20180527_142439.jpg.e1ae694c96605fe445689b488b23c2a8.jpg

Edited by Pawouk01
Link to comment

Na autě proběhlo včera lehké kódování a dnes jsem díky tomu nasadil LED osvětlení RZ. Přes víkend začalo při některých startech zlobit KESSY - auto se dožadovalo klíče i když ten ležel vedle páky ruční brzdy v tom držáku na kelímky. Klíč stačilo jen trochu zvednout a bylo po problému. Takže předpokládám, že odchází baterka v klíči. S autem jsem najel už přes tři tisíce km a motor se mi líbí čím dál víc. Na to, že je to maloobjemový přeplňovaný zážehový motor, má skutečně pěkný zátah, citelně větší, než u mé předchozí OII 1.4 TSI a jako bonus ještě nižší spotřebu. Viz několik málo příklad z víkendu:

Blansko - Vyškov - Drietoma - Piešťany (vše silnice I a II třídy):

IMG_0171.JPG.0d2df0e3acd63aa2a78cb74c2bf27c67.JPG

 

Hodonín - Praha (I/55, D2, D1, D0):

IMG_0177.JPG.3cacecf88373f1c0f29ed2ec248f25b1.JPG

Link to comment

Gratulujem k novému autu, chválim voľbu motora. 1.4 TSI je podľa mňa najideálnejší motor do O3. Želám veľa šťastných a bezporuchových km :beer: Farba je super, vždy pri kúpe som o nej uvažoval na prvom mieste, no nakoniec som farbu dovolil vybrať manželke a liftback máme capuccino a combi topaz :happy:

Čo sa týka Kessy problému, pozri cez diagnostiku, môže to skôr byť problém s anténou. Ak odchádza batéria v kľúči, začne na to včas upozornovať a najprv prestane fungovať otváranie  a zamykanie dverí zvonka. Ešte kontrolná otázka, nemáš na kľúči nejaké gumené púzdro? Aj toto môže robiť problém...

Link to comment
  • 1 month later...

Něco ke spotřebě:
Praha - Vyškov (D0, D1) 135 km/h (dle GPS 130 km/h), v omezeních tachometrových 80 - 85 km/h.

842858372_Praha-Vykov.thumb.JPG.ded9445a098f24f82a2d653496d9f422.JPG

 

Piešťany - Drietoma - Nesovice - Vyškov - Blansko (vše silnice I a II třídy) - můj obvyklý styl mimo obce = tachometrových 100 km/h.

725844056_Pieany-Drietoma-Nesovice-Vykov-Blansko.thumb.JPG.7bf43eb3f7d6998c3a74e0afcdbec0b1.JPG

 

Obě jízdy sólo se zapnutou AC. Podotýkám, že pneumatiky jsou 225/45 R17, tedy o 2cm širší, než u předchozí OII 1.4 TSI.

 

Dlouhodobá - podle výpočtu z tankování to vychází 5,66.

IMG_0232.thumb.JPG.1d204e6733d3a7f0d58e5b40ca5e80f2.JPG

 

V tomto bodě u mě tedy panuje vysoká spokojenost.

 

 

Edited by Pawouk01
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Kvôli inému problému som včera vymenil cievku zapaľovania (Delphi), zapalovacie káble (MagnetiMarelli) a veko rozdeľovača s palcom (Bosch) a cítim že chvenie od klapky je menej časté a keď sa chveje, tak je o dosť jemnejšie. Súdim podľa toho že to má súvis s nejakou zo spomínaných súčiastok ale určite aj s niečim iným. Teraz to je v stave, kedy mi to už skoro nevadí. 
    • Ahojte, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri nastavení rádia Columbus.    Po výmene čínskeho rádia za Columbus mi nehrá, resp. nejde zvuk. SoundSystem mám a pri kódovaní (VCDS) v Byte 01 vyskočí tabuľka, prikladám v prílohe. Ďalej som radšej nepokračoval a zrušil som to.    Aký najnovší softvér s mapami môžem nahrať na tento typ rádia a kde si ho viem dohľadať? Za akúkoľvek informáciu vopred ďakujem. Výpis chýb.doc
    • borci prisel teda nekdo na to co to muze byt?dostal se mi do ruk romster 1,9 77kw ,ze nejde nastartovat ,vymnenil jsem zasekly palivovy ventil na filtru,pretesnil a nastavil vstriky,,vymnenil tandemove cerpadlo.podavaci cerpadlo v nadrzi tlaci pekne.a auto porad nestartuje ....zkontroloval jsem roztvody a taky v poradku.diagnostika nepise nic ale auto nestartuje..prosim o radu jsem uz zoufaly
×
×
  • Create New...