Jump to content

EGR ventil zaslepení a software deaktivace


Hochmi

Recommended Posts

Ahoj všem,

Potřebuji poradit ve věci kdy jsem koupil Octavii TDI 96kW a chybí mi pod EGR ventilem spojovací nerezová ji už hadice. Mám za to, že ventil je zaslepený. Ale po koupi a ujetí asi 30km mi vyskočila kontrolka motoru. Takže jsem se zhrozil, že je něco s motorem nebo tak. Takže jsem jel k mechanikovi na diagnostiku a ta hlásí " 19586 EGR systém; dosažena horní prahová hodnota - přerušovaný " a další " 18263 CAN - komunikační software vadný - trvale "

Nezamykaji mi zadní dveře za řidičem. Z toho soudím, že to bude zámek a proto to hlasí tu chybu 18263. Ale zaráží mě ten EGR. Musí se nějak softwarově vypnout nebo tak něco, když je ten ventil zaslepenej? Nebo to ještě Octavie neumí rozlišit a je prostě vadný a mám ho vyměnit?

Ventil jsem měl rozdelanej a je úplně minimálně  zanesenej ale i tak jsem ho pořádně vypucoval a je jak novej. Jinak co říkáte na zaslepení EGR ventilu popř. ho dát úplně pryč ? Nebo jste spíše pro to aby to bylo  v originálním provedení a EGR byl normálně v provozu.Existuje sada co ten EGR nahradí. Ale zajímalo by mě jaký to má dopad na motor a potom jak to auto chcípe když se dá EGR pryč. Je tam nějaká ta tyčka s balonkem co se uzavře při chcipnuti motoru.

Octavia 1.9 TDI PD 96kW, 04/2004

Budu rád za každý názor, zkušenosti a radu.

Děkuji..

Link to post
V 11. 1. 2019 at 0:06, Hochmi napsal:

Ahoj všem,

Potřebuji poradit ve věci kdy jsem koupil Octavii TDI 96kW a chybí mi pod EGR ventilem spojovací nerezová ji užhadice. Mám za to,že ventil je zaslepený. Ale po koupi a ujetí asi 30km mi vyskočila kontrolka motoru. Takže jsem se zhrozil, že je něco s motorem nebo tak. Takže jsem jel k mechanikoj na diagnostiku a ta hlásí " 19586 EGR systém; dosažena horní prahová hodnota - přerušovaný " a další " 18263 CAN - komunikační software vadný - trvale "

Nezamykaji mi zadní dveře za řidičem. Z toho soudím, že to bude zámek a proto to hlasí tu chybu 18263. Ale zaráží mě ten EGR. Musí se nějak softwarově vypnout nebo tak něco, když je ten ventil zaslepenej? Nebo to ještě Octavie neumí rozlišit a je prostě vadnej a mám ho vyměnit? Ventil jsem měl rozdelanej a je úplně minimálně  zanesenej ale i tak jsem ho pořádně vypucoval a je jak novej. Jinak co říkáte na zaslepení EGR ventilu popř. ho dát úplně pryč ? Nebo jste spíše pro to aby to bylo  v originálním provedení a EGR byl normálně v provozu.Existuje sada co ten EGR nahradí. Ale zajímalo by mě jaký to má dopad na motor a potom jak to auto chcípe když se dá EGR pryč. Je tam nějaká ta tyčka s balonkem co se uzavře při chcipnuti motoru.

Octavia 1.9 TDI PD 96kW, 04/2004

Budu rád za každý názor, zkušenosti a radu.

Děkuji..

 

Link to post

Cele teleso EGR ventilu pryc nedavej, pouze zaslep to zpetne vedeni z vyfukove casti. Pokud to zacne psat nebo uz pise ,,Emise do dilny", tak uz je funkce EGR ventilu hlidana pres MAF - tzn musi se upravit ridici jednotka nebo sehnat jednotku starsiho data - pred rokem 2004. Ale nejsem si jisty konstrukcni shodnosti motoru, takze jistější bude sehnat nekoho na upravu maly v jednotce :)

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk

Link to post
před 18 hodinami, ruzipa napsal:

Cele teleso EGR ventilu pryc nedavej, pouze zaslep to zpetne vedeni z vyfukove casti. Pokud to zacne psat nebo uz pise ,,Emise do dilny", tak uz je funkce EGR ventilu hlidana pres MAF - tzn musi se upravit ridici jednotka nebo sehnat jednotku starsiho data - pred rokem 2004. Ale nejsem si jisty konstrukcni shodnosti motoru, takze jistější bude sehnat nekoho na upravu maly v jednotce :)

Odesláno z mého PRA-LX1 pomocí Tapatalk
 

Děkuji za upřesnění. Mám na to stejný názor. Takže sehnat někoho kdo má diagnostiku přes PC a tam to nějakým způsobem upravi nebo vypne aby to neukazovalo kontrolku? A myslíš ten EGR tam teda nechat? Když se zaslepí tak je tam defakto k ničemu ne? Proto jsem myslel že bych ho dal pryč a koupil za to jen rouru. Pošlu ti odkaz co jeden týpek prodává. A zajímalo by mě co na to řekneš.

 

https://auto.bazos.cz/inzerat/97451711/Sada-na-odstraneni-EGR-19-TDI-PD-SEATAUDIVWSKODA.php

Link to post
  • 2 weeks later...
  • Oktavián changed the title to EGR ventil zaslepení a software deaktivace

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Zdravím, na moji Octavii II. 2004 přestaly fungovat ostrikovače. Myslel jsem, že to bude motorek. Ten ale po připojení k 12V běží bez problému. Elektřina po zmáčknutí páčky k motorku nejde. Dráty co jdou od motorku do jednotky jsem propískal a jsou v pořádku. Už opravdu nevím čím to je. Nemůže být problém v páčce? Když jí zmáčknu tak se normálně rozběhnou stěrače, ale ostřikovač nic. Díky za každou radu 
    • Netuším, žádný auto si nezvedalo otáčky kvůli klime a u 6ti hrnku bych to tuplem nepředpokládal. Odesláno z mého ONEPLUS A5010 pomocí Tapatalk
    • Nedočkal jsem se žádné odpovědi tak něco doplním sám + jednu otázku: Nakonec se závada projevovala už hned po startu. Na vstřiku jsem naměřil odpor cca 600ohm místo 200k a nulovou kapacitu místo 6uF. Usoudil jsem, že vstřik je elektricky v háji a tak jsem koupil nový vstřik na škoda-díly a bez problémů jsem ho vyměnil sám podle videa uvedeného v mém předchozím příspěvku (které je ostatně i ve shodě s postupem popsaným v dílenské příručce, kterou jsem si stáhnul) a nakódoval jsem IMA nového vstřiku do ŘJ. Nastartoval jsem, projel jsem to cca 20km a chyba už se neprojevila, zvuk i chování motoru se mi zdá stejné jako před závadou. Auto jsem nechal zchladnout do druhého dne a pak jsem je za studena při volnoběhu napíchnul na diagnostiku. A tam jsem zjistil, že mi to hlásí na tom novém vstřiku hodně velkou zápornou odchylku kolem -2,5mg/stroke. A teď mám otázku - je to problém a případně co s tím? Jestli to správně chápu tak to znamená, že ŘJ musí ten vstřik "přiškrcovat" aby to správně běželo. Dočetl jsem se různé názory - že se řeší jen plusové odchylky, jinde že i toto je špatně, jinde že se řeší jen vzájemné odchylky jednotlivých válců atd. Takže nevím, kde je pravda a případně co s tím? Budu rád ža každou radu.
×
×
  • Create New...