Jump to content

ŠKODA Economy Run 2019


Recommended Posts

38. ročník soutěže ŠKODA Economy Run se uskuteční v sobotu 21.9.2019.

Pořadatelem soutěže jsou ŠKODA Auto a.s. a ÚAMK-Automotoklub Škoda Mladá Boleslav.
Zázemí poskytne ŠKODA Service Training Centre a o technickou stránku soutěže se postarají mechanici ze Servisních služeb ŠKODA Auto.

Stejně jako v minulých ročnících bude strať rozdělena na dvě etapy s přestávkou v závodě ŠKODA Auto Vrchlabí. Celková délka bude cca 320 km.

Propozice a přihláška k soutěži bude zveřejněna v polovině července.

Těšíme se na setkání s Vámi na startu této soutěže

Link to comment

To Pawouk01. Žádné ofiko info nemám. Do diskuse na facebookových stránkách ŠkodaEconomyRun se krom pořadatelů zapojil Marek Tomíšek a víceméně mě podpořil i svými zkušenostmi z finských EcoRallye.

Pořadatelé zvednout průměr dle jejich vyjádření hodlají, ale chtějí se držet výrazně při zemi, tak uvidíme. Spolu se  zvýšením limitů (průměrné rychlosti) chtějí prohloubit rozsah penalizací za jejich nesplnění. Já se ale pořád obávám, že hlavním cílem je ohromovat veřejnost, za jak málo ty škodovky jsou schopný jezdit a s reálným provozem to opravdu nemá moc společnýho.

Loni to bez penalizací šlo zajet se skvělou spotřebou i s průměrkou 66km/hod., což oproti požadované těsně nad 52km/hod. je diametrální rozdíl.

Jinak z tý diskuse přímo od pořadatelů  vyplynulo, že se masově využívá v obcích povolené překročení o 10km/hod., což považuju za opravdu reálné i v běžném provozu. Taky zazněly návrhy na snížení toho povolenýho překročení na 7, či 5km/hod.

Ono se totiž v reálu při využití té možnosti překročení rychlosti v obcích jelo víceméně konstantně mezi 60-70km/hod., takže asi tolik k tý realitě skutečnýho provozu a způsobu, jak dosáhnout tý stanovený průměrky.

Taky se pravděpodobně pohne s povinnou výbavou = měněj se zákonné podmínky.

Link to comment
  • 1 month later...

Jo průměrku zájemce o soutěž zjistí až z itineráře. To navýšení průměrky jaksi "slíbili" v diskusi na face už loni po závodě, ale prej z důvodu, že jsou "starý konzervy" se míněj držet při zemi a navyšování chtěj udělat postupně v několika krocích. Jsou pořadatelé, je to jejich vůle a práce.
Marek mně psal, že asi budou průměrky dvě (každá z etap bude mít svoji) a tudíž bude i dvojí vyhodnocování ohledně dvou časovejch limitů.

Za mě je to polovičatost a nadále budou "závodníci" při soutěži brzdit a omezovat ostatní účastníky provozu.

Ohledně sjednocení huštění byla reakce od pořadatelů v intencích, že by to zvýhodnilo lehká vozidla a chtějí zůstat u původního, tedy hustit na max povolené tlaky dle štítku. Tak jsem do tý diskuse vložil fotky současných štítků kontra toho mýho, z čehož jasně vyplývá diskriminace starších aut. Mám ho nejtěžší a přitom smím hustit nejméně a to s dosti výrazným rozdílem. Na toto zatím žádná reakce.

Link to comment
  • 1 month later...

Tak nakonec dvě průměrky nebyly a dle mýho právě to vyvolalo nejen chaos, ale přímo zděšení při příjezdu do cíle první etapy.

Většina posádek zde měla téměř 20´sekeru a dohnat je na pouhých 120km, to byl nářez, kterýmu se sotva dalo říkat EconomyRun.

Letos nikdo, kdo nebyl disklej provoz nebrzdil, ale naopak běžnej provoz brzdil závodníky.

Celá letošní soutěž byla rychlejší, než např. navigací Mapy.cz spočítaný časy!!!

Link to comment

Nebýt třech stání na semaforech u oprav silnic (to nás stálo zhruba 9 minut, což by bylo ještě v rámci 10 minut již započítaných na celkovém čase), vešli bychom se v pohodě do časového limitu a víceméně i do spočítané průměrné rychlosti. A to nemluvím o tom, že v první etapě nás hodně dlouhý kus cesty brzdili tři osádky vozů před námi - nebylo v našich silách je hlavně v oblasti Smědava - Souš předjet. Druhou část jsme tedy už měli spočítanou na průměr 60km/h. Ovšem vzhledem k dlouhým úsekům v obcích ani toto nestačilo. Pokud to bylo možné jeli jsme pak mimo obce okolo 90km/h, nicméně ani to už nestačilo na včasný dojezd - penalizace nás také neminula ( za opoždění 3 minuty). Podotýkám, že jsme jeli v rámci povolených maximálních limitů - a tedy žádných 55 - 60 km/h v obci. Znamená to totiž, že je třeba jet celkově o něco svižněji, ovšem vzhledem k profilu tratě a její délce je už hodně těžké s takovým časovým deficitem po prvním úseku dodržet klidnější (pomalejší) jízdu ve druhém úseku jenž byl navíc oproti prvnímu kratší.

 

Link to comment

No, my jsme stáli 2x na červenou na křižovatce, 2x na žel. přejezdu, 2x kvůli běžeckejm závodům a 3x na tý kyvadlovce, jako vy. Problém s předjížděním shodného počtu před námi startujících jsme řešili ve stejném místě jako vy a těsně za Bílým Potokem na začátku stoupání jsem je "vomlel" klasickým Eco způsobem = "plnej kotel za 3". Myslím, že se to vyplatilo. Přesto naše ztráta ve Vrchcábu byla 18´. To dalo do poslední etapy 63km/hod. průměr, kterej jsme nakonec dali, ale stejně jako na Smědavě jsem musel 3x předjíždět běžný účastníky provozu hned za značkou konec obce a ve stoupání na ten "plnej knedlík", aby mě už dál nebrzdili. Mám skvělýho navigátora, kterej rozpočítal celou trasu tak, že kdykoli hlásil, jakou máme ztrátu, či náskok.
Penalizaci jsme neobdrželi žádnou a jeli jsme dle GPS a nikoli dle tacho.

Jinak Smědava - Souš?, tam je celou dobu čtyřicítka! Nechápu, že by tam jel někdo ještě pomaleji a že by vás brzdil.

Edited by Lokotka
Doplnění info.
Link to comment

Mě by ani to, že se muselo jet méně ekonomicky tolik nevadilo, problém vidím v tom, že pokud se někomu podařilo projet ty semafory na omezeních bez zdržení, měl nesporně výhodu v tom, že nemusel tolik tlačit na pilu. No já to také hlídal, vždy si děláme orientačně mezičasy, ovšem ani tak to nějak nevyšlo. No mě už před Vrchlabím bylo jasné, že je to špatné - sjelo se nás tam asi pět aut najednou...

Vzhledem k tomu kolik bylo diskvalifikací za pozdní příjezd, hodnotím letošní Economy Run jako jednu z těch náročnějších.

Link to comment

Mě osobně vadí to započtení předpokládanýho 10´času zdržení. Přesně jak píšeš, určitě to dokáže hodně zamávat s výsledkama a je to otázka štěstí a nikoli umu.

Na druhou stranu by prý sečtení čekacích dob každé posádky z ONI systému bylo časově moc náročný (ze stejnýho důvodu jsou i "jen" úseky s radary - bylo jich hodně a to i dost dlouhé - a nevyhodnocuje se rychlost na celé trase) a vyhlašování by se asi nedalo udělat ten samej den.

Mně se líbí postoj Horníčka. Každej výsledek pod 3l/100km. je skvělej a o kokrétním umístění pak rozhodne náhoda = štěstí, co koho potká na trase.

A největší přínos vidím v tom, že se soutěž průměrkou přiblížila reálnýmu provozu a už nejde "pouze" o minimální spotřebu.

Link to comment
před 16 hodinami, stanmar napsal:

Mě by ani to, že se muselo jet méně ekonomicky tolik nevadilo, problém vidím v tom, že pokud se někomu podařilo projet ty semafory na omezeních bez zdržení, měl nesporně výhodu v tom, že nemusel tolik tlačit na pilu.

Třebas by stálo za to, abyste právě toto sdělili sami za sebe organizátorům. Opět k tomu vyzývali. Třebas se to příště pohne spravedlivějším směrem, když se ozve více účastníků.

Link to comment
V 2. 10. 2019 at 20:00, Lokotka napsal:

Mě osobně vadí to započtení předpokládanýho 10´času zdržení. Přesně jak píšeš, určitě to dokáže hodně zamávat s výsledkama a je to otázka štěstí a nikoli umu.

Na druhou stranu by prý sečtení čekacích dob každé posádky z ONI systému bylo časově moc náročný (ze stejnýho důvodu jsou i "jen" úseky s radary - bylo jich hodně a to i dost dlouhé - a nevyhodnocuje se rychlost na celé trase) a vyhlašování by se asi nedalo udělat ten samej den.

V tomto s Tebou souhlasím - holt by si s tím museli dát práci, a pokud by si to posádka nechávala zkontrolovat hned po dojezdu bylo by na to i celkem dost času. Tam kde bylo zdržení větší mám vždy poznámku v itineráři, takže podle mapy by to neměl být problém rychle dohledat.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...