Přejít na obsah

Škrtící klapka - číštění u 74 kW


Doporučené příspěvky

Ahoj, pročetl jsem forum a nikde jsem bohužel nenašel návod pro "blbé" jak vyčistit škrtící klapku. Protože mě potkala velice podobná závada o které se tady diskutovalo (malinko nerovnoměrné otáčky motoru při volnoběhu a cukání při rozjezdech a otáček do cca 2200/min, někdy se stane že po sešlápnutí plynu auto vteřinu nereaguje a potom "vystřelí") tak mě napadlo, že by to mohla být právě škrtící klapka (svíčky a cívky mám vyměněné, kabely budu měnit teď) Nemáte někdo prosím návod nebo fotografie kde vůbec škrtící klapku najdu a jak jí vyčistit?? Motorům nerozumím bohužel můj obor je trochu jinde, proto bych prosil o popis pro blbé :-)

Odkaz ke komentáři

Moc nestíhám, takže to zatím bude bez fotek.

 

Nejdřív sundáte kryt motoru, je na čtyřech šteftech s matičkama, potom sundáte sikovkama hadici sání, pozor na hadici co odsává zplodiny od nalévacího hrdla oleje a pod ní je hned slabá hadička(asi nejlíp to jde když si nejdřív sundáte hadici z klapky, odtáhnete ji a sundáte tu z hrdla oleje a zároveň odpojíte tu slabou a potom až tu u filtrboxu), odpojíte lanko(vydloubnout tu kuličku na konci nějakým slabým šroubovákem), na spodní straně klapky je konektor, ten se taky odpojí, jsou tam ještě dvě hadice napojený na vodu, ale nikdy mi z nich nic nevyteklo, tak nevím. Klapka samotná drží na čtyřech šroubech, imbus 5 nebo 6, těsnění je řešený kroužkem gumy a nemusí se měnit. Když máte klapku vyndanou tak si ji dáte do nějakýho starýho pekáče nebo tak, nalejete si do něj trochu tech.benzínu a štetcem normálně umejete špínu kterou uvidíte. Pokud vám klapka blbne v elektronické části, tak musíte sundat boční plastový kryt, je na nějakých torxech, musí se ještě odlomit jeden plastový šťumplík. Vnitřek elektroniky se myje jedině lihem nebo něčím na elektro. Vždy nechcte pořádně oschnout, elektroniku můžete ještě prostříknout nějakým kontaktolem. Potom je montáž zpět už jasná. Ještě zkontrolujte jestli není lanko napnutý a má malou vůli.

 

A nakonec máte dvě možnosti, nechat si volnoběh sednout po několika stech km samotnej a nebo ta elegantnější varianta smazat VAGem adaptační hodnoty a udělat základní nastavení. Postup je stejný jak u 74 tak u 75kW. Údajně je třetí varianta a to jestli se nepletu, tak přes noc nechat odpojenou baterku a druhý den připojit a klíček dát do polohy kdy se rozsvítí budíky, ale hlavně nestartovat, jednotka by si měla udělat nějaký svoje základní nastavení, ale nemám to ověřený.

 

Přecejen jedna fotka, klapka je to to co je tak trošku nevýrazně vyšrafovaný.

P4083761klapka.jpg

Upraveno uživatelem stihacka
Odkaz ke komentáři

Tak, ale nevim, jestli to nevyresetovat tak jak to píše on na tom odkazu. Pač nevim o nikom kdo by mi udělal VAG...ale zase sem jinde četl že VAG je nutnej. Tak sem ted zmatenej :) a ještě mi vrtá hlavou, že někdo psal že se nesmí hejbnout s polohou klapky a někdo říkal, že je to jedno. Co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Labus: No já se někde dočetl, že pokud máš el. plyn tak by měl být VAG... pokud lanko jako já na 74kw tak snad být nemusí... ale nevím určitě, snad to někdo upřesní... nejlépe kdo má odzkoušeno :smich:

 

Nu, tajty nase tratary maj vsude lanko:smich: Jak sem koukal na ten odkaz, tak tam tu klapku mel vyfocenou jak zavrenou, tak pootevrenou. kdyz to tam das zpatky, tak lanku nastelujes vuli pri zavreny klapce. To je v poho, spis mi slo o to, aby se nejak nezkurvilo to servo kdyz hejbnu s klapkou...

Odkaz ke komentáři

Ten návod v odkazu je z fotek různých motorů, ale v základě všechno sedí až na to že klapka je u nás vodorovně a ne svisle jako na fotce, ale jinak postup je tak jak je tam psáno. Klapkou můžete hýbat jak chcete, kdyby ne tak to byste ji zkur.... už jen tím že byste při vypnutým motoru šláply na plyn. pedál a to je přeci volovina. Nastavení VAGem je stoprocentní a nastavuje se jak 74 tak 75.

Upraveno uživatelem stihacka
Odkaz ke komentáři

Tak jsem to teda dnes zkusil a musím říct, že přístup ke klapce není opravdu nijak složitý a návod který linknul labus je více než dostatečný. Já jsem teda nakonec pro ulehčení a hlavně odzkoušení jestli vůbec bude mít čištění vliv, zkusil jednodušší variantu a to takovou, že jsem klapku z auta nevyndával, ale pouze oddělal hadici, klapku opatrně pročistil nasazenou na autě a potom prostříknul nějakým sprayem který mi byl doporučený a musím říct, že výsledek je super!! Auto přestalo cukat a jeden normálně! Pouze co jsem objevil a předtím si toho nevšimnul je jakoby vynechávání jednoho válce na volnoběh a lupání jakoby probíjení od cívky (tu mám novou stejně jako svíčky) takže jsme šli s bratrancem po kabelech dokud nedostal strašlivou pecku od kabelu číslo 1... kabel je na začátku u cívky naprasklý viz foto... je možné aby to tudy probíjelo a jakoby vynechával chvilkově jeden válec??

post-1953-1271792148_thumb.jpg

post-1953-1271792158_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann
díky.... protože tomu rozumím opravdu jak koza petržely můžete poradit jaký kabel koupit?? Je to kabel číslo 1, ale např. na auto kelly se mi ukazujou jen kabely pro r. v. 08-00 a dál a já mám 1998 a kod motoru AKL... na auto kelly je jen nějaké aqu nebo tak nějak... můžete kdyžtak hodit odkaz??

mrkni na škoda díly :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak prosím ještě o rady.

Vyměnil jsem cívku (magneti mirelli) kabely i svíčky!! Škrtící klapku jsem pořádně pročistil, vzduchový filtr je nový a auto pořád PO ZAHŘÁTÍ mírně pocukává!! A na volnoběžně otáčky pořád slyším probíjení jakoby od cívky a auto chvilkově vynechává, lítají otáčky a na vteřinku jakoby vynechal jeden válec!! Když pomalu zrychluju tak do cca. 2000ot/min auto občas pocukne.. je to teda mírnější než před vyčištěním klapky a výměnou dílů co jsem psal, ale pořád to dělá... jak se dostanu nad 2000ot tak auto jede normálně a nepociťuju ani žádný pokles výkonu. Nevíte čím by mohlo být pocukávání při volnoběhu a do 2000ot/min???

Odkaz ke komentáři
Guest chipmann
Tak prosím ještě o rady.

Vyměnil jsem cívku (magneti mirelli) kabely i svíčky!! Škrtící klapku jsem pořádně pročistil, vzduchový filtr je nový a auto pořád PO ZAHŘÁTÍ mírně pocukává!! A na volnoběžně otáčky pořád slyším probíjení jakoby od cívky a auto chvilkově vynechává, lítají otáčky a na vteřinku jakoby vynechal jeden válec!! Když pomalu zrychluju tak do cca. 2000ot/min auto občas pocukne.. je to teda mírnější než před vyčištěním klapky a výměnou dílů co jsem psal, ale pořád to dělá... jak se dostanu nad 2000ot tak auto jede normálně a nepociťuju ani žádný pokles výkonu. Nevíte čím by mohlo být pocukávání při volnoběhu a do 2000ot/min???

A tu klapku jsi po vyčištění nastavil přes Vag :lool:

Odkaz ke komentáři

Tak už začínám být zoufalý... na diagnostice jsem teda ještě nebyl, ale vyzkoušel jsem reset řídící jednotky podle toho návodu http://audiklub.cz/clanek-59 ale bohužel to nijak nepomohlo :-(( co se mi ale porád nezdá je to, že od cívky nebo od kabelů jde pořád slyšet jakoby lupání, probíjení, a v ten moment vynechává podle sluchu jeden válec a auto porád poškubává... cívka nová, kabely nové, svíčky nové... je možné aby něco dalšího mělo na tohle vliv??

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...