Přejít na obsah

Rána v otáčkách, teď hučí, cuká a jede pomalu.


Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

moc vás prosím o radu a doufám, že nedělám duplicitní téma. Můj specifický problém jsem nenašel. Všechny servisy v mém okolí mají dovolenou. Tak chci aspoň diagnostikovat problém a třeba si objednat nové díly. Doufám, že vás svým laickým popisem příliš neurazím.

Jak k závadě došlo

Jedu ke křižovatce, svítí červená. Pár metrů před zastavením blikla zelená, podřadil jsem si a sešlápl plyn. Chvíli v pohodě, pomalu jsem chtěl začít znovu přeřazovat, když se najednou ozvala rána - popsal bych to asi jako když praskne míč někde v motorovém prostoru - auto začalo mít jiný zvuk (hlubší), tak jsem dojel na neutrál k nejbližšímu parkovišti a pohledem motor zkontroloval - vše se zdálo v pohodě, nikde žádné úniky kapaliny apod. Rozhodl jsem se, že dojedu zhruba půl kilometr domů - jel jsem krokem a až na jiný zvuk jsem nezpozoroval nic špatného.

Bližší ohledání a fotografie

Auto jede, nic neuniká, nic nebouchá, žádná viditelná prasklina atp. - viděl bych to na nedostatečný tlak někde v okruhu turbodmychadla. Předpokládám, že v případě destrukce turba, převodovky nebo rozvodů bych se už nerozjel. Za světla jsem motor ohledal důkladněji a jsem si všiml úniku oleje v levé části motorového prostoru, přímo pod nádržkou na ostřikovače - takže možná zničený intercooler? Z tohoto místa navíc visí plastové těsnění. Viz foto. Oba popsané problémy dříve určitě nebyly.

 

Budu vděčný za jakýkoliv tip,

Albert

20190820_184420.jpg

20190820_184326.jpg

20190820_184300.jpg

20190820_175911.jpg

Odkaz ke komentáři

Tak to byl intercooler. Byl roztržený na dva kusy.  

Jestli to někdo čte s podobnými problémy a zvažuje, že se do toho pustí, tak varuju - nekupujte si čínskou druhovýrobu, nepasuje do ní čidlo a intercooler by tak netěsnil. Výměna celkově středně náročná, trvala mi asi 3 hodiny - auto se musí zvednout, musí se vyndat světlo s blinkrem, nádrž na vodu do ostřikovačů a plastový kryt podběhu. Pak už je k tomu docela dobrý přístup. Jako první doporučuji odšroubovat držák intercooleru (jak od karoserie, tak od samotného chladiče!!). 

Důrazně doporučuji vyměnit originální spony za šroubovací (tzv. eskapásky) 50-70mm. Jsou příjemnější na manipulaci a drží lépe. 

Také při té příležitosti doporučuji vyměnit plastový přívod vzduchu pro intercooler - normálně se k němu nedostanete a stojí pár stovek. Já ho mám naprasklý a nemůžu čekat na nový, takže jsem mu musel trochu pomoci stahovacími páskami... z toho moc radost nemám.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...