Přejít na obsah

Totální selhání brzd


Pierre

Doporučené příspěvky

Hola! Bylo nebylo,  jedu si jednou takhle v naší obci mezi kopci... 🙂 Bydlím na kopci cca 475 m nad mořem a jel sem něco vyřizovat do města, což znamená výškový rozdíl cca 350 m ze Středohoří k Labi. Vše jako obvykle, nic se neděje. Naložím bratra, vyjedu na jiný kopec, vyložím bratra a trochu mě zarazil závan teplého vzduchu od zadního kola.. (asi výfuk). Sjedu zas dolů a pod kopcem křižovatka, semafory, normálně dobrzím a stojím cca 2 min. na brzdě (automat). Padne zelená, projedu další světla a v očekávání červené mírně přibrzdím. Trochu mě vyděsí, že jde pedál lehce dolů, ale po chvíli brzdy zaberou, nicméně začínám být ve střehu. Padne další zelená a jedu podél Labe. Nechám si odstup, za mnou nic nejede a v očekávání další červené na semaforu sešlápnu pedál brzdy. Pedál se propadá do koberce a hned je mi jasné, že na červené nezastavím.  🙂 Ručka funguje. Odstavím auto v pneuservisu, kam sem měl namířeno s novými plášti a od levého zadního kola je dost horko. Nádobka s brzdovkou je mokrá a kapalina horká. Po výměně gum je kolo chladnější a brzda brzdí, ale jsem ve střehu a cestou domů jedu jak klobouk s vajíčky. Co mě ale zarazilo: žádná kontrolka na mě při selhání brzd neblikla.

Další den si sám měním kola a zjišťuji, že levé zadní roztočím rukou ztěžka. Zkouším funkci ručky a vypadalo to, že se vrací. Po zkoušce se nic nezměnilo.

Zřejmě se nevrací píst a dost ten brzdič přibrzďuje. Od něj začala asi vařit kapalina a to způsobilo selhání?? Vidím to na demontáž zadních třmenů a opravnou sadu brzd.

Co myslíte, nebude to něco horšího (třeba vadný hlavní brzdový válec).

Zatím sem neřešil a auto je odstavené.

 

Díky za rady

Edit: všimnul sem si, že jsem to hodil do jiné sekce. Prosím admina o přesun do Octavia II. Díky

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Napadá mě akorát, že se brzdovka začala vařit - přestala brzdit a přetlakovej ventil jí vypustil, proto to mokro.
Nechal bych si ten brzdič prověřit a rovnou s ním i vyměnit brzdovku a celej systém odvzdušnit.
Postup u bubnů i kotoučů je asi stejnej. Nevím jestli máš vzadu rozdělovač brzdný síly u nápravy (pokud nemáš ABS), mohlo by to být i tím.

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...