Přejít na obsah

Mattyfova Řachanda


Doporučené příspěvky

Dnes přišel balíček určený pro Řachandu. Díky tomu jsem po práci doplnil jednu chybějící krytku středu liťáku, doplnil a vyměnil velké znaky jak na kufru tak i na masce, namontil sportovní kryty pedálů, chromové kolíčky zamykání dveří. Konečně jsem se dostal i k tomu nastříkat před montáží vnitřní stranu nového blatníku, takže konečně bude moct na auto. Montáž přídavných světel za masku jsem už dneska vzdal, páč jsem vezl ještě své píchlé kolo do servisu, vyzvednu a nasadil nové lité na manželčinu Fiestu a pak se šel ohnout k sousedově ovci páč mu netěsnila klima, tak jsem si zlomil na 3x ruce a měnil o kroužky kde mu detekovali únik. e9a37c477dd8ed24428a69d22e66eca0.jpg3898aadb563dbd61ea56ae92cfb4f5c4.jpgc7cba94184425db61f7a16eed5dc0948.jpg78e2e1493513c0dba6047b41b05f92f0.jpg

Odkaz ke komentáři
před 6 minutami, Konny napsal:

Kolicky taky mam a je to jednoducha vymena. Chytnes kolicek pres hadru do klesti, otocis a vytahnes, nasadis novy a otocenim zase upevnis 😉

Tak to je opravdu jednoduchý, nikdy jsem to nezkoumal, já myslel že budu muset sundavat tapce 🙂 No tak to je jdu hned objednat. 

Odkaz ke komentáři

Přesně, navíc v balíčku s kolíčky o držíš i kousek průsvitné hadičky aby si mohl, kolíček chytit kleštěma a nevorval ho. Teda já byl k těm chromový donucen, na minulé octě jsem je již měl při koupi, brácha je má ve fábii, ten obyč plast vypadá hrozně a navíc tady mi někdo dva kusy nahradil kolíky z felicie takže čněly.

Odkaz ke komentáři
před 6 minutami, Mattyfu napsal:

Přesně, navíc v balíčku s kolíčky o držíš i kousek průsvitné hadičky aby si mohl, kolíček chytit kleštěma a nevorval ho. Teda já byl k těm chromový donucen, na minulé octě jsem je již měl při koupi, brácha je má ve fábii, ten obyč plast vypadá hrozně a navíc tady mi někdo dva kusy nahradil kolíky z felicie takže čněly.

Kde si je kupoval? 🙂 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak po 10 tis jsem v rámci údržby vyměnil olej a filtry. Musel jsem koupit a nainstalovat druhé nové zadní ložisko takže skf z repase nápravy nevydrželo ani jedno, smutné. Aby těch ložisek nebylo málo tak mi začalo hučet aj přední. Jsem fakt naštvaný. Tak jsem si o víkendu šel koupit náhradu... No spíš hračku pro velké kluky, nebudeme si nic nalhávat, octávku nechám manželce, chyběl mi automat a trocha toho pohodlí. Aby to nebylo tak jednoduché tak na náhradníkovi je fouklé těsnění pod jednou hlavou, hned jak dořešíme převod tak sundám hlavy a nechám je udělat v motorárně, mezitím jsem dodělal podlahu v budoucí dílničce, tak bude alespoň kde dělat i když i tam mám spoustu práce.

Odkaz ke komentáři

V8 v plynu by se mi líbil. Tuto kombinaci jsem měl v posledním range roveru a super. Bohužel tady mám diesel, pět válců, pět hlav, ohv rozvod navíc převod z kliky je řešen ozubenými koly. Každý motor má ale nějakě vady, u benzínu a tam měníš olej co 8 tis km pod zátěží 6 tis, což pro mě znamená cca 6x do roka jinak hrozí přidření. U dieslu máš tu výměnu na klasických 15 tis, ale zase tam odcházely hlavy a těsnění pod nimi, v minulosti jsem to dělal asi 4x na prvním range Roveru, tak mám představu do čeho jdu, liší se to jen v příslušenství a počtu válců, jinak je to nemlich stejné.

Jo plán je takový, paní octu, já jeebku a fiesta v garáži jako záložní auto pro nás oba. Na co si budu muset zvyknout bude spotřeba, tohle vychází na 2x tolik, to budou děvčata v účtárně při měsíčním vyúčtování jízd blbě koukat.

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak dnes byla Řachanda v servise na přední ložisko, auto jsem si před zavíračkou vyzvedl zaplatil vyrazil domů a ejhle sbíhavost totál špatně, tak jsem tam volal, jako že mě snad utahují, že neudělali geometrii když hrabali do nápravy a oni že to je úkon zvlášť a že jsem chtěl vyměnit ložisko, nechápu, když budu chťit vyměnit olej, tak mi tam filtr nechají nebo co? . No nic, doma jsem si alespoň srovnal sbíhavost, mám tu sice silnice křivé, ale po testovačce to vypadá teď mnohem lépe, jen je to starost před dovolenou, kdo mi kde udělá geo.

Jo a to se ne zmiňují o škráblem blatníků, byl to ten ohnilý, tak jsem to alespoň pojal jako výzvu a konečně ho vyměnil za nový co tu při stavbě garáže pořád přenáším, aby se mu nic nepřihodilo. Teda jestli to je originál tak já jsem Maková panenka. U dveří jsem musel na těch úchytech piloval asi 1,5 cm, no popasoval jsem to co šlo, barva dobrá, jen je to teď už opravdu 50 odstínů šedé. Z vnitřní strany jsem ho již předtím ošetříl a ten podběh jsem očistil a stříknul bodyckem, páč tam již vrstva gumy byla. 68d65d491284a746e71010855ce170d6.jpgee554bc6fdae5497d8600f31f16061ff.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři

Mi vysvětli proč to na bubnové bylo lepší jak teď, leda že ta stará náprava měla totál utrhané uložení, ale klidně to ty pneumatiky mohou být, tam už nezůstalo nic jiného původního. Tlumiče s uložením dělal ještě kámoš takže z toho ty gumy opravdu vychází.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Nevím jestli tě ještě bude zajímat ta ruční brzda, ale dnes jsem dal páku ruční brzdy určenou na kotouče a můžu říct, že je tam opravdu rozdíl. Dřív jsem ručku vytáhl naplno a ještě by to 1-2 zuby sneslo a teď jsem na polovině zdvihu a víc už to nejde. Vizuelně mi obě ručky připadly stejné, ale musí se lišit mechanizmem uvnitř.

Odkaz ke komentáři

To si piš že bude, díky moc za potvrzení. Není vůbec čas na octě něco dělat, jen spolehlivě jezdí, poslední dobou jí opravdu nešetřím, jako minulý týden kdy jsem snad naposledy navštívil stavebniny nebo vyrazil pro nový motor pro jeepa ke Znojmu. Je fakt že zpátky jsme jeli hezky pomalu, v klidu na tempomat, s klimou a hroznejma kolonama v Praze za 6,4 l/100km, jak pravil soused, co by jiní za to dali. Dokonce mi připadá že se dosti rozjela proti tomu, kdy jsem jí vezl poprvé domu. Sice pořád hučí od kol, nejvíce kolem 30, ale tak přidám na hlasitosti rádiu a zrychlím. 49509db56c6d89f9667c60116939bae9.jpge28c84843fd9f43d489eec5517ab9ace.jpg

Odkaz ke komentáři

Pokud budes shanet tu rucku, tak pro kotouce vetsinou konci oznaceni za cislem AA nebo AC. Ja mam treba rucku z 1.9tdi PD 74kw, ktera ma z vyroby kotouce. 

Je dobre, ze ti octa jinak dobre slouzi, jen je divny to huceni od kol... 

Ohledne Jeepa, puvodni motor nesel opravit? 

Odkaz ke komentáři

Původní motor jsem ještě nekuchal, ale tlakuje do vody, běží na 4, byla zlomená hřídelka vasgetu a tak, takže jsem vzal komplet celý motor kde jsou hlavy a vstřiky repasované, turbo nové, altík startér napínák, prostě vše. Původní pak rozeberu, nechám repásnout co bude potřeba a uloží se to v regálku, u tohodle motoru nikdy nevíš
To hučení je divné, začalo to přehozením nápravy, je tam na té nápravě vše nové, kola se volně otáčí, geoška je v cajku tak já už opravdu nevím.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Tak Octavii jsem předal do užívání ženě ovšem to neznamená, že bych od toho krámu měl klid. V neděli mi volala že jí přestaly jít ve městě, když přišla z obchodu, stěrače. Ok vyrazil jsem tam, poklepal na relé a stěrače se rozeběhly. Tak jsem objednal nové relé. Když přišlo, tak jsem ho nasadil a stěrače začaly chodit bez pokynů páčky a bez možnosti vypnutí. Zkusil jsem to i souseda na jeho ovci, to samé. Druhý den jsem koupil další relé v Kelly, kontrolované oem čísla, vrázím ho tam a opět stěrače jdou nastálo. Tak jsem vzal to původní, rozebral ho, přihnul kontakty u té cívky co tam je a od té doby to chodí jak má. Otázka na jak dlouho. Prostě je to krám co půjde dřív nebo později z domu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...