Michal Štarman Odesláno Říjen 23, 2020 Sdílet Odesláno Říjen 23, 2020 Zdravím, neřešil někdo závadu vynechávání zážehu při studeném motoru a pouze na volnoběh? 1.8TSI BZB Motor měl tento problém i před výměnou všech těchto věcí: Svíčky nové, cívky nové, ale i tak mezi sebou přeházené. Nové vstřikovače. Vodítka ventilů, zabroušené ventily, nové rozvody. Můj první příspěvěk tady u Vás omlouvám se zda sem porušil nějaká pravidla Když motor protáhnu co se do něj vejde tak běží na volnoběh jako nový. Stačí aby lehké vychladnutí a dělá to samé. Výkon má odpovídající 118kw bez škubání. Jedná se pouze o volnoběžné otáčky. cca 740 - 800ot Když zvednu otáčky na 800ot, už nevynechá ani jednou. Předem díky za pomoc 🙂 0 Citovat Odkaz ke komentáři
p2p Odesláno Říjen 27, 2020 Sdílet Odesláno Říjen 27, 2020 PVC se měnil za originál??? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 5, 2021 Sdílet Odesláno Leden 5, 2021 Ahoj, navážu na toto téma. Nedávno před pár dny jsem za studena nastartoval, dojel cca 5km na benzínku nabral N95 do plna a na další start mi vyhodilo najednou auto chybu "kontrolka motoru" . Auto jelo na všechny válce a celkem v pohodě. Ujel jsme cca 300km. Další den jsem načetl u známého závady a bylo tam: 000369 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis chudy P0171 - 000 - - - Kontrolka závad ZAP info o závadi: Stav závad: 11100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 info o závadi: Otáeky: 841 /min Výkon/klapka: 10.2 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 66.0*C Teplota: 21.0*C Tlak: 960.0 mbar Napití: 14.097 V 001287 - regulace behu naprazdno: otacky nad zadanou hodnotou P0507 - 000 - - - Sporadická info o závadi: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 info o závadi: Otáeky: 1054 /min Výkon/klapka: 7.8 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 95.0*C Teplota: 30.0*C Tlak: 930.0 mbar Napití: 13.716 V 000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne P0300 - 000 - - info o závadi: Stav závad: 01100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 info o závadi: Otáeky: 833 /min Výkon/klapka: 16.5 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 25.0*C Teplota: 2.0*C Tlak: 970.0 mbar Napití: 14.097 V 000772 - valec 4 zjisteno vynechavani zazehu P0304 - 000 - - info o závadi: Stav závad: 01100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 info o závadi: Otáeky: 808 /min Výkon/klapka: 13.7 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 30.0*C Teplota: 3.0*C Tlak: 970.0 mbar Napití: 13.970 V 000770 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu P0302 - 000 - - info o závadi: Stav závad: 01100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 info o závadi: Otáeky: 808 /min Výkon/klapka: 13.7 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 30.0*C Teplota: 3.0*C Tlak: 970.0 mbar Napití: 13.970 V Po vymazání závad auto jelo za studena jako by na 3 válce. Po vymazání jsem cca 2dny jezdil a nic. Po dvou dnech opět vyskočila "kontrolka chyby". Nyní na diagnostice opět závady P0302 a P0303, tedy jiný válec. Zkoušely jsme odpojovat cívky atd ale nemá na nic vliv. Po zahřátí cca 15min a projetí již jede motor ok - pravidelný chod. Jen při dobrždění na křižovatce a vyřazení, krátkodobě při poklesu otáček povyskočí otáčky cca na 1300 a hned klesnou na volnoběžné 800 PCV ventil měněn 2 roky zpět za origo. Napadá vás něco ???? Fórum jsem zde pročetl a nedopátral se..... Díky 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 5, 2021 Sdílet Odesláno Leden 5, 2021 Nedokonalé spalování paliva, vypumpuj nádrž a nalij N98 na jiné prověřené benzínce. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 5, 2021 Sdílet Odesláno Leden 5, 2021 To by mohla být varianta, ale spíš mě napadlo, jestli to tedy není tím starým benzínem co tam byl. Dojížděl jsem teď nádrž cca měsíc, a již tam byl zbytek. A ještě se zeptám proč N98 a ne standartně N95...? Jinak palivo beru na Benzině a na této již více krát a nepřipadlo mi nějak zásadně špatné v předcházejícím čase. Ničím jiným by to být nemělo....? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 5, 2021 Sdílet Odesláno Leden 5, 2021 Psal jsi, že jsi bral do plna, nevím kolik jsi měl zbytek, a jak starý benál jsi tam měl.Evidentně Ti problém nastal po tankování, kdy dochází k promísení paliva.Pokud máš již vyjeto tak vem nový, ale jinde, a vyloučíš třeba vadu paliva. Podívej se do DP, jaké můžeš použít palivo pro své auto.Je pravda, že každé auto se chová jinak na 95 a 98. Nedal jsi omylem 91? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mildee Odesláno Leden 5, 2021 Sdílet Odesláno Leden 5, 2021 Přímovstřiku víc chutná N98 a víc, některé motory měli N98 i předepsanou. Já beru prémiový benzín na OMV. Dřív jsem dával N95 s VIFem, prémiový benzín mi přijde lepší volba, ikdyž to samozřejmě vyjde dráž než obyč s aditivem. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 6, 2021 Sdílet Odesláno Leden 6, 2021 Historicky se mi za několik let nikdy nestalo, že by mi kvuli nekvalitnímu palivu začala svítit "chyba motoru". Tak mě to popravdě dost překvapuje, že je to v dnešní době vůbec možné. Teď tam mám cca 30-40% nádrže, tak to můžu dojet a nabrat nový benzín. To nemůže ničemu škodit ne? Beru standartně N95, tak bych u toho asi zůstal, ale mohl bych tam šupnout VIF na vylepšení. Zatím jsme nikdy nepoužil. Jak nejlépe toto aditivum dávkovat a jak často dávat? Propláchne to iditivum předpokládám cely systém, neškodí to něčemu? Ještě dotaz na "Radas" co znamená zkratka "DP" v tvém příspěvku .. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 6, 2021 Sdílet Odesláno Leden 6, 2021 @Ridic psal jsem to ve zkratce DP je dílenská příručka 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 6, 2021 Sdílet Odesláno Leden 6, 2021 Aha vidíš to mě netrklo. A jaký máš názor na vyjetí zbytku a VIF..? Nemá někdo k dispozici dílenskou příručku na 1.8 TSI BZB....? Už historicky jsme dříve našel na netu všechny jiné motorace jen tuto ne.. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 6, 2021 Sdílet Odesláno Leden 6, 2021 S VIF nemám zkušenosti, do O2 beru Vervu Diesel a do Rapida N95 bez VIFU a zatím bez problému. Otázkou je jestli pomůže N95 + VIF a nebo bude lepší N98 + VIF, Vifem nic nepokazíš spíše pomůžeš. To vyjetí ber jako vylučovací metoda závadného paliva a nakrm třeba jen 1/2 nádrže + VIF. Dávkování VIFU je na obalu. Možná bych zauvažoval nad výměnou palivového filtru, budeš mít pěkně čistý palivový systém a můžeme pokračovat dále.😉 https://octaviaclub.cz/dilenska-prirucka/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 6, 2021 Sdílet Odesláno Leden 6, 2021 Ok koupím VIF, dám a doliju plnou N95 jinde. Tak uvidíme Palivový filtr byl dělaný před 25tis, to už by mohl být KO? Odkaz jsme již zkoušel dříve, háže mi při stažení nějaký error a po rozbalení souboru tam 1.8tsi bzb není :(........ jiný zdroj b yjsi nevědel? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 7, 2021 Sdílet Odesláno Leden 7, 2021 Filtr je Ok, nevěděl jsem, že jsi ho měnil.Jinou DP nemám.Odesláno z mého 5060D pomocí Tapatalk 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mildee Odesláno Leden 7, 2021 Sdílet Odesláno Leden 7, 2021 (upraveno) Před nákupem VIFu bych zkusil natankovat Verva100 nebo lepší nějaký takový lepší benzín, klidně na Mol nebo OMV. Taky mi přijde divné, že by se v dnešní době rozsvítilo grilované kuře, díky palivu. Jinak na téma palivo doporučuju zhlédnout třeba toto Upraveno Leden 7, 2021 uživatelem Mildee 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 Tak jsem to dnes projel cca 100km a udělal několik úkonů. Od minule kontrolka motorů po vymazání závad nesvítila. Zkusím popsat časový sled: - ráno studený start - na brnk v pohodě, pak chvilku při stání zvuk jako jen na 3 válce ale pak už ok, odjezd a jízda v pohodě, při dobrždění na křižovatce pokles otáček na 800 pak krátkodobě vystoupalo na 1300 a za spokles na 800 - po 50km jízdy, zbytek v nádrži cca 15l, jsem dal VIF a dolil 10l nový N95 na Shellce, kolísání otáček na křižovatce pořád viz výše, kontrolka motoru pořád nesvítí - pak několik zastávek a startování i za studena, kontrolka pořád nic, otáčky zase při zastavení stejné viz výše - cca po 100km na posledním semaforu od domu jsem stál na červenou a jak zakolísaly otáčky na 1300, tak najednou blik a rožla se kontrolka motoru - po zastavení u domu jsem natočil krátké video (v příloze), co to dělá když se to vytočí na neutrál. Vytočení ok a jak klesají cca v 1500 se to zbrzdí a chvili drží, pak teprv klesne na 800 Tak co myslíte... co vás napadá...? Je to záhada. Chyby nyní nenačtu, tak nevím aktuální výpis. auto O2 1.8 tsi - chyba volnobeh2.mp4 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 Tak jsem trošku pátral a našel tento článek, pročti si jej a pouvažuj. Jedná se o ruzmná řešení. Řešení v článku není až tak moc finančně nákladné a stálo by to za to. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Mildee Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 Mohl by to teoreticky dělat i vadný PCV ventil aka odlučovač oleje, ten umí grilované kuře, negativně ovlivňuje volno běh i to nelineární padání otáček. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 (upraveno) Předpokládám, že PCV má již prověřen, je to jeden z bodů předchozí diskuze, ale pokud ne tak by to mohlo zapříčinit volnoběžné nestabilní otáčky vlivem zaseknutého ventilu nebo poškozené membrány. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h103495ah-odlucovac-oleje-skoda-23373.html Upraveno Leden 9, 2021 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 Děkuji za odkaz na jiné téma, tam mi z diskuze k uvedenému vychází zaměřit s ena váhu vzduchu a teoreticky pak i lambda sondu..... PCV jsme měnil 2 roky zpět za origo, tak se mi zdá divné že by bylo tím. Tehdá to dělalo jiné věci, na volnoběh otáčky lítaly nahoru dolu skokově pořád. ( Teď to jen pomaleji padá a při startu za studena chvili běží na 3válce) 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 Dej pak vědět jak to dopadlo 😉 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 před 1 hodinou, Radas napsal: Předpokládám, že PCV má již prověřen, je to jeden z bodů předchozí diskuze, ale pokud ne tak by to mohlo zapříčinit volnoběžné nestabilní otáčky vlivem zaseknutého ventilu nebo poškozené membrány. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h103495ah-odlucovac-oleje-skoda-23373.html Ještě mě napadlo jak píšeš "zaseknutý PCV ventil"..... to poznám nějak vizuálně když ho vyndám...? Je to možné i u ventilu, který je jen dva roky starý? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 Vím jen, že může dělat problémy zaseknutý nebo membrána v háji, vizuálně nevím, možná nějaký prusak, ale ty jsi již měl jeden rozebraný. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 9, 2021 Sdílet Odesláno Leden 9, 2021 JJ to máš pravdu, to jsem kuchal pak ten starý, který šel již do koše, takže jsem se toho nebál a enbylo nutné dávat pozor. Takto nevím ,jestli jsem schopen šetrně na autě odcvaknout tu krytku membrány, aby se mi to pak podařilo dát do kupy zpět. Úplně už si nepamatuju jak to tam uvnitř je, ale to se asi dá pohledat.... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 10, 2021 Sdílet Odesláno Leden 10, 2021 Tak jsem trošku testoval a konstatuji: - za studena jede nepravidelně - test otevření víčka oleje - pulsuje (studený motor) - test odpojení snímače otáček - asi žádný vliv na chod (studený motor) - test zacpání otvoru na PCv ventilu - tak divně píská (zkouška již za teplého motoru) Přiložil jsem videa níže a v dalším příspěvku. Otevřít (odcvaknout) kryt ventilu PCV a mrknout na membránu jsem se při těchto teplotách neodvážil, plasty byly uplně křehké. Nejhorší je, že fakt nevím čeho chyba by mohla být ten problém..... 1.volnobeh za studena - vicko oleje, vaha vzduchu_x264_001.mp4 2.volnobeh za studena - otacky_x264.mp4 4. volnoběh za tepla - ucpaní PCV pískání_x264.mp4 3.volnobeh za studena - výfuk_x264.mp4 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 10, 2021 Sdílet Odesláno Leden 10, 2021 (upraveno) A co ta lmbda? Dle vypsaných hodnot závad toho máš v celku požehnaně a je těžké někde hledat problém.No v benzínu to nebude, to máš ověřeno, PCV je také měněn, jak jsi na tom s tou lambdou. Upraveno Leden 10, 2021 uživatelem Radas 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 10, 2021 Sdílet Odesláno Leden 10, 2021 Na lambdu jsem zatím nešáhl, nic jiného než výměna za novou tam asi není možné že....? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 10, 2021 Sdílet Odesláno Leden 10, 2021 Chtělo by to zjistit, ale obávám se, že pokud je v háji, bude třeba ji nahradit novou. Lambda časem odchází, nevím přesně, ale před katem řídí dávku paliva/bohatost směsi a lambda za katem víceméně hlídá stav katu. Pokud to je jinak, tak prosím o opravu. Nevím jestli je mezi lambdama nějaká napěťová provázanost pro jejich funkci a vyhodnocení pro řídící jednotku. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 10, 2021 Sdílet Odesláno Leden 10, 2021 Mám motor BZB není tam náhodou jen jedna lambda a na CDAA dvě lambdy..? Myslím, že jsem to v jiném tématu někde v textu zachytil.... Pokud nic jiného tak ji asi budu muset vyměnit... Je pravda, že na STK cca v řijnu mi chlapík říkal, že emise jsou již na hraně a výfuk již není nejlepší, tak by to mohlo v tomto kontextu také vše souviset. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Radas Odesláno Leden 15, 2021 Sdílet Odesláno Leden 15, 2021 je nějaký posun😉 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Ridic Odesláno Leden 16, 2021 Sdílet Odesláno Leden 16, 2021 Tak posun zatím malý, ale spíše ve sledování stavu: - při nastartování se stále chová, že jede jen na 3 (chyby P0300 ) to si myslím, ale, že nerozvěcuje kontrolku motoru - dnes jsem ujel 80km a bez kontrolky, potom couvačka na sněhu do kopce pod plynem a šup kontrolka se rozsvítila.... tedy v zátěži (chyba P0171 ) - a jinak jsme vyjel zbytek benzínu N95 a dal OMV N100plus tak uvidím (to ale myslím na moji chybu není ta příčina) Tak jsem ještě hledal a našel tuto diskuzi, ikdyž k jinému motoru: kde je závěrem, že pokud to vše dělá psí kusy hlavně za studena tak to vede nejspíše na špinavé "vstřiky paliva"......... Co vy na to? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.