Přejít na obsah

Vynechávání na 3. válci- nejvíc za studena


Doporučené příspěvky

Zdravím, neřešil někdo závadu vynechávání zážehu při studeném motoru a pouze na volnoběh? 1.8TSI BZB

Motor měl tento problém i před výměnou všech těchto věcí: Svíčky nové, cívky nové, ale i tak mezi sebou přeházené. Nové vstřikovače. Vodítka ventilů, zabroušené ventily, nové rozvody.

Můj první příspěvěk tady u Vás omlouvám se zda sem porušil nějaká pravidla

Když motor protáhnu co se do něj vejde tak běží na volnoběh jako nový. Stačí aby lehké vychladnutí a dělá to samé. Výkon má odpovídající 118kw bez škubání. Jedná se pouze o volnoběžné otáčky. cca 740 - 800ot

Když zvednu otáčky na 800ot, už nevynechá ani jednou. 

Předem díky za pomoc 🙂

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

navážu na toto téma. Nedávno před pár dny jsem za studena nastartoval, dojel cca 5km na benzínku nabral N95 do plna a na další start mi vyhodilo najednou auto chybu "kontrolka motoru" . Auto jelo na všechny válce a celkem v pohodě. Ujel jsme cca 300km. Další den jsem načetl u známého závady a bylo tam:

000369 - rada valcu 1: system odmerovani paliva: system prilis chudy
               P0171 - 000 -  - - Kontrolka závad ZAP
             info o závadi:
                    Stav závad: 11100000
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 1
          

             info o závadi:
                    Otáeky: 841 /min
                    Výkon/klapka: 10.2 %
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    Teplota: 66.0*C
                    Teplota: 21.0*C
                    Tlak: 960.0 mbar
                    Napití: 14.097 V

001287 - regulace behu naprazdno: otacky nad zadanou hodnotou
               P0507 - 000 -  - - Sporadická
             info o závadi:
                    Stav závad: 00100000
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 1
           

             info o závadi:
                    Otáeky: 1054 /min
                    Výkon/klapka: 7.8 %
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    Teplota: 95.0*C
                    Teplota: 30.0*C
                    Tlak: 930.0 mbar
                    Napití: 13.716 V

000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne
               P0300 - 000 -  -
             info o závadi:
                    Stav závad: 01100000
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 1
            

             info o závadi:
                    Otáeky: 833 /min
                    Výkon/klapka: 16.5 %
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    Teplota: 25.0*C
                    Teplota: 2.0*C
                    Tlak: 970.0 mbar
                    Napití: 14.097 V

000772 - valec 4 zjisteno vynechavani zazehu
               P0304 - 000 -  -
             info o závadi:
                    Stav závad: 01100000
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 1
          

             info o závadi:
                    Otáeky: 808 /min
                    Výkon/klapka: 13.7 %
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    Teplota: 30.0*C
                    Teplota: 3.0*C
                    Tlak: 970.0 mbar
                    Napití: 13.970 V

000770 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu
               P0302 - 000 -  -
             info o závadi:
                    Stav závad: 01100000
                    Priorita závad: 0
                    Frekvence závad: 1
             

             info o závadi:
                    Otáeky: 808 /min
                    Výkon/klapka: 13.7 %
                    Rychlost: 0.0 km/h
                    Teplota: 30.0*C
                    Teplota: 3.0*C
                    Tlak: 970.0 mbar
                    Napití: 13.970 V

 

Po vymazání závad auto jelo za studena jako by na 3 válce. Po vymazání jsem cca 2dny jezdil a nic. Po dvou dnech opět vyskočila  "kontrolka chyby". Nyní na diagnostice opět závady P0302 a P0303, tedy jiný válec. Zkoušely jsme odpojovat cívky atd ale nemá na nic vliv. Po zahřátí cca 15min a projetí již jede motor ok - pravidelný chod. Jen při dobrždění na křižovatce a vyřazení, krátkodobě při poklesu otáček povyskočí otáčky cca na 1300 a hned klesnou na volnoběžné 800

PCV ventil měněn 2 roky zpět za origo.

 

Napadá vás něco ???? Fórum jsem zde pročetl a nedopátral se..... Díky

 

 

 

Odkaz ke komentáři

To by mohla být varianta, ale spíš mě napadlo, jestli to tedy není tím starým benzínem co tam byl. Dojížděl jsem teď nádrž cca měsíc, a již tam byl zbytek.

A ještě se zeptám proč N98 a ne standartně N95...? Jinak palivo beru na Benzině a na této již více krát a nepřipadlo mi nějak zásadně špatné v předcházejícím čase.

Ničím jiným by to být nemělo....?

 

Odkaz ke komentáři

Psal jsi, že jsi bral do plna, nevím kolik jsi měl zbytek, a jak starý benál jsi tam měl.Evidentně Ti problém nastal po tankování, kdy dochází k promísení paliva.Pokud máš již vyjeto tak vem nový, ale jinde, a vyloučíš třeba vadu paliva. Podívej se do DP, jaké můžeš použít palivo pro své auto.Je pravda, že každé auto se chová jinak na 95 a 98. Nedal jsi omylem 91?

Odkaz ke komentáři

Historicky se mi za několik let nikdy nestalo, že by mi kvuli nekvalitnímu palivu začala svítit "chyba motoru". Tak mě to popravdě dost překvapuje, že je to v dnešní době vůbec možné.

Teď tam mám cca 30-40% nádrže, tak to můžu dojet a nabrat nový benzín. To nemůže ničemu škodit ne? Beru standartně N95, tak bych u toho asi zůstal, ale mohl bych tam šupnout VIF na vylepšení. Zatím jsme nikdy nepoužil.  Jak nejlépe toto aditivum dávkovat a jak často dávat? Propláchne to iditivum předpokládám cely systém, neškodí to něčemu?

Ještě dotaz na "Radas" co znamená zkratka "DP" v tvém příspěvku ..

 

Odkaz ke komentáři

S VIF nemám zkušenosti, do O2 beru Vervu Diesel a do Rapida N95 bez VIFU a zatím bez problému.

Otázkou je jestli pomůže N95 + VIF a nebo bude lepší N98 + VIF, Vifem nic nepokazíš spíše pomůžeš.

To vyjetí ber jako vylučovací metoda závadného paliva a nakrm třeba jen 1/2 nádrže + VIF. Dávkování VIFU je na obalu.

Možná bych zauvažoval nad výměnou palivového filtru, budeš mít pěkně čistý palivový systém a můžeme pokračovat dále.😉

https://octaviaclub.cz/dilenska-prirucka/

Odkaz ke komentáři

Ok koupím VIF, dám a doliju plnou N95 jinde. Tak uvidíme

Palivový filtr byl dělaný před 25tis, to už by mohl být KO?

Odkaz jsme již zkoušel dříve, háže mi při stažení nějaký error a po rozbalení souboru tam 1.8tsi bzb není :(........ jiný zdroj b yjsi nevědel?

Odkaz ke komentáři

Před nákupem VIFu bych zkusil natankovat Verva100 nebo lepší nějaký takový lepší benzín, klidně na Mol nebo OMV. Taky mi přijde divné, že by se v dnešní době rozsvítilo grilované kuře, díky palivu. Jinak na téma palivo doporučuju zhlédnout třeba toto

Upraveno uživatelem Mildee
Odkaz ke komentáři

Tak jsem to dnes projel cca 100km a udělal několik úkonů. Od minule kontrolka motorů po vymazání závad nesvítila. Zkusím popsat časový sled:

- ráno studený start - na brnk v pohodě, pak chvilku při stání zvuk jako jen na 3 válce ale pak už ok, odjezd a jízda v pohodě, při dobrždění na křižovatce pokles otáček na 800 pak krátkodobě vystoupalo na 1300 a za spokles na 800

- po 50km jízdy, zbytek v nádrži cca 15l, jsem dal VIF a dolil 10l nový N95 na Shellce, kolísání otáček na křižovatce pořád viz výše, kontrolka motoru pořád nesvítí

- pak několik zastávek a startování i za studena, kontrolka pořád nic, otáčky zase při zastavení stejné viz výše

- cca po 100km na posledním semaforu od domu jsem stál na červenou a jak zakolísaly otáčky na 1300, tak najednou blik a rožla se kontrolka motoru

- po zastavení u domu jsem natočil krátké video (v příloze), co to dělá když se to vytočí na neutrál. Vytočení ok a jak klesají cca v 1500 se to zbrzdí a chvili drží, pak teprv klesne na 800

 

Tak co myslíte... co vás napadá...? Je to záhada. Chyby nyní nenačtu, tak nevím aktuální výpis.

 

Odkaz ke komentáři

Děkuji za odkaz na jiné téma, tam mi z diskuze k uvedenému vychází zaměřit s ena váhu vzduchu a teoreticky pak i lambda sondu.....

PCV jsme měnil 2 roky zpět za origo, tak se mi zdá divné že by bylo tím. Tehdá to dělalo jiné věci, na volnoběh otáčky lítaly nahoru dolu skokově pořád.

(

Teď to jen pomaleji padá a při startu za studena chvili běží na 3válce)

Odkaz ke komentáři
před 1 hodinou, Radas napsal:

Předpokládám, že PCV má již prověřen, je to jeden z bodů předchozí diskuze, ale pokud ne tak by to mohlo zapříčinit volnoběžné nestabilní otáčky vlivem zaseknutého ventilu nebo poškozené membrány.

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h103495ah-odlucovac-oleje-skoda-23373.html

Ještě mě napadlo jak píšeš "zaseknutý PCV ventil"..... to poznám nějak vizuálně když ho vyndám...? Je to možné i u ventilu, který je jen dva roky starý?

Odkaz ke komentáři

JJ to máš pravdu, to jsem kuchal pak ten starý, který šel již do koše, takže jsem se toho nebál a enbylo nutné dávat pozor. Takto nevím ,jestli jsem schopen šetrně na autě odcvaknout tu krytku membrány, aby se mi  to pak podařilo dát do kupy zpět. Úplně už si nepamatuju jak to tam uvnitř je, ale to se asi dá pohledat....

 

Odkaz ke komentáři

Tak jsem trošku testoval a konstatuji:

- za studena jede nepravidelně

- test otevření víčka oleje - pulsuje (studený motor)

- test odpojení snímače otáček - asi žádný vliv na chod (studený motor)

- test zacpání otvoru na PCv ventilu - tak divně píská (zkouška již za teplého motoru)

Přiložil jsem videa níže a v dalším příspěvku.

 

Otevřít (odcvaknout) kryt ventilu PCV a mrknout na membránu jsem se při těchto teplotách neodvážil, plasty byly uplně křehké.

 

Nejhorší je, že fakt nevím čeho chyba by mohla být ten problém.....

 

Odkaz ke komentáři

A co ta lmbda?

Dle vypsaných hodnot závad toho máš v celku požehnaně a je těžké někde hledat problém.No v benzínu to nebude, to máš ověřeno, PCV je také měněn, jak jsi na tom s tou lambdou.

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Chtělo by to zjistit, ale obávám se, že pokud je v háji, bude třeba ji nahradit novou.

Lambda časem odchází, nevím přesně, ale před katem řídí dávku paliva/bohatost směsi a lambda za katem víceméně hlídá stav katu.

Pokud to je jinak, tak prosím o opravu.

Nevím jestli je mezi lambdama nějaká napěťová  provázanost pro jejich funkci a vyhodnocení pro řídící jednotku.

Odkaz ke komentáři

Mám motor BZB není tam náhodou jen jedna lambda a na CDAA dvě lambdy..? Myslím, že jsem to v jiném tématu někde v textu zachytil....

Pokud nic jiného tak ji asi budu muset vyměnit...

Je pravda, že na STK cca v řijnu mi chlapík říkal, že emise jsou již na hraně a výfuk již není nejlepší, tak by to mohlo v tomto kontextu také vše souviset.

Odkaz ke komentáři

Tak posun zatím malý, ale spíše ve sledování stavu:

- při nastartování se stále chová, že jede jen na 3 (chyby P0300 ) to si myslím, ale, že nerozvěcuje kontrolku motoru

- dnes jsem ujel 80km a bez kontrolky, potom couvačka na sněhu do kopce pod plynem a šup kontrolka se rozsvítila.... tedy v zátěži (chyba P0171 )

- a jinak jsme vyjel zbytek benzínu N95 a dal OMV N100plus tak uvidím (to ale myslím na moji chybu není ta příčina)

Tak jsem ještě hledal a našel tuto diskuzi, ikdyž k jinému motoru:

kde je závěrem, že pokud to vše dělá psí kusy hlavně za studena tak to vede nejspíše na špinavé "vstřiky paliva".........

Co vy na to?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...