Jump to content

Výměna vstřiku


Recommended Posts

Zdravím všechny,

mám Octavii II FL, 1.6 TDi CR 77kW, r.v. 2013, najeto cca 93.000km. Do teď sloužila naprosto bez problémů, pravidelně servisovaná. Ale teď mi po delší jízdě udělala to, že z ničeho nic začala cukat, úplně ztratila výkon, rozblikala se kontrolka žhavení a rozsvítila se kontrolka motoru. Nechal jsem se dotáhnout domů, tam mi diagnostika hlásila závadu na vstřikovači na prvním válci.

9837 - Injector: Cylinder 1 (N30)
          P0201 00 [104] - Circuit Malfunction
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 3
                    Mileage: 93285 km
                    Date: 2100.14.24
                    Time: 18:59:01

Poté, co auto cca dva dny stálo, jsem bez problémů nastartoval a když jsem různě přidával a tůroval, vše běželo dobře, při volnoběhu byly hodnoty odchylek vstřikovačů a napětí na nich na dignostice v pořádku (dle toho, co jsem vyčetl po různých fórech). Jel jsem to projet a po cca 2km se závada opakovala. Následující den v podstatě to samé.
A teď mám tři otázky:

1) dá se z popsaného chování odhadnout, jestli je ten vstřikovač poškozenej stářím/usazeninama z nafty atd. nebo jestli jsou v něm špony z čerpadla a tak je nutný je vyměnit taky? (mimochodem ty ceny jsou strašidelný!).

2) pokud mi to auto pojede v podstatě na tři válce, můžu s ním takto pomale dojet do servisu (cca 25km)? Nezničím ten motor v tomto režimu úplně?

3) Má někdo zkušenost s výměnouu vstřikovače doma? Podle tohoto videa se to nezdá jako něco hroznýho

https://www.youtube.com/watch?v=KGzuh6Xyf3E

Automechanik sice nejsem, ale dost věcí si na autě zvládám udělat sám.

Moc díky za každou radu

Šváb

Link to comment

Nedočkal jsem se žádné odpovědi tak něco doplním sám + jednu otázku:

Nakonec se závada projevovala už hned po startu. Na vstřiku jsem naměřil odpor cca 600ohm místo 200k a nulovou kapacitu místo 6uF. Usoudil jsem, že vstřik je elektricky v háji a tak jsem koupil nový vstřik na škoda-díly a bez problémů jsem ho vyměnil sám podle videa uvedeného v mém předchozím příspěvku (které je ostatně i ve shodě s postupem popsaným v dílenské příručce, kterou jsem si stáhnul) a nakódoval jsem IMA nového vstřiku do ŘJ. Nastartoval jsem, projel jsem to cca 20km a chyba už se neprojevila, zvuk i chování motoru se mi zdá stejné jako před závadou. Auto jsem nechal zchladnout do druhého dne a pak jsem je za studena při volnoběhu napíchnul na diagnostiku. A tam jsem zjistil, že mi to hlásí na tom novém vstřiku hodně velkou zápornou odchylku kolem -2,5mg/stroke. A teď mám otázku - je to problém a případně co s tím? Jestli to správně chápu tak to znamená, že ŘJ musí ten vstřik "přiškrcovat" aby to správně běželo. Dočetl jsem se různé názory - že se řeší jen plusové odchylky, jinde že i toto je špatně, jinde že se řeší jen vzájemné odchylky jednotlivých válců atd. Takže nevím, kde je pravda a případně co s tím?

Budu rád ža každou radu.

Link to comment

Ahoj,

Pokud jsi dával nový vstřik pouze jeden a ostatní jsou původní, tak bude dost výrazně směs ubírat. Je to obecně problém proč autorizáky obvykle chtějí vyměnit vstřiky všechny. Nový vstřik je prostě v mnohem lepší kondici a může rozhádat motor.

Na druhou stranu pokud ti to jezdí dobře tak bych si s tím hlavu nelámal.

Link to comment

Těch důvodů můžeš být mraky. Od špatných kompresí, po problém s emisním systémem.

Je taky otázka proč jsi měnil čerpadlo, jestli původní pustilo do okruhu větší špony tak jsi měl měnit i vysokotlaké potrubí a rozdělovací lištu, nízkotlaké nechat vypláchnout. Co ti to konkrétně hází za chyby ?

Link to comment
  • 1 month later...

Abych pravdu řekl, rozesral jsem si motor sám a kdybych byl chytrý, tak bych nic neměnil a řešil bych to, až by to mělo být řešeno. Jezdí to, jezdí a tak bych už asi do toho nerýpal, vidím na zpětném vedení trošku oleje, ale asi OK, vstřiky cukají po nastartování a otáčky si hrají diskotéku, ale na dálnici mi to při 135km/h žere jenom 4,5 l/100 dle doplnění na plnou, tak asi si pak koupím nový/starý motor, až se to nějak sesype, tento si ponechám a budu ukazovat za deset let detem, co to byl dieseluv motor.

Link to comment

Pokud ten motor jede pod zátěží dobře a zlobí jen v nižší zátěži a na volnoběch, tak pokud vyloučíš vstřikovače, třeba jejich výměnou, nebo testem na stolici, tak za to v drtivé většině případů může EGR ventil. Jednak to chce originální dodavatele a jednak to chce vyčistit celé zpětné potrubí a přetěsnit při výměně a to ne vždy servis dělá.

Obvykle jen přehodí EGR ventil a tím to končí... dělá to tak i autorizák, obvykle to pořádně udělají až při reklamaci servisu.

Link to comment

Děkuji za zajímavou odpověd. Z mého pohledu motor jede dobře pod zátěží, má zrychlení (je chipnutý) a dlouhou trojku, takže za mě jedině dobře. Vyměnil jsem nyní vodící kladku pro ozubený řemen, neb pískala, trošku se motor celý rozhodil, ale sladil jsem přes diagnostiku vstřiky, tam dle diagnostikyukazovali 2. a 4. vstřik trošku jiné hodnoty, ale ted se to nějak ustálilo. Na studený start to není ideální, ale pak to jede (jezdím ca 70 km do práce, z čehož je 60 km na dálnici) a jezdí to, ted mam ca při průměrné rychlosti 136 km/h na dálnici spotřebu okolo 4,7 l/100km (plnění do plné, letní pneu), takže i spotřeba je příjemná při nynějších cenách. Když jedu pod 130 km/h, tak se dostávám i pod 4,5 l/100km.

S tím EGRčkem to může být pravda, jenom kde to hledat. Vidím přívod vzduchu, tam je napojený zpětný přívod od motoru, který je trošku olejový. Jinak EGR se měnilo, takže lze předpokládat, že nebylo uděláno to čistění. Je otázka, zda-li to zvládnu sám nebo ne.. a jeslitže mi nezbude pak nějaký šroubek navíc, jak je zvykem. 😃

Link to comment

Jenom jsem si ještě vzpomenul, nejvíce se to ještě projevuje za studena a někdy i za tepla, při jízdě na prvním stupni vždy okolo 1500 - 1800 rpm, kdy to auto začne cukat, propady otáček - přidat plyn, a nebo si stačí  pohrát se spojkou (ach ta životnost) a nebo to zkusit rozdýchat přes dvojku a jde to. U dvojky se to projevuje lehce, od trojky nahoru už vůbec. 

Link to comment

od dobře přetěsněno vedení zpětných spalin žádný olej neteče, respektive ve tvém případě šmíř s naftou neteče.

Musel bys to celé sundat i s egrem, všechny těsnění vyměnit a trubky které na autě zůstávají pročistit a taky přetěsnit.

Tohle cukání co popisuješ obvykle vzniká po výměně egr ventilu za repas, nebo při použití levnější náhrady.

Myslím že teď už se repasy moc neprodávají, 2-4 roky zpět kdy to dost frčelo, tam zvolili špatný elektro ventil. Nefungovalo to nikdy dobře.

 

Na tyto trubky se obvykle kašle:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l131521r-trubka-spojovaci-42355.html

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03p131521e-trubka-spojovaci-43962.html

 

zároveň nebývá součástí egru plechově těsnění:

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/04l131547s-tesneni-22386.html

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l131547n-tesneni-32069.html

Proto tam pak prosakuje ten koncentrát nafty/šmíru ze zpětného vedení, protože tam nechají původní a netěsní to.

Proto začal Wahler dodávat ke svému kitu s EGRem i ta těsnění, aby se jim kvůli tomu nehromadili reklamace.

Edited by 15degren
Link to comment

Ok, takže práce jako na kostele. EGR, co jsem se díval, je všeobecně špatně přístupné a je otázka, zda-li do toho nyní jít, nebo to nechat být. Jestliže to nechám být, budu žít s tím cukáním, ale nebude to ubližovat motoru? Nebo to pak nahlásí nějakou chybu a budu to muset řešit s výměnou EGR? Co je lepší řešení, nechat to být, nebo to raději udělat?

Link to comment

Upřímně, jestliže je to EGR a přívody okolo, tak bych to asi nechal být. Já jsem vcelku rád, že to jezdí, spotřeba je příjemná, a táhne to. Holt sem tam to cukne a je to. Jak jsem psal, většinu cesty dálnice, dva semafory a pár okresek s jednou stopkou a dvouma přednostma jízdy.

Co je za mě zajímavé, při nižších teplotách, když jsou vyšší otáčky na ohřátí motoru, tak tam problém není, není v tu dobu EGR zavřené pro rychlejší ohřev?

Link to comment

EGR zavřený není, ale je přepnutý do modu kdy spaliny ihned přeposílá zpět do sání a vynechá chladič spalin, což potvrzuje špatnou prostupnost chladícího okruhu spalin.

Někde jsem tu už postoval jak to pracuje. Víceméně se spaliny začnou přepouštět přes chladič až když se ti poprvé pohne rafička vody.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Ahoj, dá se někde sehnat tato lišta, kde zapadá torpédo?  Díky:)
    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
×
×
  • Create New...