Michal K. Odesláno Únor 16, 2010 Autor Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Tj, tez dobra... jsem rad, ze konecne BMW zacalo zase delat pekna auta... az teda na nove BMW 5 GT...zezadu to je des ;) Odkaz ke komentáři
ViktorMPI Odesláno Únor 16, 2010 Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Jo, zdá se, že se BMW vrací do starých kolejí ;). Nová 5er je u mě #1. Ty nový interiéry jsou super, ale jak jsem včera seděl v trojce (pravda, že ve slabší výbavě), tak musím přiznat, že v Audi A4 jsem se cítil mnohem líp , ale věřím, že nová trojka bude zase parádní. Odkaz ke komentáři
Michal K. Odesláno Únor 16, 2010 Autor Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 http://news.auto.cz/nove-modely/peugeot-5-...i-v-zeneve.html pekne auticko...ale nemuzu si pomoct, me to nejak pripomina passata CC... Odkaz ke komentáři
Michal K. Odesláno Únor 16, 2010 Autor Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Jo, zdá se, že se BMW vrací do starých kolejí ;). Nová 5er je u mě #1. Ty nový interiéry jsou super, ale jak jsem včera seděl v trojce (pravda, že ve slabší výbavě), tak musím přiznat, že v Audi A4 jsem se cítil mnohem líp , ale věřím, že nová trojka bude zase parádní. Tak BMW 3 bych bral... to auto drzi nehorazne na ceste, ve spojeni s 19kama. das na to M-paket, okna zatmavis a hotove auto... ale nova A4 je proste nadherna, skoda, ze tak mala uvnitr.. Odkaz ke komentáři
ViktorMPI Odesláno Únor 16, 2010 Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Určitě, BMW mě dostalo od dob E46, ale ta nová A4 se tak povedla, že bych poprvý váhal mezi BMW a Audi. Odkaz ke komentáři
Michal K. Odesláno Únor 16, 2010 Autor Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Tak auticko konecne doma... vsechno opravene ... takze maximalni spokojenost, jen tam v patek jeste sjedu na vymenu tesneni na dverich, to jeste neprislo a taky na zadni prah(ten vnitrni) 2x do servisu prisel zlomeny, tak se ceka na dalsi.. jinak stropnice je nova a potah taky a senzory funguji, svetla sviti atd ;) a ted 3x jupii jupiii jupiii Odkaz ke komentáři
jofree Odesláno Únor 16, 2010 Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 tak to je super ;) Ted uz jen, aby se ti takovahle zkusenost v budoucnu vyhla Odkaz ke komentáři
reinxed Odesláno Únor 16, 2010 Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Michale tak to je dobře , že jsi spokojený.Ať se ti daří. Odkaz ke komentáři
Doli Odesláno Únor 16, 2010 Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Tak to jsme taky rad, uz muzes byt spokojeny. Xdrive vz. Quattro videl jsme jak chlapek primastil s Q5 hodil to vedle cesty do hlubsiho snehu a kdyz chtel vycouvat pres nahrnuty snih tak se mu dostalo leve zadni kolo do vzduchu a tocili se jen zadni kola auto se ani nehlo, predni ani netukly. Neco na tom xdrivu bude. :) Odkaz ke komentáři
SKAJA Odesláno Únor 16, 2010 Sdílet Odesláno Únor 16, 2010 Já to říkám pořád, že Audi je jen lepší fauvíčko a na prémiovku si hraje možná tak cenou, ale to je všechno :) Odkaz ke komentáři
vorlajz Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 jak by se na těch válečcích choval Haldex? teoreticky by to mělo vyjet ne? když zabírá předek a zadek se jenom připojuje? jinak taky vím, co je to zajet do hlubšího sněhu... :) někdy nechápu, jak se ten pohon 4 kol chová.... :) Odkaz ke komentáři
drastys Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 kuva jak to muze na audine tak blbe fungovat ... ? Odkaz ke komentáři
vorlajz Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 simply clever :) ale to je vlastně škoda... :) takže snad simply na hovno? ;) Odkaz ke komentáři
drastys Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 Ja bych souhlasil s tou druhou variantou :-) Odkaz ke komentáři
vorlajz Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 říkám, otázkou je, jak by se na válečcích choval Haldex II. a IV. gen... ??? Odkaz ke komentáři
Ol@f Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 ja ty videa zatim nevidel pac mam v hokne blokovanej youtube, ale jestli jsem to dobre pohopil tak Audi mela problem diky tomu ze je to primarne predokolka s pripojitelnym/pripojenym zadkem ze jo, xdrive je zasejch zadokolka s pripojitelnym predkem takze kdyz to BMW by do toho shehu pichne obracene dopadl by asi stejne ne ? Reseni by mohlo byt symetric AWD ale kdo vi a jinak haldex podle me dopadne stejne jako quattro Odkaz ke komentáři
ViktorMPI Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 Nejsem si jistej, ale myslím, že xdrive dokáže poslat 100% na zadek i předek, takže by bylo asi jedno, jestli by na válečcích byla přední nebo zadní náprava.. dostal by se z toho tak jako tak. Odkaz ke komentáři
vorlajz Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 no to jo... (ad xDrive) ale proč z toho nevyjede ta audina, když má rozdělení krouťáku 50:50??? takže by to měl ten předek vytáhnout... ne? a Haldík by z toho vyjel, protože by ho vytáhl předek :) Odkaz ke komentáři
SKAJA Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 ja ty videa zatim nevidel pac mam v hokne blokovanej youtube, ale jestli jsem to dobre pohopil tak Audi mela problem diky tomu ze je to primarne predokolka s pripojitelnym/pripojenym zadkem ze jo, xdrive je zasejch zadokolka s pripojitelnym predkem takze kdyz to BMW by do toho shehu pichne obracene dopadl by asi stejne ne ? No to ani ne. Na tom videu jsou na válečcích zadní kola, takže by tam měla mít teoreticky navrch předokolka a báwo by mělo uvíznout. Já si spíš myslím, že ten xDrive má inteligentní řídící elektroniku, která dokáže poslat 100% krouťáku čistě na předek nebo na zadek bez ohledu na okolní podmínky, zatímco to Quattro (předpokládám, že tady bude řešený Torsenem) je založený víceméně na mechanické bázi a tudíž potřebuje byť minimální trakci na všech kolech, aby mohlo fungovat. Ono už ten fakt, že to umí maximálně dejme tomu 75% krouťáku poslat na jednu nápravu z čistě matematickýho hlediska znamená, že ta druhá náprava potřebuje alespoň těch zbylých 25%, aby to funguvalo s maximální efektivitou, protože kroutící moment působí vlastně jako záběrová síla vzniká teprve v momentě, kdy proti němu (v opačném smyslu) působí protisíla ve formě adheze daného kola. Na naprázdno se protáčejícím kole (v ideálním případě) nevzniká žádný točivý moment, jelikož nemá proti čemu působit. Takže pakliže zadní náprava na válečkách není schopna vytvořit žádný odpor a tudíž ani točivý moment, tak do trojčlenky můžeme dosadit, že zadní náprava má točivý moment v našem případě nulový (25% = 0) a potřebujeme zjistit, jaký točivý moment má zbylých 75% (přední náprava). Z logiky věci dostaneme výsledek, že oněch 75% je taky nula, čemuž by odpovídal i ten výsledek na videu, kdy Audina neodjede Odkaz ke komentáři
vorlajz Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 ty wole Skajo... dobře ty ! a ještě mi napiš, jak by si s tím poradi Haldex? Odkaz ke komentáři
SKAJA Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 Těžko říct. Ale myslím, že Haldex by neměl fungovat jako mezinápravovej diferák, ale čistě jako připojitelnej zadek, což by mohlo fungovat spíš jako ten xDrive (s tím rozdílem, že nelze odpojit předek, což xDrive tuším umí) a pokud bys najel na válce zadkem, měl bys to vyjet jako klasická předokolka a pokud bys najel na válce předkem, tak by při prokluzu měl Haldex připojit zadní nápravu a ta by měla zabírat. Tomu by nasvědčovalo i teoretický rozložení krouťáku 98:2 až 2:98. Odkaz ke komentáři
vorlajz Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 hmmm.... zajímavá úvaha.. Odkaz ke komentáři
SKAJA Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 Sežeň válečky a vyzkoušej to, pak to můžem analyzovat Odkaz ke komentáři
Doli Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 Jirko musim smeknout, napsal jsi to fakt moc hezky. Taky si myslim ze Haldex IV. generace by s tim nemel mit problem na predku i na zadku protoze pripoji vzdy automaticky pri (pred) rozjezdem i zadni kola. Otazka je co by udelal haldex 2. generace kde zalezi na tech adheznich podminkach a malem prokluzu. Ja jsem pres ty valecky jel s BMW X5 a X6 predni i zadni napravou a clovek kdyby nevedel ze stoji na valeccich tak nepozna rozdil, auto vyjede hezky plynule jak kdyby kola byla na pevnem podkladu. Odkaz ke komentáři
wrccko Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 jinak haldex podle me dopadne stejne jako quattro nie je quattro a haldex to isté? Odkaz ke komentáři
SKAJA Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 nie je quattro a haldex to isté? Quattro je marketingový název pro pohon všech kol (4x4) u Audi. Ale realizuje se to buďto pomocí Torsenu (u podélně uložených motorů) nebo Haldexem u příčně uložených. Odkaz ke komentáři
Ol@f Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 no ale pokud ty 2% budou taky nula jako tech 25% u Audi tak by se nemel vyhrabat. Test by byl zajimavej, chtelo by to postavit predkem na valecky i Audi a BMW Odkaz ke komentáři
SKAJA Odesláno Únor 17, 2010 Sdílet Odesláno Únor 17, 2010 no ale pokud ty 2% budou taky nula jako tech 25% u Audi tak by se nemel vyhrabat. To zas ne. U toho Audi je to totiž o tom, že ten Torsen funguje jako mezinápravový diferenciál, který přerozděluje kroutící moment mezi přední a zadní nápravu. Do jisté míry je to jako klasickej samosvor - umí poslat větší část tam či onam, ale jakmile jedna strana (v našem případě náprava) ztrací trakci, začne se protáčet a končí. U toho Haldexu by to ale mělo fungovat jinak. Tam to není diferák, ale elektronicky řízená spojka, která umožní připojení zadní nápravy bez ohledu na přední (ta jede pořád "natvrdo"). Tím pádem může fungovat jak samostatně předek, tak (teoreticky) i zadek, protože pokud se připojí náhon na zadek, tak bude připojen "natvrdo" stejně jako předek. Tudíž ve výsledku něco jako mezinápravová uzávěrka, která zajistí, že se budou točit obě dvě nápravy (nezávisle na sobě). V podstatě jakoby se poslalo 50% na předek a 50% na zadek, ale pokud bude jedna náprava na válečku, tak nebude odpor, tudíž nebude ani krouťák (2% je zřejmě tření, ztráty atd.), ale nijak to neovlivní tu druhou (jelikož bude natvrdo připojená na "motor"), takže ta by měla normálně zabírat. Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky