Přejít na obsah

Vyskakane/zubate pneu na zadnej naprave


hatno

Doporučené příspěvky

Loni jsem zanedbal geometrii zadni napravy, vysledkem bylo vyhozeni (letos na jare po prezuti na letni ze zimnich) 2 letnich odskakanych Dunlopu (17"), a porizeni 2 novych. Projevovalo se to zvysenou hlucnosti, v servise meli puvodne podezreni na loziska, pote zjisteny ty odskakane gumy. Kdyby se to nestalo, vydrzely by jeste mozna dalsich 15 kkm...

Dejte na to pozor, v servise me upozornili, ze ten multilink je extremne nachylny a je treba delat geometrii min. 1x rocne...

Tady se to tom pise do cela dost...

Mimochodem, nejake ucinne odhlucneni ruchu a hluku od kol a podvozku by me take zajimalo, jen aby se pritom nemuselo rozebrat cele auto :)

Odkaz ke komentáři

No v servise toho napovídají - když je to tak důležité, proč to nedělají v rámci servisních prohlídek?! Je to asi jako doporučení měnit stěrače 3x ročně, před zimou a na jaře nebo kontrolovat tlak v pneu každé tankování. Ruku na srdce, všichni tady svoje auta milujeme a chceme pro ně jen to nejlepší, ale dělá tohle někdo?! Bychom nedělali nic jiného a jen pořád něco kontrolovali, měnili a seřizovali. Je dobré mít oči otevřené, nepřehlížet první projevy a občas tu geometrii (nebo cokoliv jiného) udělat, ale...

Odkaz ke komentáři

Jaký významnější vliv mají nové pneu na geometrii? Vyvážení samozřejmě ano, ale proč geometrie?

 

Neuraž se, ale Ty jsi se svým vzděláním, přístupem a solventností ideální zákazník servisu. Na foru se to pohybuje mezi dvěma extrémy, kdy na jedné straně tu jsou lidi, co si na autě dělají všechno sami doma v garáži nebo u známého a na druhé ti, co se vším jezdí do značkáče, Ty jsi ta druhá varianta :)

Odkaz ke komentáři

Delam to protoze nekupuju levne gumy a vyhodit je po 20T km protoze jsou hlucne jako dobytek a nebo spatne sjete nechci tak dam proste 800 za geo a vim ze na nich tech 40T + udelam. Neurazim se, kazdej umime neco a nemam problem nechat nekomu vydelat kdyz to udela dobre. Nejezdim do znackace, semo tamo si udelam taky neco sam, spis je to danne narocnosti a mou zrucnosti.

Odkaz ke komentáři

Lehce ano, když připustíme, že nové pneu mají o nějakých 6 mm vyšší vzorek, než ojeté, ale taky si myslím, že stačí na ty gumy koukat a ne dělat geo 2x ročně.

 

Mě jí nechal udělat letos bruder, podruhé za 4 roky co Oktu mám (poprvé jí dělali v roce 2007, když se mi vrtali v převodovce a auto bylo rozdělané) a žádné drama se nekonalo, takže jak píše Dodo.

Odkaz ke komentáři

No misaku nevim kolik tvoje auto v zime a vlastne i celorocne najezdi ale mam pocit ze mame auta zhruba stejne stara a ja mam cca jednou tolik km. A tim padem moznai jednou tolik der, cesky silnice jsou fakt peklo. O predchozi letni gumy jsem prisel predcasne protoze byla v pekle geometrie na prednim kole a mel jsem gumu na vnitrku sjetou na provaz na druhe strane byly jeste 3mm takze tak 15 Tkm by jeste minimalne dali. To jeste jedno. 800 potazmo 1600 se v mych rocnich vydajich ztrati jak nic zvlast kdyz krome dvou prohlidek rocne a projetou naftu jeste varim narazniky apod. ....

Odkaz ke komentáři

"Zlatonka" měla 200.000 a 2 sady letních a 2 sady zimních. Na letních (4mm) šla do světa, zimní jsem hodil na "Ledovku". Geometrie se nikdy nedělala, gumy se nesjížděly. Zlatonka byla kombajn (a jezdila i se slušnou zátěží) Ledovka je krátká (a zátěž naloží úplně stejnou). Gumy jsou z fabriky Bridgestone 16" a hučí asi podle toho jak jsem se vyspal. Někdy je vnímám, někdy je nevnímám. Auto jede rovně, nekmitá, tak to neřeším.

Odkaz ke komentáři

Souhlasim s Ol@fem, nejde jen o to, zda-li na to mas (financne), a nemas (svou sikovnosti, ci pomylenou zasadou o "zlatych ceskych rucickach"). Pokud je auto v zaruce, je vzdy otazka pro znackovy servis, to v pripade reklamovatelne zavady. To se vzdy ukaze pri prodeji auta ;) Bohuzel sice rozjeta geometrie do zarucnich zavad nepatri, nicmene se jedna o tak sofitikovanou zalezitost, ze to jiste neni pro nejakou garazovou "one man" firmu (ac nevylucuji, ze je takto nekdo vybaven)...

Mimochodem, to ze ma vetsina ridicu nespravne nastavenou geometrii je znamy fakt, potvrzeny mnoha vyzkumy. Zejmena u ridicu se starsimy auty - mnoho z nich ani netusi, ze "nejaka geometrie" vubec existuje.

Servis doporucuje delat geo minim. 1x za rok, a to napr. pri prilezitosti prezouvani, prip. vzdy po nejake "udalosti". Nejsem natolik odbornik na napravy, abych se tomu to jakkoliv podivoval, a automobilku ci odborny servis respektuji. Na konci vzdy jde o me penize, v tomto pripade za nelevne 17 " gumy...

 

O te geometrii to je proste tak (a tady o tom neni forum, odkazoval jsem na nej v predch. prispevku), ze zadni multilink je extremne nachylny, drive Te ani nenapadlo to pevneho zaveseni nejak kontrolovat, realita je proste takova, je to dane konstrukci a principem takove napravy, vyzaduje to proste castejsi kontrolu a serizeni.

 

Dodo-Kolín - ja se osobne jsem zadnou "velkou diru nevymlel", presto jsem mel geometrii zadni napravy pohlou dost na to, aby se 17kove gumy poskodily

 

DUsoft - projevuje se to na 17", zimni mam 16", tak se kupodivu nic nestalo

 

mischicka - "...Jaký významnější vliv mají nové pneu na geometrii? Vyvážení samozřejmě ano, ale proč geometrie?..."

Evidentne spatne pochopeno - neslo o to, ze nova guma nejak zmenila geometrii, ale o to, ze se spatna geometrie projevila vice na nove pneu, evidentne 17ce. To ze se spatna geo na pneu projevi snad je jasne.

 

Nicmene by nebylo spatne, kdyby tato diskuze byla prenesena do fora, kam patri, a aby se tady pokracovalo v tematu o odhlucneni podvozku.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
Mám na Potenzách RE050 cca 25tis km a stále majú všetky 5,5mm,sedia ako pribité na suchu aj v daždi,jediné negatívum bola ich hlučnosť (pilka) po cca 12tis km.

Cca pri 20tis km som zbrúsil "pilku" a pneumatiky sú opäť tiché a s výbornou spotrebou.Od brúsenia mám na nich ďaľších 5 tis a stále je ticho,dnes som po tých 5tis prehadzoval predné so zadnými a naďalej je ticho,takže úprava dezénu pomohla na 100%

 

Mohu se zeptat jak si jich zbrusil? :D

Odkaz ke komentáři
Přispěju svojí zkušeností s pneu Nankang Ultra Sport NS-II

Myslím že každej kdo je kupuje počítá s tím že za ty prachy to nebude nic extra super. Nicméně jsou docela tichý v porovnání s Dunlop Sp Sport01 mi přijdou celkem podobné. Nankang drží o maličko méně, a na vodě jsou trochu slabší, ale ve 120km/h v dešti žádný extra problémy :D Další poznatek Nankang mají hodně tvrdé bočnice, což je plus pro ochranu ráfku, ale na komfortu to nepřidá. Pokud by je někdo kupoval pro klasický rozměry asi bych to neřešil, ale na nízkoprofilový pneu už je to celkem znát. Zatím jsem na nich najel ani ne 1000km takže opotřebení nemůžu komentovat.

Resumé za ty prachy pro mě dobrej kup i kdybych je měl za 2 roky vyhodit :D

To moc nezní jako recenzce nadšeného uživatele.

 

Na druhou stranu s tím, jak máš auto udělané si stejně žádné extrémy dovolit nemůžeš, takže je to nejspíš adekvátní volba.

Odkaz ke komentáři
Jasne ;) ...
... což neskryje skutečnost, že jsi slušný kaskadér (tedy pokud nemáš čirou náhodou 4 ruce - jako dvě náhradní). :D

Chtěl jsem to napsat...to bych ty gumy snad radši nechal hučet než dělat takovéhle kousky. To taky mohl být pilník zapíchlý ve stropě nebo někde úplně jinde...myslím, že 15" nebo 16" gumy nejsou taková investice, aby to někomu stálo za tohle. Je lepší se pověnovat včas prevenci a kontrolovat geo a nahuštění, než pak absolvovat a riskovat tohle.

Odkaz ke komentáři

No ono geosku i vyvazeni jsem mel v poradku, ale proste ty debilni Bridgestony nejsou na OII stavene a proste se vyskacou a to hlavne na zadku...ve predu si je obrousim sam i bez pilniku:) Ale na tom zadku uz to obrousit normalnim jezdenim, ani kdyz je dam dopredu, nejde, takze prave proto jsem se ptal jak to brousil.

Kazdopadne je pravda ze tou raspli to opravdu muze byt celkem o hubu a kdyz se to dela na aute, tak i bych se bal ze me to vletne do auta nez do me. Kazdopadne na te vyvazovacce by to mozna zrealizovat slo...uvidim, mozna to zkusim ;)

Odkaz ke komentáři

Reklamaci jsem zkusil....ale to proste nejde.

Prvni co pouzijou je, ze mas pravidelne kazdych 10tkm prehodit kola zepredu do zadu(je to napsano v manualu) a nejake argumenty a odborne zpravy, ze ta guma je na podvozek OII totalne nevhodna je nezajima...ze pry vybiraji ty nejlepsi(je mi jasne ze to je ta nejlevnejsi nabidka, kterou dostanou) gumy na OII, ale u jednoho znalce a dvou servisech mi bylo receno ze to je proste totalne spatne navrzena pneumatika a ze s tim problemem jezdi plno Oktavek.

Takze tohle mam za sebou a na novem aute se je snazim prehazovat a sjet stejnomerne a pak koupim neco co se na OII proste hodi...musi to byt hold mekci pneumatika a ne zadny tvrdaci.

Odkaz ke komentáři

Bladik ja som mal na pilniku z jednej strany viac ako pol metrový prípravok a ak by som ho hned pustil,aby ho koleso unášalo,tak by ho šuchlo iba pod auto a len čo som trochu viac oprel pilník o koleso,tak diferencial okamžite koleso zastavil a dalo sa to krásne kontrolovať a rýchlejšie sa točilo len koleso na opačnej strane.A ak by to nešlo úplne v pohode a bezpečne,by som to sem ani nedával :smich: .

Je škoda že sa hneď chytia chytráci,ktorí to celkom nepochopia a namiesto toho aby sa opýtali,píšu blbosti.Oveľa nebezpečnejšia je cirkulárka,alebo ručný sústruh na drevo,kde sú ruky 10cm od kotúča a kde hrozí priamy zásah,narozdiel odomňa čo som ich mal 3/4 metra od kolesa a rozdodne nehrozil priamy zásah.

Obrázky ako som aj písal boli len ilustračné,aby bolo vidieť kde pilník najlepšie zaberá,ale asi som mal asi koleso zavesiť a prilepiť naň pilník zospodu :smich:

 

Vyvažovačka ako som aj písal,bude určite pohodlnejšia,len treba mať na pamäti,že ona koleso narozdiel od diferencialu nezastaví,ale pri troche opatrnosti to v pohode pôjde,zaklad je stáť vždy "za kolesom" v každom prípade nie je problém urobiť si prípravok ako som mal aj ja a vtedy to je absolútne bezpečné a výsledok je viac než uspokojivý :( .

 

to dusoft:Výraz "rašpľa" používali niekedy "staré babky" na vidieku,ale u nás to je pilník na drevo

Odkaz ke komentáři
Možná by stála za úvahu i reklamace, je-li to vada dané značky či typu pneu na OII. Otázka je i vhodnost doporučených hodnod plnění pneu, já na zadku taky značně přidávám oproti doporučeným hodnotám, aby se pneu sjížděly správně.

 

 

Reklamaci jsem zkusil....ale to proste nejde.

Prvni co pouzijou je, ze mas pravidelne kazdych 10tkm prehodit kola zepredu do zadu(je to napsano v manualu) a nejake argumenty a odborne zpravy, ze ta guma je na podvozek OII totalne nevhodna je nezajima...ze pry vybiraji ty nejlepsi(je mi jasne ze to je ta nejlevnejsi nabidka, kterou dostanou) gumy na OII, ale u jednoho znalce a dvou servisech mi bylo receno ze to je proste totalne spatne navrzena pneumatika a ze s tim problemem jezdi plno Oktavek.

Takze tohle mam za sebou a na novem aute se je snazim prehazovat a sjet stejnomerne a pak koupim neco co se na OII proste hodi...musi to byt hold mekci pneumatika a ne zadny tvrdaci.

 

Jestli je řeč o 17´´ gumách, tak reklamaci uplatnit lze, problém je v geometrii, kamarád v průběhu dvou let takhle reklamoval dvě auta a pokaždé dostal nové pneu, bylo to jednoduché, obě auta kupované nové, v záruce a pravidelný servis, nikde v servisní knížce nebylo vyznačeno, že musí pneu prohodit, tedy vždy po servisu v knížce klasické info o příští servisní prohlídce podle km nebo uplynutí času, takže poukázal na to, že tedy měli napsat interval výměny gum, když je to vlastně nutný servisní úkon, uspěl bez problémů.

Odkaz ke komentáři

Hoši,jakožto majitel pneuservisu říkám jedno.

Hodně záleží na autě,na jaké se pneu dávají.Některé Dunlopky jsou špica na jednom voze,na druhém se "osekávají" a pak hučí.Ano,pomůže rašple a oskákané hrany srovnat.

OII je na pneu dost choulostivá.ˇuplná katastrofa jsou směrové pneu.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...