Jump to content

Netěsnost nápravy


Recommended Posts

Ahoj, 

co si mám představit pod pojmem netěsnost nápravy? Našel jsem to ve výpisu poslední technické ze září spolu s Tlumič pérování je poškozený nebo netěsný avšak tato závada nemá vliv na provozní vlastnosti vozidla.

Jak náročná je oprava, jaká je cena opravy?

Mimochodem, auto jsem koupil v únoru s tím že vpravo vpředu i vzadu něco bouchá (například při jízdě přes výmol, kanál a tak). Servisák to zvedl a řekl, že nic nevidí, že je všechno v pohodě (nicméně jsem viděl, že kola mají vůli když s nima zacloumal oběma rukama, ale to nevím zda vadí). Se vším se snažil cloumat, ale nic neodhalil. To mě trochu znepokojuje, nicméně nechci zde radu, čím to může být, jen to dodávám jako info. Třeba to souvisí s mým dotazem.

Díky za rady

Link to comment

to co popisuješ, přes výmol, kanál a tak, často bývají v prdeli příčné stabilizátory, stojí to pár korun a vyměníš to v pohodě sám. Tohle fakt často odchází a má to přesně ten projev co popisuješ.

 

Snímek obrazovky 2024-06-03 v 6.05.38.png

Link to comment

Díky za rady, 

jako určitě tam něco z výše zmíněného je špatně. 

 

otázka na @Konny: ta vůle na kolech je ale asi vždy ne?

Jinak souvisí to tedy to bouchání s mojí otázkou, co si mám představit pod pojmem netěsnost nápravy? 

Link to comment

Vůle na nápravě nesmí být žádná! Co si máme představit pod pojmem netěsnost netuším a asi ani nikdoz nás. Jen Vy se můžete podívat pod auto, jestli je někde mastnota. Není to třeba 4x4 a tedy netěsnota na zadním difu? To samozřejmě taky nevíme ... . Jinak z Octavia 1, pokud jsou v pořádku všechny čepy mám největší zkušenost s boucháním  zkrutného stabilizátoru v gumových pouzdrech na nápravnici. Než já na to tehdy přišel ... . 

Link to comment

Ahoj Honzo, 4x4 to není je to klasika Octavia 1 Combi 2003 motor ALH.

Takže když si zvedneš auto a chytneš kolo oběma rukama a zkusíš zacloumat, tak se to kolo nesmí pohnout? Protože přesně to on zkoušel, cloumalo se to trochu, ale nic mi na to neřekl, že je zapotřebí to opravit.

Jinak jsem i četl, že ta netěsnost může být cokoliv a že to na STK píšou u starých aut celkem často jen tak alibisticky.

Díky

 

 

Link to comment

Ne, kolo se nesmí viklat v žádném směru. Samozřejmě pokud se to vezme ve vodorovné ose, moho by se hýbat až volantem, ale pokud tomu tak není je KO některý z čepů případně uložení tlumiče.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...