Přejít na obsah

Studene starty 1.6 75 kW


Doporučené příspěvky

Zdravim,

 

rad bych pozadal o radu, pac uz su na pokraji zoufalstvi. Problem jsou studene starty. Mam OCT I 1.6 75 kW (+LPG). Otocim klickem necham probehnout hitparadu, nastartuju, motor chytne, a po cca 4s se udusi. otocim znovu klickem, motor chytne, a udrzzi se. Otacky se drzi nekde kolem 1.200 a postupne zacnou klesat. Motor ma nepravidelny chod a je citit benzin. PO slabem zahrati otacky spadnou na 800-900.

 

Kdyz je motor teply (90st) tak jede jak ma. A i startuje na poprve. Pri teplem motoru kolisaji volnobezne otacky a motor se otrasa. Problem s LPG to neni, protoze vsechny neduhy se deji jak pri provozu na benzin tak na LPG. Krom toho motor nejak nereaguje v nizkych otackach na plyn. pedal, slapnu na pedal, a chvili nic, a pak zabere. Druha vec ktera se deje (nahodile) je, ze pri jakekoli rychlosti (a rychlostnim stupni) kdyz pustim plyn. pedal, tak auto cukne.

Za posledni 4mesice jsem postupne vymenil: EGR, LAMBDU, Svicky a ted uz dokonce i KLAPKU. Ale problem stale pretrvava.

 

Jezdil jsem do Autorizovaneho servisu, ale tam rikali, VAG nic nerika, vse je OK... Pak se prave zacali ve VAGu ukazovat chyby zpetneho sani a lambdy... takze jsem zajel do neautorizovanho servisu, a tam uz jezdim i nadale...

 

Jo a OCT ma najeto POUZE 60tis. km :)

Odkaz ke komentáři

Ty kokso, nova vaha vzduchu :) no pocitam tak 8tis :smich: .... no ale diky za tip.

 

Jo a jeste jednu vec to dela. Kdyz u zto na podruhe chytne, a naskoci, seslapnu plyn (pri neutralu) tak je slyset jak kdyby se prelivala kapalina (nechtel jsem psat voda ;) ale proste takovy zvuk to ma. To je slyset asi do 3. proslapnuti plynu, a pak uz je to OK. A nekdy si i pri teplem motoru na volnobeh pridava otacky tak mezi 1200 az 1600 ;)

Odkaz ke komentáři

S tím přelíváním kapaliny nevím co to může být (leda, že by bylo špatný čerpadlo paliva a nekokáže natlakovat systém)... Jinak klapka je originál nebo čína? Na VAGu jsi byl? Tu váhu vzduchu můžeš ještě vyzkoušet tak, že z ní odpojíš konektor a zkusit nastartovat a pokud to bude lepší (bude to např. líp startovat) tak bude pravděpodobně špatná. Někdy pomůže tu váhu opatrně vyčistit pokud je vadná (čím to nevím jistě, ale třeba lihem by to mohlo jít). Jo a po odpojení toho konektoru se ti samozřejmě načte chyba to paměti, ale vadit by to ničemu nemělo...

Odkaz ke komentáři

VAG si nacitam sam - teda jen chyby, jinak se v tom nehrabu. Kabel jsem si poridil sam, az na zaklade zkusenosti s Autorizovanym servisem, kdy me porad tvrdili, ze je vse OK. Skrtici klapka je nova original, zadna Cina, prislo to v nemecke krabici, a mechanik rikal, ze je to original.

K te vaze... uprime, ani nevim kde to hledat ;) ... vim, kde je SK, teplotni cislo, svicky, filtr, ale k vaze vzduchu jsem se jeste nedostal :( fotka by bydla, nebo popis, kde je konektor.

 

jo jeste jsem zapomnel ten VAG... ty jo, tam je chyb... 16555 tam na tuti nebyla, to tam pribilo dneska ;):

 

16555 - rada valcu 1 : system odmerovani paliva - system prilis chudy

P0171 - 35-00 - -

17811 - system zpetneho vedeni vyfuk.plynu - regulacni odchylka

P1403 - 35-10 - - - Sporadická

17811 - system zpetneho vedeni vyfuk.plynu - regulacni odchylka

P1403 - 35-00 - -

16555 - rada valcu 1 : system odmerovani paliva - system prilis chudy

P0171 - 35-00 - -

Readiness: 0000 1000

 

... divny je ten system zpetneho sani.... to je prece EGR, a ten byl meneny za novy (teda aspon me to v servisu rikaly, ze ho menily, a zacaloval jsem ho

 

... a stim "zvukem vody" su absolutni laik, ale pripada me, jak kdyby se proste po delsim stani (cca 8 hod - co su v praci) ztratil tlak paliva, a on ho pak zase docerpaval. nevite nekdo, kde se daji ve VAGu zjistit hodnoty tlaku v palivovem systemu? A jake by mely hodnoty byt?

Odkaz ke komentáři

Tak klapkou by to nemělo být, když je origo. Kde se nachází váha vzduchu najdeš na přiložené fotce (je to sice 1.6/74kw, ale to je stejné). Co se týká výčtu chyb z VAGu, já se v tom moc nevyznám, ale vypadá to, že systém zpětného sání by mělo být to EGR, chtělo by to nechat zkontrolovat někde jinde než v autorizáku a ten systém odměřování paliva nasvědčuje, že buď je malý tlak paliva (špatné čerpadlo) a nebo ta váha vzduchu. Bylo by dobrý, kdyby tu napsal ještě někdo kdo tomu pořádně rozumí ;)

post-107-1284378219_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Skoro všechno to dělalo i mě :) ta voda se mi děje jenom když je to studený a ted v létě vůbec...taky nevim čim to je ale na benzín mi to přijde silný je to slyšet skoro jako by si přelejval kýbl vody :) u mě to dělá většinou při rozjezdu když víc přidám když vyjíždim z garáže a jen zlehka tomu přidám tak se to nestane ale když vyjedu a rozjíždim se do kopce tak to udělá...to cukání mi taky dělalo jel jsem chvíli na 5 třeba 90 chtěl jsem přidat abych někoho púředjel a 3-4 to zaškubalo a pak teprve jelo to samý při podřazení a bylo to hodně špinavá škrtící klapka to jsem měl nájezd zrovna 50tkm za 6 měsíců :) zkus ji jen vyčistit taky u mě bylo podezření na váhu ale naštěstí to byla jen tahle blbsot

Odkaz ke komentáři

to Sentinel: Ja jsem uz vymenil Lambdu, EGR ventil, teplotni cidlo, a min. tyden i skrtici klapku, ale problem porad pretrvava. Vcera me mechanik pretesnil neco pod SK, a "prelivani kyblu vody" uz neni slyset. Dnes to zase rano chciplo. Odpoledne jak pojedu z hokny, tak zkusim nastartovat bez vahy vzduchu, jak me chlapi radili a dam vedet.

Odkaz ke komentáři

- prosimte co je to SK? kde ti co přetěsňoval? jestli je to pod škrtící klapkou zjisti mi prosím kde přesně. Slyším tam nějaké sysčení ale voda se mi neztrácí tak nevím jestli to teče

moc by jsi mi pomohl, dík

- bublání a bublinky v chladícím systému mě trápí (resp už nneřeším) celou dobu co mám auto

Odkaz ke komentáři

karlos: SK = Skrtici klapka... pretesnoval (asi spatny vyraz). pod SK resp. pod jednim vyvodem je takova nicotna hadicka, ktera pry docela rada vyskakuje... Ale vyfotim a dam sem... Zvuk prelivani vody se ztratil prave kvuli te male mrse co byla vyskocena (aspon tak me to bylo vysvetleno). Sycelo to, a kdyz ji poradne nasadil, tak to skoncilo a tim ustalo i "prelivani vody po startu". Pry to bylo k vuli tomu, ze nebyl dostatecny tlak (to je jasne, kdyz vzduch zdrhal) a proto cerpadlo hrnuo vetsi mnozstvi paliva do systemu, ktere pak nasledne preteklo zpet do nadrze... su laik, takze me nekamenujte, jestli je to blbost ;)

 

Jinak jsem odpojil vahu vzduchu dle rady, a porad stejne, tzn. nastartoval jsem a hned to chciplo :(

Odkaz ke komentáři

Tak váhou to pravděpodobně nebude, ještě mě napadlo, nesvítí ti na budíkách kontrolka s imobilizérem (je to ikonka s klíčem)? Pokud by byl špatný signál, tak by auto nastartovalo a hned chcíplo (tak to dělalo kamošovi na golfu IV) a třeba na druhý pokus už mu auto normálně nastartovalo...

Odkaz ke komentáři

Do nejsi prvni komu dochazeji napady ;) ... ale zitra zkusim s tim "mym technikem" kouknout na ten imobilizer, resp. na dratky... protoze jsem si v dnesni poledni pauze sjel VAG - kompletne cely, a jake je me prekvapeni... tam se to hemzi chybama:

 

Motor jsem uvadel vyse... a dalsi chyby:

 

Adresa 03 -------------------------------------------------------

Řídící jednotka: 1C0 907 379 L

Díl: ABS FRONT MK60 0101

Kódování: 0001025

Dílna #: WSC 31480

1 závad nalezeno.

01314 - ridici jednotka motoru

004 - zadny signal / komunikace - Sporadická

 

Adresa 17 -------------------------------------------------------

Řídící jednotka: 1U0 920 811 B

Díl: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V11

Kódování: 19113

Dílna #: WSC 31480

TMBCX41U842936072 SKZ7Z0D2485287

1 závad nalezeno.

01314 - ridici jednotka motoru

49-10 - zadna komunikace - Sporadická

 

 

Adresa 19 -------------------------------------------------------

Řídící jednotka: 6N0 909 901

Díl: Gateway K<->CAN 0001

Kódování: 00006

Dílna #: WSC 31480

1 závad nalezeno.

01314 - ridici jednotka motoru

49-10 - zadna komunikace - Sporadická

Odkaz ke komentáři

- je zkus mi prosím vyfotit a oznacit co a kde to bylo ... pokud je to od EGR ventili tak tu znám, stejně jako hadičku od kolena sání před klapkou (spouští ventil pro odsávání olejových par)

ale žádnou jinou

- každopádně pokud to nemělo nic společného s chladícím systémem tak to asi nebude můj problém, dle mě totiž opravdu lítají bublinky ve vodě - chladící kapalině

Odkaz ke komentáři

To Karlos: Dodavam slibenou fotku, snad z ni poznas o jakou hadicku se jedna.

 

Jinak o vikendu jsem zkousel cistit kontakty toho imobilizeru, a nejak to nepomohlo :palec:. Jeste jsem se chystal na obmenu teplotniho cidla (ale muj servisak mel jen kulate), takze budu dal laborovat behem tydne.

post-1120-1284965922_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

jj, kdyz je spadena, tak otacky litaji jak zbesile, a je i za jizdy slyset fuceni. ze by to "strilelo do vyfuku", to ani ne, spis se motor klepal jak divy, a mel nepravidelny chod. Napraskla neni, to jsem se dival a zda se byt v pohode. a hlavne, po jejim nasazeni, otacky drzi, nepravidelnost se celkem ustalila, na standardu typickem pro 1.6 :wacko: a klepani a otrasani motoru je take pryc... teda pokud se bavime uz o jizde, nebo volnobehu pri teplem motoru.

Pri studenem motoru je to porad zoufalost, ale ja to najdu :lol: a kdyz nenajdu, tak to auto prodam... vsak se prodava se zahratym motorem :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Když ti ta hadice vypadne, tak ti auto chcípá pokud se nepletu? Popřípadě ti vůbec nedrží otáčky a jakoby střílí od výfuku?

Nemáš ji někde naprasklou? nebo něco podobného?

 

Tak mam tu stejnou skusenost pokud je auto studene tak po seslapnuti plynu jako by strilelo do vyfuku a nepravidelne otacky ale jen chvilku nez se zahreje a pak je vse ok hned zitra razim do garaze omrknout tu hadicku jestli tam vubec nekde je :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Já mám podobný problém - po nastartování motor drží 2000 otáček a i když jedu,tak nepadnou.

Pokud počkám s nastartovaným motorem cca 2 minutky (dle venkovní teploty víc/míň),volnoběh se stáhne po zahřátí na 900 a dál se motor chová naprosto normálně.

 

VAG hlásí chudou směs,ale jen sporadicky (mám LPG tak to přičítám přepínání) a zpětný systém odvětrávání - taktéž přičítám LPG instalaci - možná mylně.

 

Každopádně v létě mě to nedělá,jen při teplotách řekněme pod 10 stupňů.

Škrtící klapku mám vyčištěnou,hadičky O.K. , váhu vzduchu jsem zkoušel odpojit - na nic jsem nepřišel,jen se mi zdá,že po manipulaci s konektorem váhy jede auto líp a míň žere,ale volnoběh se chová pořád stejně špatně.

 

Nemohl by to dělat zacpaný palivový filtr?

 

Dík za každou radu.

Odkaz ke komentáři

bagr12: myslím si, že ti to přisává falešný vzduch (to by mohla být ta chudá směs), pomůže vyměnit těsnění na sání, mám ten samej problém, tzn. za studena mi pomalu padají otáčky, po ohřátí je vše OK. Já už mám těsnění nachystaný doma, teď ho jenom vyměnit... :palec: Jinak v dobrým servisu by ti to měli zjistit jestli je to těsnění na sání KO, je na to dokonce i sprej, kterým se to zjišťuje...

 

těsnění sacího potrubí:

- horní 06A133227B

- dolní 06A133398F

 

Od každýho druhu je potřeba 4 ks

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...